Tuosta nyt rakenne selviää ja miksi vain yhden pyörän sutiminen on mahdollista,ainakin oma tiguan tekee sitä, ja siinä neliveto on kunnossa.
... kuten jo aiemmin totesin,pitävällä pohjalla se on oikea neliveto, hankalassa paikassa se etu katoaa.
Niin pitäisi vaan kun aina ei se ole niin, ei tämä pikku tiguani ainakaan toimi niin kuin pitäisi, neliveto kyllä kytkeytyy normaalissa tilanteessa hyvin ja toimiiaivan oikein, pitäisi ja pitää on aivan eri asia.
Haldexin tapauksessa veto pitäisi mennä aina molempiin päihin, koska varsinainen keskitasauspyörästö puuttuu. Eli periaatteessa aina pitäisi kahden pyörän sutia, mutta homma ei ole ihan niin yksinkertainen.
Gen 4 ja 5 on sitten esipaineistettuja erillisellä sähkömoottorilla, joka pyörittää pumppua ja liikkeelle lähdetään aina 50:50 vetosuhteella ja jos luistoa ei havaita niin silloin kytkin aukeaa ja suurinosa tehosta menee vain eturenkaille 90:10 tai 95:5 suhteella riippuen vähän mallista. Eli logiikkaa on käännetty toisinpäin.
Tämä ei taida pitää paikkansa. Kyllä ainakin A3 8V yleensä aina sutaisi edestä hitusen tyhjää, ennenkuin tuli perä kunnolla mukaan.