Vakionopeudensäädin ja vikavalo.

Aloittaja Joneäässi, 26.09.18 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Joneäässi

Terve.
Eli 1.8tsi farmari octavia, 180tkm.
Kun vakionopeuden säätimen laiton päälle niin moottorin vikavalo välähti parikertaa, muttei jäänyt palamaan.
Olisko kenelläkään mitään vinkkejä mikä voisi vaivata?
Kiitän 8)

Jultsu

Vaivoista ainakin vikakoodien lukemattomuus nyt tulisi ensimmäisenä mieleen. Myös jonkinlaiset taustatiedot olisivat kohdillaan: Onko vakkari toiminut ennen ongelmitta? Kuinka kauan auto ollut taloudessa? Onko kyseessä jälkiasennus vai tehdasvaruste?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joneäässi

09 on vuosimalli niin taitaa olla ihan vakkarina.
Sehän tässä nyt onkin kun auto on ollut 3 päivää tässä taloudessa ja Skoda on täysin uusi tuttavuus minulle.
Koeajossa auto sammui täysin moottoritiellä mutta lähti heti käyntiin kun pysähdyin, vikana oli asentotunnistin joka tietysti vaihdettiin liikkeen lukuun. Mitään käyntihäiriöitä tai muuta vastaavaa en ole huomannut. Mietin että onkohan muilla ollut kyseistä vikaa ja onkohan kuinka vakavasta asiasta kyse.

o.b.

Liikkeeseen vaan yhteyttä, että moottorin vikavalo vilkkuu silloin tällöin.

Ajele kuitenkin muutama sata kilometriä ja seuraa öljynkulutusta ennen kuin viet auton pajalle. Muut ongelmat on pieniä siihen verrattuna :o

Et kertonut, kumpi asentoanturi sinne vaihdettiin. Kampiakselin asentotunnistin on vakkarin kannalta se tärkeämpi. Nokka-akselin asentotunnistin ei niinkään.

Jasca

Ottaisin sinuna yhteyttä myyjäliikkeeseen. Sitä kautta sitten auto pajalle vikakoodien tsekkaukseen. Josko vaikka syy SES-valon vilkautteluun löytyisi. Vikahan on autossa ollut 99,9 % varmuudella jo luovutushetkellä, joten myyjä on siitä vastuussa â€" olettaen ettei asiasta ole toisin sovittu.

EDIT: o.b. oli hieman nopeampi  ;)
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

mfroberg

Kuten tuossa jo on todettu, vika hoidetaan muualla kuin itse. Pakko ihailla pokkaasi, auto sammuu motarilla koeajolla mutta uskallat silti ostaa sen.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Joneäässi

Tuota o.b:n neuvoa kans mietin että ajelisin tän viikon paskarallia ja seurailisin öljynkulutusta, sitä näissä kuulemma on ollut vaivaksi asti. Tuo valon välähtäminen tuskin sellainen vaiva on että isompaa vauriota aikaiseksi saa, hope so. Ensi viikolla yhteys liikkeeseen, ja tässä on lisäksi vuoden turva että saa huoltaa 100e omavastuulla  8) Eli v ;Diat tälle vuodelle kiitos.
Ja olihan tuo aikamoinen liike ostaa kun sammuu koeajolla, mutta jakopään ja dsg:n ison rahan huollot ja korjaukset vaikutti. Alkuvuodesta oli kytkintä ja mekatroniikkaa hoideltu 1700e edestä ja jakopäähän olikohan nyt ketjunkiristintä vai mitä laitettu. Toivotaan nyt että konkurssi ei iskisi.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Joneäässi - 27.09.18 - klo:11:46ja tässä on lisäksi vuoden turva että saa huoltaa 100e omavastuulla  8)

Luitko varmasti sen kuuluisan "fine printin" eli erityisehdot ja poikkeukset ja siellä ei ollut poissuljettu mitään osakokonaisuuksia tuosta?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joneäässi

Nonii. Otin yhteyttä liikkeeseen jotka sanoi että ei muutakuin pajalle niin selvitetään. Lähdin viemään niin mitäs siellä lukee " check oil level ". No katsottiin kun käskettiin niin siellähän se minimissä oli. Eli 500km matkalla pudonnut täydestä minimiin, jessss. Lisäilin öljyä ja vein pajalle.

Tulpan vaihdot ja öljytilan pesu, ja öljynkulutusta seuraillaan.
No eihän se niillä korjaantunu tietenkään ja kohta sama tuttu tärinä alkaa. Soittoa takaisin että otetaanpa uusi kierros.
Lopputuloksena mäntäremontti. Kuluihin ei minun tarvitse osallistua.
Kattelin että tähän on nyt tehty vuoden aikana huikeita remontteja.
Automaattilaatikko, Mekatroniikka ja kytkintä 1650e
Jakoketjua ja muita hilppeitä 2000e
Nakutustunnistinta ja jotain pumppua 900e
Ja tuohon lisätään mäntärempat niin se menee sinne 7000e.
Tätä menoa on kohta uusi auto alla.

Joneäässi

Mäntäremontti suoritettu ja hintaa tuli hiukan yli 5000e.ei onneksi Itelle maksettavaa.
Eli tämmönen oli huoltovihkosessa: uudet männät+kk-laakerit, jako-tasap- ja öljypumpunketju, ohjaimet+kiristimet, sytytystulpat, öljyt ja suodatin, imunokka akseli, uut-venttiili, jäähdytinnesteet.
Päivittelen taas kunhan saan kilometrejä alle että miten on toiminut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy