1.6 FSI ei käynnisty, ennakko hukassa

Aloittaja pulassa, 15.09.18 - klo:16:45

« edellinen - seuraava »

pulassa

Eli ongelma on seuraavanlainen.
Kaverini teki venttiiliremontin 1.6 FSI koneeseen ja sen jälkeen se ei ole suostunut käynnistymään.
Autoa on käytetty myös merkkikorjaamolla ja kaikki on heidän mukaansa kunnossa..... vain yksi pikku vika, ei käynnisty.
Tänään tutkailin autoa niin sytytysennakkokäppyrä näyttää koko ajan nollaa, kumpi anturi lukee ennakon, kampiakselin vai nokan anturi?

Itse pähkäilin, että kampiakselin mutta jos saisi varmuuden niin ei vaihtaisi osia turhaan.

Ruiskutusaika näkyy ja bensapaineet kyllä nousee, tosin tipahtaa vähän ajan päästä nollaan tämä johtunee siitä kun kone ei tiedä ajoitusksen asentoa.

Antureista ei tule vikakoodia mutta rikki kai niistä toinen on kun se sytytysennakko näyttää tosiaan nollaa koko ajan.

pulassa

Jatkoa tarinaan.... kampiakaselin ja nokka-akselin tunnistimet vaihdettu mutta ennakko näyttä edelleen nollaa koko ajan.
Mistä tämä kone nyt lukee sytytysennakon?
Tänään selvisi, että kaveri olikin tehnyt ns. täysremontin ja kampuran momenttia kysellessä olivat Laakkoselta vastanneet, ettei kampiakselia saa irroittaa??? Tässä lienee kysymyksessä mahdollinen lohkon kieroutuminen.

Mistä löytäsi helposti tuohon kolopalloon kykentäkaavion, pakko kai se on alkaa mittailemaan tuleeko antureille tarvittava jännite, jos olisikin vain johtovika.

Eli autohan on 2004 mallin 1.6 FSI Golf

M_M

Lainaus käyttäjältä: pulassa - 20.09.18 - klo:19:15
Mistä löytäsi helposti tuohon kolopalloon kykentäkaavion

https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do

Sinne tunnarit ja kympillä tunniksi käyttöoikeus, siinä tunnissa latailee kaikki dokumentit mitä autoon vaan on ja vaikka vielä kavereidenkin volkkareihin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

pulassa

Jep, eli häkkyrähän lukee ennakon vauhtipyörän puoleisesta "stefasta" tai siis stefan alla on hammaskehä.
Tämä on kuulema käytetty irti remontin  yhteydessä joten nyt ennakko on totaalisesti pielessä kun tässä hammaskehässä ei ole mitään kiilauraa tms..
Eli kone ylös ja sitä rataa....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy