Golf VI Variant 1.2 TSI Comfortline

Aloittaja vwp, 03.02.19 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

vwp

Tulipa pienten elämänmuutosten myötä tarve toiselle (omalle) autolle ja kilometrien vähennyttyä myös polttoaine vaihtui.
Teki mieli jotain bensapihiä kärryä, mikä jollain tavalla miellyttäis silmää ja olis myöskin järkevä. Järkevästä ja TSI:stä en tiedä, mutta tuollainen 77 kW Bluemotion comfortline löytyi Lempäälästä. Oli vielä joku älynnyt ruksia mukaan nahkaisen monitoimiratin ja nuo kääntyvät bi-xenonit, niin auto vaikutti ihan lupaavalta. Väri on Heaven Blue metalliväri, mikä ei ehkä ihan se täydellisin ole, mutta kai siihen silmä tottuu  :)






Kaverilla oli mersusta jäämässä renkaat ylimääräiseksi, niin lupasin kokeilla että mitenkä ne sopisi itselle. Näyttää vahvasti siltä, että nuo pitäisi pyöräyttää ensi kesänä alle.


Soitin tuli päivitettyä Eononin tuoreimpaan laitteeseen, vaikuttaa oikein pätevältä ja tehoissa ja näytön terävyydessä huomattava parannus siihen parin vuoden takaiseen, jonka Passattiin laitoin


Saksanmaalta tuli AP:n säädettävä alustasarja, jolla saa ajokorkeuden vähän enemmän omaa silmää miellyttäväksi. Samalla tuli noita mersun vanteita soviteltua ja tuntuisi tulevan aika sopivasti kaarelle ilman lättyjä. Kesäksi saisi keulaa vähän vielä laskea, mutta autolla on jatkossakin tarkoitus päästä parkkihalliin niin ihan mahalleen tämä ei tule.








Vaikka valot onkin hyvät, niin nälkä kasvaa syödessä. Bilteman 9" valot löysivät tiensä keulalle ja niiden sisään xenon-muutossarja, kelpaa ajella tuolla korvessa peurojen seassa.


Pienillä toimenpiteillä on tähän asti pärjännyt, vähän vahaa pintaan niin irtoaa ehkä kura helpommin





Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Kesä lähestyy ja vanteet odottaisivat pesua ja pinnoitusta. Aloitin helpoimmalla, eli keskilätkillä. Koitin ensin tuon mersun tähdenkin teipata, mutta siitä ei tullut nätti, niin mennään noilla tasaisilla lätkillä.


Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

No nyt on vanteet pesty ja pinnoitettu tuolla Korrekin Pro TFC:llä, saas nähdä miten pysyy tai ylipäätään auttaa.
Tuli opeteltua myös hieman teippailua, aloitin helpolla kohteella eli peilien kuorilla  :D









Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Tulipa ne renkaatkin heitettyä alle, pitäisi vielä saada kontti tyhjäksi tavarasta, niin näkisi alustan asennon ja pääsisi tekemään tarvittavat hienosäädöt





Voi olla, että perää pitää pikkuisen nostaa ja/tai keulaa vähän laskea
Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Nyt olisi alusta ja vanteet muutoskatsastettu määräaikaiskatsastuksen yhteydessä. Leima tuli mutta hanttarin puolen käsijarru oli vähä heikompi, taitaa mennä satula vaihtoon lähiaikoina.

Alusta on säädetty jotakuinkin tuollaiseen asentoon, vielä pystyy ajelemaan melko hyvin Tampereen kuoppaisilla teilläkin


Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Ettei nyt ihan tylsäksi käy, niin pientä projektia peruutuskameran muodossa. Melkolailla plug&play, lähinnä muovien irroittelua ja kahvan vaihto. Virrat takatilan 12v pistokkeelta ja heräte pakkivalolta










Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Loma alkoi niin tulipa pitkästä pitkästä aikaa otettua kamera esiin ja käytyä kaupungilla pyörähtämässä  8)




















Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Jotain pientä puuhastelua sitä kesälomallekin, Motonetissä oli joskus keväämmällä kanta-asiakastarjouksessa paketti STP:n BlackGoldia ja tuli sitä silloin haettua.
Kaikki ovet saivat pari arkkia (paketissa 4,5 m2 ja 12 arkkia) ja loput meni takakonttiin ja takapenkkien alle. Takakontin pohja on vähän tilkkutäkki, mutta uskon että vaikuttaa siltikin meluun.
Desibelimittauksia en lähtenyt tekemään, mutta ainakin musiikit soi paremmin ja varmaan vähän melukin pieneni.
Suurin melunlähde on nuo kesärenkaat ja varmaan lokareiden ulkopintaan massa olisi seuraava kohde, jos haluaisi parannella..

Takaovet olivat täysin pelkkää tinapaperia ja oven sulkeminenkin sai surun puseroon, kuulosti niin peltiseltä rämähdykseltä. Toisesta etuovesta löytyi pieni A4 kokoinen arkki jotain mattoa, mutta siinä kaikki. Passattiin verrattuna on kyllä heppoiset ja rämisevät ovet.














Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Jareqq

Kannattaa ainakin tiivistää nuo kaiuttimet samalla kun on auki, ellei vaihda suoraan uusia.

vwp

Kaiuttimet pysyivät vakioina, ainakin toistaiseksi. Jokin solukumin tapainen tiiviste siellä takapinnassa olikin, sillä mentiin.
Tuota peileihin ja vanteiden keskiöihin käytettyä teippiä kun vielä oli, niin tuli B-pilarin ovien paneelit teipattua myös, jatkuu peilien kanssa sama linja sitten kyljessä.
Mitenkähän tuo takaoven takareunan paneeli irtoaa? Tiivisteen alla oli kaksi ruuvia, mutta tiiviste täytynee irrottaa ennen kun paneeli irtoaa?





Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Teippailut jatku siihen asti kun teippiä vielä riitti, eli tuonne takaoviin. Päiväajovaloja pääsi myös vähän jo asentelemaan, toinen puoli jatkuu kun jaksan purkaa ilmansuodattimen kotelon pois tieltä.






Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

vwp

Tämä valohommakin valmistui tuossa kyllä, kun hieman kuljettajan puolelta teki tilaa ja pääsi umpion liittimelle käsiksi. Hävisi palaneen polttimon herjatkin samalla. Tällä hetkellä on peräpää pimeänä päiväsaikaan, mutta siihen voisi vielä yrittää tuolla byte 18 koodauksella vaikuttaa.


Passat B7 Variant 2.0 TDI R-Line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy