Kirjoittaja Aihe: RNS510 V16 West  (Luettu 2120 kertaa)

Poissa JouniJL

• Jäsen
  • **
    • Profiili
RNS510 V16 West
« : 20.12.18 - klo:10:44 »
Taas on ilmestenyt uudet kartat vanhoihin naveihin.
Eli Volkkarin RNS510 ja Skoda Columbus naveihin sopiva kartta.
Laitoin lataukseen, ei vielä kokemuksia.

https://www.gpspower.net/volkswagen-seat-skoda/353010-volkswagen-rns-510-cy-europa-west-v16.html
Tiedostot löytyy täältä jos ei viitsi rekisteröityä https://filecrypt.cc/Container/222E502EDF.html

Tai täältä:
https://gpsunderground.com/forum/forum/car-navi-system/car-gps-systems/volkswagen-seat-skoda/1338216-volkswagen-rns-510-cy-europa-west-v16

Poissa toippa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Vs: RNS510 V16 West
« Vastaus #1 : 10.01.19 - klo:17:28 »
Onnistuiko? Juuri tein itselle SD-kortin asennust varten maps tool 2.0.2 versiolla, mutta en ole vielä ehtinyt asentaa. V15 kartat meni vuosi sitten kortille juuri tuolla 2.0.2 versiolla. Tuoreemmilla versioilla en saanut mitään aikaiseksi.

Poissa Niklasm

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.01.19 - klo:22:00 »
Onnistuiko? Juuri tein itselle SD-kortin asennust varten maps tool 2.0.2 versiolla, mutta en ole vielä ehtinyt asentaa. V15 kartat meni vuosi sitten kortille juuri tuolla 2.0.2 versiolla. Tuoreemmilla versioilla en saanut mitään aikaiseksi.

Mulla ainaki onnistu just tolla maps tool 2.0.2 ja sd-kortilla. Tarviiko muuten toi sd to hdd levy polttaa jokakerta uusi, vai toimiiko esim. v15 sd to hdd levy?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.01.19 - klo:22:23 »
Kokeilemallahan tuo selviää, mutta noin yleissääntönä voitaneen todeta että jokainen versio piraattiohjelmistoista vaatii aina omat työkalunsa suojausten murtamiseen/kiertämiseen.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa o.b.

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.01.19 - klo:22:42 »
Ei tuo taida mikään "piraattiversio" olla. Tai siis on, mutta tuon ikäisessä navissa ne DVD-levyt on ilman mitään suojausta? Yhdellä levyllä voi päivittää niin monta navia kuin sielu sietää. Siitä kun ottaa ISO-imagen, niin kait se on piraatti ??? Vai onko noissa mukana joku koodi, jolla levyn saa kepittämään?

Mutta itse olen nähnyt unta, että olen polttanut tuon V16 ISO-imagen Verbatim DVD+R DL -levylle ja tökännyt levyn naviin. Parin tunnin päästä olen herännyt ja laite on päivittänyt kartat :o

- Lisätään lääkitystä, silmät liikkuu vielä ;D

Poissa Niklasm

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #5 : 11.01.19 - klo:09:15 »
Ei tuo taida mikään "piraattiversio" olla. Tai siis on, mutta tuon ikäisessä navissa ne DVD-levyt on ilman mitään suojausta? Yhdellä levyllä voi päivittää niin monta navia kuin sielu sietää. Siitä kun ottaa ISO-imagen, niin kait se on piraatti ??? Vai onko noissa mukana joku koodi, jolla levyn saa kepittämään?
Mutta itse olen nähnyt unta, että olen polttanut tuon V16 ISO-imagen Verbatim DVD+R DL -levylle ja tökännyt levyn naviin. Parin tunnin päästä olen herännyt ja laite on päivittänyt kartat :o

- Lisätään lääkitystä, silmät liikkuu vielä ;D

Itse en ole saanut onnistumaan tota DL levylle polttoa jonka takia tarvii ton sd-kortin kans pelleillä....
Ihan kun mun silmät olisi nähnyt jossain voorumilla että tämä v16 on bmw.n kartoista modattu.

Poissa Niklasm

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.01.19 - klo:17:57 »
Näistä uusista kartoista on ainakin hävinnyt se nopeusnäyttö kartalta.. Onko muilla sama ongelma?

Poissa toippa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #7 : 16.01.19 - klo:08:27 »
Mulla ainaki onnistu just tolla maps tool 2.0.2 ja sd-kortilla. Tarviiko muuten toi sd to hdd levy polttaa jokakerta uusi, vai toimiiko esim. v15 sd to hdd levy?
Ei tarvi polttaa. Versionumero näytti olevan sama sekä mun vanhassa V14 version "SDD to HDD Copy toolissa" kuin tuossa uudessakin. Lisäksi siellä mapstoolin sivuilla luki, että sama levy käy uudempienkin versioiden kanssa. Mulla ei tosin toiminut nyt tän V16 karttojen kanssa  :)

Poissa toippa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #8 : 16.01.19 - klo:08:40 »
Ei onnistunut V16 karttojen päivitys tällä kertaa SD-kortilta. En tiedä oliko vika kortissa, "SD to HDD copy" levyssä vai jossain muualla.

Päädyin polttamaan ISO-imagen DL-levylle ja koitin sitten sen SWL-imagen kautta bootata navia, mutta aina herja et SWL imagea ei löydy eikä se siten lähtenyt asentamaan.. No levy meinasi lähtä passatin ikkunasta ulos, mutta onneksi oli pakkasta eikä ikkuna eikä ovi auennut  ;D

Levy jäi soittimeen sisään ja muutaman hetken kuluttua soitin käynnisti itsensä normaalisti ja suureksi ihmetyksesi ruutuun tuli ponnahdusikkuna joka kysyi, että haluatko et karta kopioidaan levyltä HDD:lle. No totta v*tussa haluan! Puolisen tuntia se asenteli niitä ja nyt on uudet kartat tulilla.

Melkein jo odotan V17 päivityksen saapumista.

Poltto DL levylle + asennus ois ollut kokonaissuorituksena noin tunnin homma, mutta kun piti pelleillä tuon SD-kortin kanssa, formatoida se pari kertaa, etsiä vanha mäkki et sai kortin formatoitua FAT16:ksi yms muuta kivaa säätöä niin kyllähän siihen useampi ilta meni. Mutta nyt tiedän, et mun RNS-510 (SW 5234) ei syö FAT32 formatoituja muistikortteja ja windows 10:llä ei saa enää FAT16:ksi formatoitua.

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #9 : 16.01.19 - klo:11:10 »
... ja windows 10:llä ei saa enää FAT16:ksi formatoitua.

Todennäköisesti kyllä saa, mutta joudut käyttämään komentokehotetta.

Poissa toippa

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #10 : 16.01.19 - klo:11:34 »
Todennäköisesti kyllä saa, mutta joudut käyttämään komentokehotetta.
Diskpart tukee vain FAT32. Perus format-komennon olemassaoloa en edes muistanut.

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #11 : 16.01.19 - klo:14:15 »
Kannattaa myös tarkistaa ettei tuo fat32-osioitu kortti ole GPT-osiointitaulukolla vaan perinteisellä MBR:llä. Kuulostaa vähän liian hurjalta ettei jokin nykylaite tukisi jo yli 20 vuotta käytössä ollutta "avointa" standardia vaan vaatisi erikseen tuon yli 30 vuotta vanhan esi-isän.

Poissa Niklasm

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #12 : 16.01.19 - klo:22:14 »
Mulla toi onnistu ihan Kingstonin sd hc 8GB kortilla joka on formatoitu fat32.. Kai toi on ihan ilmasta, kuun asennosta ja ties mistä kiinni et mikä levy tai kortti tolle rns510 kelpaa... >:(

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #13 : 16.01.19 - klo:22:23 »
Osion koollakin saattaa olla merkitystä (vaikkei kyllä pitäisi...)

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy