Skoda octavia 2,0 -04 ajz moottori automat ei käynnisty

Aloittaja torinogt, 04.01.19 - klo:17:30

« edellinen - seuraava »

torinogt

Tänään on taas octavia tutkittu. releen 428 jatkuvirta puuttuu eli nastaan 30 ei tule virtaa puna/vihreä johto joka menee sisälle kojelaudan alle mutta minne. moottorin vikavalo ei ole kertaakaan syttynyt nyt tänään syötimme sähköä nastaan 30 jolloin vikavalokin syttyy. Osaako joku sanoa minne tuo puna/vihreä johto menee

Jultsu

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

torinogt

No on suht paksu kun on releen jatkuva virta 2,5neliöö

o.b.

Lainaus käyttäjältä: torinogt - 25.01.19 - klo:20:28
Tänään on taas octavia tutkittu. releen 428 jatkuvirta puuttuu eli nastaan 30 ei tule virtaa puna/vihreä johto joka menee sisälle kojelaudan alle mutta minne. moottorin vikavalo ei ole kertaakaan syttynyt nyt tänään syötimme sähköä nastaan 30 jolloin vikavalokin syttyy. Osaako joku sanoa minne tuo puna/vihreä johto menee
Osaan ehkä sanoa, mutta vasta sunnuntaina ::)

Jos se menee sisälle, se menee varmaan jollekkin releelle? Ei kai se ihan huvin vuoksi tee vauhtilenkkiä kabiinissa kun akku on ihan vieressä.

torinogt

Niinpä jonkun kautta sen täytyy kulkea kun pitäisi tuoda virran releen 428 nastaan 30 mutta ei tule. Mutta se minne menee kojelaudan alla niin on tällähetkellä iso kysymysmerkki

o.b.

https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/drive_unit/2.0_ltr./85_kw_engine_fuel_injection_and_ignition_system/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/engine_control_unit/testing_voltage_supply_for_engine_control_unit/

Sulakkeet 10 ja 29 ehjiä kojelaudan päässä?

Käynnistys on mahdollista vain P- ja N-asennoissa. Enpä osaa sanoa, miten tuo käynnistyksen esto on toteutettu. Onko vaihteenvalitsimessa mikrokytkimet vai tuleeko tieto lootan ohjausboxilta ???

torinogt

Sulakkeet on ehjät juu vaihdekeppiä on liikutettu ja antaa startata vain p ja n asennossa sitä en tiedä missä sen katkasija sijaitsee

o.b.

Dodii, nyt ehdin katsomaan taas niitä virtakaavioita.

ECU:n 21 nastassa pitäisi olla 0V, jotta rele vetää ??? Rele saa sähkön sulakkeelta 37, ilmeisesti kojelaudan päädyssä. Sama rele antaa sähkön ECU:n 121 nastaan ja myös sytytyspuolille.

Jos releeltä puuttu sähkön syöttö, kannattaa tarkistaa akun päällä oleva sulake numero 4 (110A). Jos se on palanut, aika moni asia autossa ei toimi.

Nuo tosiaan Golf/Bora tietoja kun ei Skodan ole nyt saatavilla.

Tuossa noita kaavioita ihmeteltäväksi:





torinogt

Onko sillä mitään tekemistä tän ongelman kanssa kun asr nappi ei myöskään toimi ja asr:n valo ei sammu missään vaiheessa. Kun virran kääntää päälle niin se syttyy ja sammuu ehkä 1-2sekunttia syttyy uudelleen ja ei sammu ollenkaan

o.b.

Saattaisi olla ABS anturivika. Mahdoton sanoa ilman VCDS tulostusta kaikista yksiköistä.

torinogt

Niin ajattelin vain että kun tätähän ei pystynyt lukemaan autocomilla eikä päässyt vcds:llä  eikä auto lähde käyntiin skoda octavia AZJ 2,0 automat -04

o.b.

Pitäis lukea ne viat ABS-yksiköltä. Sinne saa yhteyden jos virrat on päällä. VCDS tai OBDeleven osaa ainakin lukea ne, Autocom ei varmaan.

Oliko ne akun lähellä olevat isot sulakkeet ehjiä? New Beetlessä ne oli akun päällä olevassa kotelossa.

torinogt

Akun lähellä olevat sulakkeet on ehjät ja kyllä autocomilla pystyy abs jutut lukemaan pitää ne huomenna koittaa

M_M

Jäi epäselväksi, oliko se edellä mainittu 20A sulake numero 37 kojelaudan päädyssä tarkastettu? Onko se ehjä? Tuleeko sille sähköä?

Jos sille tulee sähköä ja se on ehjä, niin sitten on katkos jossakin sen sulakkeen ja tuon sähköttömän releen välillä. Siinä välissä kulkee se kysytty puna/vihreä johto (kuten jo o.b. kertoikin). Tsekkasin Ocun AZJ-moottorin kytkikset ja vastaavat ne ovat kuin nuo volkkaripuolenkin.

Tuon sulakkeen ja releen välisellä matkalla puna/vihreässä johdossa on yksi liitin, joka tietysti on seuraava tarkastuskohde mikäli sulakkeen puolella kaikki ok. Se sijaitsee jossakin siellä vesikaukalon alla, on 6-pinninen ja väriltään ruskea. Sen pinni numero 4 on tämä johto.

ABSien ihmettely lienee hiukan toissijaista tässä vaiheessa, ennenkuin tuolle releelle saa sähköä ja sitä kautta motronicin aivot heräämään henkiin?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: torinogt - 30.01.19 - klo:18:10
Akun lähellä olevat sulakkeet on ehjät ja kyllä autocomilla pystyy abs jutut lukemaan pitää ne huomenna koittaa

Eipä olisi ensimmäinen eikä myöskään viimeinen kerta kun noiden akun sulakkeiden "ehjyys" on todettu silmämääräisesti metrin päästä mulkoilemalla mutta todellisuudessa joku niistä onkin keskeltä halki ja sen näkee ehkä vasta 10cm päästä, ehkä ei edes näe vaan pitää ruuvata irti ja katsoa irtoaako se kahteen osaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 31.01.19 - klo:11:20
Eipä olisi ensimmäinen eikä myöskään viimeinen kerta kun noiden akun sulakkeiden "ehjyys" on todettu silmämääräisesti metrin päästä mulkoilemalla mutta todellisuudessa joku niistä onkin keskeltä halki ja sen näkee ehkä vasta 10cm päästä, ehkä ei edes näe vaan pitää ruuvata irti ja katsoa irtoaako se kahteen osaan.

Tämä on ihan totta, siksi minusta kannattaisi mitata nyt tuon sulakkeen 37 syöttö. Jos sille tulee sähköä, niin sitten vika on sen ja motronicin syöttöreleen välissä.

Jos ei tule, niin vika on ennen sulaketta ja nuo akun päällä olevat liuskat ovat vahva ehdokas.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Roadrunner70

Taitaa olla hapettunut liitos ecun virransyöttö releelle ::) oisko kabiinin sisällä oleva sulakeseinän takana huono kontakti...

torinogt

Sitä en ole vielä katsonut. Siihen liittimeen joka tulee rintapellin läpi niin johto on ehjä releeltäpäin kun mittaa Nyt seuraavaksi tutkimaan sulakerasiaa ja sulakkeen 37 liittimiä

torinogt

No sieltähän löytyi sulakerasian takaa irronnut johto, nyt on johto kiinni auto lähtee käyntiin mutta abs, esp ja moottorinvikavalo palaa no huomenna koitetaan saada ne sammumaan


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy