Tiguan 2.0TDI 4motion .:R-line -16 OEM+

Aloittaja Tos®, 18.02.19 - klo:20:33

« edellinen - seuraava »

Tos®

#30
Viikko meni päivityksestä ja kaks vikaa lävähti yhtä aikaa molempien oviin.



Monday,25,November,2019,15:32:26:64262
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 19.6.2.0 (x64)
Data version: 20190930 DS308.0
[url=http://www.Ross-Tech.com]www.Ross-Tech.com[/url]


VIN:    License Plate: AIRBAG



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 15: Airbags       Labels: 5N0-959-655.lbl
Control Module Part Number: 5N0 959 655 AA    HW: 5N0 959 655 AA
  Component and/or Version: J234__20J VW10 HI   3218
           Software Coding: 0012362
            Work Shop Code: WSC 01357 011 00200
                      VCID: 7CFC02003F1061AFFB-8028
2 Faults Found:

01221 - Crash Sensor Side Airbag; Driver Side (G179)
            008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 87015 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2045.14.16
                    Time: 13:25:59

01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
            008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 10101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 87015 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2045.14.16
                    Time: 13:25:59


Hakusanat vw recall 69Z5 kampanja takaisinkutsu

Huollossa nollasivat viat ja tarkkaillaan tilannetta.
Vika ilmeni noin 280km/7päivää kuluttua päivityksestä
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#31
Airbagien vika ei ole vielä uusiutunut. Mystistä.

# Muutos 16

Koliseva dsg tuki vaihdettu Audin/Passatin parempaan versioon 8J0199555D
89000km



Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Iro

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.10.19 - klo:17:36
# 14 muutos

Etupään takimmaiset puslat vaihtoon.
Kilometrejä vaivaiset 85tkm, laatu on pudonnut....




Pusla irti


Uusi menossa paikalleen


Vanha vs vahvistettu



Kuinka helposti tuo pusla lähti paikoiltaan?
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Tos®

#33
Lainaus käyttäjältä: Iro - 16.01.20 - klo:12:36
Kuinka helposti tuo pusla lähti paikoiltaan?
Mulla meni molempiin yhteensä alle tunti, raskain työ oli vääntää pultteihin puoli kierrosta lisää momentin päälle.
Kuten tuolla aiemmin kerroin huollon laskuttavan useita satasia.

Pultit kun on irti, niin nitkuttaa ja sorkkaraudalla vähän kampeaa.
Kiinnityksessä oli mukana sellasta puslille tarkoitettua silikonia liukasteena, fairykin olisi kelvannut.
Yhden pultin kun saa kiinni ja sitten heiluttelee tukivartta, saa loputkin kiinni.

Noita on tosiaan kolmea versiota: vakio, vahvistettu (ambulanssi malli) ja sportti (TT Audi mm.)
Varaosanumeroita en nyt muista, mutta tarvittaessa voin ne kaivella esille.
Lisäksi hintavat pultit tulee uusia vaihdon yhteydessä.

Piristeeksi kuvatuksia harvoilta pakkaspäiviltä


Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#34
# Muutos 17
Jalkatilavalot LED-versioksi, sekä takajalkatilaan vastaava setti.
Lätäkkövalot peileissä vaihtui niin ikään osramin LED versioon.

Aiemmin asennettu Dynaudio sai tarpeelliset korostukset oviin








Kattovaloissa olikin jo ledit edelliseltä vuodelta
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#35
Sinne mahtu pesukone ilman penkkien kääntöä... tila-auto  ;D


Takavalojen LED versiot on tilattu, vaan ei koronasta johtuen ole tullut?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#36
# 18 Muutos

OEM Hellan LED-takavalot.
Liekö syy koronan, mutta https://www.cars-equipment.com/ odotutti pakettia kaksi kuukautta.
Olin jo kirjoittamassa paypalin asiakastukeen, niin kas paketti olikin jo suomessa.
Tosin olin viikkoa aiemmin uhannut ilmoittavan paypaliin heidän toiminnastaan.





Koodaus siten että saa nuo keskimmäiset palamaan myös jarruvaloina, sekä parkkina halogeeneja himmeämmin ei onnistunut VCDS:llä.
VCP auttoi tässä, sekä tämä ohje: http://tiguan-wiki.ru/pages/adaptatsiya_led_fonarey

Lisää kuvia
https://photos.app.goo.gl/YjkLpH8mLezvuFX89

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.12.19 - klo:14:00
Airbagien vika ei ole vielä uusiutunut. Mystistä.

# Muutos 16

Koliseva dsg tuki vaihdettu Audin/Passatin parempaan versioon 8J0199555D
89000km

Miten sulla tuo kolina ilmeni? Minä päädyin myös vaihtamaa omastani tuon DSG tuen mutta tilasin samalla osanumerolla olevan enkä hoksannut tuota Audi/Passat versiota tilata. Näytti kuitenkin olevan Meyle HD osa eli pitäisi olla vahvistettu.

Niin siis kuuluu konehuoneesta kolahtelua, ei alustaan liittyvää ja epäilen että tuo samainen tuki ääntää.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 19.08.20 - klo:20:04
Miten sulla tuo kolina ilmeni? Minä päädyin myös vaihtamaa omastani tuon DSG tuen mutta tilasin samalla osanumerolla olevan enkä hoksannut tuota Audi/Passat versiota tilata. Näytti kuitenkin olevan Meyle HD osa eli pitäisi olla vahvistettu.

Niin siis kuuluu konehuoneesta kolahtelua, ei alustaan liittyvää ja epäilen että tuo samainen tuki ääntää.
Se kuului etenkin pakkasella.
Muutamalla pienellä vaihteella, tilanteissa jossa nosti kaasua ja sitten taas painoi äkkiä, kone kai heilahtaa.
Tuo audin oma on geeli/öljyvaimennettu. Samaa sarjaa olis toiseen päähänkin moottorin kannake, mutta ei ole vielä tarve vaihtaa.

Pultit maksaa myös mansikoita, kun ne pitäis uusia aina.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#39
# 19 Muutos

Kaukovaloavustin FLA
https://procarmanuals.com/vag-ssp-434-audi-headlight-assist-system/

Olishan tuulilasin voinut uusia ja laittaa kamerankin, mutta...
Menin helpomman kautta ja hommasin toisen peilin (5K0857511B SMA) ja kufatecin johtosarjan.
CAN väylään johdot kiinni ja koodaus.
Peili oli koodattu 2011 Jettaan, arvatenkin se ei tulisi toimimaan niin kuin pitää; joten lainasin oikean koodauksen drive2.ru sivuilta.
https://www.drive2.ru/l/502590614420849643/

Tunnistimen silmässä oli jo utua, joten auki ja pumpulipuikoilla putsaus, ei pitäs kenenkään vetää röksää autos  ::)

Ei voi kuin ihmetellä miten se 9 vuotta vanhana voi toimia noin hyvin.  8) 8) 8)
Jos jotain täytyy moittia, niin edellä menevä auto saa olla tosi kaukana ennen kuin vaihtaa pitkät takas.

Mukautuvat xenonit olis maksanut liikaa.

Nyt illalla testiajo, kymmenkunta autoa tuli vastaan ja muutama meni edeltä ja yksi ohitus  ;D ;D
Mutkissa vaihtaa äkkiä, kun auto tulee vastaan ja suoralla tiellä juuri sopivassa kohtaa.
Talvi näyttää miten se toimii.








Himmentyvä sisäpeili olisi tarjolla edullisesti.

Olisi myös aika tarkistaa haldexin öljynlaatu, edellisestä on jo 30tkm.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.08.20 - klo:00:06
Se kuului etenkin pakkasella.
Muutamalla pienellä vaihteella, tilanteissa jossa nosti kaasua ja sitten taas painoi äkkiä, kone kai heilahtaa.
Tuo audin oma on geeli/öljyvaimennettu. Samaa sarjaa olis toiseen päähänkin moottorin kannake, mutta ei ole vielä tarve vaihtaa.

Pultit maksaa myös mansikoita, kun ne pitäis uusia aina.

Okei, no ei varsinaisesti vielä kuulu tuossa tilanteessa mutta esim epätasaisella ajettaessa kun tulee sopivassa rytmissä se tärinä, kolahtelee konehuoneessa joku ja minusta se tulee juurikin noilta paikkeilta missä tuo tukikumi on. Alustasta tuo kolina ei tule.

Ja näyttäisi että tuo Meylen osa on myös nestevaimennettu. Ainakin tyyppi on hydrolaakeri, eikös se sitä tarkoita.

Niin ja joo, pultit tosiaan pitää vaihtaa joka kerta. On venyvää sorttia niin parempi vaihtaa ettei mene kiristyksessä poikki.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 21.08.20 - klo:08:29
Okei, no ei varsinaisesti vielä kuulu tuossa tilanteessa mutta esim epätasaisella ajettaessa kun tulee sopivassa rytmissä se tärinä, kolahtelee konehuoneessa joku ja minusta se tulee juurikin noilta paikkeilta missä tuo tukikumi on. Alustasta tuo kolina ei tule.

Ja näyttäisi että tuo Meylen osa on myös nestevaimennettu. Ainakin tyyppi on hydrolaakeri, eikös se sitä tarkoita.
Varmaan sitten samaa tavaraa tuo Maylekin.

Kaveri osti Kodiaqin ja siinä kolina tulee jo liikkeelle lähdössä.
Myyjä ei osannut paikantaa kolinan lähdettä.

8J0199555D osanumerolla kun hakee drive2.ru sivulta niin löytyy tosi paljon keskustelua.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

dwntime

Tänks. Pitääpä tsekata nuo keskustelut kans.

Eilen vaihtui Meyle konehuoneeseen ja kolinat loppui siihen. Alkuperäisestä tukikumista sai kädellä liikuteltua niitä osia toisistaan ja natisi ja nitisi ihan helvetisti ne kumit. Ei ihme että kolahteli kun ei ollut kumista vastusta enää.
Tuohan kolahteli ihan selvästi myös kun autoa liikutteli edestakaisin D1<->R. Pakille laitettaessa ja kaasua painettaessa kolahti ihan selkeästi ja juuri tuolta kohtaa missä tuo tukikumi on. Tätä en aiemmin ollut edes hoksannut kokeilla kun pitkään oli oletus että alustasta kuuluu tuo kolina.

Pultit pitää uusia kuten jo kirjoititkin. DFHA koneeseen pultteja tulee 7 kpl ja yhteishintaa tulee noille vajaa 40â,¬ eli kohtalaisen arvokkaista pulteista tosiaan kyse.

Ilmeisesti tuossa on jokin valmistuvirhe kun VWVortexilta ja Tiguan2 foorumeilta lueskellessa melko monelta juurikin 2017 - 2018 mallin omistajilta kolinat on loppuneet tuon tukikumin vaihdon myötä. Ei voi 3 vuotta vanhasta ja alle 100tkm ajetusta autosta olla vielä moottorin tukikumi loppu normaalikäytössä :)

Tos®

#43
Kauhee kitinä alkoi, etujarrut avattiin; ei ollut syy edessä vaan takana
Mitä vähemmän jarrutti, sen enemmän ihmiset tuijotti.

Syy olikin takaa

Kiitän itseäni, kun 10 vuotta sitten hankin VCDS piuhan  8) ja mainostan www.obd.fi sivustoa... aikaa on kulunut. Piuha pitäisi päivitää.

Nyt kuitenkin sai jarrun ajettua pois, ja uudet palat käyttöön.

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Kuva ei näy, mutta oliko jarrupaloista kitkapinta irronnut ja kirrasi mukavasti levyn ja palan välissä? 1. Leonissa oli sama, silloin auto kulki kyllä eteenpäin muttei taaksepäin...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 07.09.20 - klo:10:13
Kuva ei näy, mutta oliko jarrupaloista kitkapinta irronnut ja kirrasi mukavasti levyn ja palan välissä? 1. Leonissa oli sama, silloin auto kulki kyllä eteenpäin muttei taaksepäin...
Nyt pitäis näkyä, yksi pala oli kulahtanut liki loppuun
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Okei, eli hyvin oli pala kestänyt, kitkapinta oli vaan loppunut.  :)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

#47
Haldexin öljyt vaihdettu 101 000km ajettuna, eli edellisestä on noin 33tkm
https://youtu.be/HEeljuOjVgU melkko pskasta litkua.

Suodatin ei ollut aivan niin tukkoinen kuin edellisellä kertaa (ks. sivu 1).


Nelipyöräsuuntaus tehty, vaikka tukivarren helojen vaihdosta on jo aikaa (ks muutos 14).
Hivenen oli oikea puoli sivussa, lievä levottomuus tuntui parantuneen... mutta kääntöpuolena ratti jäi asteen (vcds tarkistus) sivuun, merkkihuollossa eivät kai laittaneet aivan kohdalleen.
VCDS:llä ajoin ratin asentoanturille perussäädön joka vähän auttoi ratin kenouteen.
Huollon mukaan perussäätöä ei tehdä, jos suuntaus tehdään volkkarin ohjeiden mukaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

ID kuume on, vaikka tällä on ajettu vasta pari vuotta.

Syksyn kunniaksi
https://youtu.be/jK-TmtsFIxI




Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

b1mpo

Et saa rattia suoraksi tietokoneella, vaan raidetangon päästä säätämällä, koska yhteys on mekaaninen. Eikös tuo pitäisi mennä takuutyönä suoraksi? Vaikuttaa melko moneen asiaan, jos ei ole kulmat kunnossa. Otti tuo aikaisempi viesti silmään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tos®

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.10.20 - klo:20:20
Et saa rattia suoraksi tietokoneella, vaan raidetangon päästä säätämällä, koska yhteys on mekaaninen. Eikös tuo pitäisi mennä takuutyönä suoraksi? Vaikuttaa melko moneen asiaan, jos ei ole kulmat kunnossa. Otti tuo aikaisempi viesti silmään.
Siihen on jo tottunut, olisivat saaneet kyllä testerillä katsoa keskikohdan ennen säätöä.
Tai sitten suuntaus on tehty niin, että ne ajatteli teiden olevan vinossa ja kun tie on kenossa oikealle niin rattikin on suorassa  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

b1mpo

Nykyautoissa on kyllä niin jämäkät alustat(jopa liiankin), että tien kaltevuus tai urat ei juuri vaikuta ratin asentoon. Ratin tulisi olla siis täysin suorassa ilman "ennakointia" suuntausta tehdessä. Näissä vageissa on kyllä monenlaisia avustimia, kuten suoraan ajon avustin/vetelyn esto, ettei tarvetta ole jättää mitään vanhanaikaisia olettamuksia alustan säätöihin. Autosta saattaa tulla kurja ajettava ja avustimet ei toimi oikein, jos sinne jättää jotakin tuollaisia virheitä säätöön. Toisinsanoen nämä ovat todella tarkkoja kulmien säädölle. Myös renkaiden vaikutus(merkki/paine/koko/et) on suuri hyvän ajettavuuden kannalta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tos®

Sen (asteen) eron huomasi kun autolla lähti liikkeelle suuntauksen jälkeen taajamassa. Isolla tiellä ajettavuus kyllä parantui.
En tiedä oliko se sitten alunperin vähän eripaikassa  ::)

Tuolla aiemmin olen kirjoittanut renkaiden kaventamisesta, 235 leveät vakio kummit vaihtuivat 225 leveisiin tämän eron kyllä huomasi ajossakin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#53

Pian pitää laittaa kitkuttimet alle  ???
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tos®

#55
Netistä koottu kaukovaloavustimen koodauksia


Tuo tiguan -12 rimpsu on nyt kokeilussa, luulis alkuperäisen toimivan parhaiten.
Tuntui polttavan pitkiä himmeiden katuvalojen alueella, mitä ei tehnyt aiemmin.
Ehkäpä se toimii sitten aamuhämärässä paremmin?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#56
FLA tuntuu nyt toimivan paremmin, edellä ajavan ei tarvitse olla (ehkä) niin kaukana kuin edellisellä koodauksella.
Joskus taas hirvittää miten myöhään se vaihtaa lyhyet auton tullessa vastaan, mutta ei kukaan ole vilkutellut.

Kusta piti taas täyttää, neljäs kerta auton omistusaikana.
1000km oli vielä matkaa jäljellä ja edellisestä oli matkaa 11000km, joten se vie omalla ajotyylillä hieman vajaan 0,9 l/1000km.



Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Hyvin sopii valkoinen Tiguaniin. Omaan Tiguaniin ruksasin myös valkoisen.  ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 21.11.20 - klo:14:58
Hyvin sopii valkoinen Tiguaniin. Omaan Tiguaniin ruksasin myös valkoisen.  ;)
Talvella ei niin hyvä, ratkaisuksi suolaa vastaan löysin Sonax Xtreme liotinvahapesun.
Ensiksi tietysti vaahdottimella pahimmat pois.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Onko valkoinen väri jotenkin perso suolalle? Alkoi kiinnostamaan tämä aihe.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy