Kirjoittaja Aihe: Lakiapua autonkaupan riitatilanteisiin  (Luettu 642 kertaa)

Poissa pelehton

  • Aluevalvoja
  • Tulokas
  • *****
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Lakiapua autonkaupan riitatilanteisiin
« : 19.01.19 - klo:11:27 »
Terve kaikille foorumin jäsenille.

Jossain vaiheessa viime vuotta huomasin, että tältä foorumilta oli linkitetty firmani sivuille ja aika moni oli käynyt katsomassa, minkälainen firma on kyseessä. Ajattelin tuon jälkeen, kun jonkin verran on varsinkin Audi ja VW omistajia asiakkaina, että on järkevää pistää suoraan mainos tänne foorumille. Ihan lyhyesti mitä me tehdään ja ketä me ollaan.

Minä, eli Petteri Lehtonen, perustin lakitoimiston muutama vuosi sitten, kun olin ensiksi ratkonut samoja ongelmia valtiolla reilun vuosikymmenen. Eli ohjasin valtiolla toimivaa kuluttajaneuvontaa Kilpailu- ja kuluttajavirastossa ja näin siinä hommassa, että autojen kanssa ongelmia on ihan älyttömästi ja viranomaispuoli ei ihan täysin siihen pysty vastaamaan.
 
Laki Lehtosen toimintaidea on aika pitkälle se, että tehdään samaa työtä kuin kuluttajaneuvonta, mutta ihan eri intensiteetillä ja hiukan eri osaamistasolla. Eli jokaisen asiakkaan ongelma käydään huolella läpi ja ensisijaisesti pyritään saamaan omaa asiakasta tyydyttävä sopu asiassa. Jos se ei onnistu niin sitten tehdään, joko erittäin perusteellinen valitus kuluttajariitalautakuntaan tai haaste käräjille. Tässäkin ideana se, että valitaan aina asiakkaan tilanteeseen sopivin vaihtoehto. Eli pyritään aina pitämään huoli siitä, että asiakkaan kulu jää mahdollisimman pieneksi asiaa selvitellessä. Lähtökohtaisesti asiakkaalla pitää olla oikeusturvavakuutus, jotta meidän palkkaamisessa on järkeä, mutta onneksi tämä löytyy kaikista Kasko -vakuutuksista nykyään.

Eli, jos tulee ongelmia autokaupoilla tai korjauksissa, niin meihin voi olla yhteydessä. Emme ala tällä foorumilla vastaamaan yksittäisiin kyselyihin, koska asioissa on yleensä liian paljon liikkuvia osia. Meille voi kuitenkin soittaa ja yleensä siinä ensimmäisen puhelun aikana tiedetään, että kannattaako asiaa lähteä viemään eteenpäin meidän kautta vai ei. Yleensä sitä ensimmäistä puhelua ei kannata pantata, vaan kannattaa soittaa heti, kun jotain ongelmia on. Näin me voidaan neuvoa, että mitä kannattaa tehdä ja jos asia niillä neuvoilla selviää, niin sehän on kaikista paras vaihtoehto. Jos kuitenkaan ei, niin silloin ollaan esimerkiksi pystytty antamaan neuvo, että älä anna autoa myyjälle, vaan siihen on riideltäessä päästävä tekemään esimerkiksi tavarantarkastus. Näin asia ei sitten pääse menemään solmuun ennen kun asialle on voitu tehdä mitään. Ja tietysti pelkät neuvot ovat aina ilmaisia, eli laskutus alkaa vasta siinä vaiheessa, kun ollaan avustamassa.

Soittaa voi Petterille 044 9816059 tai Mikolle 045 78773 353 ja siinä tapauksessa, että ollaan kiireisiä niin toimistoon 09 3540 7111 voi jättää soittopyynnön. Verkkosivuilta löytyy paljon lukemisen arvoista tietoa, eli siellä kannattaa myös käydä https://lakilehtonen.fi/autokaupan-purku/.

Huolettomia kilometrejä kaikille, Petteri

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy