Samaisia huomioita olen tehnyt. Mitä hintoja kysellyt niin Chip-tuningilla ainaskin koodailevat laatikoita myös samalla kun konetta.http://www.chip-tuning.fi/
25 tkm ajettu. Ravistaa tyhjäkäynnin tuntumassa kun luistattaa 2:lla. Miksi se tekee niin, miksei pidä 1:stä kunnes tulee kakkosen tarve??Muutaman kerran sopivassa, loivassa ylämäessä liikkeelle lähtö on tapahtunut "ilman kytkintä", on lähtenyt liikkeelle komealla hyphdyksellä. Aivan selkeästi ilman kytkimn luistatusta.Aina vaan ikävä peruutettava ylämäkeen. Ei ryömi, lähtee liukumaan alaspäin. Pakko painaa kaasua. Heti kun helläät kaasusta, lähtee taas liukumaan. Ei kaunista katsottavaa.
Olet kysellyt, muttet kuitenkaan tehnyt päivitystä? Tiedä sitä uskaltaako konetta alkaa koodailemaan, mietityttää tuo DSH-vaihteiston kesto..
Tarkotus ois jossain vaiheessa. Odotetaan ensin päästöpäivitys. Siinä laatikkosoftassa saa väännön rajoitettua. Pitäisi onnata.
Australian kutsut:3-11-2009, kutsu 37E8, DSG:N T-mittauksen sekoilu12-6-2012, 35C1 , VW autojen DSG-7 sekoilut mallit 2008-2011: vaihdetaan mekatroniikka14-6-2012, 35C3, Skoda-autojen DSG-7 sekoilut: vaihdetaan mekatroniikka15-10-2013, 34F6, VW-autojen DSG vuosimallit 2013, vaihdetaan DSGöljyt5-3-2014, 34F7, Skoda-autojen DSG, vaihdetaan DSGöljytSuomessa tuo kutsu 34F6 on kohdistettu kyllä valmistusvuosiin 2008-2011, joten joku ei tässä ohjeistuksessa täsmää.Olisko selitys se, että noiden 35C1 ja 35C3 kutsujen aikana Australiassa ei vielä tiedetty tarkemmin, mistä kenkä puristaa javarmuuden vuoksi vaihdettiin koko mekatroniikkaboksi. Myöhemmin on sitten selvinnyt, että pelkkä öljynvaihto tarvitaan.Lieneekö noin vai ei?
Uudessa autobildissä golf 1,4 dsg 150 000km testi. Dsg lootassa ja moottorissa ei mitään moitittavaa teknisesti. Joten taitaa olla tosiaan ongelmat ratkottu vaihteiston ja jakopään osalta volkkarin leirissä . Ei kyllä muutakaan vikaa löytynyt autosta.
Ääääh, poikani vei -08 variantti Golfin öljynvaihtohuoltoon. 7v DSG, ja 1.9 tdi.Sieltä mekatsu vinkkasi että kaksoismassa kytkin ( meniköhön termi oikein ) ääntelee ja tulisi vaihtaa. Ei kiirettä, sanoi, mutta edessä se kuulemma on.En ole itse vielä kuullut, kuunnellut tai vikaa koskaan havainnut itse. Täytyy nyt yrittää kuunnella itsekin, kun auto tuli viikonlopuksi tänne meille käyttöömme.Miten tuon siis pitäisi kuulua tai tuntua, tai miten sen vian totean ?Ja mitä tuo käytännössä tarkoittaa jos se pitää jotain ääntä ? Losahtaako se nyt sadan kilsan päästä tuusan paskaksi , vai pelaako ääntäen (siis jos edes ääntää) tuhansia kilsoja eikä välttämättä edes vaadi toimia ?Tuo vain korjauksena kuulostaa hintavalta savotalta...
1.5tsi dsg. Kierrosluku mittarin viisari ei kiihdytyksessä nouse sillei smoothisti vaan vähän niinkuin nykimällä. Onkohan tähän korjauskeinoa vai onko näitä kuuluisia ominaisuuksia?
Nykiikö kaikilla vaihteilla? Nykiikö samalla tavalla aina (paikaltaan kiihdytys vs ohitus)? Kuinka ”paljon”/usein nykii? Eli vähän tarkempi kuvaus asiasta olisi mukava saada.
No ainakin vaihteen isommalle vaihdon kohdalla kuuluukin mennä tuolleen nykäisten alas. Se kun kiihdytät pakkokolmosella ja viisari menee hiukan epäloogisesti ylöspäin niin näyttää äkkiseltään kuin viisarin askelmoottori takertelisi moottoriäänien perusteella (sen mitä tuosta nyt kuulee) niin kuulostaa mielestäni normaalilta. Ihmettelen jos jotenkin DSG:n vika tuo viisarin nykiminen.