TSI öljynkulutusmittaus

Aloittaja Exeo2011, 16.08.18 - klo:18:15

« edellinen - seuraava »

Exeo2011

Hei,

onko kokemuksia Tampereen Laakkosen kanssa asioinnista. Ongelmana Exeo 1.8 TSI öljynkulutus. Aluksi vaativat mittauksesta maksua joka korvataan vastaantuloprosentin mukaan. Hinta olisi ollut alk. 450 Eur. En suostunut, koska kuluttujaneuvojan mukaan mittaus pitää tehdä kuluitta (virhevastuu, auto ostettu heiltä uutena). Lopulta mittausta suoritetaan niin että maksan öljyt ja mittauskulut menee heille. Mittauksessa nyt tehty 100 km:n ajo ja punnitukset. Tulos oli, ettei kuluta mitään. Itse luulisin auton kuluttavan n. 0.6-0.7 l/1000 km. Nyt ajan 1000 km:n matkaa ja sitten punnitaan uudestaan. Kilometrimäärän pitää olla tasan 1000 km (tehtaan ohje). Siis tasan. Jos tulee pidempi matka kun mittarissa 800 km, ei voi lähteä omalla autolla. Onko muiltakin vaadittu samaa? Luulisi, että kulutuksen voi laskea per 1000 km vaikka ajomäärä olisi mitä. Asiakaspalvelu on muutenkin surkeaa. Esim. minkäänlaisia arvioita korjauskustannuksista ei saa.

Entä onko kokemuksia korjauksista, miten ne hoituvat Laakkosella? Vai kannattaako korjauttaa muualla?

Beetle

Jos asiakaspalvelu on huonoa eikä minkäänlaista arviota kustannuksista saa, niin en enempää tuhlaisi aikaani kyseisessä paikassa.

Onko sitten 0,6-0,7 l/1000km edes paha kulutus? Korjaussummalla ostaa aika paljon öljyä.. mutta mitattu kulutus selviää sitten myöhemmin.

Sitten sellainen tuli mieleen, antaako tuore öljy edes todenmukaista kulutuslukemaa? Öljy kun vanhenee, sen ominaisuudet muuttuvat.

--------------

Eka forumi, kun joka postausta ennen pitää syötää kirjaimia ja vastailla kysymykseen renkaiden määrästä(!?)



o.b.

Minä en nyt tätä ehdottanut, mutta ota imuvaihtimella puoli litraa öljyä pois mittatikun reiästä ja vie punnittavaksi ;D

Jos kulutus on tuota luokka kuin kuvittelet, menee öljyä LL-vaihtovälillä 18 - 21 litraa. Eipä tarvitse vaihtaa kuin öljysuodatin ;)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Beetle - 16.08.18 - klo:21:25
Jos asiakaspalvelu on huonoa eikä minkäänlaista arviota kustannuksista saa, niin en enempää tuhlaisi aikaani kyseisessä paikassa.

Onko sitten 0,6-0,7 l/1000km edes paha kulutus? Korjaussummalla ostaa aika paljon öljyä.. mutta mitattu kulutus selviää sitten myöhemmin.

Sitten sellainen tuli mieleen, antaako tuore öljy edes todenmukaista kulutuslukemaa? Öljy kun vanhenee, sen ominaisuudet muuttuvat.

--------------

Eka forumi, kun joka postausta ennen pitää syötää kirjaimia ja vastailla kysymykseen renkaiden määrästä(!?)

Mielestäni 0.6-0.7l/1000km öljynkulutus on järkyttävää. Ilmeisesti moni muu on erimieltä, koska näitä öljysyöppöjä on jätetty korjaamatta vuosien varrella runsaasti. Tuolla vuosimallin 2011 Seatilla on ilmeisesti ajettu jo yli 100tkm? Aika vaikea tuota on saada korjattua täysin myyjäliikkeen/maahantuojan piikkiin. Tästäkin aiheesta löytyy keskusteluketjuja ja niitä lukemalla voi tulla hieman viisaammaksi.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: Exeo2011 - 16.08.18 - klo:18:15
Hei,

onko kokemuksia Tampereen Laakkosen kanssa asioinnista. Ongelmana Exeo 1.8 TSI öljynkulutus. Aluksi vaativat mittauksesta maksua joka korvataan vastaantuloprosentin mukaan. Hinta olisi ollut alk. 450 Eur. En suostunut, koska kuluttujaneuvojan mukaan mittaus pitää tehdä kuluitta (virhevastuu, auto ostettu heiltä uutena). Lopulta mittausta suoritetaan niin että maksan öljyt ja mittauskulut menee heille. Mittauksessa nyt tehty 100 km:n ajo ja punnitukset. Tulos oli, ettei kuluta mitään. Itse luulisin auton kuluttavan n. 0.6-0.7 l/1000 km. Nyt ajan 1000 km:n matkaa ja sitten punnitaan uudestaan. Kilometrimäärän pitää olla tasan 1000 km (tehtaan ohje). Siis tasan. Jos tulee pidempi matka kun mittarissa 800 km, ei voi lähteä omalla autolla. Onko muiltakin vaadittu samaa? Luulisi, että kulutuksen voi laskea per 1000 km vaikka ajomäärä olisi mitä. Asiakaspalvelu on muutenkin surkeaa. Esim. minkäänlaisia arvioita korjauskustannuksista ei saa.

Entä onko kokemuksia korjauksista, miten ne hoituvat Laakkosella? Vai kannattaako korjauttaa muualla?

Terve,

MInkä ikäinen auto kyseessä? Itellä 1.2TSI vm.14 jolla ajettu nyt 144tkm ja parin kuukauden sisään öljynkulutus on noussut huomattavasti menee about 1l/800km. Auto on menossa Länsiautolle öljynkulutusmittaukseen, jonka hinta on 350â,¬ onkohan tuosta mahdollisuus saada jotain hyvitettyäkin?? Auton olen ostanut uutena heiltä ja kaikki huollot on heillä ajanmukaisesti tehty..

Kiinnostaa muutenkin että mistä kaikesta tuo öljynkulutus voi johtua?

o.b.

Kait ne männänrenkaista vuotaa. Männät ja männänrenkaat noihin kaiketi rempassa vaihdetaan.

Saksasta saa tuon mäntäsarjan noin kolmeen sataan, mutta meneehän siihen vähintää toinen mokoma osiin lisää kun koko moottori pitää melkein purkaa ja kasata uusilla tiivisteillä ja pulteilla. Ja kun sen kerran purkaa, niin pitäähän se "ikuiseksi" suunniteltu ketjukin vaihtaa ;D

Pitäis joskus ostaa tuollainen öljysyöppö ja katso, paljonko rahaa menee kun sen kunnostaa... Halvallahan noita saa kun merkkiliikkeessä remppa maksaa seitsemän tonnin pintaan.

Iero

Lainaus käyttäjältä: Exeo2011 - 16.08.18 - klo:18:15


Lopulta mittausta suoritetaan niin että maksan öljyt ja mittauskulut menee heille. Mittauksessa nyt tehty 100 km:n ajo ja punnitukset. Tulos oli, ettei kuluta mitään.


Pithääpi olla aika tarkat mittaussysteemit tai hevetinmoinen kulutus, jos se selviää 100 km ajomatkalla. Normaalikulutus on alle 1,5 l/15000 km, jos moottori on kunnossa. Kun alkaa mennä enemmän, niin jotakin on pielessä.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Exeo2011

Lainaus käyttäjältä: Beetle - 16.08.18 - klo:21:25
Jos asiakaspalvelu on huonoa eikä minkäänlaista arviota kustannuksista saa, niin en enempää tuhlaisi aikaani kyseisessä paikassa.

Onko sitten 0,6-0,7 l/1000km edes paha kulutus? Korjaussummalla ostaa aika paljon öljyä.. mutta mitattu kulutus selviää sitten myöhemmin.

Sitten sellainen tuli mieleen, antaako tuore öljy edes todenmukaista kulutuslukemaa? Öljy kun vanhenee, sen ominaisuudet muuttuvat.

--------------

Eka forumi, kun joka postausta ennen pitää syötää kirjaimia ja vastailla kysymykseen renkaiden määrästä(!?)

virhevastuun takia pitää antaa myyjälle mahdollisuus todeta vika ja sitten korjata se (jos vika löytyy). Nythän auto on Laakkosen mielestä öljynkulutuksen suhteen kunnossa.

Sama tullut mieleen itsellekin, uutta öljyä käytetään kuulemma tehtaan ohjeen takia. Varmaan uutta öljyä kuluu vähemmän, mutta kuinka paljon vähemmän saa nähdä.

Exeo2011

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 17.08.18 - klo:14:57
Terve,

MInkä ikäinen auto kyseessä? Itellä 1.2TSI vm.14 jolla ajettu nyt 144tkm ja parin kuukauden sisään öljynkulutus on noussut huomattavasti menee about 1l/800km. Auto on menossa Länsiautolle öljynkulutusmittaukseen, jonka hinta on 350â,¬ onkohan tuosta mahdollisuus saada jotain hyvitettyäkin?? Auton olen ostanut uutena heiltä ja kaikki huollot on heillä ajanmukaisesti tehty..

Kiinnostaa muutenkin että mistä kaikesta tuo öljynkulutus voi johtua?

Auto 2011 ajettu n. 138 tkm. Kuluttajasuojalain mukaan vianselvityskulut kuuluu myyjälle. Laakkonen halusi multakin ensin maksun mittauksesta, josta saisi takaisin hyvitysprosentin mukaisesti. Hyvitysprosentista en saanut tarkkaa arviota, sanoivat että voisi olla n. 50% (ei sitova). Vaikutti liian epämääräiseltä ja kyselin sitten kuluttajaneuvojalta. Sitten sovittiin (väännön jälkeen), että maksan vain öljyt.

TM:ssä oli marraskuussa juttu 1.8/2.0 TSI moottoreista. Siinä kuvataan aika tarkkaan mitä niissä on vikana. 1.2 TSI en tiedä kuinka tarkkaan se on samanlainen kuin isommat.

Exeo2011

Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.08.18 - klo:16:36

Pithääpi olla aika tarkat mittaussysteemit tai hevetinmoinen kulutus, jos se selviää 100 km ajomatkalla. Normaalikulutus on alle 1,5 l/15000 km, jos moottori on kunnossa. Kun alkaa mennä enemmän, niin jotakin on pielessä.

Joo, tuo 100 km:n lisämittaus tuli puskista sen jälkeen kun lupasivat että saan ajaa itse tarvittavan ajomäärän. En siihen halunnut suostua juuri epätarkkuuden takia ja siksi etten halua että turhia ajellaan mun bensoilla. Tehtaan ohje joten pakko tehdä. Uusi ohje on kuulemma asiakaalle edullisempi ja parempi kun vika voi selvitä nopeasti. Siitä tulee kuulemma säästöä kun ajetaan 100 km 1000 km:n sijaan. Ei oikein auennut mitä säästän kun he ajaa mun autolla ja bensoilla 100 km.   

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: Exeo2011 - 17.08.18 - klo:17:33
Auto 2011 ajettu n. 138 tkm. Kuluttajasuojalain mukaan vianselvityskulut kuuluu myyjälle. Laakkonen halusi multakin ensin maksun mittauksesta, josta saisi takaisin hyvitysprosentin mukaisesti. Hyvitysprosentista en saanut tarkkaa arviota, sanoivat että voisi olla n. 50% (ei sitova). Vaikutti liian epämääräiseltä ja kyselin sitten kuluttajaneuvojalta. Sitten sovittiin (väännön jälkeen), että maksan vain öljyt.

TM:ssä oli marraskuussa juttu 1.8/2.0 TSI moottoreista. Siinä kuvataan aika tarkkaan mitä niissä on vikana. 1.2 TSI en tiedä kuinka tarkkaan se on samanlainen kuin isommat.

Terve, onko antaa jotain tarkempaa tietoa tuosta kuluttajasuojalain kohdasta?

-petri

Exeo2011

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 19.08.18 - klo:10:50
Terve, onko antaa jotain tarkempaa tietoa tuosta kuluttajasuojalain kohdasta?

-petri

Terve,

lain kohtaan en tiedä, mutta kuluttajaneuvojan mukaan vikaselvitys pitäisi tehdä kuluitta. Jotkut liikkeet toimii niin toiset ei.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Exeo2011 - 17.08.18 - klo:17:33
Auto 2011 ajettu n. 138 tkm. Kuluttajasuojalain mukaan vianselvityskulut kuuluu myyjälle. Laakkonen halusi multakin ensin maksun mittauksesta, josta saisi takaisin hyvitysprosentin mukaisesti. Hyvitysprosentista en saanut tarkkaa arviota, sanoivat että voisi olla n. 50% (ei sitova). Vaikutti liian epämääräiseltä ja kyselin sitten kuluttajaneuvojalta. Sitten sovittiin (väännön jälkeen), että maksan vain öljyt.

TM:ssä oli marraskuussa juttu 1.8/2.0 TSI moottoreista. Siinä kuvataan aika tarkkaan mitä niissä on vikana. 1.2 TSI en tiedä kuinka tarkkaan se on samanlainen kuin isommat.
Exeo2011, onko autosi ollut sinulla uudesta asti?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Exeo2011

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 21.08.18 - klo:09:26
Exeo2011, onko autosi ollut sinulla uudesta asti?

Joo, ostin uutena Laakkoselta.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Exeo2011 - 23.08.18 - klo:21:54
Joo, ostin uutena Laakkoselta.
Sitten sinun kannattaa olla myös suoraan maahantuojaan yhteydessä, jos homma ei lähde sujumaan toivomallasi tavalla. Aika ala-arvoista toimintaa Laakkoselta, eivätkö he ymmärrä kaivan kuoppaa itselleen palvelemalla asiakastaan noin huonosti. Onko huollot teetetty heillä myöskin?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

isosubbari

Ens viikolla itellä öljynkulutusmittaus, nyt menee sellane litra/1000km öljyä. Alkaako nää uudetki koneet porsimaa :o Just ku kattelin jos olis laittanu uuden Seatin tilauksee..

isosubbari

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 24.08.18 - klo:15:26
Ens viikolla itellä öljynkulutusmittaus, nyt menee sellane litra/1000km öljyä. Alkaako nää uudetki koneet porsimaa :o Just ku kattelin jos olis laittanu uuden Seatin tilauksee..

Nonii, nyt ihan virallisesti vie auto aivan liikaa öljyä.. Vika sylinterin kannessa tai venttiileissä?? ihan jännittää jo miten iso lasku saadaan aikaseksi.. :-[

Beetle

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 30.08.18 - klo:15:11
Nonii, nyt ihan virallisesti vie auto aivan liikaa öljyä.. Vika sylinterin kannessa tai venttiileissä?? ihan jännittää jo miten iso lasku saadaan aikaseksi.. :-[

Eikö ne horot sylinterit yleensä ole syy kulutukseen?

Voit laittaa myös paskan kiertoon...


superbko

Miten kävi? Annettiinko tuohon joku syy?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Beetle - 02.09.18 - klo:07:57
Eikö ne horot sylinterit yleensä ole syy kulutukseen?

Voit laittaa myös paskan kiertoon...
Ei kai sylintereissä vikaa ole ollut, vaan männänrenkaissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Leader dog

Käytännössä kyse lienee ohipuhalluksesta, männänrenkaat laskevat työpainetta öljytilaan,josta kone huohottaa / puhaltaa ne öljy"sumuna" imusarjankautta uudelleen kiertoon ja pakoputken kautta ulos.

b1mpo

Vai palaako öljy sylinteriputkessa, kun rengas ei kerää ölyä pois? Jokatapauksessa männänrenkaat oli väärin suunniteltu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Exeo2011

Lainaus käyttäjältä: isosubbari - 30.08.18 - klo:15:11
Nonii, nyt ihan virallisesti vie auto aivan liikaa öljyä.. Vika sylinterin kannessa tai venttiileissä?? ihan jännittää jo miten iso lasku saadaan aikaseksi.. :-[

Mullakin mittaus tehty tulos 0,69 l/1000 km. Vaaka näytti vain 10 g tarkkuudella, eli se 100 km:n kulutuksen mittaus ei luotettavasti onnistu. Tulos samaa luokkaa kuin itse arvioin, joten ok. Nyt autossa Laakkosenkin mielestä vikaa. Vaihtaa pitää kuulemma vain männät ja kiertokanget. Sylinterikannelle ei tarvitse tehdä mitään eikä venttiileille. Myöskään jakoketjua ei tarvitse vaihtaa. Onko muilla tietoa mitä on vaihdettu? TM:n (marraskuu 2017) jutussa esim. kansi koneistettiin ja sylinterit hoonattiin.

o.b.

Männät sinne vaihdetaan ja sylinterin seinämät karhennetaan hoonaamalla. Muutoin uudet männänrenkaat eivät tule sinuiksi sylinterien kanssa ja öljyn kulutus saattaa jopa pahentua tai ainakin jatkuu suurena pitkään.

Kantta tarvitsee plaanata ainoastaan jos siinä on yli 0,1mm heittoa tai selviä syöpymiä.. Yleensä ei ole heittoa, jos kone ei ole keittänyt jossain vaiheessa.

Jareqq

Ihmeellistä, ettei ketjua vaihdeta.  Jakopään joutuu kuitenkin purkamaan tuossa hommassa.

o.b.

Vaihtavat varmaan jos asiakas maksaa osat?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy