Kirjoittaja Aihe: Audi A3 1,4 automaatti  (Luettu 4550 kertaa)

Poissa Joppeti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Audi A3 1,4 automaatti
« : 30.08.18 - klo:01:04 »
Morjens,
olen uusi täällä foorumilla ja auton vaihto olisi edessä audiin. Onko teillä antaa jotakin neuvoja/vinkkejä kun olen menossa katsomaan automaattilaatikolla olevaa audi hatchback mallia jolla ajettu 120tkm, että mitä paikkoja kannattaisi katsoa tarkemmin ja ottaa huomioon?.

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.503
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #1 : 30.08.18 - klo:07:15 »
Vikakoodit aina joka autosta lukuun ennen kaupantekoa, merkistä ja/tai hinnasta riippumatta. Tämän konsernin vehkeissä VCDS on ylivoimaisesti paras.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa Fors10

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #2 : 30.08.18 - klo:08:11 »
Kannattaa varmistaa, ettei S Tronic(DSG) nyi. Jos nykii ajon aikana, kannattaa jättää kauppaan. Pitäisi noilla kilsoilla olla jo vähintään kahteen kertaan vaihteistoöljyt vaihdettu, joten tarkista se (60tkm vaihtoväli). Itse 1.4 TFSI on jo 8V-koppasessa hihnalla, joten sen pitäisi pelittää hyvin, itsellä paljon kokemusta tuosta koneesta golfin ja leonin keulilla 103 kW versiona (CHPA). Yhteensä olen itse autoihin laittanut ~75tkm, joiden aikana en kertaakaan joutunut käyttämään pajalla mekaanisen vian vuoksi. Pelkät määräaikaishuollot. Golfilla oli ajettu 115tkm ja leonilla 85tkm.

Kannattaa maksaa trafille muutama euro auton perusteellisesta historiasta, mistä käy ilmi entiset omistajat, katsastus/kilometrihistoria ja rekisterinumerohistoria. Muuten en osaa enempää neuvoa, koska oman kokemuksen pohjalla en tiedä mitään mahdollisia vikoja, niitä ei ollut. Toisaalta, mulla molemmat oli manuaaleja.

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #3 : 30.08.18 - klo:08:59 »
Jos kone 1.4 T(F)SI niin automaatti S-Tronic on DSG7(DQ200)ja siihen _EI_ vaihdeta öljyjä joten sellaista merkintää on turha huoltokirjasta myöskään etsiä.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa Fors10

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #4 : 30.08.18 - klo:09:08 »
Jos kone 1.4 T(F)SI niin automaatti S-Tronic on DSG7(DQ200)ja siihen _EI_ vaihdeta öljyjä joten sellaista merkintää on turha huoltokirjasta myöskään etsiä.

DQ200:ssa on 1.8 litrainen öljytilavuus mekatroniikkaa varten. Siinä vaihtoväli max. 60tkm välein. Itse ostin nykyisen kipponi merkkiliikkeestä ja grillasin automyyjää tarkistamaan vaihteistoöljyn vaihtohistorian heidän omista järjestelmistään. Tosiaan huoltokirjassa merkintää ei ole kuivakytkinlaatikosta johtuen.

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 477
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #5 : 30.08.18 - klo:09:25 »
Jaa? Meillä on vaimon Golfissa myös DQ200 eikä siinä tietääkseni ole öljynvaihtoja lainkaan. Aikoinaan oli mekatroniikkaöljynvaihtokamppis jossa vaihdettiin synteettiset mineraaleihin mutta muusta en kyllä ole kuullut.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.903
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #6 : 30.08.18 - klo:09:28 »
DQ200:ssa on 1.8 litrainen öljytilavuus mekatroniikkaa varten. Siinä vaihtoväli max. 60tkm välein.

Tämä ei pidä paikkaansa. On siellä öljyt, kahdetkin, ja voi ne vaihtaa, mutta virallisessa huoltoohjelmassa niille ei ole mitään vaihtoväliä. Jos siis haluaa ostaa DQ200 laatikolla varustetun auton jonka vaihteistoöljyt on vaihdettu 60tkm välein, niin varsin kauan saa etsiä.

Ehkä sellainenkin jostain löytyy johon on ne vaihdatettu, mutta se on sitten omistajan pitänyt erikseen joka kerta vaatia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13

Poissa Fors10

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Audi A3 1,4 automaatti
« Vastaus #7 : 30.08.18 - klo:11:05 »
Tämä ei pidä paikkaansa. On siellä öljyt, kahdetkin, ja voi ne vaihtaa, mutta virallisessa huoltoohjelmassa niille ei ole mitään vaihtoväliä. Jos siis haluaa ostaa DQ200 laatikolla varustetun auton jonka vaihteistoöljyt on vaihdettu 60tkm välein, niin varsin kauan saa etsiä.

Ehkä sellainenkin jostain löytyy johon on ne vaihdatettu, mutta se on sitten omistajan pitänyt erikseen joka kerta vaatia.

Noniin, taas osoitan tietämättömyyttäni. Itsellä siis edellinen omistaja vaihdattanut öljyt DQ200:aan, jonka seurauksena mulle jäi mielikuva että niitä vaihdellaan. Eli korjatakseni itseäni siellä on 1.8 litraa vaihteistoöljyä, jotka ovat suunniteltu eliniäksi ja niiden lisäksi 1.1 litraa meka-öljyä?

Menee nyt vähän offtopic, mutta uskon että tästäkin on ketjun aloittajalle vain hyötyä. :D

Ontopic: Kannattaa tarkistaa huoltokirjasta tai kysellä myyjältä, onko 37J7-kampanja tehty, siinä päivitetty TCU eliminoimaan 2-vaihteen ajoittaista töksähtelyä.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy