Skoda Citigo 1.0 55kw ASG 5d Elegance

Aloittaja Nickname, 11.03.19 - klo:14:51

« edellinen - seuraava »

Nickname

Skoda Citigo 1.0 55kw ASG 5d Elegance vm.2013

Varusteet:

  • Manuaali ilmastointi
  • Kaukosäätöinen keskikuslukitus
  • Sähköikkunat edessä/takana pop-up ikkunat
  • Move&Fun-monitoimijärjestelmä
  • ESP-ajonvakautusjärjestelmä
  • City Safe Drive-järjestelmä
  • ASG-vaihteisto ( automatisoitu manuaali vaihteisto )

Kohtuu hyvin varusteltu Citigo kyseessä, jotain mitä itse jään kaipaamaan mm. kyynärnoja, takaroiskeläpät ja äänieristys, tullaan päivittämään autoon pikkuhiljaa ja pari tilausta olenkin jo ennättänyt tehdä.

Jotain huomioita autosta: Kulutus n.4,6L/100km sekalaisessa ajossa on siis varsinainen säästöpossu ;D ASG-vaihteisto vaatii alkuun totuttelua jos on ajanut ns. "normaalilla" automaatilla. ASG vaihtaa samoin kuin manuaalilla ajaessa eli pykällyksen huomaa selvästi, eikä vaihteistossa ole P-asentoa vaan pysäköitäessä vaihde jätetään vapaalle ( N ) ja vedetään käsijarru päälle, auto kyllä huomauttaa äänimerkillä jos et muista vetää käsijarrua päälle. Muutoin vaihteisto on letkeä ajaa ja en itse ainakaan kaipaa manuaali vaihteistoa.





Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Ensimmäiset paketit kotiutui eilen. Tänään laiton paikalleen käsinojan, asennus erittäin yksinkertainen eli ruuvia ruuvin perään.
Käsinoja ei ole kovin tukeva johtuen tuosta asennus tavasta, tämä oli tiedossa jo ostaessa ja ei tuossa tarvitse koko painolla hyppiäkkään.

Jälkiasennus käsinoja


Toinen paketti toi tullessaan Saen led-lisävalot, valmistajan ilmoittama teoreettinen valoteho 3486 lumenia per. valo ja kantamaa luvataan 380m.
Valojen koko vaikuttaisi sopivalle pienen auton keulaan nähden.

Sae lisävalot


Sitten kysymys Skoda tuntijoille, onko Citigoa tehty jonkinlaisena Vrs mallina? Takaluukusta löytyy tuommoinen Vrs-logo, nettiä selatessa en onnistunut löytämään viitteitä tämän ikäisistä Vrs Citigoista ja tehoja autossa ei ole normaalia enempää eli taitaa olla jälkiasennus Vrs  ::)

Takaluukun Vrs-logo

Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

RSOCUstin

vRS jälkiasennus tuning ja väärällä puolella vielä :)
Luukun oikeassa alalaidassa kuuluisi olla.
Tai mistä sitä tietää jos sinne on +6hp ahtamaton softa laitettu jossain :)






chemical name for albr3

Nickname

En usko että tätä autoa on ohjelmoitu tai mistä sitä tietää, aika se ja sama onko tuommoista ohjelmaa laitettu tai ei  :D

Kuitenkin tänään saatu viimeiset tilaukset perille mukaan lukien tuo Superskodan paketti, tuli varsin nopeasti n. viikkon kesti tsekin postilla.
Alla kuva tuosta loppu läjästä ja nyt odotellaan kuumeisesti kelien lämpeämistä.


  • Lisävalojen teline ja Deutsch johtosarja
  • Pari pulloa Auto-Glymiä
  • Kesävanteisiin Skoda-keskimerkit
  • Avaimeen Skoda-logo
  • Takaroiskeläpät
  • Kynnyssuojat eteen ja taakse
  • Mikrokuituliinoja
  • 3,5mm STP-bitumimattoa


Onko kenelläkään kokemusta peräkontin verhoilun tekemisestä? Ajattelin tuota bitumimatoa laittaa peräkontin täyteen niin voisi tehdä verhoilut pyöränkaarien kohdalla kun nyt semmoisia ei ole. Jotain verhoilu huopaa tietysti, mutta mitä sinne taakse laminoisi jotta saisi verhoilusta hieman jämäkämmän? Vai riittääkö jos ostaa hieman paksumpaa huopaa esim. 3mm?
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

#4
Lisävalot sain asenneltua paikoilleen, todella hyvä valoteho ja kuviossa on sopivasti pituutta ja samalla leveyttä.

Johtosarja oli tuo deutsch-pistoke malli, ei pitäisi liitosten hapettua, johtosarjassa mukana oli katkaisin jonka jätin asentamatta on omasta mielestä aika turha.

Releen laitoin ilmanputsarin kotelon ruuvin alle, maa löytyi akun kiinnitys raudasta ja heräteen liitoksen kopion toisesta viestiketjusta löytämälläni idealla, eli ostin toisen h4-pistokeen josta haaroitus herätteelle, näin säilyi auton omat johdot koskemattomina.




Vaihdoin myös tuon avaimen logon uuteen, pienellä osalla suuri merkitys.



Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Keväiset on kelit ja sain Citigon pestyä, samalla autosta parikuvaa 8) Kilvet on photoshop by paint, olisi aika komea jos tuommoiset pystyisi tilaamaan :o ;D











Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Alku viikosta tilasin muutaman huopa näytteen, palat saapui loppuviikosta ja näyttäisi yksi olevan todella lähellä alkuperäistä verhoilua. Kyseessä 4mm paksu neulahuopa joka tarkoitettu lattioiden päällystykseen kulutus kestävyyden ansiosta, joten luulisin olevan varsi hyvä myös peräkontin verhoilussa.
Varsin jämäkkää joten ei tarvitse laminoida/liimata vahviketta taakse.


Löysin myös varastosta vanhan 6,5" basso elementin, ensin ajattelin etten halua näin pienen tavaratilan omaavaan autoon viritellä basson koteloita, mutta varapyöräkotelossa olisi sopivasti tilaa pienelle elementille ja vahvistimelle.
Taitaa joutua vielä vahvistin kaupoille, jos jostain löytäisi sopivan pienen joka mahtuisi vielä tuonne varapyöräkoteloon.

Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Tuota vahvistinta etsiessä tuli mieleen jotta tarvitseeko rca kaapeli olla radion päässä 90° kulmalla, monesti kun radion takana tila melko pieni, radion irroitus raudat kun olen onnistunut hävittämään niin katselin googlen kautta Citigon ja Upin radioita, niin eihän näissä ole rca lähtöä ollenkaan ??? Tarvitseeko rca piuha jonkin adapterin esim tälläisen: https://www.autoviihde.com/ct29ax03.html

Ei viitsi ostaa vahvistinta ennenkö tietää onko ko. Autoon edes mahdollista sellaista laittaa alkuperäiselle radiolle?
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Ei anna talvi vielä tältä vuotta periksi, nyt huomasin kun n. 5cm on lunta maassa niin on Citigo melko tunnoton laitos, liekkö johtuu tuosta automaatti laatikosta vai onko tässä sitten se sähköinen kaasupoljin. Ei oikein saa kaasulla mitään tuntumaa esim. jos pyörä suttaa niin ompas vaikea arvioida paljonko pitää nostaa että saa pitoja, ei ollut edellisellä autolla tämmöisiä ongelmia, kaipa tuohon(kin) tottuu. ::)

Nopeusmittari heittää Citigossa n.10km/h, eli jos ajat mittarin mukaan 80km/h niin todellinen nopeus on 70km/h. Päädyn ratkaisemaan ongelman yksinkertaisesti eli kasvattamalla rengaskokoa, en kuitenkaan halua autoon kauheita pullakumeja niin piti ostaa isommat vanteet.

Ensin ajattelin että 16" vanne olisi sopiva, mutta kun uudet 17" vanteet sain halvalla niin ostin sitten semmoiset.
Vanteet merkiltään ATS ja malliksi oli ilmoitettu Dtm, mutta tuosta en ole ihan varma. Kooltaan siis 17x7" et40 väri: vannehopea.
Nyt ollaan Citigon kanssa muodin aallon harjalla kun nuo on periaatteessa huulivanteet  ;D

Kokeilin hieman photoshopata vanteita auton alle, pitäisi olla suunnilleen mittakaavassa.

Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

JaVa^

Suorituskyky kärsii kyllä varmaan melkoisesti noiden 17" vanteiden myötä. Itse ajattelin meidän perheen kakkosautoon (-18 Citigo) laittaa mahdollisimman kevyet 16" vanteet, jotta ne viimeiset vähäisetkin tehot ei hukkuisi vanteiden painon aiheuttamana häviönä. Tuo 4x100 jako tosin aiheuttaa vähän harmaita hiuksia, kun mitään oikein kivoja vanteita ei tunnu käytettynä oikein liikkuvan tuossa koossa. Uusiin ei nyt oikein oma talous anna myöden, kun tuohon perheen ykkösautoon palaa suurin osa rahoista...  ;D

Jultsu

En tiedä mitä tuossa ylempänä haettiin sähköisellä kaasupolkimella, vaijereista luovuttiin jo 15 vuotta sitten tän konsernin bensavehkeissäkin?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Nickname

Lainaus käyttäjältä: JaVa^ - 09.04.19 - klo:18:06Suorituskyky kärsii kyllä varmaan melkoisesti noiden 17" vanteiden myötä.
Varmasti kärsii suorituskyky, mutta jos oikein kevyet vanteet haluaisi pitäisi ostaa OZ:tat tai jotkin muut merkkivanteet ja ne maksaa mansikoita.
Pitää huvikseen punnita paljonko tulee lisäpainoa per vanne kunhan saa renkaat päälle ja eipä itsellä ole niin kiire tuolla tien päällä että haittaisi pieni teho hävikki, eikai tämmöistä autoa kukaan oman elämänsä Markku Alen ostaisikaan.  ;)

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 09.04.19 - klo:19:00
En tiedä mitä tuossa ylempänä haettiin sähköisellä kaasupolkimella, vaijereista luovuttiin jo 15 vuotta sitten tän konsernin bensavehkeissäkin?
Tuota tunnottomuutta hain tuolla sähköiselläpolkimella, en tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta.
Edelliset autoni ovat olleet ei niin kehittyneitä vaijeripoljin malleja muiden valmistajien mallistoista, joten en ole ihan perillä missä vaiheessa Vag on ruvennut käyttämään sähköisiäpolkimia tai muita hienouksia. ::)

Kuitenkin omasta mielestä vaijeri vehkeissä on tuntuma polkimelta pyörien kautta tiehen parempi.
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 09.04.19 - klo:19:47
Varmasti kärsii suorituskyky, mutta jos oikein kevyet vanteet haluaisi pitäisi ostaa OZ:tat tai jotkin muut merkkivanteet ja ne maksaa mansikoita.
Pitää huvikseen punnita paljonko tulee lisäpainoa per vanne kunhan saa renkaat päälle ja eipä itsellä ole niin kiire tuolla tien päällä että haittaisi pieni teho hävikki, eikai tämmöistä autoa kukaan oman elämänsä Markku Alen ostaisikaan.  ;)

Kiire ei toki ole tien päällä, mutta olisihan se kiva sivutieltä 80 alueen omaavalle tielle päästä liittymään muun liikenteen sekaan suht vaivattomasti. Nytkin tuota 75 heppaista manuaalia saa käskyttää melko tosissaan kiihdytyksissä, saatika sitten jos pyörivä massa lisääntyy huomattavasti ja vierintävastuskin kasvaa leveämpien kumien myötä. Olisi toki kiva tietää ihan sekuntikellon kanssa mitatut ajat normi rengastuksella ja tuolla 17" setillä.

Nickname

Lainaus käyttäjältä: JaVa^ - 10.04.19 - klo:08:51Olisi toki kiva tietää ihan sekuntikellon kanssa mitatut ajat normi rengastuksella ja tuolla 17" setillä.
Tuo kyllä kiinnostaa itseänikin, täytyy kokeilla kun tuossa Driveloopperin obd lukijassa pitäisi olla jonkinlainen kiihtyvyysmittari, en tosin tiedä onko miten tarkka, mutta tuleepa testattua sekin.
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

track08

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 09.04.19 - klo:14:55
Ei anna talvi vielä tältä vuotta periksi, nyt huomasin kun n. 5cm on lunta maassa niin on Citigo melko tunnoton laitos, liekkö johtuu tuosta automaatti laatikosta vai onko tässä sitten se sähköinen kaasupoljin. Ei oikein saa kaasulla mitään tuntumaa esim. jos pyörä suttaa niin ompas vaikea arvioida paljonko pitää nostaa että saa pitoja, ei ollut edellisellä autolla tämmöisiä ongelmia, kaipa tuohon(kin) tottuu. ::)

En kyllä allekirjoita tätä. Jos renkaat sutii, niin sen kyllä huomaa heti kierrosmittarista ja äänestä ja jos kaasua höllää vastaa poljin välittömästi ja pito palautuu.

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 09.04.19 - klo:14:55
Nopeusmittari heittää Citigossa n.10km/h, eli jos ajat mittarin mukaan 80km/h niin todellinen nopeus on 70km/h. Päädyn ratkaisemaan ongelman yksinkertaisesti eli kasvattamalla rengaskokoa, en kuitenkaan halua autoon kauheita pullakumeja niin piti ostaa isommat vanteet.

14R175/65 mittarivirhe on 5-10 km/h, 15R185/65 mittarivirhe on lähempänä 5 km/h kokoajan.

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 09.04.19 - klo:14:55
Ensin ajattelin että 16" vanne olisi sopiva, mutta kun uudet 17" vanteet sain halvalla niin ostin sitten semmoiset.
Vanteet merkiltään ATS ja malliksi oli ilmoitettu Dtm, mutta tuosta en ole ihan varma. Kooltaan siis 17x7" et40 väri: vannehopea.
Nyt ollaan Citigon kanssa muodin aallon harjalla kun nuo on periaatteessa huulivanteet  ;D

Mulla on talvirenkaissa 14" teräsvanteet ja kitkoina 175/65 päällä. Niillä on tosi kiva ajella. Rengasmelu kasvaa korvakuulolla selvästi, kun vaihdan kesärenkaat alle 15" aluvanteilla, joissa renkaat ovat 185/55. Ajotuntuma tiehen on vielä sopiva kompromissi parempaa ajettavuutta (kuin niillä talvirenkankailla) ilman että mukavuus kärsii ihan mielettömästi. 17" vanteet kuulostaa jo ajatuksena aika epämiellyttävältä. Kerro toki miltä ajo niillä maittaa. Täällä hidastetöyssyparatiisissa kehäteiden sisäpuolella en usko että noin isoon vannekokoon koskaan lähtisin.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Nickname

Vanteet saatu perille ja nyt odotellaan sitten renkaita, sotkee nämä juhlapyhät aina suunnitelmia.

Takaroiskeläpät laitoin paikalleen, ei näytä istuvan koko matkalta vaikka on Skodan läpät.

Vanteita mallailin alle jotta sain mitattua tulevan renkaan koon. Päädyin kokoon 195/45 r17, tällä mittarivirhe ei kuole kokonaan pois mutta päästään n. 4km/h etäisyydelle.
Superskodalta tilaamani vanteiden keskimerkit ei käynyt näihin Ats:sän vanteisiin, joten jouduin irroittamaan peltiset merkit ja vaihtamaan ne päikseen.
Skodan merkki siis halkaisijaltaan kapeampi, mustaa maalia reunaan ja kasaus epoksiliiman kanssa. Lopputulos varsin hyvä, vähän tulee ulos vanteesta, mutta huomattavasti parempi skodan merkeillä.




Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Jultsu

Minkäslainen tuo ASG on luonteeltaan? Rouvalla on Audi A2:ssa tuosta ASG:stä vuosikymmenen vanhempi versio ja se on melko hidas, lähes hovimestarimaisa käytökseltään. Ihan miellyttävähän tuolla Audilla on ajella pienemmissä kaupungeissa mutta välillä tuo jatkaa arpomista kahden vaihteen välllä kun kaasupoljin ja/tai moottorin momentti jää juuri laatikon vaihtopykälän rajamaille.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Nickname

#17
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.19 - klo:19:32
Minkäslainen tuo ASG on luonteeltaan? Rouvalla on Audi A2:ssa tuosta ASG:stä vuosikymmenen vanhempi versio ja se on melko hidas, lähes hovimestarimaisa käytökseltään. Ihan miellyttävähän tuolla Audilla on ajella pienemmissä kaupungeissa mutta välillä tuo jatkaa arpomista kahden vaihteen välllä kun kaasupoljin ja/tai moottorin momentti jää juuri laatikon vaihtopykälän rajamaille.
Hitaaksi en tuota laatikkoa sanoisi, pykällys suunnilleen samanlainen kuin itsellä manuaalilla ajaesse. Reippaammin kiihdyttäessä usein vaihtaa ensin kaksi pykälää suuremman ja sen jälkeen heti perään yhden pienemmälle kun ei jaksakkaan vetää kunnolla, tuohon auttaa kun pykältää itse, esim moottoritielle liityttäessä.
Normaalissa ajossa vaihtaessa "niiaus" on melko voimakas, tätä taas voi estää nostamalla kaasun kun huomaa auton vaihtavan.

Lainaus käyttäjältä: track08 - 16.04.19 - klo:07:1017" vanteet kuulostaa jo ajatuksena aika epämiellyttävältä. Kerro toki miltä ajo niillä maittaa. Täällä hidastetöyssyparatiisissa kehäteiden sisäpuolella en usko että noin isoon vannekokoon koskaan lähtisin.

Meillä päin hidastetöyssyt on melko harvinaisia, n.70km näillä 17" vanteilla ajaneena en voi vielä moittia suuria vanteita ja matalia renkaita. Tien epätasaisuuden toki tuntuu vähän selvemmin, ei ole kuitenkaan sen raskaammat käännellä kuin entiset vaikka on 30mm leveämmät.

Sen verran muuttui rengas suunnitelma että renkaat on nyt 205/45 profiililla, leveämpiä ei ainakaan näille vanteille voi laittaa ja tuolla rengas koolla mittarivirhe on lähes nolla.
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

track08

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 25.04.19 - klo:13:09
Sen verran muuttui rengassuunnitelma että renkaat on nyt 205/45 profiililla, leveämpiä ei ainakaan näille vanteille voi laittaa ja tuolla rengaskoolla mittarivirhe on lähes nolla.

Osaatko sanoa miten paljon rengaskoon muuttaminen tässä tapauksessa vaikuttaa matkamittarivirheeseen?

Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Nickname

#19
Lainaus käyttäjältä: track08 - 26.04.19 - klo:07:00
Osaatko sanoa miten paljon rengaskoon muuttaminen tässä tapauksessa vaikuttaa matkamittarivirheeseen?
Empä osaa sanoa, 175/65 r14 renkaiden vierintäkehä: 177,8cm ja 205/45 r17 vierintäkehä: 187.8 eli 10cm suurempi, tuosta voi joku matikkanero laskea paljonko on vaikutusta  ;D

Tuommoisella desibeli app:illa mittasin 100km/h vauhdista metelin näillä isommilla renkailla, tulokseksi sain 81db. Jokainen voi itse päätellä onko tuo kovin tarkka tulos, mutta saadaan vertailu lukema ennen ja jälkeen vaimennuksien jota pitäisi seuraavaksi ruveta ihmettelemään.

Ensimmäiseen viestiin päivitin muutaman kuvan autosta.
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Jultsu

En tiedä voinko kutsua itseäni matikkaneroksi, mutta itse sain noille 14" renkaille vierintäkehäksi 183,2cm ja 17" kumeille 193,6cm. Halkaisijassa 33mm ero. Mittarivirhe pienenee jollain 5-6 prosentilla noilla isommilla kumeilla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Nickname

jaa-a, Vianorin ja Rengasnuoran laskurit antaa tuloksesksi 177,8 ja 187,8 kun taas Vannetukun laskuri tuon 183,2 ja 193,6.
Auton omalla gps:llä mitattuna mittarivirhe pieneni 9km/h, eli jos nyt ajaa 80km/h todellinen nopeus on 79km/h.
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Kynnyssuojat laittelin paikalleen tuossa viikonloppuna, on aika hirveässä kunnossa kynnykset kun vertaa auton ikään ja ajettuihin kilometreihin :( Samalla vahasin auton ja laitoin tuommoiset erittäin tarpeelliset Skoda teipit peileihin.



Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

#23
Vihdoin pääsin vaimentamaan tavaratilaa, en ollut aikaisemmin tämmöistä tehnyt, mutta melko yksinkertaista touhua.
Jokaista senttiä en ruvennut vaimentamaan, oli sen verran mutkaista peltiä, kaipa tuo alkuun on riittävä vaimennus. ::)

Vaimennuksen päälle laitoin vielä tuota neulahuopaa, vaimentaahan sekin jotain. Omasta mielestä siisti lopputulos, vielä teen uuden välipohjan koko lattian alueelle ja sitten vaimentamaan takapenkin alusta, ovet ja etukaaret  :o


Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Tänään sain aikaiseksi takapenkin alustan vaimennuksen, samalla taktiikalla kuin tavaratila eli koko aluetta en vaimentanut.

Tavaratilan näkyvät peltikantit vuorasin vielä neulahuovalla, meinasin ensi tehdä koko pohjan uusiksi, mutta oli lattia sen verran suni perään päin niin luovuin ajatuksesta.


Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

#25
Edit: Lisätty kuvia ja tekstiä.

Ovet ja etukaaret vuorattu Stp:llä, melko tuskaista touhua kun auringossa liki +30°c  :P 8)
Oli taas Vag konsernin insinöörit pistäneet parastaan kun ovipahvin alalaitaan on pitänyt laittaa yksi erilainen kiinnike ( 1. kuvassa alhaalla vasemmalla ) ::) Tuo pitää kääntää pystyyn että saa pahvin irti.
Tavaratilan valoksi ostin Biltemasta pienen paristo valon, toimii myös työvalona.



Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Meinannut unohtua laittaa tuloksia vaimennuksen jälkeen, lähtö tilanne meluisuudessa oli 81db mitattuna puhelin app:illa ja vaimennuksen jälkeen tulos 78db. Onko tuo nyt sitten hyvä vai huono en tiedä, mutta korvakuulolla ero on aika selvä ja radiosta sai pudottaa voluumia 3 pykälää. :)

Desibeli tulokset mitattu samalla tien osuudella, samalla nopeudella ( 100km/h ) puhaltimen ja radion ollessa nollilla, myös puhelin suunnilleen samalla kohtaa mittausten aikana eli vänkärin ja kuljettajan puolessa välissä korvien korkeudella.

Suurentuneen rengas ja vannekoon myötä kulutus vakiintunut 5L/100km, vielä ihan ok lukema tämän kokoisella vaparikoneelle automaattilaatikolla.

Nyt rupeaa ainakin näillä näkymin olemaan Citigo siinä kunnossa jota lähdettiin hakemaan, voisihan tuota madaltaa vähän mutta jätetään ensi kesälle jotain tekemistä. 8)
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

Syttyi Citigon mitaristoon airbagin-merkivalo, obd-palikka hävyksissä joten en saa luettua vikakoodeja. Olisiko Citigon tietäjillä antaa infoa voisiko olla jokin tyyppivika?
Yhtenä aamuna vilkutti parikertaa myös vänkärin airbagin valoa tai sitä napin valoa mille sen saa pois päältä.

Muutoin auto pelaa ja palvelee hyvin ja koska kuvat on kivoja niin loppuun pari. ;D





Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Nickname

DriveLooper:in OBD-palikka löytyi, mutta ei päästy puusta pitkälle, hienosti lukee moottorin kierrokset, co2 lukemat, kulutukset ym. mutta ei niitä vikakoodeja  >:(

Pitää siis lähteä OBD-kauppaan, läheltä löytyisi Motonet ja siellä on näköjään myynnissä monenlaista lukijaa.
Tämä varmaan olisi ( ainakin nimen puolesta ) toimiva Citigossa? https://www.motonet.fi/fi/tuote/493144/OBD-II-testeri-VAG
Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 22.09.19 - klo:17:35
DriveLooper:in OBD-palikka löytyi, mutta ei päästy puusta pitkälle, hienosti lukee moottorin kierrokset, co2 lukemat, kulutukset ym. mutta ei niitä vikakoodeja  >:(

Pitää siis lähteä OBD-kauppaan, läheltä löytyisi Motonet ja siellä on näköjään myynnissä monenlaista lukijaa.
Tämä varmaan olisi ( ainakin nimen puolesta ) toimiva Citigossa? https://www.motonet.fi/fi/tuote/493144/OBD-II-testeri-VAG

Tilaa netistä obd eleven pro, joka lukee ja nollaa vikakoodit. Samalla palikalla saa auton piilossa olevia ominaisuuksia laitettua päälle. On halvempikin kuin toi motonetin lukija.
Audi A3 8Y 40TFSIe

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy