Kirjoittaja Aihe: Mercedes-Benz esitteli EQC-sähkökatumaasturinsa  (Luettu 896 kertaa)

Poissa arskas_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 244
  • 2.0T DSG Style
    • Profiili
Uuteen aikakauteen siirtyvä Mercedes-Benz esitteli EQC-sähkökatumaasturinsa, ja se on tekniikaltaan yllättävän tavallinen
4.9.2018
Mercedes-Benz EQC kilpailee suoraan Jaguar I-Pacen ja Audi E-tronin kanssa. Sarjatuotanto käynnistyy ensi kesään mennessä.
LATAAMINEN ONNISTUU Type 2 -pistokkeella enintään 7,4 kilowatin teholla, ja CCS-pikalatauksessa päästään tällä erää reiluun 100 kilowattiin. Mercedes on mukana saksalaisten autovalmistajien Ionity-lataushankkeessa, jonka pikalatausasemilla voi ladata 400 voltin latauksessa jopa 200 kilowatin teholla, joten kenties rahkeet riittävät lopulta sinnekin.

Nyt käytössä olevalla järjestelyllä 10 prosentin varauksesta 80 prosenttiin lataaminen onnistuu 40 minuutissa. Tosin riittävän tehokkaat pikalaturit ovat etenkin Suomessa toistaiseksi kortilla.

Kotilatausta ajatellen autoon integroitu laturi on siitä hyvä, että kolmivaihelatauspisteellä voi käyttää kahta vaihetta 16 ampeerin virralla. Sulakekoon pitäisi siis riittää useimmissa kotitalouksissa. Esimerkiksi Jaguarin vaatima yhden vaiheen ja 32 ampeerin latauspiste voi olla vaikeampi järjestää.

EQC ALOITTAA Mercedeksellä uuden kauden, sillä vuoden 2022 loppuun mennessä myyntiin on tulossa kymmenen erilaista täyssähkö-Mercedestä. Sähköinen versio tulee tarjolle periaatteessa jokaiseen henkilöautoluokkaan.
SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
ex. VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi