GOLF V variant -08, Black on White, ennen ja jälkeen.

Aloittaja Tomaatti_, 23.01.11 - klo:00:08

« edellinen - seuraava »

Tomaatti_

nyt onpi rekisteriotteessa noi kesägummit ja alusta :)





RTWteam

Pakun vanteiden sopivuudesta voi olla montaa mieltä mutta erillaiset ne varmasti on kuin naapurin auton vanteet ja itse Golfista niin olen sanonut sanottavani ja pysyn kannassani. -> näyttely kamaa  ;)

Tomaatti_

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 10.04.11 - klo:17:14
Pakun vanteiden sopivuudesta voi olla montaa mieltä mutta erillaiset ne varmasti on kuin naapurin auton vanteet ja itse Golfista niin olen sanonut sanottavani ja pysyn kannassani. -> näyttely kamaa  ;)

kaverin hiacessakin 20" pallot alla :P ja saivat uuden värin täksi kesäksi....

vanteiden kromilätkille ei ole vielä kerinnyt tekemään mitään, eikä helmoja ole vielä näkynyt :(

makelja

Lainaus käyttäjältä: Tomaatti_ - 03.04.11 - klo:21:00
se on kyllä totta et sais pois sen teipin sit jos ei hyvä, pitää huomen vähän mittailla noita ja tilata siivu teippiä :)
Mistä tuollaista kokomustaa teippiä saisi? 3M:n on sitä hiilikuitumallia, ja sitä en tahtoisi omaan.
Tarkoitus olisi teipata maskista kromit pois ja vanteisiin siihen Tettsutin puolan keskelle se syvennys mustaksi.

TT_rex


http://www.lamtekno.fi/

Useita erilaisia kuoseja tarjolla. Tuolta tilasin tuota 3M hiilarikalvoa.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Tomaatti_

myöskin www.verkkari.fi löytyy tätä kyseistä millä oma auto vedetty.

Tänään tuli sitten päivitettyä vähän ohjelmaa, ja penkitettyä toi :)

kun aikasemmin jo puhunut tässä et tuntunut että tossa olis enemmän kuin vakiot luvatut 140hp / 320nm... niin "vakioveto" dynossa tuotti 158,9 hp / 372nm
nyt autossa 184,9hp / 421,5nm. pyöriltä n.160hp / +380nm
sano tän tehny henkilö et ei näkyny jälkiä et ois jotain tehty aiemmin, et pirtein "vakio" 2,0tdi 140hp mitä ollut :O yleensä noissa kuulemma jotain 5-9hp enemmän mitä luvataan.

nyt myöskin tilattu leditakavalot, kun kaikki muutkin valot led/xenon

jni

^Oli ne Tuulilasissa mitanneet Mitsusta (sama kone) myös 160 hp ja vääntöä yli 350 Nm aikoinaan vakiokoneesta.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tomaatti_ - 11.04.11 - klo:21:00
niin "vakioveto" dynossa tuotti 158,9 hp / 372nm
Aika likellä mitä omastaki mitattiin, mittaus pitää toistaa kyl kesällä... joku noissa arvoissa kusee heh
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tomaatti_

no berhana, mut nyt jaksaa noil palloilla rullaillakkin vähän joutusammin...

tuli tossa illan aikana värkättyä vanteiden kromilätkät tolla samalla teipillä kuin katto ja konepelti, nyt siis auto taas kokonaan black on white mukaaan :)

kotka

Kun oma kottero kävi dynossa ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, niin edes 1 kw:tä enempää ei tehdasilmoituksesta irronnut, sentään siihen pääsi. Kuitenkin 10 prosenttia tuohon tuli ohjelmoinnilla lisää, eli sama mopoilu jatkuu  :'(
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

RoccoScientist

OT: Ei kai noiden dynojen absoluuttisiin lukemiin kannata ihan sokeasti luottaa? "Korjauskertoimillahan" noita taitaa kuitenkin saada rukattua mihin suuntaan vain. Muutokset sen sijaan voivat olla luotettavia, kunhan dynotukset tehdään samalla tavalla ennen ja jälkeen.

Lainaakun aikasemmin jo puhunut tässä et tuntunut että tossa olis enemmän kuin vakiot luvatut 140hp / 320nm..

Osa tästä voi selittyä sillä, että volkkarin kaasupolkimien vaste ei ole lineaarinen. Ainakin kaikissa kokeilemissani peleissä kone tuntuu antavan suurimman osan tehoistaan jo siinä vaiheessa kun kaasupolkimen liikeradasta on kulutettu reilu puolet. Nilkan ojentaminen suoraksi vapauttaa sitten ehkä ne loput viisi hevosvoimaa, eikä anna enää sellaista tulosta kuin olisi odottanut. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että jopa tuo 122-heppainen 1,4 TSI tuntuu arkiajossa yllättävän pirteältä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

Lainaus käyttäjältä: kotka - 14.04.11 - klo:15:29
Kun oma kottero kävi dynossa ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, niin edes 1 kw:tä enempää ei tehdasilmoituksesta irronnut, sentään siihen pääsi. Kuitenkin 10 prosenttia tuohon tuli ohjelmoinnilla lisää, eli sama mopoilu jatkuu  :'(

Off topiccia hiukan, mutta noissa dynoissa olosuhteet ja itse  laitteet vaikuttavat kanssa mitattuihin lukemiin. Korkeapaineisempi ja kylmempi ilma antaa tietenkin moottorille heti paremmat toimintaolosuhteet kuin kesainen kuuma sadepaiva. Toisaalta testilaitteissakin on aina olemassa omat mittausvirheensa. Itsekin ajattelin tosin kayda mittauksen tekemassa ensimmaisen oljynhuollon jalkeen.

Edit: ja itse en tuijottaisi muita lukemia kuin pyoralta mitattuja tehoja. Moottoritehot tulevat kuitenkin aina jonkun arvion kautta laskettua ja niita ei kukaan pysty kunnolla arvioimaan (poislukien tehtaat ja moottorin irroitukset autosta).

pokkus

#102
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.04.11 - klo:15:49
OT: Ei kai noiden dynojen absoluuttisiin lukemiin kannata ihan sokeasti luottaa? "Korjauskertoimillahan" noita taitaa kuitenkin saada rukattua mihin suuntaan vain. Muutokset sen sijaan voivat olla luotettavia, kunhan dynotukset tehdään samalla tavalla ennen ja jälkeen.

Osa tästä voi selittyä sillä, että volkkarin kaasupolkimien vaste ei ole lineaarinen. Ainakin kaikissa kokeilemissani peleissä kone tuntuu antavan suurimman osan tehoistaan jo siinä vaiheessa kun kaasupolkimen liikeradasta on kulutettu reilu puolet. Nilkan ojentaminen suoraksi vapauttaa sitten ehkä ne loput viisi hevosvoimaa, eikä anna enää sellaista tulosta kuin olisi odottanut. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että jopa tuo 122-heppainen 1,4 TSI tuntuu arkiajossa yllättävän pirteältä.

Vahvasti samaa mielta kanssasi kummastakin asiasta. Muutokset dynolla saadaan helposti mitattua jos kaytetaan samaa dynoa ja mittaustapaa. Olettaen tietenkin, etta olosuhteetkin ovat suurinpiirtein samanlaiset.

Tuo kaasupoljinjuttukin on sellainen mita on tullut huomattua eri autoja ajaessa. Pahimpana esimerkkina on muutamia kertoja ajettu Daewoo/Chevrolet Kalos, jossa auto antoi 99% tehoista kaasupolkimen ensimmaisen sentin aikana. Loput reilut 10cm ei tuonut minkaanlaista lisapuhtia auton liikkumiseen. Tuon syyn takia auto tuntui jopa jarkyttavalta raketilta kaupungissa mutta maantiella tehojen puutteen huomasi paremmin.

Edit: jotta pysytaan edes vahan aiheessa, niin natti peli itse auto :) Tuota aanipuolta on ainakin laitettu kuntoon ihan urakalla, siita extraplussat! Itsekin tekisi mieli joskus viela omistaa auto, jossa olisi perussoitinta ja kaiuttimia paremmat vehkeet...

kotka

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 14.04.11 - klo:15:52
Off topiccia hiukan, mutta noissa dynoissa olosuhteet ja itse  laitteet vaikuttavat kanssa mitattuihin lukemiin. Korkeapaineisempi ja kylmempi ilma antaa tietenkin moottorille heti paremmat toimintaolosuhteet kuin kesainen kuuma sadepaiva. Toisaalta testilaitteissakin on aina olemassa omat mittausvirheensa. Itsekin ajattelin tosin kayda mittauksen tekemassa ensimmaisen oljynhuollon jalkeen.

Edit: ja itse en tuijottaisi muita lukemia kuin pyoralta mitattuja tehoja. Moottoritehot tulevat kuitenkin aina jonkun arvion kautta laskettua ja niita ei kukaan pysty kunnolla arvioimaan (poislukien tehtaat ja moottorin irroitukset autosta).

Sorry Ot: http://www.findiesel.fi/fi/Tehonmittaus.html <- Tuolla ohjeella ja ko. yrityksessä ohjelmointi ja mittaus on tehty. Ei ollut ihan kesän kuumin päivä, mutta tehonlisäys näkyy lapussa. Kun päivittäin tuossa noita mitattavia autoja näen, niin aika usein tehtaan tehot taitavat pitää paikkansa, eikä paljon ylimääräisiä hepoja ole mittailtu.. OT loppu
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Tomaatti_

jooo eihän sitä nyt sokeesti noihin lappuihin ja lippuihin voi luottaa... mut eron kyllä huomaa... ja hinta/laatusuhde hyvä.. myöskin oli sijaisautona passat variant vr6 4x4

Vepi

Samat vanteet oli mietinnässä tohon omaan B&W Octaviaankin, hienosti istuu Golfiin! Puolien keskustat olisin maalauttanut mustiksi, mikäli olisi kyseiset vanteet alle tulleet, mutta erittäin hyvältä kokonaisuus näyttää noinkin :)

Tomaatti_

Lainaus käyttäjältä: Vepi - 19.04.11 - klo:22:41
Samat vanteet oli mietinnässä tohon omaan B&W Octaviaankin, hienosti istuu Golfiin! Puolien keskustat olisin maalauttanut mustiksi, mikäli olisi kyseiset vanteet alle tulleet, mutta erittäin hyvältä kokonaisuus näyttää noinkin :)

mitä meinaat puolien keskustalla? :)

autoon tullut kaikkea pientä kivaa ton viimeisimmän kuvan jälkeen, vanteetkaan ei ole enään tollaset bling bling, vaan teeman mukaan ;)
myöskin sisustan tylsät harmaat listat teipattuna, menihän yllättävän paljon aikaa sellaseen näpertelyyn.
keulaa myöskin madallettu kuvista näkyvään...
+muuta, mut jos vaikka vkl jälkeen laittais uusia kuvia sitten   ::)

helmoja ei vieläkään ole kuulunut eikä näkynyt :(

Peltzi

Auto makasi tänään UGM:män pihassa tuli vähän stalkattua  :D ;) Messuille menossa?
Onhan se "vähän" muuttunut perus variant Golfista.  :)

Tomaatti_

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 21.04.11 - klo:12:32
Auto makasi tänään UGM:män pihassa tuli vähän stalkattua  :D ;) Messuille menossa?
Onhan se "vähän" muuttunut perus variant Golfista.  :)


ACS :äänhän se nyt sit meni kun Ugm sitä kyseli.. Siellä siis nähtävänä osastol :)
Tosiaan helmat ym jäi uupumaan messuilta :(

Tos®

ohhoh :D
Tuon takia sinne melkeen vois ajella, mutta ei viitti lähtee niin kauas  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peeveli

Hieno kokonaisuus, Tomaatti! :) vanteet kruunaavat ja nuo valkoiseksi maalatut Inter actionit muistuttavat kovasti Etabeta Tettsut ceramic white-vanteita.

Ei muuta kuin autonäyttelyyn viemään. ;)

Klasu81

Kyllä on livenä hieno! 8)

Muutaman kuvan siitä nappasin, kun tuli ACS käveltyä läpi...
Bad company corrupts good morals

Tomaatti_

Vähän sitä on tullut hinkattuakin tässä acs vkl aikana :D ei tolla viittis ulos enää ajaa pölyyn..

Ilmeisesti johonkin muuhunkin näyttelyyn pitäs lähtee sit, jos vaik sais "valmiiks" ton sit seuraavaan..

Tomaatti_

Laitetaan nyt pari kuvaa ACS 2011 :)












Kiviharju

Kyllä tuota kelpaa esitellä messuilla.
Ei osaa päättää kumpaa katselee mieluummin, autoa vai tyttöjä ;)

Melkein kuin veljekset tuon portterin kanssa ;D
Audi A4 Allroad quattro -17

Tomaatti_

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 29.04.11 - klo:19:55
Kyllä tuota kelpaa esitellä messuilla.
Ei osaa päättää kumpaa katselee mieluummin, autoa vai tyttöjä ;)

Melkein kuin veljekset tuon portterin kanssa ;D

jeep, tytöille kiitoksia noista kuvista, niitä on joku pari sataa mitä tuli otettua messuhallin suljettua ovet muulta yleisöltä :)

Tomaatti_

#116
...

jni

On noi led-valot paljon paremmat kuin alkuperäiset KIA-tyyliset.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

VWonderman

Hyvin sopii noi takavalot, nyt sitten peilivalot tummiksi vastaamaan samaa sarjaa ja miksei myös koko peilinkuoret mustiksi. ;) Pistää kyllä pahasti silmään tuo rekisterivalojen eriparisuus, LED ei ilmeisesti mahdu peruutuskameran kanssa? Ja itse laittaisin sisustaankin vielä jotain piristysruisketta (valkoiset mittarivalot tms) ja GTI-helmat ulos niin paketti olis jo aika hyvin kasassa imo. ::)

CMS:ssä tätä tuli ihmeteltyä ja parit kuvatkin otin. :)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

tsiih

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.05.11 - klo:21:29
On noi led-valot paljon paremmat kuin alkuperäiset KIA-tyyliset.
Kia? Saab!
Tarttiskos itekin tilata, hyvännäköiset noi on. Kun sais vielä valkoisilla sivuilla  :P
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy