Luin vikakoodit - - > ABS valo jäi palamaan

Aloittaja Leksa_1p, 18.08.18 - klo:13:00

« edellinen - seuraava »

Leksa_1p

Luin Obdeleven laitella koodit, ABS ja luistoneston valo jäivät palamaan, luulin että ne sammuvat kun käynnistän auton uudelleen. Eivät poistuneet. Luin koodit uudestaan ja saan tälläisen tuloksen:---------------------------------------------------------------
03 Jarruelektroniikka

    Järjestelmä kuvaus: ESP FRONT MK60
    Ohjelmisto numero: 1K0907379AC
    Softa versio: 0101
    Ohjelmisto numero: 1K0907379AC
    Koodata: 0004737

    Virhe koodit:
        02085 - Väärä ohjainlaite asennettuna
            staattinen

Mikä neuvoksi.

Auto Leon 08 1.9tdi
A6 4FE 2.0TFSI

Jultsu

Etsi paikkakunnan VCDS-velho, katsotte hänen kanssaan antaako se täsmälleen saman vikakoodin kuin tuo kakka jota käytit, mitä virheitä muilta ohjainlaitteilta löytyy ja että auttaisiko esim. tuon koodauksen uudelleenkirjoitus tuohon ongelmaan. Myös can-väyläohjaimelta asennetut palikat tarkistukseen. Ai niin, ja tuon obdelevenin saa nakata järven pohjalle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 18.08.18 - klo:15:10
obdelevenin saa nakata järven pohjalle.

Aika jyrkkä arvio, en ole itse käyttänyt mutta olen käsittänyt niin että se on ihan ok softa, ehkä jopa seuraavaksi paras VCDS:n jälkeen. Ilmeisesti sulla parempaa tietoa?

Mitä tuohon vikaan tulee, niin ei pelkkä koodien lukeminen saa tuollaista aiheuttaa. Onkohan nyt ihan ihan ihan varma ettei ole mitään muutettu, millään ohjainlaitteella? Vahingossa edes?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: M_M - 18.08.18 - klo:16:32
Aika jyrkkä arvio, en ole itse käyttänyt mutta olen käsittänyt niin että se on ihan ok softa, ehkä jopa seuraavaksi paras VCDS:n jälkeen. Ilmeisesti sulla parempaa tietoa?

Näitä ketjuja lukemalla se tieto lisääntyy. Ei ole eka ketju jossa kysellään apuja OBDelevenin käytön jälkeen kun se softa onkin kivasti kirjoitellut vähän sieltä sun täältä bittejä uusiksi (käyttäjän tietämättä..)

Myös yhden A4 B7:n tai B8:n (en nyt jaksa muistaa kumpi) pelastin VCDS:llä kun omistaja oli kuulemma "lukenut vikakoodit autocomilla" ja se oli nollannut can-gw:n täysin, siinä hetken aikaa sitten arvottiin rasti ruutuun -menetelmällä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Leksa_1p

Löysin vanhan lokitiedoston:
-------------------------------------------------------------
03 Jarruelektroniikka

    Järjestelmä kuvaus: ESP FRONT MK60
    Softa versio: 0101
    Ohjelmisto numero: 1K0907379AC
    Sarjanumero: CTA-00007.07.0
    Koodata: 0004737

    Virhe koodit:
        Vikakoodeja ei löytynyt

A6 4FE 2.0TFSI

Jultsu

Ok, coding -kenttä ei ole siis muuttunut. Pystyykö obdelevenillä koodaamaan tuon koodauksen? Jos vaan siis uskallat kokeilla...
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy