PN0 Kaksoisksenon-ajovalot

Aloittaja Jyri, 21.09.15 - klo:12:13

« edellinen - seuraava »

Jyri

Kaksoisksenon-ajovalot, joissa ajotilanteeseen sopeutuva AFS- ja kaarrevalotoiminto sekä LED-päivä- ja suuntavalot.

Kokemuksia ja kommentteja puolesta ja vastaan, mitä hyvää, mitä huonoa?

JeanC

Kuten aikaisemmin Superb ketjussa pohdittiin ovatko Superbin ajovalot enää markkinoiden parhaimmistoa. TM vahvisti ajatukseni, varsinkin kaukovalojen teho on tippunut puoleen aikaisemmasta. Muotoilu mennyt näkyvyyden/turvallisuuden edelle, sääli

Pekki

Oli mielenkiintoista lukea Superbin TM-vertailusta kuinka erityisesti Superbin valot ovat nykyään huonot.. Muistin virkittämiseksi alla vertailuna:

BMW X1 2016 LED - 120m:


Farmariautovertailu (Ford alle 120m - arvosana 8?!? - Eikä Passatinkaan valot ole erikoiset, ja kapea keila...):


Skoda Superb 2016 (120m xenonit):


TTO

^Minkä mukautuvien valojen "kuvion" TM on tuohon mitannut? Valokuvio kun on erilainen ja ulottuu eri pituuksille kaupunki-, "normaali-" ja moottoritienopeuksilla (ja lisäksi on oma kuvio sateeseen jne.).

Pekki

Kai ne sillä manuaaliasennolla... Tosiaan teksti oli muotoa:
"Škodan lippulaivan ajovalot eivät sen sijaan ole enää aseman edellyttämällä tasolla. Muiden valmistajien siirtyessä ledeihin Škoda pysyttelee edelleen ksenoneissa." 

En kyllä nyt väittäisi noita muiden valmistajien (tai konsernin sisäisten) autojen ledejä mitenkään merkittävästi paremmiksi saati jotenkin erityisesti hyviksi.

nupaha

En tiedä voiko noita xsenoneita nyt kauheasti kehua, mutta itse säädin valokuviota ylemmäs ja kyllä se paranti tilannetta lähivalojen suhteen aika paljon. Nyt noilla jo pärjää.
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

kari.m.hoo

Nostetaas vanhaa asiaa esiin. Mulla just 100tkm täyttyy ja xenon-polttimot meinasin vaihtaa, mutta eihän mun nakkisormet sovi sisään polttimon luokse (suojaluukun sentään sain auki). Onkos kukaan vielä itse noita vaihdellut? Pitääkö jotain purkaa pois tieltä?
Nykyinen kulkine Skoda Superb III Style Liftback 4x4 TDI190 DSG -15 (värinä Rosso Brunello)
ex-kottero Volvo V60 D2 Momentum -13 (värinä Vibrant Copper) enkä kadu vaihtoa, vain väriä jäin kaipaamaan

Zetor

Lainaus käyttäjältä: kari.m.hoo - 13.10.18 - klo:21:09
Onkos kukaan vielä itse noita vaihdellut? Pitääkö jotain purkaa pois tieltä?
Vaihdoin aikanaan polttimot parempiin. Kyllähän se vaihto aikamoista sorminäppäryyttä vaatii, mutta onnistui ilman purkutöitä.
VW Tiguan Allspace 2.0TSI Highline -19
VW Golf 1.4 TSI DSG Comfortline -17
ex Skoda Superb Combi L&K 2.0 TDI 190 4x4 DSG -16 + 4*VAG

Sokota09

Vaihto vaatii sorminäppäryyttä vaikka vaihdon tekisi alakautta irrottamalla lokasuojan suojamuovin. Mitään merkittävää muutosta polttimoiden vaihdolla ei saa kyllä aikaiseksi valotehoon tai kirkkauteen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy