VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Antore

Ai että tuo penkinlämmittimen ohjaus sovelluksesta on loistava. Sisätilathan lämpeää hetkessä esilämmityksellä mutta penkki hohkaa kylmää ilman grilliä. Manuska päivittyi jo muutama viikko sitten mutta eilen tosiaan ilmoitti taas manuaalin päivittämisestä (ilmeisesti uusi versio) ja samalla piti tulla 'pieniä parannuksia'. Olisiko mahdollista, että siinä samassa yhteydessä aktivoitui nuo istuinlämmitykset? Sovelluksestahan ne on saanut täpättyä päälle jo pitkään mutta ei minusta ole lämminneet. Tai sitten niissä on joku rajalämpötila jossa ne vasta aktivoituu.

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 04.02.21 - klo:17:43
sinänsä mielenkiintoista että kulutus on samaa tasoa kun omani pidemmällä reissulla joten nämä mulla on 18kwh kulutus tarinat jäävät urbaani legendoiksi. ja nyt kuitenkin ajetaan ilman mitään moottoritie nopeuksia.

Joko mun autossa kulutusdata vituillaan tai muuten vaan paremmin toimiva yksilö kun kertaakaan ei ole ollut mitään erroria lukuunottamatta lumimyräkän front assistantin hetkellinen poissaolo.
Viime viikonloppuna jns-kpo keskikulutus 19.1 ja pakkasta n. -8.
Ja ihan ajeltiin rajoitus +5-10km/h.

Kysyn ihan vilpittömästi että onko Jamo miettinyt auton palautusta/vaihtoa tms.?
Lähinnä jos mua noin paljon ärsyttäisi niin mielenterveyden takia vaihtaisin johonkin toiseen.
Itsellä muutama vuosi sitten oli auto millä liikkeellelähteminen ärsytti.. omistin sen 7pv. Eikä kaduta myynti.

Itse taasen yllättynyt todella positiivisesti kun ei mitään ongelmia ole ollut. Auto taivasalla eikä mikään luukku ole jäätynyt, yhtään bugia ollut ym. Laatukin parempi mitä odotin. Joissain asioissa toki huomaa eron kansanautossa vs. Edellinen "premium" merkin pikkuauto mut se on toinen juttu.

Toi kyllä hölmö tuo latauksessa ollessa xx km/min.. ois vaan kwh:t..

e-vwrookie

Mukava lukea tässä ketjussa myös id. autoonsa tyytyväisten kokemuksista.

Antore

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 04.02.21 - klo:21:37
Joko mun autossa kulutusdata vituillaan tai muuten vaan paremmin toimiva yksilö kun kertaakaan ei ole ollut mitään erroria lukuunottamatta lumimyräkän front assistantin hetkellinen poissaolo.
Viime viikonloppuna jns-kpo keskikulutus 19.1 ja pakkasta n. -8.
Ja ihan ajeltiin rajoitus +5-10km/h.

Kysyn ihan vilpittömästi että onko Jamo miettinyt auton palautusta/vaihtoa tms.?
Lähinnä jos mua noin paljon ärsyttäisi niin mielenterveyden takia vaihtaisin johonkin toiseen.
Itsellä muutama vuosi sitten oli auto millä liikkeellelähteminen ärsytti.. omistin sen 7pv. Eikä kaduta myynti.

Itse taasen yllättynyt todella positiivisesti kun ei mitään ongelmia ole ollut. Auto taivasalla eikä mikään luukku ole jäätynyt, yhtään bugia ollut ym. Laatukin parempi mitä odotin. Joissain asioissa toki huomaa eron kansanautossa vs. Edellinen "premium" merkin pikkuauto mut se on toinen juttu.

Toi kyllä hölmö tuo latauksessa ollessa xx km/min.. ois vaan kwh:t..

Naulan kantaan. Auto on minullakin toiminut varsinkin viimeisimmän 2.0 päivityksen jälkeen täysin moitteetta. Myös kessy-ongelmat kuulostaa todella omituisilta, toimii juuri niin kuin pitääkin eli loistavasti. Mitä tulee luukkujen jäätymiseen niin nehän jäätyy kun olosuhteet on hankalat, siis luukku kuin luukku ja ihan riippumatta siitä meneekö luukun kautta autoon bensaa vai kilovatteja. Mutta tosiaan, jos noin kovasti ottaa auto päähän, niin olisin minäkin laittanut sen kiertoon jo ajat sitten. Autoja on ollut vähän joka lähtöön ja aika paljon. Toistaiseksi tämä ID.3 saa parhaat pisteet kokonaisuutena ja kun on vielä tiedossa, että tämä vaan paranee vanhetessaan (ota-päivitykset) niin ihan loistava vekotin. Ehkä suurin ongelma tässä on se, että tulee ajettua turhan paljon täysin turhaa ajoa koska se on niin mukavaa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 04.02.21 - klo:14:27
Tarinaa
https://twitter.com/jlehtira/status/1357225610326720513?s=19

Autojen reaaliaikainen sijainti (paku otti varaslähdön)
http://glympse.com/!ev_wintertour_2021

Olisi kyllä ihan asiallista, että kuski tutustuisi autoon edes hieman ennen tuollaisen reissun aloittamista. Rovaniemellä sitten saatui tämä Jonni huomaamaan, että lataus on rajoitettu suositeltuun 80% tasoon :D

jopo

Kävijästä puhui twitterissä, joten tarkoitti varmaan itse latauspömpeliä.. jos siihen tuommoisen rajoitteen saa? Ainakin kuvasta päätellen autossa tuo on max 100%. Sitä en sitten kyllä tiedä, onko tuo järkevää odotella tuon 80:n yli, mutta se on toinen juttu.

Antore

Lainaus käyttäjältä: jopo - 04.02.21 - klo:22:45
Kävijästä puhui twitterissä, joten tarkoitti varmaan itse latauspömpeliä.. jos siihen tuommoisen rajoitteen saa? Ainakin kuvasta päätellen autossa tuo on max 100%. Sitä en sitten kyllä tiedä, onko tuo järkevää odotella tuon 80:n yli, mutta se on toinen juttu.

Mistään latauspisteestä ei latauksen tasoa voi säätää. Mutta autosta/sovelluksesta kylläkin ja tuota 80% tasoahan suositellaan käytettäväksi, ellei ole lähdössä pitkälle reissulle. Kuvassa toki tuota maksimilatauksen määrää on jo siirretty sataan prossaan kun kuski tämän on tajunnut.

Antore

edit: tai ehkä tuollaisiakin latureita sitten on. Ainakin niin tuo kuski kirjoittaa. Mielenkiintoista olisi kuulla mikä laturi tuollaisen mahdollistaa ja missä laturissa tuo asetus säilyy seuraavalle lataajalle.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Antore - 04.02.21 - klo:23:09
edit: tai ehkä tuollaisiakin latureita sitten on. Ainakin niin tuo kuski kirjoittaa. Mielenkiintoista olisi kuulla mikä laturi tuollaisen mahdollistaa ja missä laturissa tuo asetus säilyy seuraavalle lataajalle.
Tritiumin laturit taitaa olla oletuksena asetettu 80%. Fortum ja Virta käyttää noita ainakin.

ITbites

Nostetaan vielä kertaalleen ylös tätä talvikulutusta, en ole kertaakaan päässyt alle 20 kwh/100km lukemiin. En ole ajellut yhtään pidempää matka-ajoa, ei ole ollut tarvetta mutta seka-ajoa pisimmillään 50 km matkoja. Vaikuttaa, että kulutus ei laske vaikka tunnin olet liikenteessä. 40 km/h nopeuksissakin kulutus sahaa 15-25 haarukassa oletettavasti jo suhteellisesti lämpimällä akulla. Edelleenkin vertaan tätä e-Golfiin missä talvella kaupunkiajossa 10-15 kilowattia oli normi.

Mielestäni annetut kulutuslukemat ovat 100% harhaanjohtavia. Tähän lisätään nämä softaongelmat niin hymy hyytyy pakkasessa.

Vai onko nimenomaan minun yksilö joku maanantaikappale?
VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance, 2024
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Daatta

Minua taas ihmetyttää e-Golfin 15-20kWh kulutuslukemat talvikelillä. :o Mutta kun ei ole akun lämpötila-hallintaa niin akku on siinä lämpötilassa missä se sattuu kulloinkin olemaan. Sama "ongelma" Leafissa ja muissakin vanhemmissa sähköautoissa. Jos haluaa sellaisella kulutuksella talvella ajella, niin ID.3 selvästikään ei ole vaihtoehto. Eikä asia parane valittamalla täällä.  ;)

Softaongelmia ei itsellä ole, jos lasketaan pois 1-alue ilmastoinnin ominaisuudet/omituisuudet Connect ID ohjauksessa.

Itsekin olen sitä mieltä, että auto kiertoon vaan jos ei miellytä. En tiedä mikä käytettyjen ID.3 autojen hinta/hyvitystilanne on tällä hetkellä, varmaan pääsee omastaan eroon ainakin. Takkiin autokaupoissa tulee aina.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Battery life kertoo ID.3 juoruja. 130kWh lataus tulossa ehkä? Travel assistant jälkiasennus EI ole mahdollista, koska autoissa on muitakin HW eroja kuin yksi nappi ratissa. 2.1 päivityts tulee olemaan iso juttu, työmäärällisesti siis. Ai niin ja ID.4 lykkäytyy maaliskuulle koska siihen halutaan lopullinen 2.1 softa. ID.3 oli pakko saada syksyllä markkinoille EU-päästölaskurin takia ja siitä käyttäjät ovat selvästi täälläkin kärsineet. Ja edelleen Saksassa saa 9t, ID:n listahinnasta pois, tasan ei käy lahjat.  :D

https://www.youtube.com/watch?v=-9jnVwEq7Fg&t=4s

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.02.21 - klo:08:53
Minua taas ihmetyttää e-Golfin 15-20kWh kulutuslukemat talvikelillä. :o

Ei e-Golfilla pääse alle 20kWh/100km näillä pakkasilla, mitä nyt on ollut, jos ajaa lyhyempiä pätkiä.

Meillä kulutus on viimeisen reilun kk:n (3tkm) ajan 19,8kWh/100km, mutta pääosa kilometreistä on 30-60km pätkissä ajettu, 60-100km/h rajoituksilla. Lisäksi esilämmitetty autoa verkkovirralla.

Lyhyet matkat, kuten esim 5km kauppamatka vie 30-40kWh/100km. Lämmitys ottaa -10C lyhyessä ajossa koko ajan tai lähes koko ajan noin 7kW tehon, eli 25km/h keskinopeudella 28kWh/100km voi mennä pelkästään siihen. Jos ajaa 33km/h, niin lämmitys voi ottaa 21kWh/100km.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 05.02.21 - klo:09:11
Lyhyet matkat, kuten esim 5km kauppamatka vie 30-40kWh/100km. Lämmitys ottaa -10C lyhyessä ajossa koko ajan tai lähes koko ajan noin 7kW tehon, eli 25km/h keskinopeudella 28kWh/100km voi mennä pelkästään siihen. Jos ajaa 33km/h, niin lämmitys voi ottaa 21kWh/100km.

Jaa eli samat lukemat kuin itsellä ID.3 kanssa.  :D Harvemmin tulee noin hiljaa kuitenkaan ajettua, kun kauppareissu on 80km/h siirtymää kuitenkin. Silloin toki laski range hurjaa vauhtia kun yritin sulatella autoa kaikki lämppärit päällä. Mutta sekään ei ole 15km siirtymällä ongelma, jos siitä ei tee sellaista.

mikkoan

Kulutusasiat varmaan vielä hioutuu softan kehittyessä. Itse en viitsi stressata kulutuksesta, kun sähköä saa esim. Motonetistä 0,10,/KWh. Onko tuolla suuremmalla talvikulutuksella käytännössä mitään merkitystä?

DSL

Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 04.02.21 - klo:14:27
Tarinaa
https://twitter.com/jlehtira/status/1357225610326720513?s=19

Autojen reaaliaikainen sijainti (paku otti varaslähdön)
http://glympse.com/!ev_wintertour_2021

Autot ovat päässeet Utsjoelle. Ei mielestäni ollut isoja eroja autojen välillä matkan pituuden ja loppumatkan pikalatureiden vähäisyyden huomioon ottaen.

jopo

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.02.21 - klo:08:53
Minua taas ihmetyttää e-Golfin 15-20kWh kulutuslukemat talvikelillä. :o Mutta kun ei ole akun lämpötila-hallintaa niin akku on siinä lämpötilassa missä se sattuu kulloinkin olemaan. Sama "ongelma" Leafissa ja muissakin vanhemmissa sähköautoissa. Jos haluaa sellaisella kulutuksella talvella ajella, niin ID.3 selvästikään ei ole vaihtoehto. Eikä asia parane valittamalla täällä.  ;)
.... ....

Luulisi myös, että akun keston kannalta on parempi vaihtoehto lämmittää sitä ajoon/ajossa, kuin päästellä jatkuvasti kylmällä akulla..?

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.02.21 - klo:09:15
Jaa eli samat lukemat kuin itsellä ID.3 kanssa.  :D Harvemmin tulee noin hiljaa kuitenkaan ajettua, kun kauppareissu on 80km/h siirtymää kuitenkin. Silloin toki laski range hurjaa vauhtia kun yritin sulatella autoa kaikki lämppärit päällä. Mutta sekään ei ole 15km siirtymällä ongelma, jos siitä ei tee sellaista.

e-Golfissa kulutusta saa pudotettua käyttämällä eco-moodia. Lämmitystehoa rajataan silloin ja se vaikuttaa. Samoin jos pienentää puhallusta käsin, niin säästää. Ylläolevat luvut ovat normaalimoodilla ja automaattisella ilmastoinnin asetuksella, paitsi sitten kun auto itse vaihtaa ecolle (noin 30%, eli 50km jäljellä).

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 05.02.21 - klo:10:44
e-Golfissa kulutusta saa pudotettua käyttämällä eco-moodia. Lämmitystehoa rajataan silloin ja se vaikuttaa. Samoin jos pienentää puhallusta käsin, niin säästää. Ylläolevat luvut ovat normaalimoodilla ja automaattisella ilmastoinnin asetuksella, paitsi sitten kun auto itse vaihtaa ecolle (noin 30%, eli 50km jäljellä).

ID:ssä pystyy toki saman tekemään ilmastoinnin osalta (en ole kokeillut) mutta akun lämmitystä ei saa pois tai säädettyä. Näitä voidaan tosiaan tulevilla softapäivityksillä säätää, kun saadaan kokemusta akun kestosta. Samaan pohjautuu huhu 130kWh latausnopeudesta, se voidaa avata jos testeissä havaitaan että akku kestää sen ilman ongelmia. 8v akkutakuu, eli siihen joutuvat noita päätöksiä peilaamaan.

ITbites

Onko tämä ID.3./VW uskonlahko?

Nostat kriittisesti esille asioita mitkä askaruttavat niin aletaan vihjailemaan, että myy autosi?

Itse olen tyytyväinen autoon mutta jo useasti mainittu talvikulutus häiritsee - mielestäni siinä on jotain vialla ja odotan parannuksia mm. niin että kaupunkiajossa sen akkulämmityksen saa otettua pois käytöstä. Juu, autoa saa ladattua edukkaasti jopa ilmaiseksi (Lidl, Jumbo...) mutta ei se perkele niin voi mennä että muutaman kilometrin pyrähdys syö 10% (!) akusta.
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 05.02.21 - klo:09:11
Ei e-Golfilla pääse alle 20kWh/100km näillä pakkasilla, mitä nyt on ollut, jos ajaa lyhyempiä pätkiä.

Meillä kulutus on viimeisen reilun kk:n (3tkm) ajan 19,8kWh/100km, mutta pääosa kilometreistä on 30-60km pätkissä ajettu, 60-100km/h rajoituksilla. Lisäksi esilämmitetty autoa verkkovirralla.

Omat havainnot on, että kulutuskäyrä näyttää eGolfilla seuraavan melko ennustettavasti lämpötilan nousuja ja laskuja.
Eilenkin olin vähän enempi tuolla autolla liikkeellä. Pelkkää maantieajoa (kantateitä). Iltapäivällä 90km matka 11-12 pakkasasteen lukemissa kulutuksella 17,2. Kotiin palatessa auto imi virtaa pihassa muutaman tunnin, jonka jälkeen liikkeelle pikkuisen reilun 80km ajosuoritteelle. Pakkasta lähtiessä 13-15 ja kulutus perillä 18,5. Paluumatkalla pakkanen kiristyi jo 20 asteen tuntumaan ja kotipihassa näytti 20,2 kulutuslukemia. Olisi varmaan ollut tuo paluumatkan kulutus vielä pykälää surkeampi, jos tietokone olisi ehtinyt nollautumaan, mitä nyt ei tapahtunut, koska viivyin perillä vain tovin. Oli hauska seurata rangen putoamista menomatkan noin 40km pudotti aika lailla tarkkaan saman määrän kilsoja, mutta palatessa niitä hävisi jo 60km.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.02.21 - klo:11:13
Onko tämä ID.3./VW uskonlahko?

Ei varmasti, toki itselle kulloinenkin auto on aina ollut paras ja se ehkä näkyy kirjoittelussa. Mielipiteitä täällä vaan lausutaan. Mutta ei se kovin rakentavaa ole jos koko ajan vaan kertoo kuinka pettynyt on autoonsa. Jos olisi Teslat alla ja oltaisiin Tesla-foorumille, niin sitten tämä olisi uskonlahko.  ;D

VAG on varmasti päätynyt tuohon akun lämmitykseen pitkällisten talvitestien perusteella. Se voi muuttua jatkossa, mutta tuskin käyttäjä pääsee silti parametreja säätämään. Akkua pitää suojella käyttäjältä itseltään, vai miten se oli. En tiedä lataatko pelkästään julkisilla asemilla, itse lataan pelkästään kotona joten kulutuksella nurkka-ajossa ei ole mitään merkitystä. Kohta joku sanoo että kyllä se sähkökin maksaa.  ::) Maksaahan se, mutta lämmitysremontin myötä koko talo lämpiää sähköllä (UVLP) jatkossa joten ei siinä akun lataus paljoa tunnu.

Koskas se virallinen eli TM talvitestien tulos tuleekaan julki. Mielenkiinnolla odotamme.

Jake69

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.02.21 - klo:11:53
Koskas se virallinen eli TM talvitestien tulos tuleekaan julki. Mielenkiinnolla odotamme.

Lataushybridien vertailu julkaistaan TM:n numerossa 4/2021 (ilm. 17. helmikuuta) ja sähköautojen vertailu TM 5/2021:ssä (ilm. 3. maaliskuuta).

ITbites

Annetaan kulutusasioiden olla... :D

Tuoreita havaintoja; Jouduin lähtemään tuonne pakkaseen ilman esilämmitystä kun taas pukkasi "tekninen virhe" - no ei se mitään, mutta sitten alkoi mielenkiintoinen episodi; näyttö toimi todella tahmeasti (siis todella tahmeasti), boottasin, ei käynnisty ollenkaan, sitten kun heräsi niin ainoastaan sivupalkkiin tuli näkymä... Lisäksi tuli vastaan taas tämä; takaovet eivät auenneet kuin sisäkahvasta. Kävin kaupassa, auto lämpimässä hallissa latauksessa ja kaikki palasi ennalleen...

Eli pakkanen sekoitti koko systeemin?
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

TOURAN HIGHLINE

Palaan sen verran vielä kyllä kulutusasioihin, että...
Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 05.02.21 - klo:11:52
Omat havainnot on, että kulutuskäyrä näyttää eGolfilla seuraavan melko ennustettavasti lämpötilan nousuja ja laskuja.
Eilen pikkuisen reilun 80km ajosuoritteelle. Pakkasta lähtiessä 13-15 ja kulutus perillä 18,5. Paluumatkalla pakkanen kiristyi jo 20 asteen tuntumaan ja kotipihassa näytti 20,2 kulutuslukemia.
Ehdin tänään ajamaan tuon saman lenkin jo, kun vein jälkikasvun laskettelumäkeen. Pakkasta tasaisesti 13-14 astetta. Kulutus mennessä 18,4 ja paluumatkalla 18,3. Keskinopeus taisi olla kahden kilometrin tarkkuudella sama mennen tullen.

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.02.21 - klo:14:50
Annetaan kulutusasioiden olla... :D

Tuoreita havaintoja; Jouduin lähtemään tuonne pakkaseen ilman esilämmitystä kun taas pukkasi "tekninen virhe" - no ei se mitään, mutta sitten alkoi mielenkiintoinen episodi; näyttö toimi todella tahmeasti (siis todella tahmeasti), boottasin, ei käynnisty ollenkaan, sitten kun heräsi niin ainoastaan sivupalkkiin tuli näkymä... Lisäksi tuli vastaan taas tämä; takaovet eivät auenneet kuin sisäkahvasta. Kävin kaupassa, auto lämpimässä hallissa latauksessa ja kaikki palasi ennalleen...

Eli pakkanen sekoitti koko systeemin?
Minä kävin tuota myös taannoin talvikelissä koeajamassa oikein kunnolla. Ihan kiva kampe ajettavaksi, myös talvikelissä, mutta ei nämä tämmöiset tarinat kyllä mitään ostohousuja jalkaan vie...

jkk8

Täällä myös pari perin kummallista asiaa havaittu. Auto oli 22kw laturissa muutaman tunnin seisonnan jälkeen 17 asteen pakkasessa lähes 2h. Tuona aikana auto imi 10% varausta 75%-85%. Esilämmitystä ennen ajoonlähtöä 30min. Kabiini oli lämmin, kaikki toimi muuten normaalisti, mutta nopeusnäytössä ei näy rangea, vain kolme katkoviivaa. Kotiin päästyäni, huomasin, että 36km matkasta auto oli laskenut vain 20km ja matka-ajaksi 15min. Kulutus näytti sentään ihan oikeansuuntaiselta ollen 20.6kwh/100km.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

IDea3

Paras talviauto tähän mennessä millä olen ajanut. Se on paljon sanottu kun kokemusta on 90-luvun alkupuolelta saakka, mutta niin se on. Lämmin, erinomainen ajaa, ennustettava ajettava. Hiljainen. Erinomaiset valot. Saati sitten kesällä...

Joka toinen kerta joitain perusihmeilmoituksia ja We Connect ID ei vielä ole toiminnassa (aiemmat juttuuni niistä). Parempi esilämmitys kuin mikään webasto tähän mennessä. Latausluukut pelaa, minusta laatutaso on hyvä. En ole edes mihinkään ”muoveihin” kiinnittänyt mitään huomiota.

Mulla ei ole mitään epäilystä, etteikö softaongelmat hoidu päivitysten myötä. Ei niistä ole ollut mitään haittaa minulle. Jotkut toki saattavat repiä hiukset päästä niiden suhteen.

Voin ladata kotona vaikka ympäri vuorokauden. Tartuin Elli-latausaseman tarjoukseen. Perusmalli. Eli kulutus suurehkoa pakkasilla (?).  Jos ei latausmahdollisuutta olisi, ja olisin muiden latauspaikkojen varassa, ei olisi hyvä.

Tämä on täysin rationaalinen arvio. En edusta mitään uskonlahkoa. Ja minulla on vain ”käyttöoikeus” tähän vaimoni autoon. En omilla rahoillani olisi ehkä vielä lähtenyt tähän. Osti siis 1st Plus esittelyauton jossa nyt tuorein 2.0 päivitys.

(Ja jos huomenna jättää tien päälle, koko roska pitää myydä heti  :D)
ID3 Pro Performance Family ja Passat GTE

jamo75

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.02.21 - klo:14:50
tämä; takaovet eivät auenneet kuin sisäkahvasta. Kävin kaupassa, auto lämpimässä hallissa latauksessa ja kaikki

jos ovet eivät aukea kahvasta ulkoa ja keskuslukitus on kuitenkin avannut lukot niin vika on mekaaninen, edellisessä autossa AINOA vika oli pelkääjän puolen etuoven lukituksessa jo tehtaalta tullessa. ilmeni vain kun lämpötila oli tietyssä asteessa. ensi huollossa (siis 2v iässä) joku vääntynyt tanko tai vieteri vaihdettiin ja sen jälkeen toimi moitteettomasti.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Iku

Lainaus käyttäjältä: IDea3 - 05.02.21 - klo:21:51
Paras talviauto tähän mennessä millä olen ajanut. Se on paljon sanottu kun kokemusta on 90-luvun alkupuolelta saakka, mutta niin se on. Lämmin, erinomainen ajaa, ennustettava ajettava. Hiljainen. Erinomaiset valot. Saati sitten kesällä...

Joka toinen kerta joitain perusihmeilmoituksia ja We Connect ID ei vielä ole toiminnassa (aiemmat juttuuni niistä). Parempi esilämmitys kuin mikään webasto tähän mennessä. Latausluukut pelaa, minusta laatutaso on hyvä. En ole edes mihinkään ”muoveihin” kiinnittänyt mitään huomiota.

Mulla ei ole mitään epäilystä, etteikö softaongelmat hoidu päivitysten myötä. Ei niistä ole ollut mitään haittaa minulle. Jotkut toki saattavat repiä hiukset päästä niiden suhteen.

Voin ladata kotona vaikka ympäri vuorokauden. Tartuin Elli-latausaseman tarjoukseen. Perusmalli. Eli kulutus suurehkoa pakkasilla (?).  Jos ei latausmahdollisuutta olisi, ja olisin muiden latauspaikkojen varassa, ei olisi hyvä.

Tämä on täysin rationaalinen arvio. En edusta mitään uskonlahkoa. Ja minulla on vain ”käyttöoikeus” tähän vaimoni autoon. En omilla rahoillani olisi ehkä vielä lähtenyt tähän. Osti siis 1st Plus esittelyauton jossa nyt tuorein 2.0 päivitys.

(Ja jos huomenna jättää tien päälle, koko roska pitää myydä heti  :D)
Kokemusta on 70-luvulta lähtien. Lämpimin auto toistaiseksi. Esilämmitys todella toimii. Jos nyt kuitenkin auraamattomaan keliin pitää lähteä niin käynnistän mieluummin Quatron.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy