omituinen valo-ongelma, konsultaatiota tarvitaan

Aloittaja pwillman, 07.11.18 - klo:10:44

« edellinen - seuraava »

pwillman

Omituista ongelmaa tarjolla hankitussa käytetyssä autossa.

Auto on ollut vanhastaan jonakin huoltoautona ja ilmeisesti keulalla ollut lisäpitkät viritettynä.
Valokytkin kierrettynä oikealle ja viiksestä vetäisemällä auton pitkät välähtää kuten normaalisti, mutta viiksen eteenpäin työntäminen sammuttaa kaikki valot edestä poislukien parkkivalot.

Akun lähistöltä löytynyt releohjain jonka johdot ei mennyt suurimmalta osin mihinkäään ja ruostunut rele poistettu johtoineen konetilasta. Kolme johtoa menee ohjaamoon kahteen kytkimeen joiden päälle kirjoitettu yläpuolelle "ON".
Syytä valo-ongelmalle ei ole normaalilla etsinnällä löytynyt. Kaikki johdot näyttävät ehjiltä konetilassa.

Onko VCDS:llä tehty valoille jotakin vai onko joku muu taikatemppu mistä syy voisi löytyä?

Daatta

VCDS vikakoodit lukuun voisi olla hyvä lähtökohta? Vanhat ranetukset pitää purkaa, vaikea uskoa että ohjainlaitteeseen olisi tehty koodauksia. Vaikka mistäpä sitä tietää. Voihan se viiksi olla mekaanisesti rikki? Sekin pitäisi olla testattavissa VCDS:llä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pwillman

VCDS ei anna muuta virhettä kuin "CLIMA/AC: Control Module Defective".

Sen verran huono tietotaito tuon VCDS:n kanssa, että kuinka tuommoinen viiksi testataan?

Onnistuin nollaamaan Webaston lukon poies ja taas lämpenee kottero kivasti TeleStartilla

petaso

Onkohan tehty kytkentä jolla auton omat pitkät on poistettu lisäpitkien vuoksi käytöstä. Ref luku on mennyt aikanaan sen sallitun yli. Jos autossa on H4, eikö silloin muutenkin mene pitkien jatkuvasti ollessa päällä lyhyet sammuksiin? Mielestäni siis siellä on jotain tällaista.

pwillman

Kuulostaa järkevältä vaihtoehdolta....
mistähän minä semmoisen kytkennän paikallistaisin kun katkottuja johtoja ei mistään ainakaan tähän hätään löydy.

o.b.

Minkäs vuotinen portteri on kyseessä?

Ainakaan alkupään T5:ssa ei koodailtu mitään valoihin liittyvää VCDS:llä. Muutama sulake ja rele + valokatkaisin ja viiksi ja sähköt kulkevat niiden kautta H7 polttimoille.

Valokatkaisijaa ja/tai viikseä epäilisin ensimmäisenä jos johdotuksista ei löydy vikaa.

Referenssilukua 100 ei taida volkkarin, lähinnä ruosteisia naulonkantoja muistuttavilla valoilla + lisäpitkillä saada ylitettyä ;D

Daatta

Niin no, en juuri tuosta kyseisestä mallista mitään tiedä. Mutta kaipa Transuissa on yhteneväiset sähköt muiden konsernipelien kanssa? Tuossa videota miten pitkien viiksi testataan, vitos golfista:

https://youtu.be/yGcAxYqEfv4?t=53

Googlesta hakemaan "t5 workshop manual" tai varman päälle Erwinistä autokohtaiset manuaalit ja korjausohjeet:

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Jos sieltä on sulakkeita ja/tai releitä irti niin pitää verrata tauluja tehtaan toteutukseen.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

pwillman

Kottero on -05 ja omaa H4 polttimot edessä.

Täytyy yrittää huomenna VCDS:llä kokeilla josko jotakin löytyy

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy