Kokemuksia DSG-vaihteistosta (7v)

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

Eilen kävin kyselemässä huoltoa ja hintoja. Piipahdin samalla marmorilla ja sillähän se kampanja näkyi koneella. Softaa ja öljyt siis odottelee huollossa kun sinne vie.

vsq

Tervehdys
Octavia 1.4 tsi dsg experience 2013 farkku
Kyselin dsg 7 kamppaniaa, eli öljynvaihtoa vehosta, niin sanoivat, että autollasi ei ole avoimia kamppanioita.
Kysymys kuuluukin, onko kyseiseen vuosimalliin laitettu jo valmiiksi mineraaliöljyt, vai onko joku käynyt kamppaniassa skodalla.Vuosimallihan on 2013 , mutta vanhakoppa vielä.Kiitos.

RSOCUstin

#1022
Lainaus käyttäjältä: vsq - 23.04.14 - klo:13:05
Tervehdys
Octavia 1.4 tsi dsg experience 2013 farkku
Kyselin dsg 7 kamppaniaa, eli öljynvaihtoa vehosta, niin sanoivat, että autollasi ei ole avoimia kamppanioita.
Kysymys kuuluukin, onko kyseiseen vuosimalliin laitettu jo valmiiksi mineraaliöljyt, vai onko joku käynyt kamppaniassa skodalla.Vuosimallihan on 2013 , mutta vanhakoppa vielä.Kiitos.

Voipi olla että siellä on jo uudemmat litkut. Omani on tosiaa 2010 en tiedä missä vaiheessa on ns. litkunvaihto suoritettu jo tehtaalla.
Villi arvaus että 2013 ois jo uudemmilla.

vsq

Ilmeisesti kamppania autot ovat sitten aikaisempaa vuosimallia, tai veho ei ainakaan ole saanut ilmoitusta kamppaniasta.Odotellaan sitten, kun ainakin laatikko on toiminut 11000 hienosti.

VWJuhus

Oma 4/12 -valmistunut ei kuulunut kampanjaan ja jäin huoltoneuvojan puheista siihen käsitykseen, että kyse ei ole iästä, vaan siitä mitä öljyerää ovat sattuneet tehtaalla kulloinkin laatikkoon laittamaan.
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

meisterstuck

Minulle sanottiin myös, että öljynvaihtoon vaikuttaa mitä öljyerää tehdas on käyttänyt.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 24.04.14 - klo:06:41
Minulle sanottiin myös, että öljynvaihtoon vaikuttaa mitä öljyerää tehdas on käyttänyt.
Edelleen ihmettelen tuota kommenttia. Mitä öljyerää käytetty. Eikös siellä ole synteettiset öljyt ollut ja nyt ne korvataan mineraaliöljyillä huonon sähkönjohtavuuden takia. Eikös ne oo ihan eri laatua, erästä nyt puhumattakaan. Samassa öljylaadussa on eri tuotanto eriä. Ja jos laatu vaihtuu on siinäkin omat eränsä. Käsitän tuon niin että sinne nyt on työnnetty mitä tahansa erää/laatua mitä VAG tehtaan pöntöistä on löytynyt. Kuullostaa meriselitykseltä :)

superbdyberi

Omassa autossa oli myös tehtaan takaisin kutsu päällä, kun marmorilta tiedustelin asiaa. Asiasta aloitinkin oman ketjunsa ja siellä eräs kommentoija sanoi, että eiköhän tule kaikille DSG lootan omistajille kutsua kirjeenä tähän huoltoon, niin mielenkiinnosta kiinnostaisi tietää kuinka moni on saanut kutsun tähän öljynvaihto jumppaan?
Olisinko minä milloinkaan saanut tietää tällaisesta kampanjasta, jos olisin auton vienyt muuhun ropaamoon kuin marmorille, sillä nämä pajathan ei tiedä näistä kampanjoista mitään kun asiaa tiedustelin.

Tässä vielä linki tuohon toiseen topikkiin

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21105.msg455870#new
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

kt

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 24.04.14 - klo:07:13
Edelleen ihmettelen tuota kommenttia. Mitä öljyerää käytetty. Eikös siellä ole synteettiset öljyt ollut ja nyt ne korvataan mineraaliöljyillä huonon sähkönjohtavuuden takia. Eikös ne oo ihan eri laatua, erästä nyt puhumattakaan. Samassa öljylaadussa on eri tuotanto eriä. Ja jos laatu vaihtuu on siinäkin omat eränsä. Käsitän tuon niin että sinne nyt on työnnetty mitä tahansa erää/laatua mitä VAG tehtaan pöntöistä on löytynyt. Kuullostaa meriselitykseltä :)

Hämmennetäänpäs tätä soppaa lisää. DSG:tä tehdään monessa tehtaassa. Eri automerkkien ja mallien DSG:t lähtevät eri kokoonpanotehtaisiin eri aikoihin ja ovat siellä paikallisten tehtaiden linjalla odottamassa autoon laittoa eri aikaan. Ei ole olemassa yhtä tarkkaa päivämäärää, jolloin kaikki viisaus alkaa.

Tiedä sitten missä vaiheessa öljytkään laatikkoon kaadetaan? Olettaisin, että vasta kokoonpanon jälkeen. No eihän sitä samaa DSG-öljyä koko maailmassa käytetä, vaan eri kokoonpanotehtaat käyttää speksien mukaisia "paikallisia" öljyeriä, olettaisin.

Näin varmaan selvisi sekin helposti, miksi siellä Aasiassa kuumilla kaduilla ei DSG:t toimi synteettisin öljyin. Ja siitä viisastuneena VAG oivaltaa käyttääkin mineraaliöljyjä, kun ne eivät ole tietyssä merkissä oireelleet.

Täyttä mutua tämä päättely on, mutta näinhän se menee. Ja kaukaa viisas autonvalmistaja tekee aina kokeita, kuten tiedämme, ja yhtäkkiää havaitsee, ettei nuo mineraaliöljyiset DSG.t olekkaan oireilleet siinä kokeilumallissa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

transit

olis edessä lähiviikkoina 90t huolto, -09 DSG, ei ole kutsua tullut

Epes

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 24.04.14 - klo:07:13
Edelleen ihmettelen tuota kommenttia. Mitä öljyerää käytetty. Eikös siellä ole synteettiset öljyt ollut ja nyt ne korvataan mineraaliöljyillä huonon sähkönjohtavuuden takia. Eikös ne oo ihan eri laatua, erästä nyt puhumattakaan. Samassa öljylaadussa on eri tuotanto eriä. Ja jos laatu vaihtuu on siinäkin omat eränsä. Käsitän tuon niin että sinne nyt on työnnetty mitä tahansa erää/laatua mitä VAG tehtaan pöntöistä on löytynyt. Kuullostaa meriselitykseltä :)

Volkkarin käyttämissä DSG öljyissä saattaa kanisterissa olla synteettisen sijasta mineraaliöljyä, sitähän tämä tarkoittaa? Mitä nyt milloinkin on tullut purkitettua ......  ;D

meisterstuck

Tarkennuksena vielä ed. viestiini; kysyin myös onko laatikossa nyt tehtaan jäljiltä mineraali- vai synteettinenöljy?
vastattiin, että synteettinen. (Autoni valmistunut -12 eikä kuulu kampanjaan, ainakaan vielä).

Siis huollon mukaan kampanja koskee tiettyä öljyerää. Ja ymmärsin, että jos vaihdetaan, laitetaan mineraaliöljyt.


kt

#1032
Minun autoni GolfPlus  ja DSG7 on otettu rekisteriin 2/2010 ja varmaankin koottu Saksassa noin joulukuussa 2009. Sen vaihdelaatikko saattaa olla valmistettu taas vaikkapa elokuussa 2009 ja kuljetettu sitten kokoonpanolinjan varastoon, just on time.

Minun vaihdelaatikossa oli synteettiset öljyt ja sain puhelinsoittokutsun tulla öljynvaihtoon kuukausi sitten. Samalla kun tilalle  vaihdettiin mineraaliöljyt, niin vaihdelaatikkoon ajettiin myös uusi ohjelmaversio. Aikaa meni vajaa tunti ja palvelu oli ilmainen. Odottelin ja katselin uusia autoja.

Maailmallahan on tätä huoltokutsua toteutettu jo ainakin vuoden ajan. Suomi tulee jälkijunassa, kun täällä ei ole niitä huippukuumia olosuhteita, joissa tuo synteettinen öljy aiheuttaa helpoimmin ongelmia.

Marmoritiskillä kannattaa aina joskus käydä pikkuhuolloissa. Koska silloin tulee esiin viimeistään nämä asiat. Nyrkkipajoissa kun korjuuttaa, niin ei ne näistä huoltokutsuista mitään tiedä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Mauno1984

Moi!
Mulla on Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance DSG vm. 2010. Ajettu 102000.
Autosta lähtee jotain ihme jurinaa kaasua painettaessa ja vaihdot tapahtuvat hieman nykien 1-3 vaihteelle siirryttäessä. Tämä siis, kun lähden liikkeelle d-vaihteella ja heti kaasua painaen. Olen todella potilas autojen suhteen, enkä tiedä niistä juuri mitään, joten jos joku tietäisi mitä kannattaisi tehdä, olisin hyvin kiitollinen.
Ps. Anteeksi maalaisuuteni

kt

No sinulla taitaa olla vaihteistona DSG6, joka on se vanhempi ja "varmempi" malli vaihteistoa. Omani oli siis uudempi malli eli DSG7.
Itselläni oli 5 vuotta sitten myös Skoda Octavia, mutta 1,9 diesel. Siinä oli tuo DSG6 vaihteisto ja se toimi hyvin. Joskus nytkäytteli vaihtaessaan.
DSG6-vaihteistoa pitää huoltaa aika ajoin ja kannattaa tarkistaa, että sinullakin on tehty vaihteistoöljyn vaihto. Ohjeen mukaan se pitäisi tehdä 60 tkm kohdilla. Ja sitten uudestaan 120 tkm kohdilla.

Merkkihuollossa tuo asia selviää, jos et ole autoa uutena ostanut.  Tuon huollon joutuu kyllä itse maksamaan, koska se on normaalia huoltoa verrattuna tämän DSG7:n "erikoishuoltokutsuun".
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Mauno1984

Joo käytettynä on ostettu, mutta vaihteisto on DSG7.

kt

No kannattaa sinun sitten käväistä kysymässä Skoda- liikkeestä olisko heillä tarjota öljynvaihtoa ja ohjelmapäivitystä.
Ohjelmapäivitys paransi ajosujuvuutta selvästi!

Ei ne taida käytettyjen autojen ostajien perään soitella. Mistä ne niitä tietääkään.
Minullekin kun soittivat, niin kyselivät, että vieläkö sinulla on se auto ajossa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Mauno1984

Asia selkee. Kiitos neuvoista.

superbdyberi

on täällä muutamalle näköjään puhelua tullu tuohon öljynvaihto kampanjaan. Yhdelle oli huollon yhteydessä vaihdettu, niin että asia selvisi kauitista minkä käteen sai
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: Mauno1984 - 24.04.14 - klo:20:05
Moi!
Mulla on Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance DSG vm. 2010. Ajettu 102000.
Autosta lähtee jotain ihme jurinaa kaasua painettaessa ja vaihdot tapahtuvat hieman nykien 1-3 vaihteelle siirryttäessä.

Kytkinpakan vaihto edessä, epäilen. Tyyppivika kuivakytkindsg7:ssa.
Glf V TSI 90kW -09

Wekotin

#1040
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 24.04.14 - klo:07:13
Edelleen ihmettelen tuota kommenttia. Mitä öljyerää käytetty. Eikös siellä ole synteettiset öljyt ollut ja nyt ne korvataan mineraaliöljyillä huonon sähkönjohtavuuden takia. Eikös ne oo ihan eri laatua, erästä nyt puhumattakaan. Samassa öljylaadussa on eri tuotanto eriä. Ja jos laatu vaihtuu on siinäkin omat eränsä. Käsitän tuon niin että sinne nyt on työnnetty mitä tahansa erää/laatua mitä VAG tehtaan pöntöistä on löytynyt. Kuullostaa meriselitykseltä :)

Itse en tuohon "öljyerään" tarttuisi noin kiihkeästi. Tuskin maahantuojalla on kauhean tarkkaa kuvaa tehtaan kuvioista ja emmehän tiedä miten tehdas on maahantuojaa informoinut.
Mitä tulee tuohon öljyyn, niin tuskimpa VG:n kokoinen pulju yhden öljytoimittajan varassa on. Voi olla, että ongelma on vain yhden toimittajan öljyssä, jonka lisäaineistus aiheuttaa tämän ongelman tai sitten yhteen toimitettuun erään on vähän enemmän lurahtanut joukkoon jotain mikä huomataan vasta nyt. Korjauksena näihin vaihdetaan mineraaliöljyt.

Ei nuo öljytehtaiden eränvapautustesteissä kaikki näy. Laboratorio löytää poikkeaman ainoastaan jos se näkyy testeissä. Kaikki lisäaineet ei näy tai niitä ei mitata.


tet

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.04.14 - klo:08:23
Itse en tuohon "öljyerään" tarttuisi noin kiihkeästi. Tuskin maahantuojalla on kauhean tarkkaa kuvaa tehtaan kuvioista ja emmehän tiedä miten tehdas on maahantuojaa informoinut.

Tämmöinen selitys löytyi googlettamalla (https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Volkswagen-recalls-Tiguan-for-fuse-exchange/view/685711/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=9jfl4zCh):

Within the framework of further quality monitoring in China and Southeast Asia, it has been discovered that, with vehicles with a 7-speed dual-clutch gearbox (DQ200), electric malfunctions could occur in the gearbox power supply if synthetic gearbox oil is used. This applies in particular if the vehicle is subject to a hot and humid climate, coupled with a high proportion of stop & go driving.

Studies have established that using of mineral oil will rectify this problem. To continue to ensure customer satisfaction amongst DSG, Volkswagen has decided to launch global voluntary campaign and to request all customers with a 7-speed dual-clutch gearbox (DQ200) filled with synthetic oil to visit a workshop for an oil exchange. The vehicle owners will be informed by Volkswagen accordingly.


Lainaus käyttäjältä: kt - 24.04.14 - klo:17:39
Maailmallahan on tätä huoltokutsua toteutettu jo ainakin vuoden ajan. Suomi tulee jälkijunassa, kun täällä ei ole niitä huippukuumia olosuhteita, joissa tuo synteettinen öljy aiheuttaa helpoimmin ongelmia.

Missä maissa on vuoden ajan vaihdeltu öljyjä? Tuosta em. lähteestä saisi sen käsityksen että globaali kampanja alkoi viime marraskuussa. Tosin siinä on tuo Tigun valosulakehomma samassa, joten varmaa ei pysty sanomaan koskeeko tuo päiväys kumpaakin kampanjaa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

^
Tätä huoltokutsua on käsitelty tuossa toisessa ketjussa jo puoli vuotta sitten Iltasanomien uutisen perusteella. Oletan, että hiukan aikaisemmin on huoltokutsuasiassa myös tehty ne "ratkaisevat" kokeet, jolla tuokin juttu lehtiin pääsi.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288620802190.html

Vuosi tai puoli sinne tänne, ihan sama mulle.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

ile

Edelliseen kulkineeseen tuo kamppis tehtiin 90tkm:n kohdalla reilu kuukausi sitten VV-Autolla.

Ã,,lysin sitä itse kysellä ja aikaisemmin paremmalla kuormalla ollut arvonnalla tullut "perusjurina" 15-20kmh välillä kakkoselle vaihdettaessa ja vielä kytkimen ilmeisesti hieman luistaessa pieneni. Ensin muutama sata kilometriä oli tuli joka kerran ryömittäessä, mutta tiedä mikä tuuri tuossa oli mutta 1000km jälkeen oli huomattavasti harvinaisempi kuin aikaisemmin. Hirveällä mutulla tuntuisi, että 1-2 välin vaihto tulee pikkasen ylemmillä kierroksilla, joka voisi tuohon auttaa. Varmaan vaan tuolla tavoin tuli kytkimelle hieman lisää elinaikaa vaikka vaihtoonhan se menee ennemmin tai myöhemmin (niinkuin varmasti jokainen DQ200n kytkinpakka ;) )

Keni1

Mulla oli kahdessa DSG 7:ssa videolla näkyvä vika, tuo voi tulla kesken ajon, sillä kampiksen öljynvaihdolla muka tuo korjaantuu (että öljy sitten korjaa myös sähköviat, kas kun eivät insinöörit laatikkoa suunnitellessaan tätä tajunneet ja valinneet kerralla oikeat öljyt), onko muilla vastaavaa ilmennyt. Mitään vikakoodeja tuosta ei jää koska laatikko kirjaimellisesti katoaa käytöstä ja yleensä vaatii moottorin uudelleenkäynnistyksen jossa laatikkokin toipuu tilanteesta. Onnea vaan DSG 7 kuskit.

2011 VW Volkswagen Polo GTI DSG 'gearbox' fault / problem

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 12.06.14 - klo:21:01
Mulla oli kahdessa DSG 7:ssa videolla näkyvä vika, tuo voi tulla kesken ajon, sillä kampiksen öljynvaihdolla muka tuo korjaantuu (että öljy sitten korjaa myös sähköviat, kas kun eivät insinöörit laatikkoa suunnitellessaan tätä tajunneet ja valinneet kerralla oikeat öljyt), onko muilla vastaavaa ilmennyt. Mitään vikakoodeja tuosta ei jää koska laatikko kirjaimellisesti katoaa käytöstä ja yleensä vaatii moottorin uudelleenkäynnistyksen jossa laatikkokin toipuu tilanteesta. Onnea vaan DSG 7 kuskit.

Ei pidä paikkansa, tuo kampanja ei ole korjaus kuvaamaasi vikaan. Kampanjan kuvauksessa sanotaan selvästi, että vika johon korjaus on tarkoitettu, hajottaa laatikon niin että mikään bootti ei siihen auta vaan auto hyytyy tien poskeen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VWJuhus

Taisin jo johonkin toiseen DSG-itkupotkuraivari -ketjuun kirjoittaakin, mutta kerrataan vielä omia kokemuksia.

Ostin helmikuussa 26tkm ajetun 5/12 valmistuneen 1.4 TSI DSG7 Passatin. Huhtikuussa noin 28-29tkm mittarissa ensimmäiset havainnot oireista, jotka Arenan kirjoittelun perusteella tunnistin kytkimen tyyppiviaksi. Toukokuussa, tehdastakuun ollessa vielä voimassa, valohoitoa eli softien päivitystä jne. DSG:n yleinen toiminta parani huomattavasi, mutta varsinainen vika oli liikkeestä kotiin ajettaessa edelleen huomattavissa.

Nyt kesä-heinäkuun vaihteessa auto menee kytkinremppaan mittarilukemalla 31tkm ja risat. Auton myynyt merkkiliike hoitanut ainakin tähän asti hyvin. Sijaisauto ilmaiseksi jne.
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.06.14 - klo:08:37
Ei pidä paikkansa, tuo kampanja ei ole korjaus kuvaamaasi vikaan. Kampanjan kuvauksessa sanotaan selvästi, että vika johon korjaus on tarkoitettu, hajottaa laatikon niin että mikään bootti ei siihen auta vaan auto hyytyy tien poskeen.

Mistä tuon tiedon voi lukea, ei ollut viime syksynä mitään tuollaista tiedossa, vain anturiviasta silloin oli mainintaa, että katoaa yhteys laatikkoon kun anturi ei toimi oikein väärien öljyjen kanssa:

Näin VW viime syksynä asiaa informoi

Osassa 7-vaihteisella DSG-vaihteistolla varustettuja autoja saattaa kuumissa ja kosteissa ilmasto-olosuhteissa ilmetä vaihteiston sähköhäiriö, minkä ennaltaehkäisemiseksi Volkswagen toteuttaa vaihteiston öljynvaihtokampanjan. Vaikka Suomessa vastaavaa ongelmaa ei ole esiintynyt, niin öljynvaihto tehdään normaalin huoltokäynnin yhteydessä kampanjanalaisiin autoihin, eikä vaadi asiakkailta erityisiä toimenpiteitä. Maahantuoja selvittää parhaillaan yhdessä valmistajan kanssa, mitä autoyksilöitä kampanja koskee.


Keni1

#1048
Lainaus käyttäjältä: tet - 13.06.14 - klo:08:37
Ei pidä paikkansa, tuo kampanja ei ole korjaus kuvaamaasi vikaan. Kampanjan kuvauksessa sanotaan selvästi, että vika johon korjaus on tarkoitettu, hajottaa laatikon niin että mikään bootti ei siihen auta vaan auto hyytyy tien poskeen.

Oliko sulla tähän jotain speksejä vai ei? Mulla on asiasta aivan eri tieto joten perusteleppa väitteesi. Että video tossa muutama viesti aiemmin sisältää DSG 7 kampiksen ongelman kun se päälle pamahtaa, todella vaarallinen juttu mm. tasoristeyksessä tai keskellä risteystä tai kovassa vauhdissa, tuo ongelma muka korjataan vaihtamalla öljyt, uskoo ken uskoo minä en usko ilman speksejä ja tarkkoja tutkimukseen perustuvia faktoja, aika paljon on näitä maahantuojan lumekorjauksia nähty, kyllähän ne aina jonkin syyn keksii ja yleensä korjaus on heille halvin mahdollinen kuten uudet öljyt tai uusi huohotinputki uuteen konevikaiseen autoon :)

tet

#1049
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.06.14 - klo:22:18
Oliko sulla tähän jotain speksejä vai ei?

Sorry etten huomannut kysymystäsi tuossa aiemmin ja jouduit toistamaan sen. Johtui siitä että olet hylkäyslistallani, kun en jaksa sitä ikuista valitusvirttäsi (Polon moottoriepisodi) lukea uudestaan ja uudestaan joka ketjusta. Nyt jostain syystä menin klikkaamaan linkkiä jolla sain viestisi näkyviin ja kas, siellähän olikin ihan asiallinen kysymys. Tässä siihen vastaus. :)

Kuvaus tästä puheena olleesta takaisinkutsusta (koodiltaan 35C3) löytyy esim. näistä linkeistä:

http://www.recalls.gov.au/content/index.phtml/itemId/1049026
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=721054
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f150/great-dsg-recall-2013-a-87434.html

Kaikkien em. linkkien mukaan vian ilmetessä mekatroniikka menee oikosulkuun, mikä johtaa sulakkeen palamiseen. Siitä taas seuraa kytkinten aukeaminen ja auton rullaaminen pysähdyksiin. Sähköalan ammattilaisena voin vakuuttaa että palanut sulake ei korjaannu itsestään, eikä oikosulkukaan yleensä. Näinollen vika ei ole ohimenevä vaan vaatii korjaamokäynnin.

http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f40/dsg-recall-anyone-already-done-88394-2.html

Siinä vielä yksi linkki, josta löytyvän tiedon (viesti #19) mukaan "öljyn vaihto" tarkoittaa itse asiassa koko mekatroniikkayksikön vaihtoa. Mikä onkin luonnollista, jos kyseessä on mekatroniikan öljyn vaihto, koska öljy on laitettu mekatroniikkaan jo tehtaalla ja vaihto-ohjeissakin kielletään laskemasta yksiköstä öljyjä ulos. Aiemmin olen kyllä nähnyt väitettävän (muuallakin kuin tällä foorumilla) että tässä kampanjassa kyse olisi vaihteiston öljystä eikä mekatroniikan öljystä. Ota nyt näistä sitten selvää...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy