Leon 1.2 TSI 110 Style DSG 60tkm huolto

Aloittaja Redi_sp, 12.09.18 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

Redi_sp

Hei,

Ajattelin kysyä viisaammilta neuvoa, miten saada hieman huoltokustannuksia alas marmoritiskiltä. Oletteko itse vieny tulpat yms mukananne huoltoon ja jos olette, niin mistä olette ne ostaneet? Onko Motonetin osat käypää valuuttaa vai alkaako siitä jo vääntö? Tuotteen perässä linkki motonetin sivuille korvaavaksi tuotteeksi, onko oikea/riittävän "laadukas"?

- 03C115561H ÖLJYNSUODATIN https://www.motonet.fi/fi/tuote/157136/Oljynsuodatin-VAG-10i12TSi14TSi-11--alkuperaislaatu

- 03F905600A SYTYTYSTULPPA https://www.motonet.fi/fi/tuote/111661/Bosch-Y5KPP332S vai https://www.motonet.fi/fi/tuote/1194968/NGK-PZKER7A8EGS

- 6R0820367 SIS,,ILMANSUODATIN 2010-> https://www.motonet.fi/fi/tuote/192827/AktiivihiilisuodatinFP-VAG-13--alkuperaislaatu vai https://www.motonet.fi/fi/tuote/192569/Aktiivihiilisuodatin-VAG-13--alkuperaislaatu


ConD

Joskus ei-takuunalaisiin oon yksittäisiä Motonetin osia vienyt mutta esim öljyt aikalailla säännöllisesti motonetistä/saksasta hankittuina on kelvanneet.

Sen sijaan jos yhtään aikaa on, niin suosittelen tutustumaan tänne, josta voit tilata OEM-varaosia "motonethinnoin" kotiin vaikka pariakin huoltoa varten:

https://shop.ahw-shop.de/vw-teile/golf-7-5g/filter-motorteile-inspektion-und-service/1.2-tsi-110-ps

Tuossapa vaikka OEM öljynsuodatin, OEM öljyproppu, OEM allergeeni-sisäilmansuodatin, OEM-tulpat ym. tulevat motonetin tarvikkeiden hintaisiksi. Ne on kelvanneet aina ja täysin mukisematta huollossa. Samalla voit tilata sen moottorinkin ilmansuodattimen, sekin kannattaa vaihtaa...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: ConD - 12.09.18 - klo:15:28
Joskus ei-takuunalaisiin oon yksittäisiä Motonetin osia vienyt mutta esim öljyt aikalailla säännöllisesti motonetistä/saksasta hankittuina on kelvanneet.

Sen sijaan jos yhtään aikaa on, niin suosittelen tutustumaan tänne, josta voit tilata OEM-varaosia "motonethinnoin" kotiin vaikka pariakin huoltoa varten:

https://shop.ahw-shop.de/vw-teile/golf-7-5g/filter-motorteile-inspektion-und-service/1.2-tsi-110-ps

Tuossapa vaikka OEM öljynsuodatin, OEM öljyproppu, OEM allergeeni-sisäilmansuodatin, OEM-tulpat ym. tulevat motonetin tarvikkeiden hintaisiksi. Ne on kelvanneet aina ja täysin mukisematta huollossa. Samalla voit tilata sen moottorinkin ilmansuodattimen, sekin kannattaa vaihtaa...
Ymmärränkö oikein, että takuunalaiseen autoon olet huoltoa varten tilannut OEM-osat maailmalta ja tästä ei ole mutistu? Kuulostaa hyvältä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Redi_sp - 12.09.18 - klo:15:08
Hei,

Ajattelin kysyä viisaammilta neuvoa, miten saada hieman huoltokustannuksia alas marmoritiskiltä. Oletteko itse vieny tulpat yms mukananne huoltoon ja jos olette, niin mistä olette ne ostaneet? Onko Motonetin osat käypää valuuttaa vai alkaako siitä jo vääntö? Tuotteen perässä linkki motonetin sivuille korvaavaksi tuotteeksi, onko oikea/riittävän "laadukas"?

- 03C115561H ÖLJYNSUODATIN https://www.motonet.fi/fi/tuote/157136/Oljynsuodatin-VAG-10i12TSi14TSi-11--alkuperaislaatu

- 03F905600A SYTYTYSTULPPA https://www.motonet.fi/fi/tuote/111661/Bosch-Y5KPP332S vai https://www.motonet.fi/fi/tuote/1194968/NGK-PZKER7A8EGS

- 6R0820367 SIS,,ILMANSUODATIN 2010-> https://www.motonet.fi/fi/tuote/192827/AktiivihiilisuodatinFP-VAG-13--alkuperaislaatu vai https://www.motonet.fi/fi/tuote/192569/Aktiivihiilisuodatin-VAG-13--alkuperaislaatu

Omat moottoriöljyt viemällä voi säästä muutaman kympin.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

sakal83

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 13.09.18 - klo:08:00
Omat moottoriöljyt viemällä voi säästä muutaman kympin.
Itseasiassa, jos ”tyytyy” Castrol Edge FST-ti öljyyn niin tämän saa halvemmalla ainakin Tampereen Laakkoselta.
Eivät automaattisesti käytä kyseistä öljyä uusiin autoihin, joten tämä tosiaan pitää erikseen mainita huolto tilatessa.
Luulisi saman käytännön olevan muissakin Laakkosissa???

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 19.07.18 - klo:14:57
1. Seat Leon 1.4 TSI ACT
2. 30tkm
3. 127,10, + omat öljyt Castrol Edge FST-Ti 39,90,/5l kannu. + Raitisilmansuodatin 12,90,  Yht. 179,90,
4. Tampereen Laakkonen
5. Ei lisätöitä.

Myyjä tokaisi lähtiessä, että heiltä saa myös kyseistä öljyä hintaan 38,, eivät vaan lisää juuri sitä ellei osaa kysyä. Eli ensi kerralla ei tarvitse kannujen kanssa pläräillä vaan huoltoa tilatessa pyytää laittamaan tätä halvempaa Castrolia.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

M_M

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.09.18 - klo:20:02
Ymmärränkö oikein, että takuunalaiseen autoon olet huoltoa varten tilannut OEM-osat maailmalta ja tästä ei ole mutistu? Kuulostaa hyvältä.

Kun tuolta ahw-shopista tilaa niin saa tasan samoja osia joita huolto muutenkin käyttäisi, samoilla varaosanumeroilla ja samoissa paketeissa. Olisi vähintäänkin kyseenalaista mielestäni, elleivät ne kelpaisi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Redi_sp

Lainaus käyttäjältä: ConD - 12.09.18 - klo:15:28
Joskus ei-takuunalaisiin oon yksittäisiä Motonetin osia vienyt mutta esim öljyt aikalailla säännöllisesti motonetistä/saksasta hankittuina on kelvanneet.

Sen sijaan jos yhtään aikaa on, niin suosittelen tutustumaan tänne, josta voit tilata OEM-varaosia "motonethinnoin" kotiin vaikka pariakin huoltoa varten:

https://shop.ahw-shop.de/vw-teile/golf-7-5g/filter-motorteile-inspektion-und-service/1.2-tsi-110-ps

Tuossapa vaikka OEM öljynsuodatin, OEM öljyproppu, OEM allergeeni-sisäilmansuodatin, OEM-tulpat ym. tulevat motonetin tarvikkeiden hintaisiksi. Ne on kelvanneet aina ja täysin mukisematta huollossa. Samalla voit tilata sen moottorinkin ilmansuodattimen, sekin kannattaa vaihtaa...

Saksa taipuu itsellä melko alkeellisesti, joten siksi vielä varmistankin, että kun minulla on nämä tuotteet tilattu, niin kaikki on oikein?



Kiitos kaikille jo vastauksista/keskustelusta, arvasin, että tähän foorumiin voi luottaa!  8)

tapanixxx

Olennainen kysymys on säästääkö tuossa yhtään. Ahw shopista tulee lähetyskulut päälle. Muutaman euron säästö ei paljoa lämmitä 😀😀

M_M

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 13.09.18 - klo:10:44
Olennainen kysymys on säästääkö tuossa yhtään. Ahw shopista tulee lähetyskulut päälle. Muutaman euron säästö ei paljoa lämmitä 😀😀

Viimeksi kun oman autoni käytin määräaikaishuollossa, tuli säästöä ahw-shopista tilattujen osien kanssa 140,.

Riippuu toki huollon laajuudesta, paljonko säästöä tulee, mutta minusta tuo reilu satanen on jo ihan hyvä palkka noinkin pienestä vaivasta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jt

Oman öljyn viemällä olen säästänyt muutaman kympin, nykyiseen vehkeeseen menee nimittäin ei longlife öljy, esim Teboilin Diamond purnukka maksaa Tokmanneissa tms tavarataloissa muutaman kympin. Ei kannata lähteä siten öljyä tilailemaan.

Jos vie omia varaosia, sitten taitaa olla varaosatakuun kanssa aika hiljaista kun on tilattu eri paikasta? Voi sitten arvioida onko vaivan/riskin arvoista.

Raitisilmansuodattimenhan voinee vaihtaa itsekin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

M_M

Lainaus käyttäjältä: jt - 13.09.18 - klo:11:00
Raitisilmansuodattimenhan voinee vaihtaa itsekin.

Voihan ne kaikki huollot tehdä itse niin halutessaan. Jos kuitenkin haluaa merkkihuollon leiman (tai "leiman" kun on sähköinen huoltokirja) niin siellä tehdään kaikki huolto-ohjelman mukaiset työt, piste.

Tätä kyselin joskus kun olisin itsekin mieluusti tehnyt muutamia pikkujuttuja itse, vaan ei onnistunut.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ConD

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.09.18 - klo:20:02
Ymmärränkö oikein, että takuunalaiseen autoon olet huoltoa varten tilannut OEM-osat maailmalta ja tästä ei ole mutistu? Kuulostaa hyvältä.
Ymmärsit täsmälleen oikein. Ei mitään ongelmaa ole ollut... Aina on leimat tulleet kirjaan kuten pitääkin. Esim. DSG öljyjen vaihto viimeksi oli vaivaiset 90, yksistään halvempi kun vei oman paketin sinne. Muista suodattimista ja tarvikkeista puhumattakaan...



Lainaus käyttäjältä: Redi_sp - 13.09.18 - klo:10:34
Saksa taipuu itsellä melko alkeellisesti, joten siksi vielä varmistankin, että kun minulla on nämä tuotteet tilattu, niin kaikki on oikein?



Kiitos kaikille jo vastauksista/keskustelusta, arvasin, että tähän foorumiin voi luottaa!  8)

En uskalla 100,1% varmuutta antaa, koska en ihan tarkkaan autoasi tunne, mutta nuilla spekseillä mitä annoit ja mitä itse arvasin, oltaisiin aika lähellä samaa lopputulosta kuin kuvassasi.

Lisäksi suosittelen kokeilemaan selaimena Google chromea, ja laita siitä käännös-lisäpalikka päälle ja kääntele sivut Englanniksi. Asiat helpottuu aika paljon jos Saksa tuntuu vaikealta. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

SiPaLe

Varaosatakuustahan saa tosiaan sitten vastata itse jos osat vie, harvemmin noissa kyllä perus huollon osissa mitään tulee. Työn osuudelle voi olla vaikea saada takuuta näiden osien osalta jos ei osat myyneestä liikkeestä tähän lähdetä mukaan. Ja kannattaa laittaa ainakin muualta ostetusta öljystä kuitti talteen huoltokuitin väliin, on todisteena jos jotain moottoriin liittyvää häikkää ilmenee ja epäillään onko oikeat öljyt ollut koneessa.

Redi_sp

Lainaus käyttäjältä: ConD - 13.09.18 - klo:13:48

En uskalla 100,1% varmuutta antaa, koska en ihan tarkkaan autoasi tunne, mutta nuilla spekseillä mitä annoit ja mitä itse arvasin, oltaisiin aika lähellä samaa lopputulosta kuin kuvassasi.

Lisäksi suosittelen kokeilemaan selaimena Google chromea, ja laita siitä käännös-lisäpalikka päälle ja kääntele sivut Englanniksi. Asiat helpottuu aika paljon jos Saksa tuntuu vaikealta. :)

Näillä mennään ja kiitos avusta!

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Redi_sp - 13.09.18 - klo:15:13
Näillä mennään ja kiitos avusta!
Kannattaa myös oikeasti miettiä onko parin kympin säästäminen vuodessa tuon vaivan ja riskin arvoista.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 13.09.18 - klo:17:35
Kannattaa myös oikeasti miettiä onko parin kympin säästäminen vuodessa tuon vaivan ja riskin arvoista.
Koet että maailmalta varaosanumerolla raitisilmasuodattimen tilaamiseen 60% halvemmalla liittyy kovakin riski? Puhumattakaan 60tkm välein vaihdettavista 200, sytytystulpista jne?

Kukin toki tavallaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hesse

Piti oikein katsoa mitä osat maksoi 1,2 TSI Skodaan Rinta-Joupilla verrattuna tuohon nettilistaan:
Öljysuodatin 12,30 (Netistä 8,90)
Proppu+tiiviste 5,80 (Netistä 5,00)
Sytytystulpat 74,00 (Netistä 62,00)

M_M

Totta kai se säästö riippuu huollon laajuudesta (mihin muuten edellisestä vertailusta unohtui moottoriöljy, eikö sitä vaihdettu ollenkaan?).

Kuten sanoin jo aiemmin, itse säästin yhdellä huoltokäynnillä 140 euroa joka on minulle huomattava raha, jollekin muulle ehkä ei.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

maileri

 Se on hyvä tässä vaiheessa laittaa pennit säästöön tulevia DSG ja konevaurioita varten.

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 15.09.18 - klo:00:34
Piti oikein katsoa mitä osat maksoi 1,2 TSI Skodaan Rinta-Joupilla verrattuna tuohon nettilistaan:
Öljysuodatin 12,30 (Netistä 8,90)
Proppu+tiiviste 5,80 (Netistä 5,00)
Sytytystulpat 74,00 (Netistä 62,00)

Säästö tässä on luokkaa muutama euro kun ottaa huomioon ahw shopin lähetyskulut.  😀😀😀

Sytytystulpat vaihtamalla itse säästäisi heti 100 euroa...


Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.09.18 - klo:18:04
Säästö tässä on luokkaa muutama euro kun ottaa huomioon ahw shopin lähetyskulut.  😀😀😀

Sytytystulpat vaihtamalla itse säästäisi heti 100 euroa...



Mitä hyötyä käyttää merkkarilla jos itse tekee huoltokohteita kun et saa liikkumisturvaa mikä aino mitä merkkarilta saa verraten muuhu korjaamoon

Sekä korjaamo voi kieltäytyä laittamasta asiakkaan omia osia ja jos kaikki persaukisille tuntuu niin kalliilta, ehkä ne huollot pitäis sit itse tehdä eikä valittaa

JTK

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.09.18 - klo:11:07
Voihan ne kaikki huollot tehdä itse niin halutessaan. Jos kuitenkin haluaa merkkihuollon leiman (tai "leiman" kun on sähköinen huoltokirja) niin siellä tehdään kaikki huolto-ohjelman mukaiset työt, piste.

Tätä kyselin joskus kun olisin itsekin mieluusti tehnyt muutamia pikkujuttuja itse, vaan ei onnistunut.
VW:n marmorilla onnistui. Viime huollossa (Polo TDI ) sovin etukäteen vaihtavani huolto-ohjelmaan kuuluvat raitisilmasuodattimen ja polttoaineensuodattimen itse ja leima tuli normaalisti.

sakal83

Itse en edes sopinut mitään, ilmoitin vaan että raitisilmansuodatin on jo vaihdettu ja homma oli sillä selvä.
Kuten tuossa jo sanottiin, niin perus huollothan voisi itse tehdä puolessa tunnissa, mutta jos sitä leimaa hamuaa niin pakko on jotain huoltoäijillekin maksaa.
Kaikki omia valintoja, olit sitten oikeasti persaukinen tai netissä esiintyvä kroisos.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: JTK - 15.09.18 - klo:21:08
VW:n marmorilla onnistui. Viime huollossa (Polo TDI ) sovin etukäteen vaihtavani huolto-ohjelmaan kuuluvat raitisilmasuodattimen ja polttoaineensuodattimen itse ja leima tuli normaalisti.

Mitenköhän tuo vaikuttaa takuuseen esimerkiksi polttoainejärjestelmän kanssa?

Jonkun viestiketjun luin missä 1.6tdi koneessa p-a suodattimen vaihtoon pitää pumppua pyörittää esim. Vcds avulla että saa mehut korkeapainepumpulle asti, ennen käynnistystä jotta ei pyöri kuivana ilman voitelua. Voiko ne tuohon vedota sitten jos ja kun se pumppu hajoaa...?

Tai joku tuossa tulppia toi itse huoltoon. Kuvitellaan että tulpasta irtoaa pala joka hajoittaa paikkoja. Väännät sitten tulpan myyneen yrityksen kanssa vastuista, kun huollossa on tehty van asennustyö.

Epätodennäköistä, mutta silti...

Leimanhan siihen kirjaan saa, mutta koneelta näkevät sitten tehdyt toimenpiteet ja mitä osia on heidän kauttaan myyty.

Itse olen joskus öljyt vienyt huoltoon mukana, mutta pyrin aina saamaan varaosatakuun ja työtakuun samasta paikasta.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

M_M

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 16.09.18 - klo:00:38
Tai joku tuossa tulppia toi itse huoltoon. Kuvitellaan että tulpasta irtoaa pala joka hajoittaa paikkoja. Väännät sitten tulpan myyneen yrityksen kanssa vastuista, kun huollossa on tehty van asennustyö.

Olisi kyllä mielenkiintoinen tilanne kokeilla. Ne tulpat mitä olen huoltoon vienyt, ovat alkuperäisiä konsernin varaosia, eivätkä eroa paketiltaan tai miltään muiltakaan osin niistä tulpista jotka huolto ottaisi omista varastoistaan. Jos niissä jotain vikaa sitten on, niin hauska pyörittelyhän siitä varmaan tulisi kun Audin merkkihuolto syyttää viallisista tulpista minua, joka sitten syytä vuorostani saksalaista Audi-kauppaa joka syyttää... Volkswagen-konsernia. Ympyrä sulkeutuu?  ;D
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Öljyjenkin vienti on tänä päivänä vähän, niin ja näin, jos marmorilta sai väliöljynvaihdon 99, ja öljypiste olisi ollut vaille 120,.  Alle satasella en viitsi edes omia öljyjä viedä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JTK

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 16.09.18 - klo:00:38
Mitenköhän tuo vaikuttaa takuuseen esimerkiksi polttoainejärjestelmän kanssa?

Jonkun viestiketjun luin missä 1.6tdi koneessa p-a suodattimen vaihtoon pitää pumppua pyörittää esim. Vcds avulla että saa mehut korkeapainepumpulle asti, ennen käynnistystä jotta ei pyöri kuivana ilman voitelua. Voiko ne tuohon vedota sitten jos ja kun se pumppu hajoaa...?

Tai joku tuossa tulppia toi itse huoltoon. Kuvitellaan että tulpasta irtoaa pala joka hajoittaa paikkoja. Väännät sitten tulpan myyneen yrityksen kanssa vastuista, kun huollossa on tehty van asennustyö.

Epätodennäköistä, mutta silti...

Leimanhan siihen kirjaan saa, mutta koneelta näkevät sitten tehdyt toimenpiteet ja mitä osia on heidän kauttaan myyty.

Itse olen joskus öljyt vienyt huoltoon mukana, mutta pyrin aina saamaan varaosatakuun ja työtakuun samasta paikasta.
Pa-suodatin pitää täyttää löpöllä ennen asennusta ja ennen starttia käytellä virtoja useita kertoja päällä niin siirtopumppu painaa linjan täyteen.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: JTK - 16.09.18 - klo:11:46
Pa-suodatin pitää täyttää löpöllä ennen asennusta ja ennen starttia käytellä virtoja useita kertoja päällä niin siirtopumppu painaa linjan täyteen.
Ei riitä. Tuolla konstilla suodattimen ja korkeapainepumpun välisiin letkuihin jää ilmaa, ja riski pumpun vaurioitumisesta on todellinen kun muistetaan että ruiskutuspaineet on nykyautoissa kovat.

Oikeaoppiseen vaihtoon tarvitaan testeri.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

M_M

Todettakoon vielä noista säästöistä omilla osilla... varailin juuri A4 määräaikaishuollon ja säästöä omat osat viemällä tulee noin 190,. Jollekin tietysti tuokin on liian pieni säästö noin varttitunnin vaivasta, mutta mulle kyllä kelpaa.

Huoltoa varatessa erikseen mainittiin, että liikkumisturvan voimassa pysymiseksi osien tulee olla alkuperäisiä varaosia, joita ne toki ovatkin.

Mutta ilmeisesti jos hakee motonetistä tai vastaavasta osat niin sitten joutuu tuosta liikkumisturvasta luopumaan...? Voi toki olla tulkintaeroja huoltojen välillä tässä, tiedä häntä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy