TT-thermo

Aloittaja vitsku, 23.10.18 - klo:13:59

« edellinen - seuraava »

vitsku

Polttelisi toi TT-thermo asentaa 1.4 TSI koneen kylkeen.
Onko tästä kellään kokemusta? Ja jos on niin toimiko?


Enhancer

Niin paljon on maailmalla tietoa noiden vuotamisesta, että päädyin itse yhteishinnaltaan 300, tuntumassa olevaan Defan settiin jossa on PTC-vastus ja kiertovesipumppu.

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

vitsku

No tämä muakin tässä askaruttaa ja voisin sen defalaisen laittaa mutta siitäkään ei löydy tietoa.
Defan omat sivut ei sitä anna vaihtoehtona.

Ilmeisesti samoilta nurkilta ollaan niin missä se sulle laitettiin?

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.10.18 - klo:17:00
Niin paljon on maailmalla tietoa noiden vuotamisesta, että päädyin itse yhteishinnaltaan 300, tuntumassa olevaan Defan settiin jossa on PTC-vastus ja kiertovesipumppu.

Enhancer

Laitoin itse. 1.4tsi:ssä on hyvin tilaa laittaa lämmitin matkustamon kennolle tulevien letkujen väliin, ja siten asennettunakaan ei hinnan pitäisi karata.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Larmatin

Onhan sillä takuu ja ne mainostaa että uus malli on parannetuilla tiivisteillä. saas nähä kauan kestää. töissä asensin viimeviikolla noita 2kpl. ainakin hyvin tuntui lämmittävän. 1Kw malleja oli
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

vitsku

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 23.10.18 - klo:20:40
töissä asensin viimeviikolla noita 2kpl.

Tollasen b8 1.4tsi :hin?

Larmatin

ei kun muihin autoihin mutta eikai silllä väliä mihin autoon sen laittaa
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

tuomas_eronen

Lainaus käyttäjältä: vitsku - 23.10.18 - klo:13:59
Polttelisi toi TT-thermo asentaa 1.4 TSI koneen kylkeen.
Onko tästä kellään kokemusta? Ja jos on niin toimiko?

1.2 TSI:ssä oli kolme talvea 1kW TT-thermo ennen kun auto lähti kiertoon. Asennettiin se myös lämppärin kennolle menevään letkuun. Hyvin toimi päivittäisessä käytössä, vaikka sitä ei saanutkaan asennettua ihan pystysuoraan asentoon. Tolla systeemillä kun säätää autosta lämmöt täysille, niin sisätilakin lämpiää hiukan. Toki sisätilanlämppäri oli auttelemassa kovimmilla pakkasilla. Ei voi kuin kehua, hakkaa muut sähkölämmittimet 100-0.

jasi

Toista vuotta nyt TT-thermo Q7:ssa käytössä.
Ainakin toistaiseksi vielä toimii hyvin ja on todella nopea.
Lämmittää kiertoveden niin, että kovillakin pakkasilla nopeasti puhaltaa lämmintä.
Itse pidän tätä parempana, kuin Webaston polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, joka haisee lyhyessä ajossa todella pahalle. Ei oikein kuulu premium autoon tuollainen lamppuöljyn katku :(

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: jasi - 24.10.18 - klo:20:31
Toista vuotta nyt TT-thermo Q7:ssa käytössä.
Ainakin toistaiseksi vielä toimii hyvin ja on todella nopea.
Lämmittää kiertoveden niin, että kovillakin pakkasilla nopeasti puhaltaa lämmintä.
Itse pidän tätä parempana, kuin Webaston polttoainekäyttöistä lisälämmitintä, joka haisee lyhyessä ajossa todella pahalle. Ei oikein kuulu premium autoon tuollainen lamppuöljyn katku :(
Vai oikein premium auto..  8)

Lyhyessä ajossa polttoainetoiminen lämmitin on juurikin hyvä, kun lämmöt saa kunnolla korkeaksi. Kunhan pitää vain akun varauksen kunnossa. Tietysti automaattinen lämmitys ajon aikana kannattaa pitää pätkäajossa pois päältä lämmittimen hyvinvointia ajatellen. Itselläni ei ole ollut hajuongelmia noiden laitteiden kanssa, kun ovat kunnossa ja käyttää järkevästi. Lämmitystehokin on sähkökiukaan luokkaa noissa polttis esilämmittimissä.

Itse kylläkin olen miettinyt tuon letkulämmittimen asennusta myös. Onko kukaan törmännyt anturiherjoihin tai muihin ongelmiin nykyvehkeissä? Defan ”kymppi” löytyy jo pistokkeen kera, että siitä olisi helppo haaroittaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Larmatin

jos laadukkaampaa haluaa niin webastolta on semmoinen sähköwebasto tullut markkinoille. se lämmittää sisätilat omalla puhaltimella niinkuin polttoaine webastokin ja tietysti siinä on akkulaturi joka lataa myös akkua ja sitä käytetään niinkuin normi webastoakin eli kellokytkimellä kojelaudassa tai sitten kännykkä ohjauksella tai kaukosäätimellä.

oisko se maksanut noin 400-500 koko systeemi?

saa 10A sulakkeelle ja sitten 16A sulakkeelle
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-uudenlainen-sahkokayttoinen-moottorin-ja-sisatilan-lammitin/
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Enhancer

Defan PTC-lämmitin maksaa paikasta riippuen noin 90, ja kiertovesipumppusarja noin 200,. Lämmitintä saa sekä suorana että kulmamallina, ja kummassakin tulee mukana vaihdettavia letkulähtöjä helppoon asennukseen.

Näissä jäähdytinnestekierrolla varustetulla välijäähyllä olevissa autoissa tosiaan ainoa oikea paikka vesitilan lämmittämiseen on kabiiniin tulevat letkut, ja kiertoa tuo Defan lämmitin / pumppu ei jarruta yhtään eli sisätilan lämpenemiseen vaikutusta ei ole. Itse hifistelin ja laitoin vielä Eberin valikoimasta löytyvän 4-tie takaiskuventtiilin mukaan pakettiin, mutta pakko ei olisi ollut.

TT-Thermon purkukuvat ovat niin kauheaa katsottavaa, pitää rehellisesti ihmetellä miten Tukes antaa myydä noita Suomessa. Toivottavasti ihmisillä on vikavirtasuojatut lämpötolpat ettei lähde henki.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 24.10.18 - klo:22:41
sähköwebasto tullut markkinoille.
oisko se maksanut noin 400-500 koko systeemi?
https://tekniikanmaailma.fi/tassa-uudenlainen-sahkokayttoinen-moottorin-ja-sisatilan-lammitin/

Webasto kertoo lehdistötiedotteessaan, että eThermon Top Econ saa Saksassa useisiin autoihin asennettuna 999 euron hintaan.

Hintoja muualla hieman linkissä....
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3273.msg540042#msg540042
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Larmatin

se 400..500 olikin osien hinta
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Enhancer

Eberiltä tuli myös "sähkö-eberi", vaatii omat johtosarjansa eli ei ole yhteensopiva Defan kanssa ja koko paketti on lopulta ihan älytön. Defan tuotteet ovat aika kilpailukykyisiä, varsinkin kun ne ostaa oikeasta paikasta. Johtosarjat purkamoilta jne :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy