Paljonko Tsi 1.4 syö teillä öljyä?

Aloittaja Jmaximus, 23.07.18 - klo:01:45

« edellinen - seuraava »

KumiKeijo

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.12.18 - klo:15:02
Helpoin tapa saada öljyä kulumaan on ajaa puolilämmillä koneella lyhyitä matkoja ja polkee kunnolla. Kaverin 280tkm ajettu BMY ei kuluta vaihtovälillä öljyä juuri lainkaan. Ketjuja tosin senkin edestä, nyt on mietinnän alla, että vaihdetaanko 4. ketju itse.
Pitäisikö valmistajan sitten kertoa asiakkaille ettei moottori kestä pidemmän päälle lyhyitä ajoja? On niitä laadukkaampiakin autoja jotka kestävät kuten Toyotat.

o.b.

Joka härillä ajaa, se häristä puhuu ;D

jt

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 03.01.19 - klo:22:03
Tällä palstalla on kerrottu oikein kuvan kanssa mistä öljynkulutus johtuu:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40813.0
Karstoittuvat öljykanavat. Taitaa olla tyyppivika kaikissa TSI-moottoreissa. ;D ;D ;D
Höpsistä. Ks. aikaisempi postini. 270tkm ajettu 1.4TSI ja käytännössä ei juuri lainkaan öljynkulutusta. Nyt toinen 1.4TSI alla ja sama homma, ei ole öljyä palanut.

Tuossa linkissä viitataan 1.2TSI koneeseen, tutulla on tuolla koneella Octavia ja se on kuulemma alkanut hieman öljyä syömään, muuten ollut viaton peli.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Tommi87

Minulla 360 000km ajettu
2007vm
1.4tsi BMY
Öljyä menee noin neljä litraa vuodessa/30 000km. Eli kun ostaa kaksi teboilin isoa purkkia niin pärjää koko vuoden

jape_

Tällä hetkellä näytteis syövän öljyä ihan tajuttomasti. öljyn vaihdosta 1400km ja litra lisätty.
CMBA 1.4 TSi 136tkm

isosubbari

Lue seat tai skoda puolelta tuosta 1.2tsi öljynkulutuksesta, niissä ainakin alkaa tuossa n.130tkm tietämillä..

Pingutus

Lainaus käyttäjältä: Pingutus - 20.12.18 - klo:21:47
Itse ostin v.2014 Golf TSI 1.4 syksyllä. Ajettu tuossa vaiheessa 102tkm. Öljyä piti lisätä ekan 1000km jälkeen mutta en ollut tarkistanut öljytasoja joten ajattelin että oma moka. Sitten 3-4000km jälkeen olin laittanut 8dl lisää. Vietiin määräaikaishuoltoon kun mittarissa 109tkm. Nyt olen ajanut 2600km ja välähti öljyvalo päälle. Vien huomenna huoltoon ja kysyn missä mennään. Alle 5v vanha auto, 112tkm ajettu (minun 10tkm)  ja kaupastakin alle 5kk. Pitänee reklamoida jos tulee remonttia.

Ja jatkoa tarinalle. Vajaa 6kk auton ostamisen jälkeen 115tkm mittarissa, öljynkulutusmittaus tehtiin ja siinä 2.9dl/1000km eli jää alle maahantuojan rajan. Kulutusmittauksessa ajettiin 80% maantieajoa parissa päivässä ja loput lyhyitä kaupunkiajoja. Sitten mittauksen jälkeen aika nopeasti taas pärähti valo palamaan. Auto jäi erossa ex-vaimolle, mutta katsottiin tätä vielä yhdessä (exä ajaa vain lyhyttä kaupunkiajoa). Laitettiin tässä vaiheessa mitan kanssa 5dl öljyä lisää ja nollaattiin mittari. 790km myöhemmin valo alkoi palaa uudelleen. Eli todennäköisesti syö lyhyessä ajossa huomattavasti enemmän kuin sen mittauksen (2kk aiemmin tehty) 2.9dl/1000km. Tässä vaiheessa kaupasta oli jo 9kk ja mitään reklamaatiota oli turha tehdä, joten ex-vaimo päätti laittaa auton kiertoon samalle firmalle kuin mistä oli ostettu. Erikoistahan oli, että vaikka kyse oli samasta firmasta (eri paikkakunta), ottivat vastaan ihan hyvällä vaihtoarvolla vaikka olin valitellut öljynkulutuksesta.

petep1981

Lainaus käyttäjältä: jape_ - 17.01.19 - klo:13:49
Tällä hetkellä näytteis syövän öljyä ihan tajuttomasti. öljyn vaihdosta 1400km ja litra lisätty.
CMBA 1.4 TSi 136tkm

Onko sinulle selvinnyt mistä tämä johtuu. Itsellä samanlainen vika

petep1981

Omasta vm. -14, 1.4 tsi:stä vika löytyi turbosta

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy