Parhaat pyyhkijänsulat?

Aloittaja Fors10, 15.09.18 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

Fors10

Mitkä sulat ootte kokenut parhaimmiksi? Itsellä 5F leonissa erittäin huonot kokemukset (aero)marmorisulista. Ollut kyseistä koppaa muutama yksilö ja kerran luulin ed. omistajan sulkia loppuunkäytetyiksi, hain uudet aerot tiskiltä ja nehän veteli vielä näkyvämpää raitaa sen minkä ehti.

Nykyisessä leonissa vetelee edessä näkyvää raitaa ja jättää keskelle alas ison kuraläntin(ilmeisesti oem), jonka takia lasinpesunesteen käyttäminen ei auta mitään, ja takanaarmutinta en uskalla edes käyttää. Tuntuu, että takana lasi ennemmin rikkoutuu kuin puhdistuu, sen verran kova pauke aina kuuluu.

Eli haussa sellaiset sulat, jotka oikeasti toimii.

tapanixxx


janike

Boschin sulilla ei oo tehny 10vuoteen yhtään mitään. Parin kuukauden käytön jälkeen alkaa jättämään rantuja. Oman kokemuksen mukaan SWF sulat on toimineet kohtuullisesti, muista kun nuista kahdesta edellisestä ja championista ei ole omakohtaista kokemusta.
Näi se o.

tapanixxx

 Oschin sulat ovat rungottomina hyvät. Ne perinteiset rungolliset boschit ovat huonoja.

-karppa-

Pitkän aikaan pidin Valon/SWF:n sulkia parhaimpina (Yli 10 vuotta). Sen jälkeen kaksi sarjaa ostin tuoreita ja rupesivat vinkumaan/nykimään alle kuukauden vaihdoin takaisin Bosch:n. Niillä mentiin pari vuotta kunnes niidenkin laatu rupesi kärsimään (Kaikki sellaisia ns.rungottomia).

Nykyään alkuperäisillä pyyhkijöillä ja ns. tarvikepyyhkijöillä (Todennäköisesti samat valmistajat) ei ole hintaeroa joten ostan alkuperäiset, koska niiden takuu toimii! Pyyhkijät vaihdan aina, kun rupeaa nykimään tai tekemään rantua ikkunaan.

Jos ostatte mutanetistä pyyhkijöitä katsokaa etiketistä päivämäärät milloin hinnoiteltu. Parhaimmillaan myydään yli vuoden hyllyssä seisoneita pyyhkijöitä ja kumihan kuivuu...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Fors10

Eli jos jotain tarviketavaraa laittaisi testiin, niin Boschin rungottomia tai Valeon sulkia?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Fors10 - 15.09.18 - klo:20:04
Eli jos jotain tarviketavaraa laittaisi testiin, niin Boschin rungottomia tai Valeon sulkia?

Kyllä. Tosin minusta Valeon/SWF:n taso on laskenut. Eikä bosch:t vakuuttaneet. Marmorilta taitaa saada 39 euroon sarjan, kun itse vaihtaa ja vaihdettuna 49 euroa. Ostaisin sieltä suoraan, kun niillä on vuoden takuu...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pomo

Ne alkuperäiset, kuka ne lie valmistaakaan.

Zego

Motonetistä Boschin rungottomat ovat huonot koska kitkaa liikaa, eli ääntelevät ja pomppivat suunnanvaihdoissa. Valeot, sen sijaan, ihanat.

SNG

Tuli kokeiltua niin Boschia kuin Valeota. Nyt useamman kerran hakenut merkkiliikkeestä VAG-autoihini.

Todellakaan hinnassa ei eroa, mutta merkkihuollosta saa taatusti tuoretta tavaraa.

snuff

Itse vaihdan sulan runkoihin pelkät kumit. Kumit ebaystä noin euron/pari. Kahdesti vuodessa kun vaihtaa, niin toimii riittävän hyvin mulle.

saapas72


Octavia III:een ostin Boschit ja raitoja alkoi näkyä viikossa.  Kahden viikon jälkeen kyllästyin ja hain alkuperäiset jotka ovat toimineet loistavasti jo 6kk. Suosittelen marmorisulkia.


Fors10

Lainaus käyttäjältä: saapas72 - 16.09.18 - klo:08:01
Octavia III:een ostin Boschit ja raitoja alkoi näkyä viikossa.  Kahden viikon jälkeen kyllästyin ja hain alkuperäiset jotka ovat toimineet loistavasti jo 6kk. Suosittelen marmorisulkia.

Mitäköhän kuraa mulle on sit aina myyty merkkarilla. En mielellään ostele tarviketavaraa, mutta omissa tapauksissa oem-sulat olleet alusta alkaen heikkoja. Kai sitä voisi vielä kerran kokeilla ja mennä vaatimaan takuita jos ei vieläkään pyyhi kunnolla (ja hiljaa, varsinkin takana).

55kW

Tricoja ei voi moittia. Pyyhkivät vuoden vanhoina oikein hyvin, eivät pompi eivätkä ääntele.

mkskoda

Biltema ultrablade käytössä, ei ongelmia haen uudet samanlaiset.

Enhancer

Sulkaongelmista kun puhutaan, niin pakko kysyä että mitä pesunestettä käytätte? Itse siirryin pari vuotta sitten Lasoliin, kun tuntui kanssa että sulat kestää ehjänä juuri 2 viikkoa eikä ole kaduttanut. 60:40 suhteella Lasol-tiiviste ja vesi, loppui sulkien pomppiminen lasilla yms. lieveilmiöt. Myöskään pyyhkijän perässä tuleva kalvo ei häiritse samoin kuin monen muun pesunesteen kanssa häiritsee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

sakal83

Gtechniq G5 tahi G1&2
Sen jälkeen on ihan sama mitkä lasinraaputtimet siellä autossa pyörivät.  ;)
Takana nyt lasia tarvitsisi edes ikinä pyyhkiäkään.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

vwmies

Lainaus käyttäjältä: pomo - 15.09.18 - klo:20:30
Ne alkuperäiset, kuka ne lie valmistaakaan.

Ex. 3Cssä orkkiksen kestivät yli 4 edessä ja takana. Kosla on tosin kotona katoksessa.
Nyk. B7.ssä olleet jo yli 5 vuotta, joten ei kai ne sitten niiiin huonoja ole.
Toki, ajoittain pyyhin ne x-nesteeseen kastetulla phyipalalla. Ja mustaa lähtee lappuun.   :P
Yritetään pärjätä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.09.18 - klo:18:29
Sulkaongelmista kun puhutaan, niin pakko kysyä että mitä pesunestettä käytätte? Itse siirryin pari vuotta sitten Lasoliin, kun tuntui kanssa että sulat kestää ehjänä juuri 2 viikkoa eikä ole kaduttanut. 60:40 suhteella Lasol-tiiviste ja vesi, loppui sulkien pomppiminen lasilla yms. lieveilmiöt. Myöskään pyyhkijän perässä tuleva kalvo ei häiritse samoin kuin monen muun pesunesteen kanssa häiritsee.

Punainen Lasol (ex ladylasol) koska ei tuoksu viinalle. Sekoitus sään mukaan. Orkkissulat kestäneet hyvin, Bosch ja Valeo surkeasti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy