VAG:lla tuskin halutaan tehdä tuotetta joka ei kiinnosta kuin paria ihmistä. Sellaisiahan nuo tämänkin hetken hybridit ovat, muotoilu on sellaista joka karkoittaa ensin 95% ihmisistä, ja loput häviävät viimeistään siinä vaiheessa kun mietitään sen auton järkevyyttä (hinta suhteessa ominaisuuksiin).
Toki VAG voisi tehdä hybridin joka näyttää ihan tavalliselta autolta, ja joka olisi vieläpä jollain tapaa kiinnostava.
Luultavastikaan VAG ei niitä tee koska ei ole tarvetta. Normaalista bensakoneesta saadaan myös muutenkin paljon taloudellisempi, ja kokonaisuudessaanhan VAG:n 1.2 ja 1.4 TSI:t ovat ympäristöystävällisempiä, koska niissä ei tuota hybriditekniikkaa ole, ja ne kuluttavatkin vähemmän bensaa kuin nuo hybridit. Tätä ne jenkit eivät vain ymmärrä, koska he menevät statussymboliuden perässä paljon herkemmin, kuin Eurooppalaiset. No, parempi sekin kuin että ajelee niillä 40hv/litra -moottoreillansa.Ja huom! Tämähän on vain mutua
Epäilen, että VAGkin kehittää koko ajan hybridiä ja hybridejä olisi VAGiltakin myynnissä, jos niiden kehittäminen olisi aloitettu aiemmin. Mutta onhan Touaregistakin tullut jo hybridi.
Aivan varmasti hybridejä tulee, ja juurikin johonkin Touaregiin sellainen on järkevämpi, kuin se 1.2TSI, mutta Golf-kokoluokassa sille ei varmasti ole tarvetta niin kauan kun tavallisella bensakoneella saadaan paremmat päästöarvot ja alhaisempi kulutus.
Mihin viittaat tällä alhaisemmalla kulutuksella?Ainakaan viralliset lukemat ei tuota tue. Esim.Yhd Kau maantiePrius 4.0 4.0 3.8Golf 1.2TSI BM 5.2 6.5 4.5
Nop, vähemmän sille ainakin lupaillaan kulutukseksi, kuin mitä itse muistelin. Pitää vain muistaa että eipä se sähkömoottori siellä ikuisesti toimi, vaan jos ajelee paljon kaupungissa niin sen akku taitaa tyhjentyä melko nopeasti?
Mahtaako Priuksella päästä tosiaan maantiellä noin alhaisiin lukemiin? Saatika kaupunkiajossa noin alhaiseen, kun käsitykseni mukaan tuolle sähkömoottorille ei riitä mehua kovinkaan pitkään.Nop, vähemmän sille ainakin lupaillaan kulutukseksi, kuin mitä itse muistelin. Pitää vain muistaa että eipä se sähkömoottori siellä ikuisesti toimi, vaan jos ajelee paljon kaupungissa niin sen akku taitaa tyhjentyä melko nopeasti?
^Bluemotioneissa on käsittääkseni jarruenergian talteenotto
Mihin se sen energian oikein säästää? Poppikoneen käyttöön vai?Bluemotionissa ei ole sähkömoottoreita, joten sitä jarrutuksista talteenotettua energiaa ei saada hyödynnettyä takaisin liike-energiaksi.
RecuperationWhen you're trying to save energy while driving it makes sense to recover it where you can. VW uses improved alternators and batteries in combination with an energy management system, to store kinetic energy that would normally be lost during slowing down or braking. The unutilised alternator voltage during slowing down or braking is used to add extra charge to the battery during this period. This extra battery charge can then be utilised during acceleration or starting, instead of drawing all the energy from the alternator, thus placing less of a burden on the engine and reducing fuel consumption. Recuperation is a feature of some of our BlueMotion cars.
Tuollaisia "asiantuntijalausuntoja" lukiessani en voi kuin ihmetellä joidenkin ennakkoluuloja.Suosittelisin menemään koeajolle täyshybridillä eli Priuksella.Koeajoa odotellessasi usko vaikka huviksesi, että normaalissa kaupunkiliikenteessä ei Priuksen akkuja saa ajettua tyhjiksi. Kaupunkiliikenteessä on niin paljon vapaalla rullausta ja jarrutuksia, että akut pysyvät hyvässä latingissa.Eikä akkuja sen puoleen saa tyhjäksi maantielläkään. Prius nimittäin lataa akkuja myös osakaasulla ajettaessa, kun maastossa on vähänkin alamäkeä tms. Priuksen mittaristossa olevasta monitorista ilmenee energian kulloisetkin virtaussuunnat, joten pelin henki selviää hyvin koeajolla.
Muistan joskus kuulleeni monestakin eri suunnasta että Priuksen sähkömoottorille ei olisi kauhean kauaa riittänyt mehuja.
Ongelmaan on ilmeisesti keksitty ratkaisua kun noinkin paljon pitää tulla puolustelemaan
No onhan jopa bemarikin lähtenyt tähän hybridi-vouhotukseen mukaan. Mm. uudesta 5-sarjasta on tulossa ns. täyshybridimalli ja seiskasarjassakin sellainen taitaa löytyä tai on siihen tulossa. Porschella Panaremassa tai Cayennessa oli muistaakseni hybridi-teknologiaakin saatavilla. Saksalaiset valmistajat eivät ole vielä kovin suurella rytäkällä tähän mukaan lähteneet ja niillä tuota hybridi-teknologiaa hyödynnetään enemmän ns. paremmissa, isommissa ja kalliimmissa malleissa.
Ei VAG auttamatta jäljessä ole, noissa priiuksissa ja insighteissa on nikkeliakut tietääkseni.
Ei VAG auttamatta jäljessä ole, noissa priiuksissa ja insighteissa on nikkeliakut tietääkseni. Leksuksissa ja muutamassa muussa "premium" hybridissä (Mersu S, BMW 7) on litiumakut ja plugin-versioilla päästään pelkällä sähköllä se satakunta kilsaa, joka riittää taviksen arkiajoon, mökkireissuilla sitten polttis antaa voimaa.Litiumakkuja ei vielä saa riittävästi, mutta odottakaas kymmenkunta vuotta, niin joka himpatin golffi ja ocu on plugin hybridi. Hintataso tuolloisella rahanarvolla vastannee nykyistä.