Hävettääkö ajaa TSI:llä

Aloittaja jaspasA4, 31.08.18 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

clacson

#30
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.09.18 - klo:15:00
Se hieman ihmetyttää, ettei Euroopan suurin autokonserni pysty parempaan ...... myöskään moraalisesti   :( :o :-[
Pystyisihän se paljonkin parempaan avaamalla rahamassia, mutta sehän leikkaisi sijoittajien tuotto-odotuksia, josta sijoittajat ottaisivat nokkiinsa, tämä johtaisi osakkeiden arvon alenemiseen, josta sijoittajat eivät myöskään tykkäisi, joka...

Joten ostetaan me vaan näitä "ongelma"tapauksia ja yritetään päästä pisteestä a pisteeseen b ilman suurempia häiriöitä.  8)  ::)
Tosin pirssi pirssiltä pitenevät toimitusajat pistävät kyllä harkitsemaan jotain muuta kirjainyhdistelmää.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

a4b8

Toisaalta ihmetyttää kun ihmiset ympäri maailmaa jaksavat jonottaa näitä VAG-romuja kuukausikaupalla! Itsekin kohta 6 kk ja loppua ei näy!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 01.09.18 - klo:19:11
Toisaalta ihmetyttää kun ihmiset ympäri maailmaa jaksavat jonottaa näitä VAG-romuja kuukausikaupalla! Itsekin kohta 6 kk ja loppua ei näy!

Olen ihmetellyt samaa tyhmyyttä. Ilmeisesti tuo oravanpyörä on valmis, kun ostat ensimmäisen uuden vag:n, niin sen jälkeen on pakko aina ennen takuuajan loppumista ostaa uusi. Näin sinun mielenrauhasi säilyy, kun tietää että isommatkin farssit ei välttämättä mene omasta lompakosta  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Tekee tiukkaa ostaa uusi ennen takuuajan loppumista kun uutta joutuu odottamaan vuoden. Kaveri odottanut Seatia jo yli puolitoista vuotta! Kun auto on vuoden vanha niin viimeistään silloin tilattava uusi. ;)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

europe

Mitähän "isompia farsseja" on löytynyt vaikkapa näistä jo kuusi (6) vuotta markkinoilla olleista jakohihnallisista TSI-moottoreista...Ei mitään ja karppa senkun levittää omaa mutuaan kuukaudesta toiseen...Varsinainen missio. Ei jaksaisi.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 01.09.18 - klo:19:38
Tekee tiukkaa ostaa uusi ennen takuuajan loppumista kun uutta joutuu odottamaan vuoden. Kaveri odottanut Seatia jo yli puolitoista vuotta! Kun auto on vuoden vanha niin viimeistään silloin tilattava uusi. ;)

Seatissa on ainakin vuoden loppuun saakka viiden vuoden takuu.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Quattro A4

Ei hävettänyt ajaa TFSI:llä. Eikä hävetä ajaa BMW:llä. Moni ilmeisesti jättää Bemarin ostamatta, koska pelkää mulkun leimaa. Öljypönikkää ei tarvitse Bemarin takakontissa pitää mukana. Öljynvaihdosta 25tkm ja edelleen oillevel max.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Zego

Karstoitus on tietty aina vaan TSI:n harmi, oli siinä ketju tai hihna.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: europe - 01.09.18 - klo:19:41
Ei mitään ja karppa senkun levittää omaa mutuaan kuukaudesta toiseen...Varsinainen missio. Ei jaksaisi.

Tai sitten, kun on pakosta VAG:sten kanssa tekemisissä melkein päivittäin, niin asioita ei enää katso vag-aurinkolasit päässä, vaikka sellainen löytyisi myös itseltä  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Arttu

Perheessä neljäs TSI käytössä. Erittäin luotettavia autoja ja polttoainetalous hyvä, joten miksi hävettäisi? Perheessämme on kaksi Skodaa, joista viimeisen kahdentoista vuoden aikana on kaksi kertaa tarvinnut viedä auto korjaamolle huoltojen välissä.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Zego - 01.09.18 - klo:21:11
Karstoitus on tietty aina vaan TSI:n harmi, oli siinä ketju tai hihna.
Minua ainakin niin hävettää, kun on karstainen kone. Tai mistäs sen tietäisin, onko 50tkm:n aikana kertynyt paljon vai vähän karstaa koneeseen. Epäilemättä sitä siellä on, kun öljytikusta katsoo. 8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

r151809

Päin vastoin, ylpeähän tässä pitää olla - ei sitä joka poika jakoketjua itse pihassa vaihda.. Remontin venyminen vähän kyllä nolottaa - nokka-akselin säädintä en löytänyt Suomesta kohtuulliseen hintaan ja kusti polkee Saksasta tänne laivalla..

GranLavida

Ei hävetä ajaa TSI:llä, en saanut öljypurkkia mukaan kun ostin auton, muttei tähän tarvinnut huoltojen välillä lisätäkkään öljyä (30tkm). Viimeksi olen saanut oljyä autonoston yhteydessä vuonna 2007, mutta silloin oli Rellu kyseessä.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

mfroberg

Kun tästä TSI-koneiden öljynsyönnistä niin täällä spekuloidaan niin autojen pesun yhteydessä vilkaisin eilen meidän Vagilaisten konehuoneisiin.

Jos oletetaan että öljypinta on ollut max-merkin kohdalla kun autot on hankittu(en tarkastanut) niin jos min-merkki on vaikka 0% ja max-merkki on 100% niin tilanne tällä hetkellä on:

1.0 TSI 26 tkm, öljynpinta hieman alle puolen, n.40%
1.5 TSI 20 tkm, öljynpinta hieman yli puolen, n.60%

Oma 1.0 TSI söin tuon kaiken jo ekalla 10 tkm matkalla niin kuin uusi kone tekee, vaimon autosta en osaa sanoa koska/miten on syönyt. Kumpaankaan en usko että tarvitsee huoltovälillä (30 tkm) lisätä mitään. Vaimon edellinen auto 1.6 TDI (2015) pyysi kerran täydennystä (ekalla?) 30 tkm huoltovälillä, edellinen 1.4 TSI (2012) ei koskaan.

Yhdessäkään uudessa autossamme ei ole ollut öljypönikkää takaloosterissa, tuo dieseli olisi sellaista ilmeisesti hieman kaivannutkin.

Ja ai niin, ei hävetä näillä suhailla. Ihan "sattumalta" kerkesi hankkia 2 kpl uutta pikkubensaturboa ennen hiukkasloukku- ja nyt myös näitä WLTP-leikkejä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Popo

Minua hävettäisi kuittailla TSI:n suuntaan, jos oli yhtä paljon vikoja, kun 306 Pösössäni 50 tkm/5 vuoden aikana. Tai ainakin vaadittaisiin pitävää pokkaa...  ::)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mfroberg

Kun Talbot meni konkkaan tms. ja Peugeot sen osti niin Talbotilla oli jo yksi automalli valmiiksi kehitettynä mutta sitä ei keretty puskemaan markkinoille ennen kuin tuli noutaja. Mutta Peugeot tuon mallin lanseerasi sitten omissa nimissään ja...tadaa... Peugeot 306 näki päivänvalon.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Popo

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.09.18 - klo:14:29
Kun Talbot meni konkkaan tms. ja Peugeot sen osti niin Talbotilla oli jo yksi automalli valmiiksi kehitettynä mutta sitä ei keretty puskemaan markkinoille ennen kuin tuli noutaja. Mutta Peugeot tuon mallin lanseerasi sitten omissa nimissään ja...tadaa... Peugeot 306 näki päivänvalon.

Eiks tuo ollut 309?
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

kramer

#47
Lainaus käyttäjältä: SNG - 01.09.18 - klo:08:47
Jep. Ensimmäinen vaggine 2.0Tdi BKD-koneella hörppi noin puoli litraa öljynvaihtovälillä. Vaikka öljynkulutus oli tehtaan spekseissä, niin kyllähän tuo ketutti. Nykyinen 2.0 Tdi BMM-koneella, eikä siis ole tarvinnut lisäillä ollenkaan. BKD oli dieseliksi kierrosherkkä, BMM vääntävämpi.

Gasoliinikulkine 1.8T(f)si-koneella, eikä ole siihenkään tarvinnut lisäillä öljyä. Ketju tietty pelottaa,mutta ehkä se on riittävästi vahvempi ketju kuin 1.4:ssa.

1.4TSI:tä en käytettynä kyllä rohkenisi ostaa.

PS. Reilu viikko sitten oli tuulilasin vaihdon ajan Toipota Auris hybridi vuokra-autona. Ilmoitin vuokraamolle, ettei enää koskaan toipota hybridiä. Karsea laitos suorituskyvyltään.

Kaksi 1.4TSI pirssiä taloudessa ja yksi ollut aikasemmin ja ei hävetä pätkääkään. Ketju vaihdettu kahdessa pirssissä maahantuojan piikkiin. Öljyä ei syö yhtään. Sen sijaan 1.8tfsi:llä hävetti ku oltiin kaverin kanssa lapin reissulla, öljyä sai lisäillä p-paikalla. Söi yli litran tuhannella, onneksi maahantuoja maksoi remontin tässäkin tapauksessa. Itse tohdin kyllä ostaa 1.4TSI:n ennemmin kuin 1.8TSI/TFSI:n (2008-2011) mikäli mäntäremonttia ei ole tehty.

Pösömiehet jättäisin omaan arvoonsa ja autot kauppaan.  ;D

Zego

Valitettavasti on PSA konserni taitanut tehdä laadukkaampia autoja kuin VW Group jos takuuaikaisia korjauskuluja per auto tarkastelee (Warranty Week), siellä PSA Toyotan kanssa samalla tasolla vaikka takuuaika monessa maassa paljon pitempi. Vastaavassa tilastossa VW on ollut jo 15 vuotta ykköspaikalla, eli eniten korjauskuluja per auto takuuajan aikana. Miksi piruilla toiselle merkille jos kerran on omaansa tyytyväinen? Jokaisella valmistajalla on maanantaikappaleita tai hetkittäisiä ongelmia tuotannossa, toiset vaan eivät koskaan edes korjaa niitä...

sakal83

Itseä ei ”hävetä” kiikutella autoa pajalle, jos niiksen tulisi.
Jouduin itseasiassa tuossa viime viikolla ajelemaan vuokrakärryllä ja kyllähän sitä hävetti sillä uudenkarhealla tojotalla ajella.
En edes viitsi listata mitä kaikkea autossa oli päin persettä tai viime vuosituhannelta.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Popo - 03.09.18 - klo:14:33
Eiks tuo ollut 309?
[/quote

Shit, olet oikeassa, meni puurot ja vellit sekaisin ja viimeinen numero ylösalaisin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

-karppa-

Ja nämä esimerkit vakuuttaa ostamaan vielä TSI vag:n ja pysymään merkissä  ;)?

Lainaus käyttäjältä: kramer - 03.09.18 - klo:16:18
Kaksi 1.4TSI pirssiä taloudessa ja yksi ollut aikasemmin ja ei hävetä pätkääkään. Ketju vaihdettu kahdessa pirssissä maahantuojan piikkiin. Öljyä ei syö yhtään. Sen sijaan 1.8tfsi:llä hävetti ku oltiin kaverin kanssa lapin reissulla, öljyä sai lisäillä p-paikalla. Söi yli litran tuhannella, onneksi maahantuoja maksoi remontin tässäkin tapauksessa. Itse tohdin kyllä ostaa 1.4TSI:n ennemmin kuin 1.8TSI/TFSI:n (2008-2011) mikäli mäntäremonttia ei ole tehty.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Popo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.09.18 - klo:18:57
Ja nämä esimerkit vakuuttaa ostamaan vielä TSI vag:n ja pysymään merkissä  ;)?

Nuo alleviivamasi  kohdat kyllä vakuuttavat enemmän pysymään merkissä, kuin Automaan aikanaan  tarjoama "Artisti maksaa 100% takuun jälkeen" ja  vaihtotarjousta pyytäessä kerrottiin osuvasti miten huonoa suunnittelua edellisessä Pösössäni oli.

Siltikin lähipiirissä on edelleen ihan tyytyväinen PSA-konsernin tuotteiden käyttäjä, voin harkita itsekin jatkossa, jos palvelu pelaa. Autot ja maahatuojakin ovat vaihtuneet, mitä sitä vanhoja muistelemaan...

Eniten tuossa jakoketju-casessa on arveluttanut, jos pitäisi tapella auton myyneen lähtökohtaisesti palvelukyvyttömän MetroAuton kanssa selvästä asiasta. Mutta eipä ole ollut tarvetta ja huolto pelaa toisaalla...

Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Eppu H

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.09.18 - klo:17:32
Itseä ei ”hävetä” kiikutella autoa pajalle, jos niiksen tulisi.
Jouduin itseasiassa tuossa viime viikolla ajelemaan vuokrakärryllä ja kyllähän sitä hävetti sillä uudenkarhealla tojotalla ajella.
En edes viitsi listata mitä kaikkea autossa oli päin persettä tai viime vuosituhannelta.
Minun Tojossani päin persettä ei ole muuta kuin penkkien istuinosat  ja viime vuosituhannella tehtyjä osia tuossa on tuskin yhtään.

kramer

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.09.18 - klo:18:57
Ja nämä esimerkit vakuuttaa ostamaan vielä TSI vag:n ja pysymään merkissä  ;)?

Kyllä!  :D

Kun omaa lompakkoo ei tartte käyttää 5-6 vuotta vanhan auton tyyppivikojen korjaamiseen, niin miksei.
Kaffipöytäkeskusteluissa tulee kyllä ilmi aika paljon tyyppivikoja merkistä riippumatta ja toisilla merkeillä ei menekään hirveän ruususesti vastuunkannot.
Siinä vaiheessa voi kyllä merkki vaihtua jos selvää valmistusvirhettä ei korvata.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Eppu H - 04.09.18 - klo:11:14
Minun Tojossani päin persettä ei ole muuta kuin penkkien istuinosat  ja viime vuosituhannella tehtyjä osia tuossa on tuskin yhtään.
Good for you.
Tässä tojotassa ei juurikaan hurraamista ollut. Ja ihmettelen suuresti kuka kyseistä autoa ostaa omalla rahalla. Kyseessä Nauriksen hypridiversio.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

multsi

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 05.09.18 - klo:06:24
Good for you.
Tässä tojotassa ei juurikaan hurraamista ollut. Ja ihmettelen suuresti kuka kyseistä autoa ostaa omalla rahalla. Kyseessä Nauriksen hypridiversio.

Oisko pienen kulutuksen takia, ominaisuuksiltaan nuo eroa olennaisesti mitenkään vastaavista, ja ainakaan vikoja ei tarvitse pelätä. Jos omalla rahalla autoa ostaa, niin erityisesti tuo viattomuus merkitsee  varmaan aika monelle paljonkin... Hybridejä on ollut jo 20v toyotalla, eikä niistä ole kuulunut mitään pahaa. Suorituskyky, jos se jollekkin ongelma on, niin korjaantuu ensi vuonna myyntiin tulevassa uudessa mallissa. Puheet "toyotat on v***n paskoja ajaa", eivät oman kokemukseni mukaan myöskään pohjaudu mihinkään muuhun kuin asenteelliseen mielikuvaan. Rata-ajoon on toki autot erikseen. Sekin on totta, että moniin saksalaisiin saa lisärahalla mukavampaa sportti-istuinta ym., mutta kulimalleissa ei erot ovat kyllä ihan makuasioita. Uusien Toyotien ohjaamosta en kyllä keksi yhtään viime vuosituhannelta peräisin olevaa asiaa.

Mua aina huvittaa kun on yksi kaveri, jota voidaan pitää ns. vag-uskovaisena, niin hänen mielestään kaikki japsit(vaikka ne ovatkin kaikki nykyään Euroopassa suuunniteltuja ja tehtyjä) ovat "paskoja ajaa", vaikka kokemus ratin takaa on aika tarkkaan nolla.

Eikös noista PSA:n Thp-moottoreista ole kanssa tapana mennä jakoketjuja, jonka lisäksi imusarja karstoittuu tukkoon muutaman vuoden välein.

Ja itseä ei hävettäisi ajaa millään autolla.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: multsi - 05.09.18 - klo:09:12
Ja itseä ei hävettäisi ajaa millään autolla.

Minua hävettäisi ajaa suurikulutuksisella autolla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 05.09.18 - klo:09:28
Minua hävettäisi ajaa suurikulutuksisella autolla.

Mua hävettäis olla sellainen ihminen, jonka koko elämä pyörii sen ympärillä kuinka pienellä kulutuksella autoansa pystyy ajamaan. Ja hävettäis olla myös sellainen joka foorumeilla hehkuttaa pientä kulutusta ja kuvittelee että jotain muuta kiinnostaa se tai että sillä saa respektiä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 05.09.18 - klo:10:12
Mua hävettäis olla sellainen ihminen, jonka koko elämä pyörii sen ympärillä kuinka pienellä kulutuksella autoansa pystyy ajamaan. Ja hävettäis olla myös sellainen joka foorumeilla hehkuttaa pientä kulutusta ja kuvittelee että jotain muuta kiinnostaa se tai että sillä saa respektiä.
Nyt liikutaan jo harhan alueella. Minua ainakin kiinnostaa teknisesti se, että miten vähällä polttoaineella saadaan moottori toimimaan ja auto kulkemaan. Myöskin muut tekniset ominaisuudet kiinnostavat. Minua myös kiinnostaa se, että oma liikkumiseni tuottaa vähemmän päästöjä kohtuullisen järkevällä investoinnilla. Tämä ei ole mitään huomion hakua, vaan innostusta tekniikkaan ja toistenkin ajattelua. Eli kääntäen tämä asia päälaelleen, minua hävettää polttoaineen tuhlarit.  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy