Kirjoittaja Aihe: A4 b5 drifing auto projekti. Kesän jälkeiset tunnelmat ja miten kesä meni!  (Luettu 1651 kertaa)

Poissa Audiholics

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Autona toimii: AUDI A4 b5 1999 1.8t quattro


Alku kevät 2018: kävin hakemassa itselle kyseisen yksilön oikeastaan vaan kulkupeliksi. Vikaa oli ennen leimaa sen verran että yksi pusla ja vetoakselin suojakumi ja siihen jarrut taakse. Sitten käytin leimalla ja sehän napsahti paperiin ja ajettiin pari päivää vakiona jonka jälkeen totesin että eihän tämmössellä 150hv autolla jaksa kukaan ajella 3 päivää pidempään. Ensimmäinen setuppi : garret gt35 ja siihen 668cc dekat,600x300x76 cooleri,3tuuman ahtoputket ja 3.5downpipe ja ulkoinen 38mm hukkis, maf painepuolelle. Sen jälkeen ohjelma.


 Syksy 2018: holset hx40 super 18cm ja omatekoinen pulssipakosarja ja siihen kaveriksi 44mm ulkoinen  hukkaportti vag punaiset tfsi/r8 puolat ja kolvattu kipinävahvistin. Auto seisoi 3 viikkoa tallissa ja tuli aika lähteä jääradalle ja jostain syystä alkoi käymään niin rikkaalla että tuli bensaa pakoputkesta asti ulos. Tämän jälkeen selviteltiin useampi päivä vikaa joka sitten osoittautui johtosarja viaksi.



 Talvi:2019  15.01.2019 nostin APU moottorin pois keulilta -10 asteen pakkasessa ilman moottorinostinta tai mitään tunkkia. Nyt kaudeksi 2019 lähdetään rakentamaan kilpa autoa.

Speksiä mitä tarvitsee:

Maxxecu
Turvakaaret
4 sarjaa vanteita
Koko korin johdot pois ja auton konehuoneen siistintä ja putsaus
Uuden moottorin sovitus




Tässä alla sitten lisää kuvia 😊






























« Viimeksi muokattu: 18.01.19 - klo:18:20 kirjoittanut Audiholics »

Poissa Audiholics

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Autoon saatu moottori istutettua takaisin!

Nokat ja pakosarja ja turbo vaihtui.
Alakertaan uudet laakerit
Öljypumpun tarkistus ja sihti tarkistettu
Öljynsuodattimen jalasta poistettu vesijäähdytys ja lyhennetty suodatinjalan ”pulttia”
Poikittaismoottorin imusarja vaihdettu ja ahtoputket pelkistetty
. Map anturille tulee paikka imusarjaan ja maf ja dumppi kokonaan pois
. Paisuntasäiliö koneen vieressä.
Abs pumppu/yksikkö löytyy jos joku tarvitsee. Myös muita osia.

Turvakaaria ja sähköjä+jarru+alustapäivitystä alkaa puskeen seuraavaks päälle
Ehkä myös vanteita vois alkaaa kaivamaan 😁
















img host

Poissa Audiholics

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Ensimmäiset 250km ajettu ja kerran vasta joutunut konetta käyttämään auki! 😎 nyt vois kesä alkaa kurkkimaan. Maalata pitäis ja turvakaaret heittää hyttiin! 😊 tekniikka meni kokonaan uusiks ja koppa aivan tyhjenetty. Sähköt uusittu yms. Vaihtuu vielä mustat silikoniletkut! 👍🏻

Manleyn veivit
Cp pistons männät
262 imunokka ja 273 pakonokka
Kiristimet ja ketju
Tiivisteet
Acl laakerit joka paikassa ja arp pultit
Poikittaisen imusarja
1000cc suuttimet penkitystä varten odottelee hyllyssä.
600x300x76 cooleri
3bar map
Bkr9eix tulpat ja r8 puolat +kipinävahvistin kolvattu pois käytöstä.
4 tuuman imuputki mihin tehty maf paikka.
Vauhtis ja asetelma+sintterilevy
Ite tehty tuubipakosarja ja 44mm ulkonen hukkis screamerilla maahan
Holset hx40 super 16cm
3 tuuman ahtoputket
Kaikkea pientä nippeliä ja nappelia.
Koneen hajoamisen myötä kannentiiviste uus ja uudet arp rasvat pultteihin.
Koneistetut vesilähdöt kanteen.
Johtosarja tehty talvella ja autossa ei korinsähköjä ollenkaan eli ei mitään valoja tms vielä. Ajokunnossa kumminkin ja käyntiin lähtee ja muuten pelaa.
Polttoainepumppuna 450 walbro.
Listasta puuttuu vielä vaikka ja mitä 😂

Pirelli k6 rallirenkaat ja roiskeläpät laitettu kun tuli kokeiltua vähän hiekkatestiä.  👍🏻
Kuppipenkki löysi myös tiensä paikoilleen!





















 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy