Passat B7 parking assistant module

Aloittaja sapuska, 17.02.19 - klo:10:50

« edellinen - seuraava »

sapuska

Lakkasi pysäköintiavustaja toimimasta ja samalla myös peruutuskamera. Välillä kytkee kameran hetkeksi,  mutta ei toimi kuin hetken. Osaako joku antaa koordinaatit missä toi parking assistant purkki on asennettuna. Anturit ovat kaikki kunnossa, joten toi älyboksi lienee vaihtokuntoinen.

o.b.

Uusimmissa B6:sissa se oli mittariston alapuolella, vasemmalla puolen. Eiköhän se ole siellä B7:ssakin ???

Nepper

B7 PLA:n moduuli on tosiaan kuskin paikan säilytyslokeron takana, ratin alapuolella. Lokeron saa pois ilman työkaluja. Itse moduuli on kiinni kahdella muovi "niitillä".
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

sapuska

Sieltähän se löytyi. Kiitos ohjeista molemmille vastanneille. Mahtavan helppoa. *kerrankin* 😃👍

sapuska

Onko kellään muulla ollut ko ongelmaa jos vaikka osais valottaa syytä. Eli mulla talven aikan lakkasi peruutuskamera  ja parking assistant toimimasta. Uusi parking assistant moduli (käytetty) ei tuonut helpotusta tilanteeseen. Oon selaillut sivustoja ja ongelmaisia on joo, mutta kukaan ei kerro mikä oli oikeasti vikana. Vaginaattori kaapeli on hankinnassa, jos vaikka vikakoodeista sais enempi irti. Kaikki parkki sensorit ovat ehjiä sekä edestä että takaa.

Nepper

Onko peruutuskamera highline vai perus kiinteillä viivoilla?  Highlinessä on erillinen moduuli tekemässä ohjauksen mukana käätyvät viivat. Perusmallissa menee kuvasignaali suoraan kameralta naville ja kytkeytymis signaali tulee peruutusvalolta.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

sapuska

Kiitokset vastauksesta, highline  kyseessä.
Onko toi moduli juurikin se samainen kuskin puolella lokeron alla oleva parking assistant?

Nepper

Ei ole sama moduuli. Kameran moduuli on kontissa, oikealla puolella verhoilun takana.

sapuska

Kiitos, täytyypä paikantaa tuo. Luukusta verhoilun purin tänään ja kun ottaa kameran virrattomaksi, niin aikakin ilmoittaa, että kamera on poissa pelistä, joten sinne asti signaali kulkee.

Nepper

Saisit ongelman korjattua paljon helpommin kun kävisit vikakoodien luvussa vaikka foorumim VCDS-apua tarjovilla henkilöillä tai ihan merkkihuollossa jos ei muuten. Arpomalla korjaus harvemmin onnistuu näiden kanssa. Varaosana ostamassasi PLA-moduulissa voi olla väärä koodaus, riippuen mitä varusteita siinä purkuautossa on ollut.

sapuska

Joo, siksi juuri olen hankkimassa omaa kaapelia. Olen myös tietoinen,  että toi varaosa voi olla manuaalille konffattu. Myyjältä sitä jo ostaessani tiedustelin, muttei osannut vastata. Tää on vähän tällainen toissijainen ongelma, eikä mulla ole kiire sitä saada kuntoon. Tosin peruutuskamera on kyllä kiva olla toimiva. 😌

tarzi

Vaihdetaanko täällä osia ennen koodien lukua?

Nyt nopsaan vcds kiinni..
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"

- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy