Takapuskurin suojalista

Aloittaja Ocu_Style, 02.08.18 - klo:13:31

« edellinen - seuraava »

Ocu_Style

Onkohan kuinka moni täällä asentanut omaan autoonsa takapuskurin suojalistaa ja mitä suojalistoja olette laittaneet/hyväksi todenneet? Itse ajattelin, että voisin laittaa puskurin päälle tuon suojalistan, mutta pohdinnassa on vielä, että mikä lista kannattaisi valita. Superskodasta noita katselin ja tuo Skodan alkuperäinen näyttää olevan muovia, joten voisin veikata, että se naarmuuntuu aivan yhtä herkästi kuin itse puskuri. Toinen vaihtoehto olisi ruostumattomasta teräksestä tehty lista ja mietinkin, olisiko tuo parempi vaihtoehto. Toki jos laatu ei ole ruostumattomassa kohdallaan, niin se voi näyttää myös melko surkealta jossain vaiheessa  ::)
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

osviitan

Pakko laittaa itselleni tuollainen, juuri tänään Superskodasta tilasin omani! :D

Koiria on kaksi kappaletta ja toinen jo vähän huonojalkainen, niin aina kun ne hyppää sisään tai ulos, niin kyllä se jälki on mahdollinen.
Itse mietin tuota naarmuuntumista siinä muovisessa myös ja sen takia tuon kiiltävämustan hylkäsin, vaikka väriltään olisi paras ollut. Rosterinen taas ei oikein osu omaan silmään, kun pyrin kaikki kiiltävät osat muutenkin hävittämään auton ulkopinnoista, tyylinsä kullakin. Itselleni tilasin sen hiilikuituisen, kun auton väri on tuo tummanruskea ja tarkoitus olisi jatkaa samaa "carbon- linjaa" muissakin osissa, peilinkuoret, ovien alareunateipit, jne.

Jos omaa silmääsi miellyttää se rosterinen, niin osta pois, mattana toki sekin, olisiko ollut RS6 Matte, tms. Kiiltävä mielestäni loistaa kuin p'''ka hangella... :D

Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Ocu_Style

Joo koirien takia itsellenikin tämä tulisi. Tuota hiilikuituversiota ensin itsekin ajattelin, mutta se ei käynytkään Faceliftiin  :-\ Tuo kiiltävämusta sopisi itsellenikin joo parhaiten, mutta tosiaan naarmuuntuminen kyllä mietityttää. Ja jos tuon rosterisen ottaa, niin matta se pitää ehdottomasti tosiaan olla. Noita kiiltäviä pitää välttää jo senkin vuoksi, että siihen kun näillä keleillä sopivassa kulmassa aurinko paistaa, niin sehän polttaa koko takaluukun  :P
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

ekaskoda

Moro. Juuri ostin elämäni ensimmäisen Skodan (1.2 tsi kombi, -15) ja pähkäilin samaa "koiraongelmaa". Googletin >koirasuoja tavaratila< ja löytykin erilaisia, koko takakontin suojaavia peitteitä, joissa on myös puskurin päälle kääntyvä "lippa". Hinnat vaihteli verkkokaupan 12â,¬ ja lemmikkitarvikeliikkeiden 120â,¬ välillä. Verkkokaupan tuotteesta tosin joku oli kommentoinu että paska laatu, kiinnitysnauha katkes ennen asennusta ja koko peite mureni pakkasella! :D

Gigaa

#4
Meillä vain yksi koira ja puolet kontista vievä häkki. Katselin aikoinaan erilaisia myytäviä peitteitä, jotka voi vetästä kontin puolelta suojaksi aina tarvittaessa, mutta onneksi en hankkinut.

Kymmenen vuotta käytössä ollut tavallinen kylpypyyhe, joka mytyllä häkin oven luona ja jonka vetäisen aina puskurin suojaksi. Edullinen, helppo ja nopea käyttää ja lisäksi on kurapyyhe saatavilla, jos koiraa tarttee putsailla. Pyyhe käy toki säännöllisesti pesussa. Parempaa ratkaisua ei heti tule mieleen.

Koiraa myös koulutettu jonkin verran, joten ymmärtää olla hyppäämättä tai astumatta puskurille ennen kuin pyyhe on paikoillaan (vie pari sekuntia) ja saa luvan.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

ekaskoda

Mulla tällä hetkellä kaukalossa koiralla täkki, jonka alla vanha räsymatto siten, että sen pään saa käännettyä puskurin päälle. Takakontin seinät tarttis suojata jotenkin, koska nukkamatto lähestulkoon imee karvat sisäänsä. Lienee parasta alkaa itte duunaileen sinne jotain rättejä. Tarranauhan karkeella puolellahan ne saa suoraan nukkamattoon kiinni.

1000

Itse olen jo kahdessa farkku octaviassa käyttänyt tätä Milotecin lastaussuojaa http://www.slamit.net/product/16473/milotec-octavia-iii-lastaussuoja-combi on kyllä ollut hyvä, voin suositella.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

osviitan

Aiemmissa autoissa ollut sama peli, eli joku matto/pyyhe, tms, jonka laittanut aina puskurin päälle kun koirat ottaa ulos tai sisään. Mutta pikku probleema näissäkin. Eli kun se talvella on kuran ja scheissen peitossa se puskuri ja siihen päälle laittaa jonkun peiton, niin kun koira ruopaisee, niin kyllä se kuramörskä tekee sellaisen nuhrujäljen kuitenkin. Siksi tämä lastaussuoja tähän autoon. Ja varmaan laitan silti sellaisen peiton siihen, pilkunnus...viilaaja kun olen... :D
Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

mvar

Ekaa viestiä pukkaa, tähän piti lähtee kommentoimaan kun tähän asti tiedonhakua on vaan tullu harrasteltua...

Asensin itse tämän:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-massive-stainless-steel-rear-bumper-protective-panel-V2-RS6-MATT-version

Koiraa ei ole mutta silti lastatessa tuota puskuria tulee kolhittua ja lisäksi ainakin minun silmään ulkonäkö koheni huomattavasti. Sopii tuon RS-sinisen (Elegancen ;D) kanssa loistavasti. Alla ennen-jälkeen kuvat omassa farkku-kulkineessa.



Lista on mielestäni laadukas ja istuu hyvin paikalleen. Ostokriteerinä oli että lista taittuu puskurin kulman päälle. Kaksipuolinen teippi on sopivan paksua ja vaikutti oikein pitävältä. Pienen kolon teippiin tein listan takaosaan keskelle ettei vesi jää listan alle muhimaan. Tosiaan miinuksena että teipit ei saumoistaan tiiviit. Saanee tiiviiksi jos jaksaa näpertää, itse tein parhaani mutta silti... Tokikaan ei tuo lista naarmuille immuuni ole väkivaltaa kohdatessaan, mutta on tuo paremman näköinen naarmuisena tuo on kuin pelkkä naarmuinen puskuri.

zander

Onko tuo "mvar":n asentama lista sopiva faceliftiin? Superskodan sivuilla se on "before facelift":n alla, mutta tiedoissa sanotaan, että sopii kaikkiin.

cannon

Paras ja halvin on vanha räsymatto jonka päädyn kääntää tarvittaessa puskurin päälle. Koirienkin on sen päältä helppo ponnistaa ja pysyy hyvin paikallaan kun laittaa toisen pään kontin lattian alle.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

JiiVee70

Itselleni on tulossa ensi viikolla uusi Octavia RS245 LB ja tulen käyttämään sen suojauksessa heti auton saatuani. Väri kun autolla on musta, niin haluan siitä kestävän ja naarmuilta suojaa.  Takapuskurin päälle tulee kirkas 3M kalvo ja lokasuojien alareunaan suojaamaan takarenkaista lentäviä kiviä.
Hintaa tulee ammattiliikkeessä runsaat 140â,¬ koko setille.
Sen jälkeen auto lähtee Brilliant Plus+ käsittelyyn.

Tuttavan samanlaiseen autoon laitettiin nuo suojat vajaat kaksi vuotta sitten ja ovat huomaamattomat sekä ovat suojanneet hyvin.
Skoda Octavia LB RS 245 MY2020
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS 2017
Skoda Octavia Combi 1.4 TSi 2013

Kaasuttelija

Lainaus käyttäjältä: mvar - 04.09.18 - klo:12:22
Ekaa viestiä pukkaa, tähän piti lähtee kommentoimaan kun tähän asti tiedonhakua on vaan tullu harrasteltua...

Asensin itse tämän:
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-massive-stainless-steel-rear-bumper-protective-panel-V2-RS6-MATT-version

Koiraa ei ole mutta silti lastatessa tuota puskuria tulee kolhittua ja lisäksi ainakin minun silmään ulkonäkö koheni huomattavasti. Sopii tuon RS-sinisen (Elegancen ;D) kanssa loistavasti. Alla ennen-jälkeen kuvat omassa farkku-kulkineessa.



Lista on mielestäni laadukas ja istuu hyvin paikalleen. Ostokriteerinä oli että lista taittuu puskurin kulman päälle. Kaksipuolinen teippi on sopivan paksua ja vaikutti oikein pitävältä. Pienen kolon teippiin tein listan takaosaan keskelle ettei vesi jää listan alle muhimaan. Tosiaan miinuksena että teipit ei saumoistaan tiiviit. Saanee tiiviiksi jos jaksaa näpertää, itse tein parhaani mutta silti... Tokikaan ei tuo lista naarmuille immuuni ole väkivaltaa kohdatessaan, mutta on tuo paremman näköinen naarmuisena tuo on kuin pelkkä naarmuinen puskuri.

Kysyisin itsekin, että käykö tämä fl-malliin? Itse tilannut oman Octavia Combin (G-Tec) syyskuun lopussa ja lienee tammikuussa tulossa. Miettinyt just tätä listaa ja jalkalistoja ovien alareunoihin. Suosituksia?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI G-Tec Style Businessline -20

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy