Ei taida monia kiinnostaa, kun on ylihinnoiteltu tuote. Ladattava hybridi tulee loppuvuodesta 2020, mutta senkin hinta lienee tähtitieteellinen.
Mielenkiinnolla odotan ladattavan hintaa.
Eilen oli Tarraco FR 200hv dieselillä ja nelivedolla ajossa vajaat pari tuntia. Vertailukohtaina nykyinen Passat B8 vuodelta 2016.........
Kommentteja ajomelusta vrt Passat B8, FR penkeistä, säädettävästä alustasta (huomaako eroja eri säädöillä)?
FR:n penkit ei pärjää lähellekään Passatin ergocomforteille. Sinällään ihan ok penkit mutta istuinosa on liian lyhyt ja toppaus omaan makuun turhan napakka. Vaikea kommentoida melua ja alustaa. Passatissa on hakkiskasit vuodelta 2016 ja Tarracossa oli kitkat. En myöskään löytänyt säädettävän alustan säätöjä tuosta FR:stä joka oli ajossa niin jäi ne säädöt kokeilematta. Passatissa kyllä sportin ja comfortin ero on todella suuri.
Kappas, samanlaisia ajatuksia meilläkin eli 5v palvellut dieselpasuuna kiertoon ja hybrid-Tarraco tilalle.FR:n penkit ei kyllä omaan makuun ole mitkään kovin kapeat, toki omassa kesälelussa on ns. lepakkopenkit. Ne on sitten ihan eri tavalla tyköistuvat. Mitäs ajattelet Tarracon tavaratilasta vs. Passatin kontti? Myyjän kanssa kun juttelin niin sanoi jonkin alkuviikosta tilatun auton tuotantoviikon olevan 11 eli aika nopeasti sen edelleen saisi.
Kaksi dieseliä meilläkin mutta se ei ole vaihdon varsinainen syy. Kyllä ei Passatin pienempää arvonalennusta ja dieselveroa kuitata hybridillä. En ole minäkään viisipaikkaisen konttia nähnyt mutta olettaisin hybridin perustilan olevan aika sama kuin seiskapaikkaisen penkit taitettuna. Litroja on mutta tila on huono kun penkkien reunassa raot ja se verho on huono käytettävyydeltään.
Ajettaessa auto ei tunnu ollenkaan sellaiselta isolta möhköltä mitä se ehkä ulkonäön perusteella voisi olla. Meillä on kakkosautona 15v vanha Q7 ja se on ihan eri luokan peli tuntumaltaan kuin Tarraco. Kuuauto on paljon raskaamman tuntuinen (ja toki sitä oikeasti onkin), tukevampi ja kaikin puolin enemmän "jyrä". Pitkälle matkalle huonoon keliin Q7 olisi oma valinta, mutta Tarraco ja Passat puolestaan ovat keskenään aika samanhenkisiä. MQB-perusrakenne näkyy ja tuntuu siis.
Sen enempää Tarracoon perehtymättä kun autonvaihto on vasta parin vuoden kuluttua oli kyllä yllätys miten pieni se on.Kaveri tuli käymään tuollaisella ja luulin että se on Ateca mutta olikin "iso lippulaiva" malli Tarraco Olin siinä luulossa että Kodiaq & Tarraco on Q7 kokoluokkaa kun niistä on isoina autoina puhuttu mutta ihan normi perheautojahan nuo onkin.Täytyy käydä istumassa tarkemmin kun auto on vaihtumassa mutta pettymyshän tuo koko oli.
Allekirjoitan kyllä nuo Herr K:n havainnot omalla pikaisella vertailulla. Tarraco / Kodiak / Tiguan Allspace on käytännössä sama auto ja sellaista ison auton massiivista tuntua niissä ei ole.
Eikös Tarraco & Kodiak valmisteta samalla linjalla / tehtaalla Tsekeissä ? Tiguan Allspace taas Mexikossa .
Kannattanee vilkaista ID.4 ja Enyaq jos avarat sisätilat kiinnostavat. ID.3 myös varauksin.
Tiguan eHybrid valmistetaan Wolfsburgissa.
Jep eli summa summarum, Tiguan ja Tarraco valmistetaan Saksan Wolfsburgissa ja Kodiaq Tsekin Mlada Boleslav:ssa?Siis Suomeen tuotavat mallit!