Valojen kalvotus

Aloittaja Vagbie12, 21.06.18 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

Vagbie12

Oi te tietäjät iänikuiset!

Päätin ottaa kohtalon omiin käsiini ja yritin kalvottaa takavalot tummemmiksi. (Jeesustelut sitten sikseen.)

Lueskelin josko tummennuskalvot esim motonetistä toimisivat, mutta en havainnut muuta kuin, että Gila SR kalvot tottelevat kohtuu hyvin kuumailmapuhallinta, elikkäs saisi muotojakin aikaiseksi.

Mielestäni en ole kovinkaan tumpelo tehdessä, mutta voi jeesus tuota säätöä noiden kalvojen kanssa.

Kalvo tuntui aivan karsealta kuralta:

A. Ei liimaudu umpioon kunnolla. Kokeilin sekä liuoksen kanssa, että ilman.
B. Ei saa venytettyä muotojen yli edes kuumailmapuhaltimen avulla. (Youtube tähdet sai sen ilmeisesti näyttämään liiankin helpolta)
C. Kertokaa, että on jokin parempi kalvo, joka toimisi edes hieman inhimillisemmin!

Sain tasaiset laakeat ja tasaiset kohdat erittäin hyvin toimimaan, mutta kun lampun reuna tuli vastaan, jossa kalvolta olisi vaadittu sekä liimakykyä, että muovautumiskykyä ei se toiminut sitten kirveelläkään.

Nyt on tosi kyseessä. Onko tuo millään kalvolla omin konstein mahdollista?

-V

Ilkka83

Kannattaa jättää tekemättä...miks hitossa pitää valoja kalvottaa?

Käytä mustaa mastonia...varmaan tummuu
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Vagbie12

Kiitos asiallisesta ja asiantuntevasta vastauksesta.

Laars

Lamin-X:llä onnistuu. Lämmittämällä taipuu vaikeisiinkin kulmiin, mutta paksuna tavarana on hieman työläs laittaa.
Tuninki/kalvotusliikkeistä löytyy.

Jyri

Voisin kuvitella että hieman sama kuin peilikoteloiden teippaaminen, siitä löytyy runsaasti videoita ja omaan silmään esivenytys vaikutti toimivalta tekniikalta.

Vagbie12

Kiitos vastauksista.

Lamin-x lähtee tilaukseen. Siitä on aika paljon videoita ja tuo homma näyttää juuri siltä kuin ajattelinkin sen olevan. Tuossa motonetin kalvossa kun ei oikein ole mitään venymisominaisuuksia.

passo_s

Olen hiotuttanut ajovalot kirkkaaksi ja ko liike kalvotti ne jotta aurinko ei polta niitä uudestaan himmeiksi. Operaatio tuli paljon halvemmaksi kuin Valeon umpiot.Auto oli sen jälkeen 7v taloudessa, hyvin kesti kalvot painepesut tosin varoen aina pesin keulaa painepesurilla. Veisin kalvotushommat liikkeeseen, itsellä ei hermo kestäisi.

Raiden

Itellä ollut Foilzin valokalvot sumareissa ja oli kyllä helppo asentaa. Neljän vuoden jälkeen alkoi pieniä kiveniskujälkiä huomaamaan.
Skoda Octavia 1.6 Elegance 2006

Ex-kulkineet:
Peugeot 5008 Sport THP 156 Business 2010
Skoda Octavia 1.6FSI Elegance 2005
VW Golf IV 1.6SRI 1998
Toyota Corolla Hatchback 1.3 1987
VW Golf III Variant 2.0 1994

Vagbie12

Itse hioin lamput kirkkaaksi juuri toissapäivänä. Kellertävyys ja puolimilliä pienemmät iskeymät lähtivät helposti. Isommay iskeymät vielä jäi. Halusin kokeilla aluksi onnistuuko kuinka helposti kotikonstein. Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Valot on yhtä kirkkaat kuin uusissa autoissa. Käytin seuraavia karkeuksia: 500, 1000 ja 2000 pehmeinä abralon paperina ja 2500,5000 ja 11000 hiontatahnana. (Tahnat ja paperit ja koneet löytyi jo oman ammatin takia itseltäni) Nyt haluaisin ne nimenomaan kalvottaa seuraavia kiveniskeymiä vastaan.

Kokeilen itse takavaloihin ja jos ei onnistu, vien liikkeeseen 👍

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy