VR6 neliveto probleemia

Aloittaja Larewz, 09.02.19 - klo:01:49

« edellinen - seuraava »

Larewz

Menin ostamaan tommosen neliveto vikaisen golfin, kun sopuhintaan sai.

Tosiaan. Kokemusta ei näistä Haldex-systeemeistä ole taikka muutenkaan nelivedoista, joten kaikki tieto ym. otetaan vastaan

Vikakoodeja yritin lukea ABS ohiosta, sekä awd osiosta  vcds:n ilmaisversiolla, mutta ei saanut "yhteyttä".

Eli oletettavissa on jokin sähköluontoinen vika? Sulake (mikä)? Johdotus (mistä kannattaa etsiä)?

Pumppu "antaa" n. 2ohmia, mutta testiä ei tehty niin kuin ohjeissa. eli pelkästään vaan ilman virtoja..

Ilmeisesti pumppu vaihdettu n. +30tkm sitten. voisko se noin nopeesti rikkoutua?

Mutta tosiaan, neuvot olisi tarpeeseen. Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivaa päätänsä puolestani.  ;D

Jultsu

Ihan ensin alkuun täysskanni koko järjestelmästä aidolla VCDS johdolla. Sivustolta löytyy avunantajien ja pyytäjien ketjut.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Juzu84

Lisään vielä tuohon Jultsun tekstiin että ilmaisversioiden kanssa käytettävien johtojen elektroniikan laatu on sitä sun sattuu. Jos ei aidolla johdolla ota yhteyttä niin sitten vika on autossa.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Yhteyttä voi ottaa privalla.

Larewz

No sain mä tolla paska versiolla jotain irti kun luin CAN gatewaysta.

Koodi 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) - intermittent

Rosstechin sivuilta kun katsoo, niiin joko ohjainlaite tai johdotuksessa vikaa.

"Incorrect coding of ABS module" -> mitä tällä meinataan?

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Larewz - 09.02.19 - klo:16:19
"Incorrect coding of ABS module" -> mitä tällä meinataan?

Sitä että abs-yksikölle ei ole kerrottu täysin oikein mitä vehkeitä voimalinjalta ja väylältä löytyy. En kuitenkaan lähtisi vielä tekemään tuon koodin tiimoilta yhtään mitään ennen sitä kunnon skannausta, koodien nollausta ja uudelleenskannausta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larewz

No niin. Päivitystä tilanteeseen. Pääsin skannaamaan auton läpi aidolla vcds:llä. Ja ekalla skannauksella antoi vikakoodin juurikin ABSn koodauksesta (01044) - intermittent. Toisella kerralla ei enään antanut kyseistä koodia.
Se mikä oli vielä ihmeellisempää, että AWD osioon ei aidollakaan yhteyttä saanut. Ei päässyt sisällekkään.

Jultsu

Tuo väärän koodauksen herja saattaa johtua vain tuosta että se nelivedon ohjainlaite ei vastaa huuteluihin väylällä -> abs-yksikkö ei havaitse sille kerrottuja palikoita väylällä -> vikakoodi väärästä koodauksesta.

Siitäpä sitten sulakkeita seuraavaksi mittailemaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Saksoboy

Tosiaan kävin auttelemassa vikakoodien luvussa ja se juurikin tässä on merkillistä että kun vikakoodit nollattiin ei mikään pompannut takasin ja AWD moduuli ei vastannut/ei saanut yhteyttä mutta auto ei ilmoittanut että AWD moduuliin ei saa yhteyttä?
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Jultsu

Okei, sitten kiinnostaisi tietää mitä siellä ABS-yksikön koodauksessa on kerrottu autosta löytyvän.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Saksoboy

Löysin tämmösen ohjeen https://www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo

Eli voisko siellä ABS moduulissa olla pitempi koodi mihin saa syöttää tiedon että autossa on AWD moduuli? Koska tuossa kaksivetoisen ohjeessa ei sinne syötetty tiedot kuin jarruista, moottorista ja vaihteistosta.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Jultsu

Joo en usko että nelikko eroaa tuosta millään tavalla. Kannattaa nyt kuitenkin tarkistaa että siellä ABS:llä on järkevä numerosarja koodauksessa (ettei se näytä esim. 00000)
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larewz

Tässä nyt kun muutaman päivän ihmetellyt niin menin sit kokeilemaan niiden johtojen räpläystä, jotka menee kontista läpiviennin kautta ohjainlaitteelle. Yllättäen tämän jälkeen kokeilin, niin sain kerran yhteyden AWD osioon ja antoi 2 vikakoodia: 65535 & 00532. Kokeilin nollata koodit mutta menetti yhteyden jo sillä välin.
Tämän perusteella todellakin johtovika kyseessä. Nytkö vaan kattomaan johdot kunnolla läpi sieltä läpiviennin suunnilta?

Saksoboy

Kyllä noi molemmat vikakoodit viittaa mahdolliseen johtovikaan.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Larewz

Ã,,äh. Johdot näyttäis olevan ok. Yhteys silti todella katkonainen eli välillä ottaa yhteyden ja sitten katkeaa. Sitten hetken päästä kun yrittää monta kertaa niin ottaa yhteyden ohjainlaitteeseen.

Tosiaan, kun katoin meas. blocks. sillon kun pääsin nelivetoon, niin siinä toisella sivulla Voltage Supply näytti vain 0.70V... Olisiko mitään aukaisevaa tässä?
Onko sielä nyt kumminkin joku johto huono, vai mikä? Mitään vaihtoehtoa heittää kellään?
Tosiaan on hieman  alhainen latauskin autossa, kun vcdsllä katsoo, niin vaan noin 13-13.5V.. Voiko vaikuttaa? (en tiedä, olen tyhmä).
Ja kävi oikeen merkkikorjaamollakin tutkittavana. Eipä mitään uutta, mutta epäilivät pumppua. Ite en usko ainakaan vikakoodien perusteella.

VAI, onko se ohjainlaite paskana? Pitäskö se nyt seuraavaksi repiä alas?  :-\ Kallista ja kivaa, mutta itsepähän ostin  ;D

Saksoboy

No joo en itsekkään sitä pumppua täysin epäile. Suomessa on muutamia jotka kykenee korjaamaan noita moduuleja. Itse ehdotan että otat moduulin ja annat sen jollekkin osaavalle tarkistettavaksi/korjattavaksi.

Tuon latausjännitteen kannattaa ihan kokeilla suoraan yleismittarilla mutta en usko että se alhainen jännite aiheuttaa moduulin katkonaisen yhteyden.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Larewz

Unohdin päivitellä tänne.  ::)

MUTTA tosiaan Golf repii nykyään myös takaa. Vikana oli juurikin se ohjainlaite.
Olisi sen voinut korjauttaakkin, mutta tilasin sittenki Englannista käytetyn ohjainlaitteen. Maksoin n. 350â,¬ posteineen
Kiitos tosiaan kaikille, jotka auttoivat tän asian suhteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy