Vikoja Karoqissa?

Aloittaja hjk, 20.06.18 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

Guido

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 02.11.21 - klo:09:55
Pitäisikö nuo Ambilight valot palaa myös ajon aikana ? Saako ne palamaan ajon aikana ?

Car -> Asetukset -> Ambiente-valaistus

Vaihtoehdot: Pois päältä, Automaattinen ja Päällä

Päällä-asennossa ainakin Ambiente-valaistus toimii myös ajon aikana, Automaattivalinnalla muistaakseni toimii ajovalojen mukaan eli päivävaloilla ei ole käytössä.

Pipo1

Jep. Noin mulla olikin mutta ne piti vielä jokainen alue erikseen laittamassa päälle, käytännössä siis kirkkauden säätö. Nyt toimii.

Kaltsu75

Viat on olleet suht vähissä, mutta kuitenkin jotain pientä...jarrut vinkui ja takajarrupalat meni vaihtoon, vaikka autolla ajettu vasta 13tkm...edellisessä Karoqissa sama juttu.

Radio hävitti välillä äänet, eli mitään ei kuulunut, oli kanava mikä tahansa. Tähän oli nyt joku syy löytynyt ja ihan maahantuoja/valmistaja myöntänyt, että bugi on. Ohjelmistopäivitys pitäisi auttaa ja se ajettiin sisään.

Noh, nyt sitten lopetti Columbus navi toimintansa...eli ei löydä autoa. Koittaa koko ajan määrittää uutta reittiä ja ei siis löydä missä auto on sillä hetkellä. Ensin ajattelin, että Putleriko se jotain GPS häirintää täällä itärajan läheisyydessä tekee, mutta ei...vanha TomTom kyllä löysi signaalin. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?

Epäilen, että se radion päivitysajo sotki nyt navin tai sitten on Skodan serverit alhaalla. Ei kai auta kuin ottaa huoltoon yhteys...jos johtuu radion ohjelmiston päivityksestä (voiko olla mitään tekemistä asian kanssa?), niin jotain kompensaatiota kehiin, kiitos...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Kaltsu75

Jaahas...vähän päivitystä yllä mainittuun. Karoq kävi nyt kahteen kertaan pajalla...ekalla kerralla pari tuntia, ei auttanut. Tällä viikolla olikin sitten kolme päivää...ja ei toimi navi vieläkään  :( :-\ Nyt sitten huolto koittaa maahantuojan kanssa miettiä, että mitä tehdä ja sitten uutta aikaa...mystinen vika on nyt päällä navissa.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Kaltsu75

Ja tarina jatkuu...jos olen pysynyt laskuissa, niin neljä kertaa on nyt ollut huollossa ja ei toimi....nyt vaihdettiin jo koko multimediayksikkö, mutta ei...viides kerta tulossa ja siihen varattu kolme päivää. Joko viides kerta toden sanoo...  ???
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

tgotj

Jos ei auto löydä sijaintiaan niin vika lienee gps-antennissa/piuhassa sieltä multimediaan... Nuo lienee vaihdettu?

Kaltsu75

En tiedä onko noita vaihdettu, ei ole tainnut ainakaan erikseen mainita. Luulisi nyt toki, että merkkihuollossa on piuhat ja antenni tarkistettu tai vaihdettu.
Pitänee kuitenkin varoiksi kysäistä, kun viidettä kertaa auton pajalle vien...

Nyt kävi viimeisin käynnin jälkeen niin, että puhelinta ei saa enää yhdistettyä autoon. Eli ei android autoa navin tilalle, ei musaa luurista, ei handsfree soittoja  >:( Alkaa kyllä jo nyppiä.
Aion kysyä jotain kompensaatiota maahantuojalta. Joko autoliikkeen kautta tai suoraan itse. Voisivat vaikka lopettaa huolenpitosopparin laskutuksen...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

jussi2406

Onko muilla vastaavaa?

Alle 20 000 km ajettu maalaismaisemaa ja jarruhälytys syttyy, 4kk "tarkistushuollosta", huolto sanoo jarrupalojen kulumisesta johtuva jarrunesteen vähyys.
Jarruremonttiko.   ???

karoq 4x4

Hota

Polttoainetankin luukkun solenoidit ei ole ihan vesitiivis.



hjk

Minkäs ikäisestä Karoqista noin sievässä kunnossa oleva solenoidi on löytynyt?
-----
hjk
-----

Hota

Lainaus käyttäjältä: hjk - 14.07.22 - klo:18:24
Minkäs ikäisestä Karoqista noin sievässä kunnossa oleva solenoidi on löytynyt?

-18 140tkm ajettu.
Puolivuotta vanhoissakin menny.
Asentajan kanssa höpisin sano että on aika moneen vagilaiseen tullu vaihdettua.

drago

Tipahti keskimmäisen takapenkin turvavyön vastakappale penkin sisään. Isofix 2/3 kaadolla olevat penkit. Huollossa olivat kalastelleet osan takaisin näkyville, kun tosiaan penkin alaosa on täysin kiinteä, eikä itse päässyt siihen mitenkään käsiksi. Huoltomies kuitenkin jättänyt osan vain penkille johdon varaan roikkumaan ja meinasi että näin on hyvä. Sivupenkkien turvavöiden vastakappaleet ovat kuitenkin jämäkästi paikallaan, eivätkä liiku ylös tai alas. Nyt keskimmäinen osa vain odottaa seuraavaa käyttäjää tumpeloimaan se takaisin penkin sisään.

Onko muilla miten keskimmäisen vastakappaleen kanssa? Merkkihuollosta kyse, takuu päällä ja heidän ratkaisu oli, että odottelevat jos tulee toinen Karoq vastaavilla penkeillä kohdalle, niin katsovat siitä miten asia on..

hjk

Alkoi tuossa reilu viikko sitten kuskin etuoven lukko temppuilemaan. Lukitus aukeaa hieman viipeellä ja joskus sekä sulkemisen ja avaamisen yhteydessä kuuluu ylimääräinen pärähdys.
Sattui kausihuolto sopivasti hollille, mutta siellä oli vain tutkittu vikakoodit siltä osin ja todettiin, että lukko pitäisi uusia. Eikä maksa kuin reilut kolme hunttia töineen.
Varasinpa siis ajan tuolle operaatiolle...
Onko muilla Karoqisteilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa?
Mulla siis 3/2018 käyttöönotettu 1,5 STYLE.
-----
hjk
-----

hjk

3.10. tekivät Miettisen putiikissa muutaman tunnin töitä lukon vaihtamiseksi. Nyt toimii :)
Ja kysyivät maahantuojalta vastaantuloa kustannuksiin. Mulle jäi maksettavaksi työ ja 40 pinnaa osista.
Ei tuntunut aivan niin pahalta kuin alkup. kust-arvio, joka oli n. 320â,¬.
-----
hjk
-----

MakeKoo

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 22.06.21 - klo:15:01
Pitkästä aikaa päivitys. Autolla on ajettu 48tkm ja yleisesti ottaen olen ollut tyytyväinen. Mutta tänään harmittaa.

Karoq oli tänään "tarkistushuollossa", kun huollonilmaisin sitä vaati. Vikoja:
- "SOS-hätäpuhelintoiminto rajoittunut, yhteys korjaamoon!- ilmoitus pätkähti pari viikkoa sitten. Joku konfiguraatio tehtiin ja vikamuisti nollattiin.
- Moottorin käynnistyspainike ei toiminut kunnolla. Sitä sai painaa aika voimakkaasti ennen kuin auto starttasi. Painike vaihdettiin.
- Sähköisesti aukeavan takaluukun toinen nostinmoottori meni rikki. Yhtenä päivänä takaluukku ei enää auennut puoltaväliä korkeammalle tai jos aukesi ylemmäs, niin ihan satunnaisesti. Uusi moottori tilattiin.

Miksei tässä voi olla vaan ihan peruspumput takaluukun avaamiseen... Nyt tästä tuli 500 euron lisälasku, josta ilmeisesti maahantuoja suostuu goodwillinä korvaamaan puolet pois lukien vaihtotyön.

Viime vuonna bensatankin luukun avaus/sulkemismekanismi takkuili. Talvella ei auennut ollenkaan ja muutenkin sitä sai painella, että aukesi. Siinä ollut "kuulakärkikynämekanismi" meni sentään takuuajan puitteissa vaihtoon. Tänä vuonna ei enää takuuta ollut.

Muutenkin tuo CarPlay tunnistaa piuhan päässä olevan Iphonen aika satunnaisesti. Saa joskun useammankin kerran irrottaa ja laittaa takaisin ennen kuin löytyy. Tästä en enää tässä konkurssissa jaksanut huollossa valittaa.

Karoqin takaluukku alkoi temppuilemaan, pysähtyy mihin sattuu. (vm. 2018, 120 tkm) Alkuperäisosat (moottorit) näyttää olevan sikahintaisia. Etsin netistä korvaavia mutten löytänyt. Laitoin postia Deffner-nimiseen firmaan, vastasivat heti että tulossa on, odota 4-8 viikkoa, 349 â,¬/pari.

Kaltsu75

Mulla on nyt auto piipitellyt lähes joka päivä, että "travel assist" ei käytössä tai jotain sellaista...ilmoitus tulee ja menee. On tehnyt tota nyt jo sen aikaa, että kai se sitten pitää kohta taas varata aika pajalle...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

MakeKoo

Lainaus käyttäjältä: MakeKoo - 24.10.22 - klo:16:57
Karoqin takaluukku alkoi temppuilemaan, pysähtyy mihin sattuu. (vm. 2018, 120 tkm) Alkuperäisosat (moottorit) näyttää olevan sikahintaisia. Etsin netistä korvaavia mutten löytänyt. Laitoin postia Deffner-nimiseen firmaan, vastasivat heti että tulossa on, odota 4-8 viikkoa, 349 â,¬/pari.

Jatkoa edelliseen.  Auto oli määräaikaishuollossa ja kertoivat että vasen takaluukun moottori on viallinen. Irroitin nostimen nivelistä että sain kiskottua suojakumin sivuun johtojen päältä. Nipussa on kaksi paksumpaa johtoa (moottori?) ja neljä ohutta piuhaa. Ohuiden eristeet jauhautuneet rikki mutta eivät vielä kokonaan poikki, pääsivät oikosulkuun keskenään. Suojasin eritysnauhalla, toimii toivottavasti kunnes saan tarvikeosat. Muovieriste todennäköisesti jäykistyy ja murtuu pakkasessa.

Karoq

Onko kenelläkään tullut vastaavaa ongelmaa : auto sisätiloihin tulee kitkerä hieman pakokaasun /bensan/ jäähdysnesteen tuoksu. Viimeksi tuli noin pari vuotta sitten valoista lähdettäessä ja tänään käynnistettäessä 10 esilämmityksen jälkeen. Molemmat pölläytykset tapahtuneet kylmänä vuoden aikana. Mitään vuotoja ei ole havaittavissa ja aikaväli ja kilometrejäkin paljon välissä.
Nyt:Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Tulossa: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T,
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Erkka

Olisikohan hiukkassuodattimen puhdistus menossa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

mfroberg

Ei taida olla ko. suodatinta vielä vm.2018 autossa jos kyseessä Karog:n allekirjoituksen auto? Ainakaan vaimon edellisessä autossa Golf Variant 1.5 TSI 2018 ei moista käsittääkseni ollut.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Karoq

Tosiaan 1.5 Tsi (bensa) kyseessä, eli ei dpf:ää
Nyt:Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Tulossa: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T,
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

karox

Uudehkossa Karoqissa pyyhkijän sulkien laatu on surkea. Pyyhkii jotenkuten, ei kovin hyvin, mutta pahinta on ajoittain ilmenevä kovan kumin "raastava" ääntely. Matkustajakin välillä pelästyy, kun se ääni on niin oudon kova. Skoda ei näköjään vaadi alihankkijalta mitään laatua.. Vaihdoin nuo alkuperäiset uusiin Boschin sulkiin ja ah, kyllä on hyvät ja äänettömät. Iso miinus Skodalle tältä osa-alueelta.

Erkka

Minulla ei mitään valittamista Octavian alkuperäisistä pyyhkijänsulista. Toinen setti käyttöön kuukausi sitten (huolenpitosopimus).
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MakeKoo

#173
Lainaus käyttäjältä: MakeKoo - 28.10.22 - klo:09:52

Nyt tuli ilmoitus että Karoqiin on saatavana takaluukun moottorit 349 €/pari. Ei näkynyt vielä nettikaupassa. deffner-autotechnik.de

Aavat

Karoq 2,0 l/110 kW TDI 4x4 DSG  4x4, vm. 2019, km yli 90k. Kesken ajon puolet vaihteista putosi pois. Hälyvalo ja teksti "vaihteisto hätäjarrutus tilassa, voit jatkaa matkaa". Auto huoltoon, jossa todettiin että mekatroniikan ohjainlaite uusittava.  Maahantuoja tuli vastaan osissa 100%  ja työstä 60%.  Pari viikkoa meni ennen kuin osat saatiin huoltoon.  Auto nyt takaisin ajossa.

jaakko

Kaksi viikkoa meni ongelmitta uuden Karoqin kanssa. Eilen ajoa reilu 10 km, lyhyt pysähdys moottoria sammuttamatta ja uudestaan liikkeelle. Parin kilometrin ajon jälkeen useampi merkkivalo paloi mittaristossa, kova pimputus kuului ja ilmoitus moottorin ylikuumenemisesta. Moottorin lämpömittari oli tapissa. Annoin olla vähän aikaa tyhjäkäynnillä ja avasin konepellin. Nestettä oli reilusti jo pohjamuovin päällä ja lisää tuli jostain letkusta tai liittimestä, en nähnyt kunnolla vuotopaikkaa.

Moottori seis ja soitto Skodan Ajoturvaan. Hetken päästä soitti Aviksen päivystäjä ja neuvoi mistä sijaisauto löytyy. Toisen hetken päästä soitti hinausliikkeen ihminen ja sovittiin avaimelle säilytyspaikka ja auton haku. Taksi alle, sijaisauton haku ja matka alkuperäiseen kohteeseen pääsi jatkumaan noin tunnin ja vartin viivästyksen jälkeen.

Huomenna toivottavasti tulee lisätietoa, miten edetään. Eniten pännii se, että kun ensimmäisen kerran osti uuden kulkineen niin kävi näin. Toiseksi arveluttaa, josko tästä voi jäädä tulevaisuuteen ongelman siementä moottoriin.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

jaakko

Jatkoa edelliseen. Jäähdyttimen flektistä oli irronnut metallinen tasapainotusnappula ja meni jäähdyttimestä läpi. Flekti ja jäähdytin menee (ainakin) uusiksi. Nyt jännitetään varaosien saapumisaikataulua.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

jaakko

Tänään sain auton takaisin. Vaihtoon meni jäähdytin, flekti ja flektin muovinen kehys/kotelointi. Jospa tuo nyt toimisi pidempään.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

jaakko

Jatkoa aiempaan. Ensimmäisessä öljynvaihtohuollossa (15 tkm) mainitsin kytkimen narinasta. Huollossa selvisi, että ääni voi liittyä painelaakeriin ja tästä on olemassa maahantuojan/tehtaan tiedote. Selvitykseen varattiin oma aika. Selivityksessä vahvistui, että vika oli laakerissa. Vaihdetiin uusi + oheistarvikkeita ja taas ajetaan. Mikähän paikka leviää seuraavaksi.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

geetsu

Minulla on vm. -19 Karoq, jonka etuovien saranat ovat alkaneet narista heti vuosihuollon jälkeen. Eli käytin kesällä -22 vuosihuollossa ja mainitsin että saranat narisee ja tarkistivat että ovet ok ja laittoivat jotain rasvaa X. Tänä kesänä vuosihuoltoon mennessä narinaa ei ollut, mutta heti seuraavana päivänä huollon jälkeen narina alkoi. Päättelen, että on laitettu jotain toista rasvaa, joka ei pidä narinaa niin hyvin poissa. Osaisiko joku kertoa, että mitä rasvaa minun kannattaisi ostaa itselleni ja mihin kohtaan ovien saranoissa sitä olisi hyvä laittaa. Kun on sen näköiset saranat, että en keksi mihin se rasva laitetaan ja mikä olisi sellaista kestävää, hyvää rasvaa? Ennemmin siis hoitaisin asian itse kuin lähtisin tällaista asiaa varten autoa taas kiikuttamaan huoltoliikkeeseen. Eli auttakaa naista mäessä  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy