18" vai 19" A3:seen?

Aloittaja Copyfighter, 24.09.18 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Copyfighter

Tervehdys!

Tuli hankittua toiseksi autoksi Audi A3 1,8 TFSI Quattro -13, madallettu 15 mm. Nyt 18" sekä kesä- että talvirenkaissa, mutta molemmat renkaat huonot sekä talvivanteet kärsineet. Joten tämähän antaa tietenkin luvan hankkia uudet vanteet ja pakottaa ostamaan uudet renkaat molempiin.

Joten nyt kysynkin, onko ajettavuudessa hirveästi eroa, jos päivitän kesävanteet 19 tuumaan ja siirrän paremmat 18" vanteet talvikumeille? Vai jatkanko 18-tuumaisilla molemmissa?
Audi A3 1,8 TFSI Quattro

Cayman

Suurinosa kuljettajista ei huomaa mitään eroa ajettavuudessa, että onko alla 18” vai tuumaa isommat 🤔 itse ostaisin 19” kyseisen autoon
ID.3 Business
Golf VIII

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 24.09.18 - klo:12:59
Suurinosa kuljettajista ei huomaa mitään eroa ajettavuudessa, että onko alla 18” vai tuumaa isommat 🤔 itse ostaisin 19” kyseisen autoon
Suurinman eron tekee pyörän massa (paino), joka toisaalta määrittää aika paljon vanteen hintaa. Hyvät ja kevyet vanteet maksavat huomattavasti enemmän.
Kyllä myös renkaiden massoissa on melkoisia eroja. Pirelliltä, Micheliniltä ja Continentalilta löytyvät yleisimmin kevyet vaihtoehdot; myös GoodYearilta ja Dunlopilta löytyy kevyitä vaihtoehtoja.

"Myllynkivet" ovat epämukavia ja huonoja ajoltaan, kuluttavat nivelistöä, jarruja (jopa kytkintä), ja iskunvaimentimia enemmän (nopeammin) - ja polttoainetta.
Golfkärry Mk 7.5

Zego

Itse valitsisin 17” kesäksi ja 16” talveksi.  8)

V-O

Jos ajelet paljon Suomen "maanteillä" ja "motareilla" niin ehdottaisin pysyä 18 " kokoisissa kesät-talvet.

Tiet on niin kamalassa kunnossa talven ja halvan/heikon tiepinnoitteen vuoksi, että 19 " voi tuntua epämukavalle. Tälläinen äänestys täältä  8)

tapanixxx

Ilman muuta 16” alle. Mukavuustekijä kun suomen tiet ovat mitä ovat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy