A3 Sedan 2015 Land Of Quattro Edition 2.0TDI

Aloittaja Haldex, 05.11.18 - klo:22:47

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 07.10.20 - klo:22:59
Satutko muistamaan ulkoa vielä tuota pääsykoodia, että pääsee muutoksia tekemään?

Sen verran katoin että mulla tuo arvo on jo 100 mikä sulla oli 28. Onko mun mitään järkeä vaihtaa tuota arvoa ja mihin tuo arvo vaikuttaa?
Oliko se koodi 09:lle 31347, en muista. Ã,,kkiä sen googlettaa. Tuo 28 on sen teho. 127 on maximi ollut yleensä kaikissa valoissa. Eli kun mun ledit on melko kirkkaat, niin tiputin tuota arvoa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Haldex

Okei eli mun tapauksessa nostan sen tonne maksimiin kun mulla on toi himmennin välissä. Jos se ongelma on kerran tuossa ettei saa tarpeeksi virtaa.

Kiitos taas avusta :)
Audi S3 2018 Sedan

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 08.10.20 - klo:07:19
Okei eli mun tapauksessa nostan sen tonne maksimiin kun mulla on toi himmennin välissä. Jos se ongelma on kerran tuossa ettei saa tarpeeksi virtaa.

Kiitos taas avusta :)
Juu. Octaviassa on säätö tosiaan tuonne jalkaledeille soittimen asetuksissa. Tiputin tuota arvoa, koska soittimen säädöllä en saanut riittävästi tiputettua.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Haldex

Ei tuntunut auttavan toi arvon nosto tuonne maksimiin. Välkkyy silti. Tuli mieleen kun mulla on otettu toi virta noille jalkatilan ledeille, sisätilanvalojen sulakkeelta, niin pitäisikö mun säätää tota arvoa jostain toisesta paikasta?

Eilen alkoi apukuskin puolen ovikajari rämisemään kun kuuntelee basso painoitteista musiikkia. Varmaan siis ite kajari menny sököks. Mietin onko porukka vaihtanu noihin jälkiasenteisia parempia kajareita tilalle? Pääsiskö siis pelkällä kajarien vaihdolla jos haluisi vähän saada lisää ääntä ja minkälaiset sinne menis?
Audi S3 2018 Sedan

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 11.10.20 - klo:19:06
Ei tuntunut auttavan toi arvon nosto tuonne maksimiin. Välkkyy silti. Tuli mieleen kun mulla on otettu toi virta noille jalkatilan ledeille, sisätilanvalojen sulakkeelta, niin pitäisikö mun säätää tota arvoa jostain toisesta paikasta?

Eilen alkoi apukuskin puolen ovikajari rämisemään kun kuuntelee basso painoitteista musiikkia. Varmaan siis ite kajari menny sököks. Mietin onko porukka vaihtanu noihin jälkiasenteisia parempia kajareita tilalle? Pääsiskö siis pelkällä kajarien vaihdolla jos haluisi vähän saada lisää ääntä ja minkälaiset sinne menis?
Nuo jalkatilavalot pitäisi ottaa sieltä oikeasta paikasta ja koodia perään. Nythän tuo säätö vcds/obd11 ei voi vaikuttaa mihinkään, kun ei ole otettu oikeasta paikasta virtasta.

Kaiuttimia vaihtamalla et juuri parempaa ääntä saa, vaan voi mennä huonompaan. Vasta kunnon dsp vahvarilla saa jytää lisää ja paremman äänen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Haldex

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.10.20 - klo:19:56
Nuo jalkatilavalot pitäisi ottaa sieltä oikeasta paikasta ja koodia perään. Nythän tuo säätö vcds/obd11 ei voi vaikuttaa mihinkään, kun ei ole otettu oikeasta paikasta virtasta.

Kaiuttimia vaihtamalla et juuri parempaa ääntä saa, vaan voi mennä huonompaan. Vasta kunnon dsp vahvarilla saa jytää lisää ja paremman äänen.

Mistä toi virta pitäisi sitten ottaa?

Onko toi vahvari helppo asentaa ja uus vakio kajari?
Audi S3 2018 Sedan

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 11.10.20 - klo:20:26
Mistä toi virta pitäisi sitten ottaa?

Onko toi vahvari helppo asentaa ja uus vakio kajari?
Onkohan se sitten bcm:ltä, en tiedä. Kuitenkin tuo oma säätöni on suoraan jalkatilavalojen lähtöön. Täällä on varmasti paremmin tietäviä.

Vahvarihan tulee suoraan soittimen johtosarjan väliin. Asennuksesta ei hajua audin tapauksessa. Joku täällä varmasti osaa paremmin jeesata. Kaiuttimen vaihto ei hankala operaatio ole. Varmaan youtubesta löytyy siihen videota.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

M_M

Oikea alkuperäinen paikka jalkatilan valojen lähdöksi on BCM:n C-liittimen pinni 72, joka näkyy tuossa koodausohjeen adaptaatiokanavassakin (Leuchte30FR LC72). Sama paikka Octaviassa sekä Audissa.

Sitten kun sen ottaa sieltä, niin kirkkautta pystyy säätämään koodauksella.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

Tuntuu nuo bcm lähdöt olevan fiksuja jännitteen suhteen. Ei ainakaan nuo omat ledit välky pienemmälläkään teholla. Arvolla 20 taisi syttyä vielä, kun soittimesta säädettynä pienimmälle mahdolliselle kirkkaudelle. Eli onko jännite sitten oikeasti pienempi, vai virtaako sillä lähdöllä tiputetaan? Eli tiputetaanko tuota jännitettä oikeasti, ettei pulssittamalla, jolloin leditkin välkkyisi? Vai muuttaako tuo polttimotyypin valinta sisävaloksi tuon pulssittomaksi?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

M_M

BCM ohjaa valolähtöjen kirkkautta PWM-säädöllä, mutta tuo polttimotyypin valinta vaikuttaa kyllä lähdön toimintaan. Perinteistä polttimoa ohjataan 100Hz taajuudella ja lediä 200Hz taajuudella. Muitakin eroja siellä saattaa olla, mutta niistä en tiedä sen enempää. Joka tapauksessa lähdön tyyppi kannattaa valita mahdollisimman sopivaksi käyttötarkoitukseensa.

Jos lediä yrittää ohjata tuolla perinteiselle hehkulangalle tarkoitetulla 100Hz pulssitaajuudella, niin se luultavasti värisee ilkeästi. 200Hz taajuus on sen verran korkeampi, ettei silmä enää erota värinää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Haldex

Saisiko tuon jalkatilan valon kirkkauden säädön sitten tuohon MMI:n jos ottasin virran tuolta BCM:n kautta? Ja luulette että se välkkyminen loppuu kun ottaa virran oikeasta paikasta?
Audi S3 2018 Sedan

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

M_M

Säädön saa kyllä, vilkkumiseen en osaa ottaa kantaa. Jos virta on nyt otettu suoraan sulakkeelta, niin ei tehonsyötössä pitäisi olla mitään vilkkumista aiheuttavaa nytkään.

Paras retrofit on tietenkin asentaa alkuperäiset valot ja ottaa syöttö sieltä mistä se kuuluukin ottaa. Ei vilku ja kirkkautta voi säätää auton omista valikoista.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Haldex

Auttaiskohan asiaa yhtään jos laittasin nykyisten ledejen väliin jännitteensäätimen?
Audi S3 2018 Sedan

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Haldex - 12.10.20 - klo:13:03
Auttaiskohan asiaa yhtään jos laittasin nykyisten ledejen väliin jännitteensäätimen?
Konkka väliin voisi auttaa. Menee vain niin virittelyksi, että laittaisin kyllä bcm:ltä toimimaan, niin saisi mmi:stä säädettyä kirkkauttakin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Haldex

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.10.20 - klo:13:08
Konkka väliin voisi auttaa. Menee vain niin virittelyksi, että laittaisin kyllä bcm:ltä toimimaan, niin saisi mmi:stä säädettyä kirkkauttakin.

Vähän toi koodaus vaan pelottaa, kun ei oo ihan kunnon ohjeita siihen, että mikä toimii varmasti tos mun autossa ja sitten vielä kun ei tiedä häviikö ongelma tolla että ottaa virran sieltä bcm:ltä. Mulla kuitenkin on toi oma himmennin jo tossa välissä millä voi säätää kirkkautta.
Audi S3 2018 Sedan

M_M

Jos siinä on jo erillinen himmennin niin katselisin syyttävästi sitä. Joko himmennin temppuilee tai sitten valot itsessään temppuilee, mikäli ne vilkkuu.

Jos otat virran suoraan BCM:n pinnistä, niin voit poistaa sen erillisen himmentimen siitä välistä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Haldex

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.10.20 - klo:14:15
Jos siinä on jo erillinen himmennin niin katselisin syyttävästi sitä. Joko himmennin temppuilee tai sitten valot itsessään temppuilee, mikäli ne vilkkuu.

Jos otat virran suoraan BCM:n pinnistä, niin voit poistaa sen erillisen himmentimen siitä välistä.

Mielelläni ottasin sen virran sieltä BCM:ltä niin saisi tehtyy säädöt sitten soittimesta suoraan. Pitäs vaan saada tohon koodaukseen selkeet ohjeet ja että ne varmasti käy tohon autoon.
Audi S3 2018 Sedan

makelja

Satuitkos ajelemaan Munkkiniemessä tänään 16.20. Turun motarin kohdalla Huopalahdentiellä. Vai oliko se taas se kopio.

Haldex

Joku kopio taas ollut liikkeellä, itse en ollut siellä päin ajelemassa tänään ::)
Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Taidan kokeilla laittaa sen konkan sinne väliin, jos loppus sillä vilkkuminen. Osaatteko sanoo minkälainen sinne pitäisi laittaa?
Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Kellään ei ollu mitään ideaa noista jännitteensäätimistä?

Carbonia vähän lisää sisätiloihin


Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Hommasin tämmöset koristelistat oviin missä on ledit:

https://h5.aliexpress.com/item/32998815677.html

Ei ollu kiinan pojat ottaneet vaan huomioon, että ainoastaan kuskin ovesta löytyy EU- maiden autosta toi keskuslukon painike mistä virta pitäisi ledeille ottaa.

Ennen kun alan tutkimaan asiaa paremmin niin osaako joku sanoo mistä kannattaisi virta ottaa ledeille tuolta oven sisältä löytyvistä johdoista? Missä menis jatkuva 12v?

https://www.audi-sport.net/xf/attachments/door-wiring-driver-png.201881/

Tommosen kaavion löysin kuskin oven piuhoista
Audi S3 2018 Sedan

b1mpo

Eikö siellä oven ohjausboksissa ole vapaana ohjelmoitavaa lähtöä? Sitten vaan ohjelmointia perään? Saa säädettyä sitten kirkkaudet ja muut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Haldex

On siellä joo vapaita pinnejä mutta kun ei oo mitään käryy mihin pitäisi laittaa plussa ja miinus ja miten toi koodaus taas onnistuu.
Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Heräteostoksena tuli napattua AliExpressistä tommonen ratin suojus. Sopi mukavasti tohon punaiseen teemaan mikä sisätiloissa on meneillään. Varmasti mielipiteitä herättävä aihe, mutta itsellehän näitä tehdään  8) Ite oon tyytyväinen ulkonäköön ja toi sopivasti paksuutta rattiin. Pienen pyörittelyn jälkeen ajotuntuma parani kummasti.






Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Kiillotusta tuli vähän kokeiltua tommosella autoduden King Carthur PolishCoatilla. Takakontin lippa ja sitten kaikki ovien väliset pilarit. Hyvin lähti ainakin pahimmat naarmut.





Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Jatketaan yksin postailua...

Keksikonsoliin tuli asennettua uutta hiilikuituosaa






Audi S3 2018 Sedan

Haldex

Audi S3 2018 Sedan

Erkka

No nyt on räyhäkkään näköinen Audi. Tykkään...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy