Octavian tilaus harkinnassa, muutama kysymys

Aloittaja gloter, 03.02.11 - klo:18:49

« edellinen - seuraava »

ATM

Edellisen auton hain Rovaniemeltä. Vaihtoauton hyvitys oli niin paljon parempi kuin täällä etelämpänä, vaihtoautoilla kyllästetyillä markkinoilla että erotuksella tehtiin pohjoisenreissu ilman lisäkuluja verrattuna siihen että olisin hakenut paikallisesta liikkeestä. Samalla sain ajettua uuden auton sisäänajoa samalla reissulla reilun siivun. Suurimmat erot taitavatkin olla juuri vaihtohyvityksissä. Nykyinen oli sitten taas tasapuolisuuden nimissä paikalliselta myyjältä.

MarkoV

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.02.11 - klo:17:18
Kumimatot kuuluu toimitukseen ilmaiseksi ainakin Laakkosella, ja Boleroa helppo räplätä ilman rattinäppäimiä.Mikkelin Ajanvaunussa, Taavi Pulkkinen oli aikanaan yksi hyvän tarjouksen tehneistä.Tosin olin käteisostaja.Käytetyn kanssa voi hyvinkin mennä toisinpäin kun jossain.Myös Hyvinkäältä tuli hyvä tarjous.

Taavin kanssa minäkin kaupat tein. Ehdottomasti kannattaa kysyä.

Marko

Ocu_P

Mikkelin Ajanvaunussa, Taavi Pulkkinen oli aikanaan yksi hyvän tarjouksen tehneistä.Tosin olin käteisostaja.Käytetyn kanssa voi hyvinkin mennä toisinpäin kun jossain.Myös Hyvinkäältä tuli hyvä tarjous.

Mikkeliin käydyssä puhelinkeskustelussa tuli taas minulle heikoin noteeraus. Tosin monessa muussakaan paikassa ex:ää ei ymmärretty. Erot hyvityksissä oli isoja. Ja Ocu siis ajoon Hyvinkäältä.

Loungeliner

Kumimatot kuuluu toimitukseen ilmaiseksi ainakin Laakkosella, ja Boleroa helppo räplätä ilman rattinäppäimiä.Mikkelin Ajanvaunussa, Taavi Pulkkinen oli aikanaan yksi hyvän tarjouksen tehneistä.Tosin olin käteisostaja.Käytetyn kanssa voi hyvinkin mennä toisinpäin kun jossain.Myös Hyvinkäältä tuli hyvä tarjous.
Autoliikkeen tai -myyjän kannalta taitaa melkeinpä joka ainoa asiakas olla "käteisostaja". Harvoin ainakaan uuden auton kaupassa autoliike itse rahoittelee nykyisin yhtään mitään. Saattaapa myyjä saada järjestelemästään osamaksusopimuksesta rahoitusyhtiöltä jonkinlaisen bonuksenkin, jolloin tämä "käteisostajan" status alkaa näyttää enemmänkin miinusmerkkiseltä tekijältä kaupanteossa :D

c-son

Käteisostaja ei tarjoa kauppaan vaihtoautoa. Rahoitustapa lienee myyjäliikkeelle yhdentekevä.

mol

Oletan että osamaksusopimuksista myyjät saavat aina bonusta. Ainakin entisessä työpaikassani tietokone-/kodinelektroniikka-alalla suorastaan kilpailivat siitä kuka pääsee tekemään tuohi-/käteisluotto- ym sopimuksia. Ihmettelisin jos ei autokaupassa olisi vastaavia kannustimia osamaksufirmojen puolelta.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: mol - 05.02.11 - klo:08:26
Oletan että osamaksusopimuksista myyjät saavat aina bonusta.
Kaikesta minkä myyjät saa asiakkaalle myytyä auton lisäksi saavat myyjät provikkaa,osamaksusopimukset,vakuutukset,lisävarusteet ym.

ram1

Tarkoitin nimenomaan käteiskaupalla, ettei mulla ollut vaihtoautoa rasitteena.Ja bonarit tosiaan napsahtaa myyjän tilille jos ottaa rahoituksella.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

MOIO

Ram1 sun Octavia meni näköjään nopeasti kaupaksi - eikä ihme :D

Itsekin mietin että siinä olis ollu kyllä täydellinen kärry käytettynä, mutta hinta kattavasta varustelusta, moottorista ja DSG:stä johtuen oli sitten kuitenkin aavistuksen liikaa omaan budjettiin.

mol

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.02.11 - klo:11:29
Kaikesta minkä myyjät saa asiakkaalle myytyä auton lisäksi saavat myyjät provikkaa,osamaksusopimukset,vakuutukset,lisävarusteet ym.

Juu tietenkin mutta ainakin myyjät meillä saivat enemmän bonusta jos myivät rahoituksella. Kas kun rahoitusfirmat antoivat oman bonuksensa tehdyistä soppareista. Tokihan myyjät saivat oman provisionsa sen mukaan mitä työsopimuksessa sanottiin...

ram1

LainaaRam1 sun Octavia meni näköjään nopeasti kaupaksi - eikä ihme Hymyilee leveästi

Itsekin mietin että siinä olis ollu kyllä täydellinen kärry käytettynä, mutta hinta kattavasta varustelusta, moottorista ja DSG:stä johtuen oli sitten kuitenkin aavistuksen liikaa omaan budjettiin.
Aina olen saanut myytyä pikaisesti autoni.Hyvä ilmoitus ja kohtuullinen hinta ratkaisee.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

gloter

Tervehdys kaikille! Niin siinä kävi että tein kaupat Octaviasta. Hyvinkään tarjous oli paras. Kauppias vielä vedätti hyvitystä 500 eurolla alaspäin koska "tuulilasin joutuu uusimaan kiveniskujen takia". Tähän sanoin että Kouvolasta saan paremman tarjouksen. Tämän jälkeen kauppias nosti tarjousta 300 eurolla. Hyväksyin tämän koska lasi on melko kulunut ja tämän seurauksena tarjous oli nyt samaa tasoa Kouvolan Auto-Sunin kanssa. En viitsinyt lähteä sinne ajelemaan. Ketkuja nuo kauppiaat. Kuopioonkin laitoin viestiä ja sieltä soiteltiin mutta myönsivät etteivät pysty kilpailemaan Hyvinkään kanssa. Heidän tarjouksensa jäi satasia Hyvinkään (huom. huononnetusta) tarjouksesta. Kumimatot kuuluvat toimituskuluihin.

Hyvinkään kauppiasta kiitin tarjouksen huonontamisesta ottamalla lämmitinpaketin sisäpistokkeineen ja lämppäreineen. Sen hintaa ei halvennettu mutta oli muuten ok hintainen. Ehkä puolen tunnin soittokierroksella olisin jostain löytänyt 50 euroa halvemmalla. Talvirenkaat 15" vanteilla Nokian seiskoilla reilun tonnin. En ottanut. Itse olen tyytyväinen kauppaan vaikka varmasti en viimeiseen asti osannut vedättää eikä krääsää tullut yhtään mukaan. Mutta nyt siirrän tilatun auton speksit olemassaolevaan ketjuun. Kiitos vielä kaikille neuvoista ja vinkeistä ketään erikseen kiittelemättä!
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy