Kiinnostaako Seat Tarraco?

Aloittaja Kulinaristi, 19.02.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Ukko

Ei taida monia kiinnostaa, kun on ylihinnoiteltu tuote. Ladattava hybridi tulee loppuvuodesta 2020, mutta senkin hinta lienee tähtitieteellinen.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.12.19 - klo:15:15
Ei taida monia kiinnostaa, kun on ylihinnoiteltu tuote. Ladattava hybridi tulee loppuvuodesta 2020, mutta senkin hinta lienee tähtitieteellinen.

Aika mielenkiintoinen ajatus. Mikä auto tässä kokoluokassa ja näillä ominaisuuksilla on merkittävästi halvempi? Skoda Kodiaqiin ja Volkswagen Tiguan Allspaceen verrattuna Tarraco tarjoaa paremmat varusteet samaan hintaan. Hybridi ei minua kiinnostanut (= etuveto).

Turbomania

Suosittelen lämpimästi Tarracoa!
Vaihdoin 10/19 pois 18 malli fl scout 2,0tdi tähän  Tarraco premium exelence 4*4.
Skoda oli laadultaan suuri pettymys.
Käytin takuu aikana korjauksessa ~5 kertaa ja dsg vaihdettiin kanssa.
Huvittavinta tässä on että Tarraco maksoi saman ku scout.
Auto on huomattavasti tilavampi,parempi ajaa ja paljon hiljaisempi.
Yleis ilme nuorekkaampi ja laatu paremman olioista.
Verot ja vakuutukset ovat tösmälleen sama hintaiset kuin Scoutissa.
En näe mitään syytä miksi joku ostaisi "samaoista" osista tehdyn vag konsernin tuotteen huomattavasti kalliimmalla ja pienemmällä takuulla 🤷‍♂️
Takuunkin pystyy pidentämään 150tkm huimalla 300, sijoituksella.
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Epes

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.12.19 - klo:15:15
Ei taida monia kiinnostaa, kun on ylihinnoiteltu tuote. Ladattava hybridi tulee loppuvuodesta 2020, mutta senkin hinta lienee tähtitieteellinen.

Ladattava hybridi-Tarraco hinnoitellaan ihan näillä näppäimillä, ehkä tammikuussa 2021? Mitä veikkaatte Xcellence:n hinnaksi? Olisiko 45000, asiallinen hinta tuosta?

TeroPee

Mielenkiinnolla odotan ladattavan hintaa. Nyt on ajeltu kohta 5v / 100tkm Passat B8:lla ja tänä vuonna taloyhtiön autohalliin valmistuva latausmahdollisuus on nostattanut autokuumetta. Meidän talouden ajoprofiiliin lataushybrid sopii hyvin (välillä vaan pitää päästä kusematta Lappiin, tiedättehän...) ja katseet on olleet kolmikossa Passat GTE / Tiguan hybrid / Superb iV. Jokerikortteia pelissä on ollut Arteon Shootingbrake sekä Audi Q5 TFSIe.

Kävin tsekkaamassa Passatin ja Tikkarin pari päivää sitten ja totesin Tikkarin takapenkin pituussuuntaisen tilan olevan meidän käyttöön (takana matkustaa tänä vuonna 5v täyttävät kaksoset) liian pienen. Passatin mitta riittää kohtalaisesti mutta Superbissa sitä tietenkin olisi vielä enemmän. Tikkari kiinnostaa korkeutensa vuoksi (vaimolla oli ennen Passatia edeltänyttä A3:a Tiguan) Passatia enemmän. Lisäksi Passatin facelift oli niin mieto että oikeastaan mitään uutuudenviehätystä ei GTE:ssä saisi. Tiguanin Allspace olisi sopiva, mutta sen voimalinjaksi ei ole tulossa lataushybridiä (ja jostain luin että sen tuonti ylipäätään loppuu) joten se ei ole vaihtoehto.

Passatin kanssa aikoinaan kilpaili Superb mutta silloin L&K oli saatavissa vain tummanruskealla ja beigellä nahkasisustalla ja mustilla nahoilla ollut Style mieleiseksi varusteltuna olisi ollut kalliimpi kuin L&K. Jäi sitten siitä kauppa kiinni. Nykyisin L&T on mahdollista hankkia mustilla nahoilla.

Mutta tänään bongasin että Tarracon saa ladattavana ja tosiaan on vieläpä se 245hv versio aiheesta. Nelivetoa ei varmaan ole saatavissa ja luultavimmin myös kolmas penkkirivi jää haaveeksi.

Muutamien videoiden katsomisen perusteella takapakkia näyttäisi tulevan takkiin kontin käytettävyydessä ja mukautuvien valojen osalta Passatiin verrattuna. Noin muuten varmaan kaikki muut pillit ja viheltimet olisi saatavissa.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes


arskas_s

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

TeroPee

Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 13.12.19 - klo:15:15
Ei taida monia kiinnostaa, kun on ylihinnoiteltu tuote. Ladattava hybridi tulee loppuvuodesta 2020, mutta senkin hinta lienee tähtitieteellinen.
Eipä mennyt veikkauksesi oikeaan. Kuten eivät mene yleensäkään...  ::)
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

GranLavida

Tämä uusi hybridi Tarraco kiinnostaa kyllä, toinen vaihtoehto itselle on Leon ST hybridinä. Mielestäni molemmat edustavat hyvää hinta-laatu suhdetta. Mielelläni pitäydyn samassa merkissä niin hyvät on kokemukset nykyisestä Seat Leon ST 1.0TSI DSG:stä.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

ElTopo

Kuinkas Tarraco etuvetojen omistajat ovat pärjäilleet tämän talven olosuhteissa? Nykyisellä etuveto farkulla en ole kuin pari kertaa kaipaillut nelivetoa mutta mietin, että mitenköhän tuollaisen isomman ja painavamman auton kanssa.

Kovasti kiinnostelisi tuo plugari Tarraco. Vaihtohtoina myös käytettynä mm Kodiaq, Tiguan Allspace, Outlander mutta eivät jotenkin sytytä samalla tavalla kuin Tarraco ja etenkin tuo FR-varustelu. Tuota saisi vielä niin täydellisen mustana ilman mitään kromipintoja 8)

TeroPee

Eilen oli Tarraco FR 200hv dieselillä ja nelivedolla ajossa vajaat pari tuntia. Vertailukohtaina nykyinen Passat B8 vuodelta 2016.

Passatissa on selvästi vähemmän kovaa muovia sisustassa. Tarracossa kovaa muovia on istuvan kuskin rinnan korkeudelle saakka kun Passatissa sitä on vain polvesta alaspäin. Ei onneksi pahimman laadun ämpärimuovia, mutta eron huomaa. Mutta kiinnittääkö siihen sitten enää jonkin ajan päästä huomiota, onkin eri juttu.

Tavaratilan osalta litrat on samaa luokkaa mutta käytettävyydessä farkuksi suunniteltu voittaa tuollaisen tila-automaiseksi suunnitellun auton kontin aivan sata nolla. Verho ei ole kiskoilla, takapenkin sivuissa on isot raot kontista matkustamoon ja kontin pohja ei tuossa seiskapaikkaisessa versiossa ole lähimaillekaan tasainen.

Positiivinen yllätys oli sen sijaan se, että kuolleen kulman varoittimen valo oli peilikotelossa eikä peililasissa, kuten esim. Octaviassa ja Golfissa on. Peililasissa oleva merkkivalo kuolleessa kulmassa olevasta autosta ei erotu läheskään yhtä hyvin kuin peilikotelossa oleva valo. Myös uusittu mittaristo - -infotainment - lämppärinsäätö -kokonaisuus on selvästi paremmalla tolalla kuin aikoinaan Passatin vastaavat ns. parhaat versiot (joita ei tullut omaan otettua) ja nyt tuon digimittariston kanssa voi jo elääkin. Aikanaan Passatin osalta tuli aina koeajoautoissa kliksuteltua digimittaristo niin perinteiseen näkymään kuin mahdollista. Myös navin kartan sai yhtä aikaa sekä mittaristoon että keskinäyttöön, ei onnistunut pari viikkoa aiemmin koeajetussa Passat GTE:ssä.

Ajettaessa auto ei tunnu ollenkaan sellaiselta isolta möhköltä mitä se ehkä ulkonäön perusteella voisi olla. Meillä on kakkosautona 15v vanha Q7 ja se on ihan eri luokan peli tuntumaltaan kuin Tarraco. Kuuauto on paljon raskaamman tuntuinen (ja toki sitä oikeasti onkin), tukevampi ja kaikin puolin enemmän "jyrä". Pitkälle matkalle huonoon keliin Q7 olisi oma valinta, mutta Tarraco ja Passat puolestaan ovat keskenään aika samanhenkisiä. MQB-perusrakenne näkyy ja tuntuu siis.

Kyllähän Tarracossa saa rahalle todella paljon vastinetta. Tilaa on, varustelu on hyvä jo lähtöjään ja lisävarusteet ei maksa maltaita. Mutta kyllä toisaalta pieni "alempaan hintaryhmään kuuluminen" näkyy samoin kuin itse autoluokan tuomat ratkaisut. Lähellä on pistää Passat kiertoon ja tilata lataushybrid-versio Tarracosta. FR säädettävän alustan vuoksi (Passatissa on säädettävä alusta ja se on ollut hyvä).
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 20.02.21 - klo:16:10
Eilen oli Tarraco FR 200hv dieselillä ja nelivedolla ajossa vajaat pari tuntia. Vertailukohtaina nykyinen Passat B8 vuodelta 2016.........


Kommentteja ajomelusta vrt Passat B8, FR penkeistä, säädettävästä alustasta (huomaako eroja eri säädöillä)?

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Epes - 20.02.21 - klo:17:09
Kommentteja ajomelusta vrt Passat B8, FR penkeistä, säädettävästä alustasta (huomaako eroja eri säädöillä)?

FR:n penkit ei pärjää lähellekään Passatin ergocomforteille. Sinällään ihan ok penkit mutta istuinosa on liian lyhyt ja toppaus omaan makuun turhan napakka.

Vaikea kommentoida melua ja alustaa. Passatissa on hakkiskasit vuodelta 2016 ja Tarracossa oli kitkat. En myöskään löytänyt säädettävän alustan säätöjä tuosta FR:stä joka oli ajossa niin jäi ne säädöt kokeilematta. Passatissa kyllä sportin ja comfortin ero on todella suuri.

Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 20.02.21 - klo:17:24
FR:n penkit ei pärjää lähellekään Passatin ergocomforteille. Sinällään ihan ok penkit mutta istuinosa on liian lyhyt ja toppaus omaan makuun turhan napakka.

Vaikea kommentoida melua ja alustaa. Passatissa on hakkiskasit vuodelta 2016 ja Tarracossa oli kitkat. En myöskään löytänyt säädettävän alustan säätöjä tuosta FR:stä joka oli ajossa niin jäi ne säädöt kokeilematta. Passatissa kyllä sportin ja comfortin ero on todella suuri.

Kyselen koska tilasin Passatin B8:n tilalle Tarraco FR hybridin. Nopeaa toimintaa tehtaalla sillä tilatulla Tarracolla on jo tuotantoviikko maaliskuun loppupuolelle, vaikka tilaukseen kuului sähköinen vetokoukku ja tilaus on tehty vajaa kuukausi sitten.
En ole koskaan ajanut metriäkään Tarracolla (en tosin ajanut Passattiakaan ennen ostoa) mutta sentään koeistunut FR:n penkin. On sen verran jyrkästi muotoiltu, että ei välttämättä sovi jokaiselle vartalolle.

TeroPee

Kappas, samanlaisia ajatuksia meilläkin eli 5v palvellut dieselpasuuna kiertoon ja hybrid-Tarraco tilalle.

FR:n penkit ei kyllä omaan makuun ole mitkään kovin kapeat, toki omassa kesälelussa on ns. lepakkopenkit. Ne on sitten ihan eri tavalla tyköistuvat.

Mitäs ajattelet Tarracon tavaratilasta vs. Passatin kontti?

Myyjän kanssa kun juttelin niin sanoi jonkin alkuviikosta tilatun auton tuotantoviikon olevan 11 eli aika nopeasti sen edelleen saisi.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 20.02.21 - klo:20:57
Kappas, samanlaisia ajatuksia meilläkin eli 5v palvellut dieselpasuuna kiertoon ja hybrid-Tarraco tilalle.

FR:n penkit ei kyllä omaan makuun ole mitkään kovin kapeat, toki omassa kesälelussa on ns. lepakkopenkit. Ne on sitten ihan eri tavalla tyköistuvat.

Mitäs ajattelet Tarracon tavaratilasta vs. Passatin kontti?

Myyjän kanssa kun juttelin niin sanoi jonkin alkuviikosta tilatun auton tuotantoviikon olevan 11 eli aika nopeasti sen edelleen saisi.

Meillä lähtee kiertoon just 4v täyttänyt diesel-B8. Työajot menivät koronan takia nollille ja pihassa seisoo kaksi dieseliä. Etähommia vaan kotoa.
Tosiaan tavaratilan verho on aika käpyinen suoritus. En ole nähnyt normi 5-paikkaisen tavaratilaa ja onko hybridi 5-paikkaisen tila paljonkin erilainen normiin verrattuna. Enimmäkseen markkinoilla on 7-paikkaisia.
Luulen että tila riittää loistavasti omaan käyttöön. Ei ole golfbagejä tai lastenrattaita kuskattavana. Onhan siellä litroja vaikka muille jakaa.

TeroPee

Kaksi dieseliä meilläkin mutta se ei ole vaihdon varsinainen syy. Kyllä ei Passatin pienempää arvonalennusta ja dieselveroa kuitata hybridillä. :)

En ole minäkään viisipaikkaisen konttia nähnyt mutta olettaisin hybridin perustilan olevan aika sama kuin seiskapaikkaisen penkit taitettuna. Litroja on mutta tila on huono kun penkkien reunassa raot ja se verho on huono käytettävyydeltään.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Epes

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 20.02.21 - klo:22:16
Kaksi dieseliä meilläkin mutta se ei ole vaihdon varsinainen syy. Kyllä ei Passatin pienempää arvonalennusta ja dieselveroa kuitata hybridillä. :)

En ole minäkään viisipaikkaisen konttia nähnyt mutta olettaisin hybridin perustilan olevan aika sama kuin seiskapaikkaisen penkit taitettuna. Litroja on mutta tila on huono kun penkkien reunassa raot ja se verho on huono käytettävyydeltään.

Hybridin tavaratila on täysin tasainen. Akku on takapenkkien alla.
Linkin kohdasta 24min eteenpäin esitellään tavaratilaa.

https://youtu.be/utb0NWSW_lM

Herr K

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 20.02.21 - klo:16:10

Ajettaessa auto ei tunnu ollenkaan sellaiselta isolta möhköltä mitä se ehkä ulkonäön perusteella voisi olla. Meillä on kakkosautona 15v vanha Q7 ja se on ihan eri luokan peli tuntumaltaan kuin Tarraco. Kuuauto on paljon raskaamman tuntuinen (ja toki sitä oikeasti onkin), tukevampi ja kaikin puolin enemmän "jyrä". Pitkälle matkalle huonoon keliin Q7 olisi oma valinta, mutta Tarraco ja Passat puolestaan ovat keskenään aika samanhenkisiä. MQB-perusrakenne näkyy ja tuntuu siis.


Itse vaihdoin n. kuukausi sitten B8 Passat Variantin Kodiaqiin. Kodiaqhan taitaa olla aika pitkälti sama auto kuin Tarraco, mutta vaan eri muotoilulla, joten tässä hieman omaa vertailua. Muutama tuttu taivasteli Kodiaqin kokoa ja "massiivisuutta", mutta todellisuudessahan Kodiaq on jopa muutaman sentin lyhyempi kuin Passat. Samanhenkisiä nuo autot ovat tosiaan, mutta Kodiaq tuntuu jostakin syystä jopa hieman ketterämmältä. Toisaalta Passatissa alempana istuessa ajotuntuma oli ehkä jonkin verran parempi.

Passat Comfortlinen ErgoComfort -penkit olivat kyllä todella hyvät ja näin pitkäjalkaiselle erityisesti penkin etureunan erillinen pituus- ja korkeussäätö olivat plussaa. Kodiaqissa ei tuota etureunan säätöä ole, mutta toisaalta en ole sitä ainakaan vielä kaivannut,  vaikka istuinosa onkin vähän lyhyempi. Istuma-asento on hieman pystympi, joten se kompensoi tuota penkin lyhyyttä.

Tavararatila on Kodiaqissa hieman Passattia lyhyempi, jos takapenkki on säädetty ihan taakse. Jos Kodiaqissa siirtää takapenkkiä eteenpäin, niin sitten se onkin jo vähän pidempi ja jalkatilaa jää silti vielä aika hyvin takapenkkiläisille. Korkeussuunnassa tilaa on Kodiaqissa jonkin verran enemmän (itselläni on normaali viisipaikkainen malli). Passatissakaan ei koskaan tullut takapenkillä varsinaisesti ahdasta, mutta Kodiaqissa takapenkiltä on tullut kyllä kehuja tiloista.
VW Passat Variant GTE

TeroPee

Allekirjoitan kyllä nuo Herr K:n havainnot omalla pikaisella vertailulla. Tarraco / Kodiak / Tiguan Allspace on käytännössä sama auto ja sellaista ison auton massiivista tuntua niissä ei ole. Enemmänkin nuo on katumaasturilta näyttäviä tila-autoja. Ero massiivisuuden tunteessa (ja tietenkin massiivisuudessa itsessään) on iso esim. ekan kopan Q7:aan verrattuna.

Osa Passatin paremmasta ajotuntumasta, joka siis oman pikaisen koeajon perusteellakin on totta, johtuu ajoasennosta. Itse ainakaan en saanut Tarraco FR:n penkkiä niin alas suhteessa lattiaan, mitä olen Passatissa tottunut ja ajoasento oli jotenkin "pakettiautomainen" verrattuna Passatiin. Ei häiritsevästi, mutta sillä tavalla että erilaiseen ajoasentoon kiinnitti kyllä huomiota. FR:n penkit on kyllä sinällään ihan hyvät ja tukevat mutta tosiaan eivät pärjää Passatin jakkaroille. Meidän tapauksessa tosin tulisi täysnahat ja peruspenkit, jotka lienee vähän vähemmän urheilullisesti muotoillut. Ei ne "kuppipenkit, joissa on nelipistevöiden aukot" oikein tuohon autoluokkaan sovikaan tyylillisesti, ainakaan omasta mielestä.

Tavaratilan mittapiirroksesta kun vertaa (TM:n mittaukset) niin mitat on tällaiset:
Pituus
Passat: 114/175
Tarraco: 102/120/184

Leveys
Passat: 100
Tarraco: 100/140 (kapein / levein)

Korkeus verhon alla
Passat: 49-57
Tarraco: 47-53

Korkeus kattoon
Passat: 71-80
Tarraco: 75-81

Samaisen mittapiirroksen mukaan takapenkillä olisi Passatissa pikkuisen paremmin senttejä, mutta käytännössä kun Tarracon penkki on korkeammalla lattiasta niin se saa takapenkin tuntumaan tilavammalta koska jalat on jyrkemmässä kulmassa. Parhaimmillaan polvitilaa on Passatissa sentin verran enemmän, mutta se tilanne on toki hyvin teoreettinen. Takapenkin selkänojan korkeudessa on iso ero. Passatissa korkeus niskatukiin asti mitattuna on 69cm ja Tarracossa 55cm ja pääntilaakin Passatissa on 6cm enemmän.

Summa summarum, kumpikin on tilavia autoja eikä kumpikaan ole yksiselitteisesti toista selvästi parempi tilojen suhteen. Penkeissä Passat voittaa kyllä ainakin etupenkkiläisten osalta.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Vekkula

Sen enempää Tarracoon perehtymättä kun autonvaihto on vasta parin vuoden kuluttua oli kyllä yllätys miten pieni se on.
Kaveri tuli käymään tuollaisella ja luulin että se on Ateca mutta olikin "iso lippulaiva" malli Tarraco  ;D
Olin siinä luulossa että Kodiaq & Tarraco on Q7 kokoluokkaa kun niistä on isoina autoina puhuttu mutta ihan normi perheautojahan nuo onkin.
Täytyy käydä istumassa tarkemmin kun auto on vaihtumassa mutta pettymyshän tuo koko oli.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 23.02.21 - klo:12:46
Sen enempää Tarracoon perehtymättä kun autonvaihto on vasta parin vuoden kuluttua oli kyllä yllätys miten pieni se on.
Kaveri tuli käymään tuollaisella ja luulin että se on Ateca mutta olikin "iso lippulaiva" malli Tarraco  ;D
Olin siinä luulossa että Kodiaq & Tarraco on Q7 kokoluokkaa kun niistä on isoina autoina puhuttu mutta ihan normi perheautojahan nuo onkin.
Täytyy käydä istumassa tarkemmin kun auto on vaihtumassa mutta pettymyshän tuo koko oli.

Käytännössä Q7 / X5 / GLE -kokoluokassa ei saa sisälle mitään muuta lisää Tarracoon kuin ilmatilaa kuskin ja etumatkustajan välille. Tavaratilakin on, varsinkin vanhaan Q7:aan verrattuna, saman verran korkeampi mitä se on kapeampi (Q7:n kontti on pohjapinta-alaltaan laaja mutta hiivatin matala). Ulkomitoiltaan pituudessa on ehkä sellainen 30cm eroa mutta kun sitä ei näy mitenkään sisätiloissa niin siitä ei ole sen suurempaa hyötyä.

Tarraco / Kodiaq / Tiguan Allspace on siis kuin italialaiset naisten kengät: pieniä päältä ja isoja sisältä.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Daatta

Kannattanee vilkaista ID.4 ja Enyaq jos avarat sisätilat kiinnostavat. ID.3 myös varauksin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

vwmies

Lainaus käyttäjältä: TeroPee - 23.02.21 - klo:11:47
Allekirjoitan kyllä nuo Herr K:n havainnot omalla pikaisella vertailulla. Tarraco / Kodiak / Tiguan Allspace on käytännössä sama auto ja sellaista ison auton massiivista tuntua niissä ei ole.

Eikös Tarraco & Kodiak valmisteta samalla linjalla / tehtaalla Tsekeissä ? Tiguan Allspace taas Mexikossa .
Yritetään pärjätä.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 23.02.21 - klo:13:29
Eikös Tarraco & Kodiak valmisteta samalla linjalla / tehtaalla Tsekeissä ? Tiguan Allspace taas Mexikossa .

Käsitykseni ja nettilähteiden mukaan nuo kaikki valmistetaan samalla linjalla Wolfsburgissa Saksassa. Toki myös Meksiko mainitaan valmistuspaikkana, mutta roudataanko niitä sieltä tänne saakka on sitten eri juttu.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 23.02.21 - klo:13:23
Kannattanee vilkaista ID.4 ja Enyaq jos avarat sisätilat kiinnostavat. ID.3 myös varauksin.

Niin, tai Transporter, Multivan tai vaikka Kabus.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Erkka

Tiguan eHybrid valmistetaan Wolfsburgissa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Epes

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 23.02.21 - klo:13:59
Tiguan eHybrid valmistetaan Wolfsburgissa.

Jep eli summa summarum, Tiguan ja Tarraco valmistetaan Saksan Wolfsburgissa ja Kodiaq Tsekin Mlada Boleslav:ssa?

Siis Suomeen tuotavat mallit!

TeroPee

Lainaus käyttäjältä: Epes - 23.02.21 - klo:14:39
Jep eli summa summarum, Tiguan ja Tarraco valmistetaan Saksan Wolfsburgissa ja Kodiaq Tsekin Mlada Boleslav:ssa?

Siis Suomeen tuotavat mallit!

Näköjään. Olin siinä uskossa että myös Kodiaq tulee Wolfsburgista mutta näköjään on Tsekkituote.
Tarraco e-Hybrid / bensa-avo-V8 / Q7 4.2 V8 TDI ja muutama muukin hölmö laite.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy