Vanhemmasta uudempaan skodaan? Kokemuksia

Aloittaja Bido, 11.10.18 - klo:23:20

« edellinen - seuraava »

Bido

Olisi kiva kuulla mietteitä ja ajatuksia vanhempien ja uudempien skodien eroista.
Mitä olette tykänneet ja oletteko jääneet kaipaamaan vanhasta jotain?

Kävin koeajolla vm.2016 octavialla enkä tuntenut autoa yhtään omakseni.
Mitään suurempaa vikaa en löytänyt mutta istuin ja ratti olivat todella epämukavat minulle. Toki niihinkin varmasti tottuu ajan kanssa mutta jotenkin se tuntuma vain puuttui. En tuntenut sitä yhtään omakseni.
Kaikkia ilmoituksia selatessani olen todennut että ratti näyttää olevan kaikissa uudemmissa samat.
Voisin heti vaihtaa uudempaan jos saisin vanhasta autostani ratin ja penkin.
Olen aina pitänyt skodasta ajo ominaisuuksien sekä mukavuuden takia ja ajatus kauhistuttaa että käytössäni olisi viimeinen skodani.

Jultsu

Mikähän se tämänhetkinen Skoda mahtaakaan olla malliltaan? Kenties klassikko 450?

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

DSL

Lämmitettävä ratti on hyvä varuste uudemmissa.
Vanhasta mallista ei tule mieleen kuin 5 litraa isompi polttoainetankki, minkä voisi ottaa nykyiseen.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Bido - 11.10.18 - klo:23:20
Kaikkia ilmoituksia selatessani olen todennut että ratti näyttää olevan kaikissa uudemmissa samat.
Voisin heti vaihtaa uudempaan jos saisin vanhasta autostani ratin ja penkin.
Ainakin Ocu III pre-FL:ssä on kolme- ja nelipuolaisia ratteja. FL:n "tilanteesta" en tiedä.
Pre-FL:ssä sähköpenkki tuo mukanaan istuimen kallistuksen säädön ja enemmän säätöjä ristiseläntukeen, joten sitäkin kannattaa ehkä etsiä ja testata.

Bido

Ei ihan noin klassikkoa sentään löydy  :D
Vm. 09 ja ihan perus ratilla ilman monitoimi ominaisuuksia.
Penkit myös ihan vakio ilman sportti hienouksia.
Monitoimi ratti taitaa olla nykyään ihan vakiona kaikissa.
Varmasti siitä hyötynsä mutta ehkä olen liian nirso ja pidän yksinkertaisuudesta.
Ratin muotoilu ei vain käsissä tunnu hyvältä.
Takakontissa näyttää olevan sivuissa lokerot uudemmissa.
Kyse farkusta.
Niin tarkkaa en ole muistanut katsoa että löytyykö koukut edelleen sivuista?
Makuasioitahan nämä toki ovat mutta olen aika harmissani tästä.
Autona kuitenkin ollut paras mitä koskaan allani on ollut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy