Kirjoittaja Aihe: Vs: Golf GTE MK7.5 ja VR6 mk3  (Luettu 8366 kertaa)

Poissa JaVa^

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Golf GTE MK7.5 ja VR6 mk3
« Vastaus #30 : 08.12.19 - klo:09:21 »
Ei tullut kolmoseen leimaa vielä tänä vuonna, koska nopeusmittarin signaalin kanssa on pieniä ongelmia, joita on nyt yritetty ratkoa signaalimuuntimen valmistajan supportin kanssa.  :-\ Olemassa olevasta ABS -anturista kun ryösti signaalia tuolle muuntimelle, niin se sekoitti auton omat ABS:t, joka ilmeni pienessäkin vauhdissa niiden rutinana. Rakensin sitten rinnalle kiinnikkeen toiselle ABS -anturille, joka tulee kiinni jarrukilven pulttien alle:



Tuolla virityksellä sain signaalin tulemaan sinne muuntimelle asti ja mittarin jopa näyttämään jotain, mutta se ei nyt nouse yli 30km/h, vaikka kuinka kovaa ajaisi. Oma osaaminen loppuu tuon kanssa vähän kesken, kun en ymmärrä tuon anturin toimintaperiaatteesta ja sähköstä ylipäätään tarpeeksi. Voiko olla niin, että vieressä kulkevan toisen anturin signaali häiritsee tuota uutta signaalia? Siinä alkuperäisten johtojen ympärillä on kyllä melko paksu kumisuoja, mutta auttaako se tuollaisen signaalin suojaamiseen? Vai onko käyttämäni yhden neliömillin paksuinen johto liian paksua tuollaiseen ja jännite alenee sen takia tms? Voisin toki kokeilla jotain toistakin anturia tuohon tilalle, kun vaan tietäisi, millainen olisi tähän käyttötarkoitukseen sopiva... Se mikä tässä on vähän omituista, on se että tuonne alkuperäiseen anturiin tulee toista karvaa pitkin virta (n. 4 volttia) ja en oikein ymmärrä, mihin sitä siellä tarvitaan, koska eikös tuo 2 -napainen anturi generoi itse sen "virran", kun ne magneetit kulkevat ABS -kehässä olevien rakojen ohi?

Se nopeuden metsästämisestä... 90 luku soitti ja pyysi valojaan takaisin, mutta en antanut periksi, vaan ostin tuollaiset projektikuntoiset annelinsilmät, kun halvalla sai...  ;D
Räjäytin ne heti palasiksi ja joey -modasin ne:



Jonka jälkeen auton ilme tällä hetkellä on tämä:



Saksalaiselta pussihousulta hommasin tähän jo uudet vanteet, mutta se ei jostain syystä saa niitä lähtemään tänne Suomen suuntaan millään. Oli kuulemma tilannut niille kuljetusta varten pahvilaatikot, jotka olivatkin sitten niin isot, ettei kuljetusyhtiö ottanut niitä mukaansa ja nyt on tilannut pienemmät laatikot, joita ei ilmeisesti ole vielä näkynyt. 15.11 kuitenkin jo tehtiin kaupat, joten tämä alkaa haiskahtamaan vähän vedätykseltä... Noh, on sillä kuitenkin ihan hyvä maine Ebay:n mukaan, joten toivotaan nyt että tavara tulisi tännepäin jossain vaiheessa.

Ainiin, auton alla kontatessani huomasin että ohjaustehostimen painepuolen letku tihkuttaa öljyä pihalle lähempänä ohjausvaihdetta. Täytyy repiä se irti ja käydä paikallisessa hydrauliliikkeessä sen kanssa, jos tuon tilalle pystyisi tekemään siellä uuden. Banjoliittimen kanssa tuskin tulee ongelmaa, mutta toisen pään liitin näytti vähän erikoiselta (internetin kuvahaun kautta tutkittuna) ja toivottavasti taas ei ole kyseessä joku VAG spesifinen liitin, mitä ei saa mistään muualta kuin marmoritiskiltä koko letkun kera...

Poissa JaVa^

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 104
    • Profiili
Vs: Golf GTE MK7.5 ja VR6 mk3
« Vastaus #31 : 12.01.20 - klo:13:16 »
Saksan vannekauppiaan kanssa meni sukset ristiin, kun se ei puolentoista kuukauden aikana saanut tavaraa lähtemään, joten peruttiin kaupat ja sain rahat takaisin. Nettivaraosaa selaillessa tuli vastaan näppärän näköiset vanteet ja kävin hakemassa ne pois Nokian suunnalta:



Speksit 7,5"x17" et30 ja tuplajakoiset, eli 5x100 ja 5x112. Ei ole kyllä mitään hajua vanteiden merkistä tai valmistajasta, joten lienevät jotkut kiinatinat.

Edellisessä viestissäni mainitsema ohjaustehostimen letkukin tuli uusittua, mutta sen kanssa joutui tekemään patenttia, kun tuota ohjausvaihteen puolen liitintä ei löydy hydrauliikkaliikkeiden valikoimasta. Päädyttiin sitten ottamaan se liitin irti vanhasta letkusta katkaisemalla vanhasta rautaputkesta liittimen jälkeen noin 5 sentin pätkä ja tehtiin siihen uusi liitos uudelle letkulle. Ihan hyvin on tuo patentti ainakin toistaiseksi pitänyt, eli vuoto poistui.



Seuraavaksi koitan kunnostaa jarrusatuloita vähän, kun ne on nähneet jo parhaat päivänsä...

Moottori alkaa jostain syystä pätkimään ja ryntäämään itsekseen, kun se on lämminnyt normaalin käyntilämpötilaan. Katselin että puolapaketin muovit on haljenneet, joten siellä saattaa olla kosteutta tms. joka aiheuttaa nämä ongelmat (ainakin pätkimisen). Tilasin uuden puolapaketin siihen ja katsotaan josko se auttaisi. Tuo moottorin itsekseen ryntääminen on kyllä mystinen vaiva, eli tyhjäkäynnillä kierrokset saattavat yhtäkkiä nousta 1500 kierroksen tuntumaan ja laskea sitten heti taas alas 1000 kierroksen kohdille. Olisiko kellään ideaa, mikä tuon voi aiheuttaa? Luulisi jos tyhjäkäyntiä säätelevässä moottorissa (?) olisi vikaa, niin se tyhjäkäynti humppaisi kokoajan?

Nopeussignaalin metsästyskin on edennyt ja sain sen toimimaan jokseenkin loogisesti. Enää pitää hakea säätöarvot kohdilleen, mutta se vaatii ajamisen aikaista säätöä.

Poissa mfroberg

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 544
    • Profiili
Vs: Golf GTE MK7.5 ja VR6 mk3
« Vastaus #32 : 12.01.20 - klo:14:58 »
Hmm, kone lämpenee ja sen myötä kaikki paikat myös lämpölaajenee. Voisiko johonkin sen myötä syntyä ilmavuotoa, tuo kierrosten nousu voisi viitata siihen että seos menee laihaksi. Tai sitten joku poltoaineensyötössä pätkii sitä satunnaisesti.
« Viimeksi muokattu: 12.01.20 - klo:15:02 kirjoittanut mfroberg »
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy