Ajotietokone, kello ja liikennemerkkien näyttö

Aloittaja TDI69, 16.08.18 - klo:09:08

« edellinen - seuraava »

TDI69

Ostin käytettynä Passatin vm 2015.
Ihmetyttää muutama asia.

1. Ajotietokone.
Pitkäaikainen kulutus ja tankkauksesta lähtien -kulutus nollautuu aina yön aikana (tai kun auto seisoo muutaman tunnin). Myös trippimittari nollautuu. Turhauttavaa, kun halusisi mitata pitkän aikavälin kulutusta.
Edellinen auto oli Ocu 2016 eikä se tehnyt tuota koskaan.
Osaako joku sanoa mitä tälle on tehtävissä?

2. Kello
Kello on aina 15 min myöhässä aamuisin (tai siis seuraavana päivänä), kun lähden töihin, vaikka olen edellisenä päivänä säätänyt ajan oikeaksi.
Olen laittanut nyt asetuksiin, että ottaa ajan GPS:n kautta automaattisesti. Nyt kello aina näyttää autoon istuessa 15 min myöhäisempää aikaa ja kun laittaa virran päälle, kello siirtyy oikeaan aikaan.
Pieni vika, mutta ihmetyttää.

3. Liikennemerkkien näyttö
Onko kenelläkään tietoa, miten (tai ylipäänsä onko mahdollista) saisi liikennemerkkien näytön mittariston keskinäytön yläosaan. Nyt se näkyy pelkästään navigaattorilla ja keskinäytön yläosassa näkyy vain kompassi.
Onko tämä vasta vm 2016 tullut ominaisuus, kun olen nähnyt netissä näitä VAG-autoja, joissa nopeusrajoitus näkyy keskinäytössä?

Pahoittelen, jos näitä samoja asioita on jo vatvottu tällä palstalla.
VAGinat:
Passat Variant Comfortline 2,0 -03
Passat Variant Luxline 1,9 TDI -08
Passat Variant Comfortline 2,0 TDI DSG -11
Octavia Combi Style 1,4 TSI -16
Nykyinen:
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG -15

Tuumas1

Kohdat 1. ja 2.
Systeemissä on nyt jotain vikaa, ei pitäisi toimia noin. Kannattaa pyytää tsekkaamaan seuraavassa määräaikaishuolossa tai aikaisemmin, jos asiat häiritsevät. Määräaikaishuollossa kannattaa myös tarkistaa, että kaikki kampanjakorjaukset on tehty autoon. Näistä aika moni on ohjelmistopäivityksiä.

Kohta 3.
Itselläni on myös MY15 pasuuna ja nopeusrajoitusten liikennemerkit näkyvät vain navigaattorissa (ei saa mittariston keskinäyttöön)

TDI69

Ok, kiitos vastauksista!  :)
Käynpä Laakkosella.
VAGinat:
Passat Variant Comfortline 2,0 -03
Passat Variant Luxline 1,9 TDI -08
Passat Variant Comfortline 2,0 TDI DSG -11
Octavia Combi Style 1,4 TSI -16
Nykyinen:
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG -15

Tonttu66

Kohta 3
Minulla on vm. -15 Passat, ja nopeusrajoitus näkyy myös mittariston yläosassa. Mulla on Active Info Display, olisiko sen mukana tuleva ominaisuus.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

akk

^ vm -15 passat highline perinteisillä mittareilla ja navilla: ei näkynyt liikennemerkit keskinäytössä. Nyt saadussa tiguanissa vaikka on AID ja navi, tuo ominaisuus piti erikseen raksia (maksuttomaksi) lisävarusteeksi. Sama systeemi näyttää olevan myös passatin kanssa.
VW ID.7 GTX

TDI69

Sain Laakkoselle ajan kuukauden päähän.  :o

Olen suht varma, että tuohon ensimmäiseen kohtaan löytyy joku selitys.
Itsellä on vaan ideat vähissä.
VAGinat:
Passat Variant Comfortline 2,0 -03
Passat Variant Luxline 1,9 TDI -08
Passat Variant Comfortline 2,0 TDI DSG -11
Octavia Combi Style 1,4 TSI -16
Nykyinen:
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG -15

icecold

Itsellä vm-17 passat variant ja digitaalinen mittaristo sekä 8"navi. polttoaine mittari tekee sellaista että ajaa vaikka 200km 6.2l keskikulutuksella ja mittari näyttää 500km jäljellä kun lopetat ajamisen niin aamulla kun starttaat auton niin näyttää 830km matkaa jäljellä, polttoainetta tullut 14l lisää ja tankkauksesta alkaen näyttö nollaantuu niinkuin olisi tankannut vaikkei ole, ensi viikola menossa tarkastukseen.

Tankkaus täyteen ei auta ja tekee tälläistä n. 3krt viikossa eikä mitään herjaa mistään :o

Mika2

Nollasin trippimittarin edellisen tankkauksen yhteydessä. Eilen tankilla trippimittari näytti 880 km ja tankkauksesta alkaen näytössä oli 739 km. Kun käynnistin auton tankkauksen jälkeen, niin tankkauksesta alkaen näyttö nollautui kuten pitääkin. Täytyy seurata miten nämä kaksi lukemaa elävät tankin kuluessa.

Tankkauksen ja trippimittarin mukaan laskettuna keskikulutus 5,9 l/100km ja ajotietokoneen mukainen tankkauksesta alkaen 5,7 l/100 km. Pitkäaikainen kulutus ajotietokoneen mukaan 5,8 l/100 km.

TDI69

Lainaus käyttäjältä: icecold - 18.08.18 - klo:09:23
Itsellä vm-17 passat variant ja digitaalinen mittaristo sekä 8"navi. polttoaine mittari tekee sellaista että ajaa vaikka 200km 6.2l keskikulutuksella ja mittari näyttää 500km jäljellä kun lopetat ajamisen niin aamulla kun starttaat auton niin näyttää 830km matkaa jäljellä, polttoainetta tullut 14l lisää ja tankkauksesta alkaen näyttö nollaantuu niinkuin olisi tankannut vaikkei ole, ensi viikola menossa tarkastukseen.

Tankkaus täyteen ei auta ja tekee tälläistä n. 3krt viikossa eikä mitään herjaa mistään :o

Itse asiassa mulla tekee tuotakin samaa. Illalla näytti 70 km rangea jäljellä ja aamulla 380 km.  ::)
Nyt ei ole hajuakaan kuinka paljon löpöä on tankissa...
VAGinat:
Passat Variant Comfortline 2,0 -03
Passat Variant Luxline 1,9 TDI -08
Passat Variant Comfortline 2,0 TDI DSG -11
Octavia Combi Style 1,4 TSI -16
Nykyinen:
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG -15

TDI69

Lainaus käyttäjältä: icecold - 18.08.18 - klo:09:23
Itsellä vm-17 passat variant ja digitaalinen mittaristo sekä 8"navi. polttoaine mittari tekee sellaista että ajaa vaikka 200km 6.2l keskikulutuksella ja mittari näyttää 500km jäljellä kun lopetat ajamisen niin aamulla kun starttaat auton niin näyttää 830km matkaa jäljellä, polttoainetta tullut 14l lisää ja tankkauksesta alkaen näyttö nollaantuu niinkuin olisi tankannut vaikkei ole, ensi viikola menossa tarkastukseen.

Tankkaus täyteen ei auta ja tekee tälläistä n. 3krt viikossa eikä mitään herjaa mistään :o

Icecold: oliko autosi jo huollossa?
VAGinat:
Passat Variant Comfortline 2,0 -03
Passat Variant Luxline 1,9 TDI -08
Passat Variant Comfortline 2,0 TDI DSG -11
Octavia Combi Style 1,4 TSI -16
Nykyinen:
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG -15

icecold

Anteeksi pitkä vastaus aika, auto kävi kolme kertaa pajalla, viimeiselle kerralla tehtiin joku "hard reset" sinne väyliin ja piireihin ja puhuttiin kovasti auton "nukahtamisesta". Järjestelmäpäivitykset ei olleet auttaneet, en oikein ottanut selvää mutta yksi tapaus oli kuulemma ollut lisäkseni suomessa, nyt on toiminut. Tämä siis volkswagen center turussa saatu korjattua

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy