Vs: Golf GTE MK7.5 ja VR6 mk3

Aloittaja JaVa^, 27.12.18 - klo:20:54

« edellinen - seuraava »

JaVa^

Ei tullut kolmoseen leimaa vielä tänä vuonna, koska nopeusmittarin signaalin kanssa on pieniä ongelmia, joita on nyt yritetty ratkoa signaalimuuntimen valmistajan supportin kanssa.  :-\ Olemassa olevasta ABS -anturista kun ryösti signaalia tuolle muuntimelle, niin se sekoitti auton omat ABS:t, joka ilmeni pienessäkin vauhdissa niiden rutinana. Rakensin sitten rinnalle kiinnikkeen toiselle ABS -anturille, joka tulee kiinni jarrukilven pulttien alle:



Tuolla virityksellä sain signaalin tulemaan sinne muuntimelle asti ja mittarin jopa näyttämään jotain, mutta se ei nyt nouse yli 30km/h, vaikka kuinka kovaa ajaisi. Oma osaaminen loppuu tuon kanssa vähän kesken, kun en ymmärrä tuon anturin toimintaperiaatteesta ja sähköstä ylipäätään tarpeeksi. Voiko olla niin, että vieressä kulkevan toisen anturin signaali häiritsee tuota uutta signaalia? Siinä alkuperäisten johtojen ympärillä on kyllä melko paksu kumisuoja, mutta auttaako se tuollaisen signaalin suojaamiseen? Vai onko käyttämäni yhden neliömillin paksuinen johto liian paksua tuollaiseen ja jännite alenee sen takia tms? Voisin toki kokeilla jotain toistakin anturia tuohon tilalle, kun vaan tietäisi, millainen olisi tähän käyttötarkoitukseen sopiva... Se mikä tässä on vähän omituista, on se että tuonne alkuperäiseen anturiin tulee toista karvaa pitkin virta (n. 4 volttia) ja en oikein ymmärrä, mihin sitä siellä tarvitaan, koska eikös tuo 2 -napainen anturi generoi itse sen "virran", kun ne magneetit kulkevat ABS -kehässä olevien rakojen ohi?

Se nopeuden metsästämisestä... 90 luku soitti ja pyysi valojaan takaisin, mutta en antanut periksi, vaan ostin tuollaiset projektikuntoiset annelinsilmät, kun halvalla sai...  ;D
Räjäytin ne heti palasiksi ja joey -modasin ne:



Jonka jälkeen auton ilme tällä hetkellä on tämä:



Saksalaiselta pussihousulta hommasin tähän jo uudet vanteet, mutta se ei jostain syystä saa niitä lähtemään tänne Suomen suuntaan millään. Oli kuulemma tilannut niille kuljetusta varten pahvilaatikot, jotka olivatkin sitten niin isot, ettei kuljetusyhtiö ottanut niitä mukaansa ja nyt on tilannut pienemmät laatikot, joita ei ilmeisesti ole vielä näkynyt. 15.11 kuitenkin jo tehtiin kaupat, joten tämä alkaa haiskahtamaan vähän vedätykseltä... Noh, on sillä kuitenkin ihan hyvä maine Ebay:n mukaan, joten toivotaan nyt että tavara tulisi tännepäin jossain vaiheessa.

Ainiin, auton alla kontatessani huomasin että ohjaustehostimen painepuolen letku tihkuttaa öljyä pihalle lähempänä ohjausvaihdetta. Täytyy repiä se irti ja käydä paikallisessa hydrauliliikkeessä sen kanssa, jos tuon tilalle pystyisi tekemään siellä uuden. Banjoliittimen kanssa tuskin tulee ongelmaa, mutta toisen pään liitin näytti vähän erikoiselta (internetin kuvahaun kautta tutkittuna) ja toivottavasti taas ei ole kyseessä joku VAG spesifinen liitin, mitä ei saa mistään muualta kuin marmoritiskiltä koko letkun kera...

JaVa^

Saksan vannekauppiaan kanssa meni sukset ristiin, kun se ei puolentoista kuukauden aikana saanut tavaraa lähtemään, joten peruttiin kaupat ja sain rahat takaisin. Nettivaraosaa selaillessa tuli vastaan näppärän näköiset vanteet ja kävin hakemassa ne pois Nokian suunnalta:



Speksit 7,5"x17" et30 ja tuplajakoiset, eli 5x100 ja 5x112. Ei ole kyllä mitään hajua vanteiden merkistä tai valmistajasta, joten lienevät jotkut kiinatinat.

Edellisessä viestissäni mainitsema ohjaustehostimen letkukin tuli uusittua, mutta sen kanssa joutui tekemään patenttia, kun tuota ohjausvaihteen puolen liitintä ei löydy hydrauliikkaliikkeiden valikoimasta. Päädyttiin sitten ottamaan se liitin irti vanhasta letkusta katkaisemalla vanhasta rautaputkesta liittimen jälkeen noin 5 sentin pätkä ja tehtiin siihen uusi liitos uudelle letkulle. Ihan hyvin on tuo patentti ainakin toistaiseksi pitänyt, eli vuoto poistui.



Seuraavaksi koitan kunnostaa jarrusatuloita vähän, kun ne on nähneet jo parhaat päivänsä...

Moottori alkaa jostain syystä pätkimään ja ryntäämään itsekseen, kun se on lämminnyt normaalin käyntilämpötilaan. Katselin että puolapaketin muovit on haljenneet, joten siellä saattaa olla kosteutta tms. joka aiheuttaa nämä ongelmat (ainakin pätkimisen). Tilasin uuden puolapaketin siihen ja katsotaan josko se auttaisi. Tuo moottorin itsekseen ryntääminen on kyllä mystinen vaiva, eli tyhjäkäynnillä kierrokset saattavat yhtäkkiä nousta 1500 kierroksen tuntumaan ja laskea sitten heti taas alas 1000 kierroksen kohdille. Olisiko kellään ideaa, mikä tuon voi aiheuttaa? Luulisi jos tyhjäkäyntiä säätelevässä moottorissa (?) olisi vikaa, niin se tyhjäkäynti humppaisi kokoajan?

Nopeussignaalin metsästyskin on edennyt ja sain sen toimimaan jokseenkin loogisesti. Enää pitää hakea säätöarvot kohdilleen, mutta se vaatii ajamisen aikaista säätöä.

mfroberg

#32
Hmm, kone lämpenee ja sen myötä kaikki paikat myös lämpölaajenee. Voisiko johonkin sen myötä syntyä ilmavuotoa, tuo kierrosten nousu voisi viitata siihen että seos menee laihaksi. Tai sitten joku poltoaineensyötössä pätkii sitä satunnaisesti.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

JaVa^

Täytyy käydä läpi nuo imupuolen letkut, jos sieltä löytyisi halkeamia tms.

Satula ja kannattimet puhallettuna:


Ja maalattuna:


Ikävää tuossa on se, kun maalaa noita pisteosia, niin muut vieressä ruosteessa olevat osat näyttää kauheilta... Katsotaan jos jossain vaiheessa jaksaa ottaa irti nuo loputkin osat, puhaltaa ja maalata nekin.

Uudet jarrukilvetkin tilasin jo Autodoc:lta noiden hieman haperoiden tilalle. Uusi mittaristokin tuli hommattua, kun tuon omasta mittaristosta on oikean puolen näyttö lähes pimeänä. Nyt sitten pitää metsästää jostain tarvittavat johdot ja joku kivikautinen tietokone (lpt tai rs232 portilla), jotta saa muutettua sen uuden mittariston kilometrit kohdilleen ennen vaihtoa.

JaVa^

Vähän ollut hiljaiseloa tämän projektin kanssa, mutta näpräsin tuossa paremman tekemisen puutteessa puolikaaret kasaan tuohon Golfiin. Kuvassa putket heppailtu muutamasta pisteestä kiinni:



Kaaret on tehty siten, että ne pultataan auton takajalkatilan lattiaan koritulpan kohdalta kiinni ja takaa iskarintornin ympärille tulevista pannoista myös pulteilla kiinni. Tämä sen takia, että nuo kaaret saa tarvittaessa ilman rälläköintiä pois ja auton palautettua alkuperäiseen kuosiin. Varmaan ensi viikonloppuna saa kaariin vedettyä väriä niskaan, niin sitten saa pultata ne lopullisesti paikalleen. Takapenkin istuinosan paikalle ajattelin koittaa taivutella alumiinista levyn päälle ja verhoilla sen sitten samalla kankaalla, millä tavaratilan pohjakin oli tehty. Itse asiassa voisi sen tavaratilan pohjankin tehdä samalla uusiksi, kun se on ajansaatossa jo menettänyt parhaimman ryhtinsä...

Uudet jakkarat tilasin myös noiden vanhojen hieman kulahtaneiden alkuperäisten penkkien tilalle. Autostahan tulee myös nyt noiden kaarien myötä kaksipaikkainen, jonka muutoskatsastus hoituu sitten kun tuon auton muutenkin käyn määräaikaiskatsastamassa.

JaVa^

Uudet jakkarat ja kaaret asennettuna:





Leimaa ei kuitenkaan autolle vieläkään ole, kun tuo Dakota Digitalsin signaalimuunnin nyt ei toimi, kuten sen voisi odottaa toimivan. Täytynee muuttaa lähestymistapaa tuon nopeuden etsimisen kanssa, kun tuon purkin kanssa lähin mihin toiminnallisesti pääsee on 35km/h mittarinopeutta ja 50km/h todellista nopeutta. Muita valmistajan suosittelemia asetuksia jos kokeilee, niin lopputulos on se, että mittari ei värähdäkään...

Sytkän pätkiminen loppui kun asensi uuden puolapaketin autoon, mutta kierroksien humppaus lämpimänä jatkuu edelleen. Lisäksi tyhjäkäyntikierrokset on tonnin pinnassa, joka ei varmaan ole ihan normaalia? Yhden rikkinäisen putken korjasin cruisen alipaineputkista, joka tulee imusarjaan, mutta nähtävästi se ei ollut ratkaisu ongelmaan. Pitää purkaa lisää tuota imupuolta, jos sieltä löytyisi lisää vuotokohtia.

JaVa^

Kolmosessa vihdoin leima, mutta auto makaa pajalla ensimmäisen reissun jälkeen kun laturi ei ladannutkaan ollenkaan, eikä mittaristossa palanut laturin valo, niin virtahan siitä pääsi loppumaan ja auto lakkasi käymästä. Hain uuden laturin paikalliselta autosähköliikkeeltä ja pulttasin sen kiinni, eikä edelleenkään ladannut. Sitten vasta aloin tutkimaan johdotusta ja huomasin että laturin herätteen johto oli poikki ja laturin + johto oli laitettu maihin... Ei ihme ettei ladannut.  ;D Nyt kuitenkin odotan vielä sorvarilta vaihteiston apumiehen puolen vetoakselin adapteria, jolla saa kunnon stefan sen vaihdelaatikon laipan ympärille (katsastuksessa mentiin pikku patentilla läpi) ja sen jälkeen auton voisi ottaa ajoon, sen mitä tässä ennen syksyn tuloa ehtii ajelemaan...

GTE:hen pitäisi hipistellä näiden välikelivanteiden keskiöt uuteen väriin, mutta en oikein osaa päättää, että mikä niihin sopisi... Musta, gunmetal harmaa, vai joku muu? Autossa itsessään kun on jo valkoista, kiiltävää mustaa ja sinistä, niin värivaihtoehdot on vähän hankala hahmottaa... Se on kuitenkin selvää, että tuo kultainen ei sinne alle sovi ja en haluaisi perus vannehopeatakaan sinne.



Mitä arvon raati sanoo, että keskustan väriksi sopisi?

duke7

Joku tummempi harmaa voisi mennä. Ei kovin tumma eli kai joku gunmetal tai sinne päin.

Nickname

Skoda Citigo 1.0 55kw ASG Elegance 5d vm.2013

JaVa^

Kolmosella on nyt tullut kilometrejä jonkin verran taitettua. Ei toki ilman ongelmia, kun kannesta lämppärin kennolle menevä letku alkoi vuotamaan jäähdytysnestettä suoraan downpipen päälle ja se kärysi aika ikävästi ajaessa. Ensin ajattelin että siinä letkussa olevan anturin tiiviste vuotaa, mutta ei auttanut vaikka vaihoin sekä anturin, että tiivisteen uusiin. Tässä tapauksessa tietysti tuo letku ko. anturilla löytyy vain Climatronicin yhteydestä ja se tuntuu olevan jonkinlainen yksisarvinen näiden 3 -koppaisten VR6:sten joukossa, joten tuota letkua ei saa mistään uutena. Tilasin sitten vastaavan letkun ilman tuota anturin paikkaa ja sain eräältä tutulta vinkin, että Audin 80 mallissa 92 - 95 vuosimalleissa on tuollainen samanlainen anturi erillisessä muovihaarassa, niin sen liittämällä uuden letkun väliin sai toimivan kombinaation aikaiseksi.

Auto on tällä hetkellä tässä kuosissa:



Jonka jälkeen tilasin vielä DOKA twin ajovalot, joista maalasin ulkokuoret korin väriin ja vaihdoin vanhat sumuvaloumpiot/etuvilkut uusiin tummapohjaisiin, kun vanhat veti kosteutta sisäänsä (kuvassa aamukasteet vielä auton päällä...):



Niin ja uudet rekisterikilvet hommasin ilman EU-tunnusta, nyt kun niitä vihdoin taas sai.

GTE:n vannepolitiikka on ollut hieman taka-alalla, kun on ollut kaiken näköistä muuta tekemistä ja sen talvivanteet pitäisi lisäksi myös ehostaa poistamalla niistä maali ja ruiskimalla uudet pintaan... Eipähän lopu tekeminen kesken.  :)

JaVa^

GTE:n vein tänään huoltoon, kun se alkoi öljynvaihdosta muistuttelemaan. Samalla huoltoa varatessani selvisi, että tuossa autossa on kampanja päällä, jossa korkeajänniteakun koteloinnin tiivisteet ilmeisesti uusitaan tjsp. Tampereelle asti jouduin auton ajamaan, kun Hämeenlinnasta ei löydy akuston autosta pois tiputtamiseen tarkoitettua "pöytää". Itse operaatiossakin menee kaksi päivää, eli torstaina saa hakea auton pois.

JaVa^

GTE otti ja vaihtui BMW F30 330e iPerformance malliin ja VR6 olisi myös myytävänä nettiautossa. Lisäksi GTE:n alla olleet OZ:t ja nuo RH:t on myös myytävänä, kun niitä ei saa sopimaan tuonne bemun alle, kun sitä varten pitäisi laittaa jaonmuutoslätyt sinne väliin. Jos VR6 ei mene kaupaksi, niin jatkojalostetaan sitä sitten ajan kanssa, mutta juuri nyt ei ole siihen oikein motivaatiota...

JaVa^

Eipä ole hetkeen tullut tänne mitään päiviteltyä, mutta nyt alkoi tallilla taas tapahtua kolmosen osalta. Moottori on vuotanut erinäisistä rakosista jo pidemmän aikaa öljyä ja leimalle käyttäessä sai aina koko koneen uittaa bräkleenillä, jotta sen sai menemään läpi ilman merkintöjä, joten nyt on aika tehdä asialle jo jotain.

Nyppäsin koneen pois kolostaan, kun ei mistään löytynyt dokumentteja jakopään viimeisestä remontista, joten odotin liukujen olevan jo tiensä päässä:



Ei ne yläpään osat ainakaan mitenkään älyttömän pahassa kunnossa kuitenkaan olleet, mutta vaihdetaan ne nyt kuitenkin:



Sitten samalla nyppäsin kannen pois päältä ja totesin että sylinterien seinämissä on pienet pykälät männänrenkaiden yläkuolokohdassa, joten jossain vaiheessa tuo pitänee hoonata. Nyt ei kuitenkaan aikataulu tai rahatilanne anna siihen myöden, joten kone takaisin kasaan ja tehdään se talvella. Kansipahviksi Victor Reinz mk4 Golfin metallinen versio ja ARP:n uudet pultit:



Kaikenlaisia muitakin osia tuohon on haalittu jo, mutta niistä lisää sitten kun projekti etenee.  :)

JaVa^

Lisää kuvasaastetta. Homma etenee hitaasti, mutta vakaasti.

Moottorin ollessa pois paikaltaan, ajattelin sen kaikki tukikumit uusia samalla, kun ne ei montaa euroa maksaneet. Etummainen pusla oli jo vähän enemmän elämää nähnyt (vasemmalla vanha, oikealla uusi):



Turbopakosarjaa kiinni uusilla tiivisteillä ja muttereilla (toinen moottorin nostolenkki laitettu paikalleen kuvan oton jälkeen):



Turbolle öljynpaine adapterilla ketjun kiristimeltä ja samalla kiristimen toiseen päähän kaveri sorvasi alumiinistä jatkon, joka lämpösovitteella laitettiin paikalleen:



Talven aikana verhoilin muuten katon uudelleen, kun siitä yllätys yllätys roikkui kankaat ja maalailin myös pilarimuovit mustiksi:



Noista en ole vielä kuvaa napannut, kun ne ovat paikallaan autossa.

Tuo Golf olisi tarkoitus muuttaa E85 käyväksi, niin mietiskelin tuossa noita bensalinjoja. Alkuperäiset letkut kun ei taida sitä viinaa kestää, niin pitääköhän tässä vetää tankilta eteen asti linjat uusiksi, vai voiko vain nuo kumiletkut uusia viinaa kestäviin...? Suurimman osan matkastahan nuo bensalinjat on jotain muoviletkua, mutta saako niiden päälle klemmareilla kiristeltyä uudet letkut? Jos ei, niin sitten pitää vissiin teräspunosletkut laittaa koko matkalle...

JaVa^

Jatketaan monologia, kun nyt on vauhti päällä.  ;D

Lyhyempi ta-technix:n imusarja ryppymaalilla maalattuna, joku hinnat alkaen Holset ja maxspeedingrods:n hukkaportti:



Laturista joutui hilpaisemaan pois pikkuisen, että se mahtui paikalleen tuon imusarjan kanssa:



Ahdasta on:



Samalla joutui rakentamaan öljytikulle uuden kiinnityspisteen, kun sitä ei saa enää kiinni imusarjassa sille varattuun kiinnityspisteeseen:



Myös koneen etummaisen nostokorvakkeen joutui rakentamaan uudelleen, koska se ei tuon imusarjan kanssa sopinut enää paikalleen. Seuraavaksi sitten laatikko paikalleen, johon kävin tänään hakemassa kiinteän vauhtipyörän, kytkinlevyn ja paineasetelman, kun halvalla sai...  :)

JaVa^

Noniin, nyt on uusi vauhtipyörä ja kytkinhilppeet kiinni:



Tuon jälkeen pulttasin vaihdelaatikon takaisin paikalleen ja nostin tuon paketin jo autoonkin. Seuraavaksi alan mallailemaan downpipen tekoa. Ahtimelta lähtö on 2,5" ja siitä auton alle asti on tarkoitus tehdä 3" putkesta, josta taas ennen katalysaattoria putki vaihtuu takaisin 2,5" kokoon. Katalysaattoriksi tulee Saksasta tilattu joku "Racing" 200 kennoinen pönttö, jossa kuvauksen mukaan pitäisi olla jopa E-hyväksyntä, vaikka tuon ikäisessä autossa sitä ei vaaditakaan katsastuksessa.

Nyt vaan alkaa tahti vähän hidastumaan rakentamisen suhteen, koska kesäloma on lopuillaan, mutta toivotaan että tämän saisi käyntiin ennen talven tuloa.  :)

JaVa^

Putki olisi tuossa jo vähän aikaa sitten neppailtu kasaan migillä:



Hitsaussauma nyt ei ole kovin kaunista, kun noin kerran vuodessa pitää jotain metallinpaloja saada yhteen, mutta kelvannee tähän projektiin. Liitokset toteutin v-bandeilla, jotta putken irroitus ja takaisin laittaminen ei ole tolkuton operaatio. Downpipen v-band lähtöpuolella on 2,5", josta sen putken koko kasvaa hetkeksi 3" kokoon ja sitten taas auton alla putki on 2,5" koossa. Downpipeen laitoin kaksi paikkaa lambda-antureille, joista toiseen tulee ensin alkuun moottorinohjaimen laajakaista ja myöhemmin toiseen vielä laajakaistaseosmittarin vastaava lambda.

Lisäksi nyppäsin bensatankin alas autosta ja deletoin sen bensahöyryjen EVAP kanisterin ja käänsin sen tankin huohotusletkun sinne tankin korkin viereen, niin saa sieltä sitten korvausilmaa tarvittaessa. Samalla kun tankki oli irti, niin asensin paikallee Walbron 255L/H pumpun, jotta soppa ei loppuisi heti kesken, kun sitä E85:ta aletaan suutinkiskon suuntaan työntämään. Oli kyllä veemäinen homma sen asennus ja aika kaukana plug&playstä ja kun mitään kuvallisia ohjeita ei löytynyt mistään, että osia paketissa olleista hyödynnetään ja mitä ei. Alkuperäisiä tankin sisällä olevia muoviletkuja joutui hyödyntämään, koska E85 kestävät kumiletkut ei taivu millään sinne sisälle sellaisessa kulmassa, että saisi vielä sen pumpun kannen takaisin kiinni. Samalla selvisi sekin, miksi kabiinin puolelle tuli ajossa bensan haju, nimittäin sen kannen alla oleva kumitiiviste oli vain osittain paikoillaan. Ilmeisesti tuohon on aiemmin kertaalleen vaihdettu se pumppu, jolloin takaisin laitettaessa tiivisteestä puolet oli roikkunut tankin sisällä... Kuvia ei valitettavasti tullut tuosta operaatiosta otettua.

JaVa^

Vähän ollut hiljaiseloa tämän projektin kanssa, mutta valoa on nähtävissä tunnelin päässä.

TSI työkalu ahtoputkien päiden tekemiseen. Toimii yllättävän hyvin ja jälkikin on siistiä:


Uudet 750cc suuttimet (Bosch kopiot):


Konehuone miltei valmiina:


Dumpiksi tuli joku kiinalainen malli v-pannalla, joka ei kiristä kunnolla (taitaa olla pikkuisen liian suuri) ja kaveri heppaili sen kiinni tuohon koneen päältä menevään ahtoputkeen. Pitää metsästää siihen jostain parempi v-panta. Ilmanputsari on mallia ebay ja ajanee asiansa ainakin alkuun. Ahtopaineen säätöventtiili puuttuu vielä. Alumiinisen öljyn keruusäiliön näpräsin kiinni iskaritornin juureen.

Auto on ollut käynnissä jo kertaalleen alkuperäisillä suuttimilla, mutta uusien suuttimien osalta yksi oli viallinen ja jumittunut auki asentoon, joka aiheutti startatessa hydrolukon ykkös sylinteriin. Sain uuden suuttimen tilalle ja se näyttäisi olevan kunnossa. Nuo kiinalaiset "testatut" suuttimet on näköjään vähän sitä sun tätä.  ;D Katsotaan saako niillä auton säätöihin ja kauanko menee, että ne alkavat vuotamaan...

Moottorinohjaukseksi tuli KDFI, jonka johtoja seuraavassa kuvassa mallailtu paikoilleen:



Launch controllin kytkimen rakentelin huvikseni kytkinpolkimen yhteyteen automaattilaatikon poiston jälkeen ylimääräiseksi jääneen poljinasetelman jarrukatkaisijasta. Toimintaperiaate sillä on se, että katkaisijalle tulee jatkuva virta ja maadoituksella launch control aktivoituu. Tuskin tuolla tulee koskaan mitään tekemään, mutta tulipahan näperrettyä.

Daatta

Hyvä siitä tulee kun itse tekee.  8) Kiinalaiset osat lähtökohtaisesti, ainakin tietää mitä saa vaihdella jatkossa.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.05.22 - klo:08:21
Hyvä siitä tulee kun itse tekee.  8) Kiinalaiset osat lähtökohtaisesti, ainakin tietää mitä saa vaihdella jatkossa.  ;D

Itse kun tekee niin tulee just sitä mihin omat rahkeet riittää... Ja tosiaan vaihdellaan noita kiinalaisia osia sit parempiin sitä mukaa, mitä niitä hajoaa.  ;D Eipä tämän ole tarkoitus olla mikään pommin varma vekotin, vaan lähinnä terapiavehje, johon saa kaiken vapaa-ajan ja rahan upotettua.  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy