Vakkari + autohold ei toimi, lisäksi TPSM vikavalo

Aloittaja nkm1998, 12.07.18 - klo:19:44

« edellinen - seuraava »

o.b.

Sehän näkyy tuossa skannauksessa, eli 8K0907801E. Mahikset, että vika on siinä on fifty-sixty ???

Jostain syystä siinä skannauksessa ei näy tuon yksikön koodausta. Tarvitset sitä ehkä jos vaihdat uuden tilalle. VCDS saattaa kyllä kertoa miten se pitää koodata jos sitä tuolle yksikölle yleensäkään tarvitaan. Ei ole kokemusta noin uudesta Audista.

Samoten tarvitset todennäköisesti ABS-yksikön Coding: 240D00, joka tuossa näkyikin.

M_M

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 25.09.18 - klo:23:05
Jostain syystä siinä skannauksessa ei näy tuon yksikön koodausta.

Ei siinä taida olla mitään koodattavaa, kaikki on adaptaatiokanavissa. Ennen vanhan irrotusta ottaisin siis VCDS:n kanssa talteen adp. channel mapin, jossa on moduulin kaikkien kanavien sisältö. Sieltä sitten vertailee uuteen ja palauttelee tarvittaessa kohdalleen.

Jos siis sinne asti joutuu, että tuota yksikköä pitää alkaa vaihtamaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

BorussiaPool

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 25.09.18 - klo:09:52
https://www.ebay.de/itm/SACHS-Geberzylinder-Kupplung-fur-Kupplung-6284-605-072/232435231939?epid=1893466185

Tuo oli äkkiseltään edullisin kytkimen työsylinteri, jonka saksan eBay:stä bongasin. Varaosanumero on nykyisin 8K1721401H jos muualta haluaa etsiskellä. Käytettyä sinne ei kannata laittaa ja Sachs on ainakin hyvä merkki kun tekee noita alkuperäisosanakin.

Morjes!

Otettiin Audi työn alle ja osa minkä olette tilanneet on väärä. Oikea osa maksaa 75â,¬ ja saadaan huomiselle!

Ystävällisin terveisin


Tällaisen viestin laittoi korjaamo, kun linkittämäsi osan tilasin.  ::)


M_M

Lainaus käyttäjältä: BorussiaPool - 10.10.18 - klo:15:57
Tällaisen viestin laittoi korjaamo, kun linkittämäsi osan tilasin.  ::)

Niin... eihän asia minulle kuulu, mutta onko sitten niin ettei autosi olekaan A4 B8? Yritin etsiskellä tietoa ja kovin paljoa et ole autosi mallista puhunut, ketjussa kuitenkin on käsitelty kyseistä mallia?

EDIT: Yhdessä VCDS-logissa näkyi, että auto olisi 8T0 eli A5? Saattaa liittyä tähän tuo osan sopimattomuus...? Yleisesti olisi varmaan helpointa kun laittaisi ne logitkin ihan kokonaisena, valmistenumeroa myöten, niin ei tarvitsisi kenenkään arvailla mistä autosta on kyse.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

BorussiaPool

Lainaus käyttäjältä: M_M - 10.10.18 - klo:16:07
Niin... eihän asia minulle kuulu, mutta onko sitten niin ettei autosi olekaan A4 B8? Yritin etsiskellä tietoa ja kovin paljoa et ole autosi mallista puhunut, ketjussa kuitenkin on käsitelty kyseistä mallia?

EDIT: Yhdessä VCDS-logissa näkyi, että auto olisi 8T0 eli A5? Saattaa liittyä tähän tuo osan sopimattomuus...? Yleisesti olisi varmaan helpointa kun laittaisi ne logitkin ihan kokonaisena, valmistenumeroa myöten, niin ei tarvitsisi kenenkään arvailla mistä autosta on kyse.

On.  :D
Vuoden 2009-mallinen 2.0 litranen TFSI farkku.
Valmistunumero WAUZZ8K99A12811

M_M

No sitten minä olen ainakin kovasti ymmälläni miksei se osa muka sopinut... ellei sitten jalot germaanit lähettäneet jotain muuta kuin piti. Katsoitko mikä varaosanumero siinä osassa oli, jonka korjaamolle toimitit?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

o.b.

Tässä vielä 2009 mallin varaosakuva:



Eli ovat tosiaan ehkä lähettäneet vääränlaisen osan :o
No selviää lopullisesti kun saat vanhan osan ja vertaat osia ja varaosanumeroita...

BorussiaPool

Olen itse merillä, joten en pysty myt asiaa tarkistamaan.
Näyttää päälle päin näin amatööristä oikealta.
Tässä kuvasta aiemmin ottamani kuvat.








BorussiaPool

Kiitos kaikille avusta, auto on taas ainakin hetken kunnossa. Vika oli tuossa pääsylinterissä ja osa oli oikea.

Asentaja "eräs ketjuautokorjaamo" tais olla vaan vähän enemmänkin kaffella. Oli tuosta osasta, sähköpostiselostuksesta ja puhelinkeskustelusta huolimatta mennyt ekana sorkkimaan työsylinteriä.  ::)

En tiedä vaihtoiko sinne uuden osan, ei ainakaan laskuttanut siitä eikä myöskään ylimääräisestä työstä. Uskoakseni jotain teki sinnekin, koska vikojen häviämisen lisäksi manuaalilaatikko alkoi toimimaan lähes ajatuksen voimalla. Ei se ennenkään raskas ollut mutta nyt on aika uskomaton. Vai voisiko tuo pääsylinteri siihenkin vaikuttaa?

o.b.

Hyvä kun tuli kuntoon ja osakin oli passeli.

Asentaja varmaan rasvaillut työsylinterin pallopään. Uusi pääsylinterikin toimii tietty vähemmällä voimalla ja vivusto muutenkin voideltu, lopputuloksena kevyempi kytkin. Ja lompakko ;D

nkm1998

Okei elikkä kävin luetuttamassa vikakoodit niin kytkimen asentotunnistin ilmeni viaksi itsellänikin.

https://www.ebay.de/itm/SACHS-Geberzylinder-Kupplung-fur-Kupplung-6284-605-072/232435231939?epid=1893466185
Olikos tämä nyt se oikea osa BorussiaPoolin Audiin? Ilmeisesti samaa osaa kaivattaisi täälläkin päin.

o.b.

Minkäs vuotinen se audi on? Jos laitat VIN-numeron tänne tai mulle privana, voin tarkistaa sopivuuden.

nkm1998

Audi A4 B8 -08vm 2.0tdi 143hv. Valmistenumero on WAUZZZ8K48N013367.

o.b.

8K1721401G tai 8K1721401H on varaosanumero, eli tuo lienee oikea osa.

nkm1998

haha, ei muutaku fifty-fifty ja tilauksee :D Luulis ton olevan oikee osa, jos kerran sama meni Borussian audiin. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy