uusi skoda scala

Aloittaja jamo75, 25.10.18 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

jamo75

tänään on ilmeisesti esitelty seuraava uusi malli skoda scala joka ilmeisesti korvaa rapidin mallistosta. moottori valikoimassa oli 1.0 tgi joka vaikuttaa mielenkiintoiselta.
liekö hinta luokka alle 30.000 valmistus alkaa 2019 puolivälissä jos tuohon uskomista
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Jan koller

On kyllä harmi, jos tuota kaasuversiota ei saa automaattina. Hinta ei Rapidin hinnoista paljon voi nousta, sillä kilpailu tuossa kokoluokassa on kovaa...

Scala voisi olla hyvä vaihtoehto kakkosautona, kun Ocun päättää vaihtaa...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

lapazu

Hiukan aina kiinnostus herää, että tulisiko joku oikea Golfin haastaja vai onko taas joku Rabidin kaltainen karvalakki johon ei läheskään kaikkia varusteita saa.
Onko tämä muuten nyt se automalli mihin alunperin piti tulla myös sähköä ja kaasua käyttävä malli vai oliko se joku muu visio? Nythän tulossa pelkkä kaasumalli manuaalina.
Mielenkiinnolla odotan kyllä.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Kodiaq81

Olen muistelivinaan että Vision X :n(pikku suvi) tutkielman lanseerauksessa lupailtiin sähköavusteistä kaasuversiota tuotantoon , no saa nähdä tuleeko ja koska...katsotaan pitääkö puheet...

track08

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 25.10.18 - klo:19:41
tänään on ilmeisesti esitelty seuraava uusi malli skoda scala joka ilmeisesti korvaa rapidin mallistosta. moottori valikoimassa oli 1.0 tgi joka vaikuttaa mielenkiintoiselta.
liekö hinta luokka alle 30.000 valmistus alkaa 2019 puolivälissä jos tuohon uskomista

Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.

Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

jamo75

scala ei ole suv malli vaan ihan perus viistoperä ?
skodan sivuilla on tiedot kyllä esim. 10" navi ja ilmeisesti ledi valot kaikkialla myöskin audin tapaan vilkku vaeltaa paneelien välillä.

sinänsä ei sillä ole kait muuta tekemistä vision rs.n kanssa kuin nimellisesti ei siis kyse mistään sähköautoversiosta, ihan perus diesel ja bensa motit siihen tulee

Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.

Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

s-mod

Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.

Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
No tuohon kokoluokkaan  golf tai rapid, siihen ei kyllä mahdu mitään joko se on suoraan golfin kilpailia tai se on vaan uusi rapid. Ei Ibiza ole kilpailija jos se on rapidin pituinen.
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa.imalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?

Näyttää se ainakin mittojen puolesta olevan aavistuksen Golfia suurempi

https://tekniikanmaailma.fi/ei-paivaa-ilman-skodan-uutuutta-tassa-ovat-tekniset-tiedot-ja-salakuvat-scalasta/

Akselivälit:
- Golf 2620 mm
- Scale 2649 mm
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

lapazu

Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.

Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?

Tämä siis nimenomaan pitäisi olla haastaja Golfille ja Focukselle.
Hieman isompi ja varmaan halvempi. Varustelut ja hinta on jännä nähdä.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.10.18 - klo:20:18
Näyttää se ainakin mittojen puolesta olevan aavistuksen Golfia suurempi

https://tekniikanmaailma.fi/ei-paivaa-ilman-skodan-uutuutta-tassa-ovat-tekniset-tiedot-ja-salakuvat-scalasta/

Akselivälit:
- Golf 2620 mm
- Scale 2649 mm

Eiköhän tuon uuden Golfinkin akseliväli kasva, kun tulee uusi malli keväällä. Jos vertaa viistoperä Rabidin mittoja niin todellisuudessa Scala on Rabidin seuraaja. Uudet mallit tuntuvat olevan järestään edeltäjiään suurempia.

teukka76

#11
Löytyykö tästä jo parempia spyshotteja kun nuo viralliset camomeikatut? Milloin oli virallinen julkistus?

Tehokkaampi 1.0TSI Rapid Style varustelulla tais olla hinnastossa 22000,, toivottavasti pysyisi suht samoissa hinnoissa tämäkin.

Ritzenhoff

Tais olla julkistus joskus joulukuun alussa tms.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

lapazu

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 31.10.18 - klo:09:21
Eiköhän tuon uuden Golfinkin akseliväli kasva, kun tulee uusi malli keväällä. Jos vertaa viistoperä Rabidin mittoja niin todellisuudessa Scala on Rabidin seuraaja. Uudet mallit tuntuvat olevan järestään edeltäjiään suurempia.


https://www.iltalehti.fi/autouutiset/ed1fa496-d388-4cca-9853-142e8fc5a6de_oa.shtml

Rabidin seuraaja tosiaan, mutta pitäisi olla selvästi laadukamman oloinen ja paremmilla varustetasoilla saatava. Edeltäjähän ei ollut Golfiin tai Octaviaan tottuneelle oikein laadultaan edes vaihtoehto.

Edit: linkki kuviin

https://www.carbuyer.co.uk/2019-skoda-scala-pictures?amp
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Ritzenhoff

hinnat menee varmaa sinne nykysen rapidin ja octavian väliin joten oma veikkaus on että scala 1.5 dsg style tulee maksamaan noin 26-27k,.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ritzenhoff

#15
Autotoday
Tästä saa hieman viitteitä tulevan Škoda Scala -mallin sisätiloista
https://autotoday.fi/tasta-saa-hieman-viitteita-tulevan-skoda-scala-mallin-sisatiloista/

Onhan toi tollane pikkuauton sisusta mitä tuo toisaalta onkin, mutta ihan ok näköinen muuten, jos ei lasketa hivenen rumaa vaihdekeppiä ja sitä että tuo näyttö tulee olemaan täynnä sormenjälkiä.

Kiehtova auto. Mut en vaihtais samantehoseen nykystä Octaviaani vaan Scalaan sais tulla se pirun tehohybridi a’la Vision RS.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

lapazu

Ei vieläkään sähköistä käsijarrua ja vanhan mallin vaihdekeppi. Golfin kaataja.. ::)
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

jamo75

empä ole yhtään autoa valinnut sen vaihdekepin näön perusteella
käsijarrua ole tullut ainakaan 15vuoteen koskettua toki automaateilla se on aika turhake

mutta eipä tollaiset tappeja puheet ole mistään kotoisin hyvä kun edes korvaa nykyisin poistuvan mallin.

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 07.11.18 - klo:21:07
Ei vieläkään sähköistä käsijarrua ja vanhan mallin vaihdekeppi. Golfin kaataja.. ::)
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

lapazu

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 07.11.18 - klo:21:19
empä ole yhtään autoa valinnut sen vaihdekepin näön perusteella
käsijarrua ole tullut ainakaan 15vuoteen koskettua toki automaateilla se on aika turhake

mutta eipä tollaiset tappeja puheet ole mistään kotoisin hyvä kun edes korvaa nykyisin poistuvan mallin.


Sama juttu itsellä, mutta kummastuttaa vain nämä pienet asiat. Ovat kuitenkin golfissa olleet arkipäivää jo vuosia.
No katsotaan rauhassa.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance


Budvar1.2TSI


Ritzenhoff

Eli eli... klo 19.30 tänään livenä youtubesta. Vois katsoa ennemmin kuin jotain hikisiä linnanjuhlia. Nojuu onhan nämä esittelytkin hikisiä tilaisuuksia kun yksi iso autopomo jauhaa paskaa lavalla.

Kiinnostaa kyllä silti. Harmi että esitellään vain perusmalli. Koskahan esitellään (hybridi?) RS tms. Kyllä sellaisenkin täytyy tulla.

Sitten yksi juttu vituttaa. Joo tämä saa dynaamiset vilkut ekana Skeidana, mutta ne on ihan yhtä tyhjän kanssa. Koska Skoda saa ”Matrix” valonsa? Kuinka kauan ne meinaa pantata niitä Audilla. Ihan järjetöntä. Jossain perus OPELissakin taitaa olla sellaiset jo. Kaikki Skeidan omistajat joilla automaattiset pitkät/lyhyet tietää että niiden toimintavarmuus yms. on aivan perseestä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 06.12.18 - klo:14:26
Eli eli... klo 19.30 tänään livenä youtubesta. Vois katsoa ennemmin kuin jotain hikisiä linnanjuhlia. Nojuu onhan nämä esittelytkin hikisiä tilaisuuksia kun yksi iso autopomo jauhaa paskaa lavalla.

Kiinnostaa kyllä silti. Harmi että esitellään vain perusmalli. Koskahan esitellään (hybridi?) RS tms. Kyllä sellaisenkin täytyy tulla.

Sitten yksi juttu vituttaa. Joo tämä saa dynaamiset vilkut ekana Skeidana, mutta ne on ihan yhtä tyhjän kanssa. Koska Skoda saa ”Matrix” valonsa? Kuinka kauan ne meinaa pantata niitä Audilla. Ihan järjetöntä. Jossain perus OPELissakin taitaa olla sellaiset jo. Kaikki Skeidan omistajat joilla automaattiset pitkät/lyhyet tietää että niiden toimintavarmuus yms. on aivan perseestä.

Katselin sitä itsekin, mutta vaimon ja juhlien vuoksi kännykältä lähes äänettömällä.
Ihan ok ensi vaikutelma ja ulkonäkö. Odotetaan nyt kuitenkin lisätuetoja. Voisi ollakin seuraava omaan tarpeeseen.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lumimiäs

Tästä kun saadan RS-malli kunnon moottorilla niin alan kiinnostua.

Ritzenhoff

RS ois kova kyllä tästä. Sitä varmaan saadaan odottaa tovi. Julkasussa sanottii että Vision RS tyylistä hybridiä  tästä ei ole vissiin sittenkään aikomusta tehä. Outoa kun sillä scalaa kuitenkin osittain mainostettiin koko syksy.

Autosportsin mukaan tästä perusmallista on tulossa myöhemmin jonkin sortin ”sportsline”. Eli vähän samantyylinen mitä nämä kodiaqin, karoqin jne mallit jotka saa kaikilla moottoreilla,  black-paketilla ja muutamilla pienillä kosmeettisilla muutoksilla mutta eivät kuitenkaan ole varsinaisia RS-malleja.

Mutta tuo tieto ainakin pitää itseni pois pyytämässä tarjouksia kun hinnat pian julkastaan. En halua perusmallia kromeineen vaan odotan kyllä edes vähän sportimpaa lookkia.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

teukka76

Valitettavan vaisu ulkonäöltään. Olisin toivonut enemmän särmää varsinkin  perään kuten noissa mallinnuksissa mihin linkki aiempana.

Nyt tuosta tulee mieleen C sarjan pikkuvahvari.


teukka76


Ritzenhoff

Pidän itse keulan ilmeestä. Mielestäni selvästi tämän hetken parhaimman näköinen skoda edestä. Mutta tosiaan perä häiritsee itseänikin. Tuo alas asti jatkuva lasi ei oikein iske. Takavalot taas ovat hienot.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy