Vikoja Karoqissa?

Aloittaja hjk, 20.06.18 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

hjk

Niin, onko ilmennyt varsinaisia vikoja? Enkä tarkoita ominaisuuksia/omituisuuksia...
Itselläni on kolmesti näyttö mennyt pimeäksi ja mykistynyt täysin.
Ja se on tapahtunut kännykän ollessa kiinni USB:llä. Kerran IOS-laite, kahdesti android-vekotin.
Ja se alkoi niin, että mittariston keskinäyttöön tuli ilmoitus SOS-järjestelmän viasta ja syttyi merkkivalo, jossa oranssi kolmio, jossa huutomerkki.
Ohjekirjassa: "hätäpuhelujärjestelmässä on vikaa, pyydä apuva lähimmästä merkkiliikkeestä".
Homma alkoi pelittää sammuttamalla auto ja poistumalla autosta ja lukitsemalla auto ja sit uudestaan sisään.
Paitsi viimeksi, kun vain jatkoin ajoa ruutu pimeenä, jonkun kilometrin ajettuani näyttö heräsi ihan itsestään.
Kävin eilen varaamassa ajan tarkastukselle, joka tosin on vasta 29.6.
Kyseessä siis maaliskuun lopulla käyttöönotettu kulkine, 1,5 DSG Style. Ja ihan perus-Bolerolla varustattu.
-----
hjk
-----

jamo75

samat on tullut mullakin ainakin kerran, lisäksi takaluukku on jäänyt puoliväliin kerran sekä sulkeutunut itsekseen kerrran  ja matkustajan oven lukitusta en ole käynyt korjauttamassa kun se lämpimällä kelillä on toiminut normaalisti.

toi puhelin ongelma toistuu useasti jos laitat puhelin kiinnin ennenkuin käynistät auton, nykyisin käynnistän auton ensin ja vasta sitten liitän puhelimen.

etuoven hipaisu kytkin toimii myöskin välillä aika satunnaisesti erityisesti märällä kelillä kun 3 kerran hipaisee kahvaa ilman mitään kaivan mielummin avaimet taskusta

se että vaihteisto on aina käynnistettäessä normal eikö eco vaikka niin väittääkin on kuulemma tiedossa oleva ominaisuus.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

masadrive

Minulla tullut pari kertaa infonäyttöön kesken ajon ilmoitus sos puhelusta. Ei kuitenkaan ole sitä suorittanut. Samoin Admundsen jumittunut Carplayn kanssa kerran totaalisesti. Edes buuttaaminen ei auttanut tähän. Syyksi tosin epäilen puhelimen päätä, sillä kun irroitin puhelimen ja laitoin uudelleen kiinni, niin sen jälkeen lähti toimimaan taas normaalisti.
Ajossa: VW ID4 1ST MAX Honey Yellow
Edelliset: Skoda Karoq 1.6 TDI Style DSG,  Skoda Octavia III  Style Combi 1.6 TDI Corrida Red, Skoda Octavia III Style Combi 1.6 TDI Corrida Red , Skoda Octavia II Elegance Combi 1.6 TDI cappuccino Beige

hjk

Käytin eilen pajalla. Toista tuntia tärväytyi ja sanottiin, että nyt saattaa toimia.
Jostain kahden komponentin välisestä yhteydestä oli vikamuistissa merkki.
Kyseisten palikoiden välikaapeli oli irrotettu ja kiinnitetty, oli epäilty huonoa liitosta/hapettumista.
Ja jos edelleen vikaa ilmenee, alkavat kysellä maahantuojaa/tehdasta selvittämään...
Että semmonen tappaus tällä kertaa.
-----
hjk
-----

hjk

Eipä tuosta "korjauksesta" ollut pitkää iloa.
Viikonlopun toimi moitteetta jopa androidauton kanssa, mutta tänään ei ilman sitä eikä sen kanssa!
Heti käynnistyksen jälkeen kompuutterin näytölle ilmoitus: "Hätäpuhelintoiminto rajoittunut. Korjaamo!".
Eli huomenna yhteys pajalle taas...
-----
hjk
-----

hjk

Videoyksikkö, vaimikäseoli, menee uusiksi!
Olipas se varsin pitkäikäinen.
-----
hjk
-----

hjk

Tänään tuli uusi videoyksikkö ja se on nyt asennettu. Otti parisen tuntia.
Ainakin puhelin piti parittaa uudelleen toimenpiteen jälkeen...
-----
hjk
-----

Sakolar

Minulla alkoi auto herjaamaan myös tuosta hätäpuhelu järjestelmästä. Samoiten tuo maapallo ollut punaisena. (Tämä ei siis liity mitenkään WLAN jakoon) Viimeisimmän kerran, kun alkoi herjaamaan niin hävisi myös bluetooth. Tämän jälkeen alkuperäinen  bluetooth nimikin hävisi. Nyt auto korjaamolla ja tulee joku uusi datayksikkö.

hjk

,,sken huomattiin, että takapenkin keskimmäinen turvavyö on juntturassa!
Ei kovin usein ole ollut ko. vyölle tarvetta, mutta on se joskus toiminutkin.
Selkänojan ollessa pystyssä vyö on tosi tiukalla.
Kun nojan puolikkaan kippaa, antaa vyö hieman periksi, mutta vain sentin, puolitoista.
Kyseessä siis normipenkit, ei isofixvaimikäseoli.
Onkos muilla ilmennyt tätä?
Vien auton tiistaina pajalle kumien vaihtoon, jospa ehtisivät tuota vilkaista...
-----
hjk
-----

Zotto

Samoja vikoja täällä heti ensimmäisestä ajopäivästä alkaen.

Sos virhe tuli pari kertaa illan aikana ja radio myös pimeni / buuttasi uudelleen.

Carplayta en ole saanut vielä kertaakaan toimimaan. iPhoneX ja iPhone8 puhelimilla testattu ja lukuisilla applen alkuperäisillä kaapeleilla. Antaa herjaa että tarkista tukeeko puhelimesi smartlinkkiä...

Ja mikälie maapallo on useimmiten punaisena ellen ole wlan jakoa laittanut päälle. En tosin tiedä mitä tuo väri tarkoittaa.

Kivalle tuntuu heti autoa alkaa korjailemaan ensimetreistä alkaen, mutta pakko se on nyt pajalle viedä... aika tosin vasta parin viikon päästä...

jamo75

car play toimii vain jos puhelimesi on eng kielinen törmäsin siihen aikoinaan.
ilmeisesti se liittyy sirin tukeen auto ja puhelin pitii olla samalla kieli alueella

sos herjoja en onneksi ole nähnyt kuin 2 kertaa, kerran jäi jumiin ja piti "bootata" auto

Lainaus käyttäjältä: Zotto - 31.10.18 - klo:14:26
Samoja vikoja täällä heti ensimmäisestä ajopäivästä alkaen.

Sos virhe tuli pari kertaa illan aikana ja radio myös pimeni / buuttasi uudelleen.

Carplayta en ole saanut vielä kertaakaan toimimaan. iPhoneX ja iPhone8 puhelimilla testattu ja lukuisilla applen alkuperäisillä kaapeleilla. Antaa herjaa että tarkista tukeeko puhelimesi smartlinkkiä...

Ja mikälie maapallo on useimmiten punaisena ellen ole wlan jakoa laittanut päälle. En tosin tiedä mitä tuo väri tarkoittaa.

Kivalle tuntuu heti autoa alkaa korjailemaan ensimetreistä alkaen, mutta pakko se on nyt pajalle viedä... aika tosin vasta parin viikon päästä...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

JuG3

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 31.10.18 - klo:14:43
car play toimii vain jos puhelimesi on eng kielinen törmäsin siihen aikoinaan.
ilmeisesti se liittyy sirin tukeen auto ja puhelin pitii olla samalla kieli alueella

sos herjoja en onneksi ole nähnyt kuin 2 kertaa, kerran jäi jumiin ja piti "bootata" auto

Mulla on carplay toiminu ilman ongelmia, iphone 8 plussa ja ihan suomen kielisenä.

iltanen

Muutama "vika" autossa:

- Peilien lämmitys pitää kytkeä kytkimestä, joka jää helposti päälle. Itsellä ollut ainakin viikon ollut päällä, kunnes huomasin ottaa pois. Mahtaako saada koodattua takalasin lämmityksen yhteyteen ajastimen kanssa?

- Takaluukun kumimatto ja Varioflex. On kyllä liukas ja Varioflexin takia ei saanut kaksitasoista mattoa. Tavarat vierii aika helposti edestakaisin.

- Connect näyttää etulasin olevan auki, vaikkei se ole. Varmaan pajalla nollataan tuo ja "laitetaan kiinni".

- Nyki ainakin aluksi ensimmäisen minuutin ihan 15c lämmöissäkin. Nyt ehkä tottunut tai on loppunut.

- Kessyn toiminta takaluukun kanssa. Saako ovia kiinni takaluukun ulkopuolelta? En ole löytänyt erillistä nappia, kuten esim. Qashqaissa on. Takaluukku nousee ja laskee napista.

- Keskikyynärnoja liian alhaalla ja helposti liukuu edestakaisin. Qashqaissa saan paremman ajoasennon. Tämä tietenkin kuskista kiinni mutta silti.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 01.11.18 - klo:13:28
Muutama "vika" autossa:

- Keskikyynärnoja liian alhaalla ja helposti liukuu edestakaisin. Qashqaissa saan paremman ajoasennon. Tämä tietenkin kuskista kiinni mutta silti.

Eikö ole muka korkeussäätöä vai onko ylimmässäkin asennossa liian matala?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

clacson

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 01.11.18 - klo:13:28
Muutama "vika" autossa:

- Takaluukun kumimatto ja Varioflex. On kyllä liukas ja Varioflexin takia ei saanut kaksitasoista mattoa. Tavarat vierii aika helposti edestakaisin.
Eikös vakiomatto ole kaksipuoleinen kangas/kumimatto? Kangaspuolella sitten niillä kulmatuilla tavarat pysyy jotenkin paikoillaan.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jamo75

kyllä mulla on kaksi puolinen matto eikö varioflex siihen mitään vaikuttanut
sitä pohjan korotusta ei saa varioflexin kanssa

connect näyttää melkein aina että ovet on auki vaikka eivät ole, näine  se oli kaverin kodiaqissa

wv konsernsin autoissa ovia ei saa kiinni takaluukusta tai taka ovien hipaisu kytkimisitä. laitat keskuslukituksen kiinni ja avaat takaluukun uudestaan tällöin ovet eivät avaudu, tyhmää mutta siihen tottuu

kyynärnojassa ei ole mitään korkeus säätöä liian alhaalla se on itsellekkin

toi nykimen on enemmän ajoprofiilin ja kaasun käytön ongelna, ecolla (joka pitää aina valita uudestaan kun auton käynnistää) ei ainakaan oma nyi. normal valinnalla pinta kaasulla tuntuu että on herkempi

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 01.11.18 - klo:13:28
Muutama "vika" autossa:

- Peilien lämmitys pitää kytkeä kytkimestä, joka jää helposti päälle. Itsellä ollut ainakin viikon ollut päällä, kunnes huomasin ottaa pois. Mahtaako saada koodattua takalasin lämmityksen yhteyteen ajastimen kanssa?

- Takaluukun kumimatto ja Varioflex. On kyllä liukas ja Varioflexin takia ei saanut kaksitasoista mattoa. Tavarat vierii aika helposti edestakaisin.

- Connect näyttää etulasin olevan auki, vaikkei se ole. Varmaan pajalla nollataan tuo ja "laitetaan kiinni".

- Nyki ainakin aluksi ensimmäisen minuutin ihan 15c lämmöissäkin. Nyt ehkä tottunut tai on loppunut.

- Kessyn toiminta takaluukun kanssa. Saako ovia kiinni takaluukun ulkopuolelta? En ole löytänyt erillistä nappia, kuten esim. Qashqaissa on. Takaluukku nousee ja laskee napista.

- Keskikyynärnoja liian alhaalla ja helposti liukuu edestakaisin. Qashqaissa saan paremman ajoasennon. Tämä tietenkin kuskista kiinni mutta silti.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Vekkula

Ootteko nyt ihan varmoja tuosta kyynärnojan korkeussäädön puutteesta?
Käyttöohjekirjan mukaan Karoqissa on ihan samanlainen säätö kuin muissakin konsernin laitteissa, ala-asennosta nostetaan ylöspäin kunnes on sopivalla korkeudella ja jätetään siihen asentoon.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

jamo75

pitänee koettaa kun seuraavaksi autossa istuu jotkin toiminnat on tosi vaikeita ymmärtää esim. varioflexin keski istuimen kääntöä piti tavata monia kertoja kunnes tajusin miten se toimii.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Karoq

#18
Kyllä kyyrnärnoja on samalla lailla korkeus säädettävä kuin se on ollut jo vuosia VAG vehkeistä.

Muokkaus: tuossa myskoda apissa jota Skoda connect ehdottaa asentamaan, on ihan hyvin löydettävissä käyttöohjeita.
Nyt:Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Tulossa: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T,
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

iltanen

Kyynärnoja siis nousee, mutta jää auttamatta liian alas. Lisäksi tuo slide on liian kevyesti liikuteltava.

Matto siis joo kaksipuoleinen. Tarkoitin vain tuon Varioflexin rajoittavan pohjan korotusta. En tajua, miksi se olisi ollut niin vaikea toteuttaa Varioflexin kanssa. Ilmeisesti olisi vain jäänyt rako ylös, jos penkkejä vetäisi eteenpäin.

Eli ovet pitää sulkea hipaisten ovesta ja sen jälkeen siirtyä vasta takaluukulle. Yleensä se menee niin, että olen jo itse takaluukulla, kun muut matkustajat availevat vasta ovia.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jamo75

itse taiteilin kanssa, ainakaan omaan ajoasentooni ei tuo oikein luonnistu. muistaakseni kodiaqissa pari kertaa istuneena siinä se kyynärnoja oli tukevampi ja tuli lähemmäs kehoa. mutta joo liikkuu se pariin asentoon.

Lainaus käyttäjältä: iltanen - 02.11.18 - klo:10:14
Kyynärnoja siis nousee, mutta jää auttamatta liian alas. Lisäksi tuo slide on liian kevyesti liikuteltava.

Matto siis joo kaksipuoleinen. Tarkoitin vain tuon Varioflexin rajoittavan pohjan korotusta. En tajua, miksi se olisi ollut niin vaikea toteuttaa Varioflexin kanssa. Ilmeisesti olisi vain jäänyt rako ylös, jos penkkejä vetäisi eteenpäin.

Eli ovet pitää sulkea hipaisten ovesta ja sen jälkeen siirtyä vasta takaluukulle. Yleensä se menee niin, että olen jo itse takaluukulla, kun muut matkustajat availevat vasta ovia.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Zotto

Lainaus käyttäjältä: JuG3 - 31.10.18 - klo:22:05
Mulla on carplay toiminu ilman ongelmia, iphone 8 plussa ja ihan suomen kielisenä.

Onko sinulla iOS 12 versio puhelimessa?

Auto kävi huollossa eikä vikaa löydetty. Ei toiminut heidän iphone puhelimellakaan. Tosin androidilla kuulemma toimi.
Kyselevät maahantuojalta/skodalta aiheesta ja epäilivät iphonen viimeisen version ongelmaa. Itse kokeillut iPhoneX 12.1 + iPhone8 12.0.1 versioilla ja kumpikaan ei toimi. Kokeilin jopa vaihtaa puhelimen englanninkielelle tuloksetta.

JuG3

#22
Lainaus käyttäjältä: Zotto - 14.11.18 - klo:13:57
Onko sinulla iOS 12 versio puhelimessa?

Auto kävi huollossa eikä vikaa löydetty. Ei toiminut heidän iphone puhelimellakaan. Tosin androidilla kuulemma toimi.
Kyselevät maahantuojalta/skodalta aiheesta ja epäilivät iphonen viimeisen version ongelmaa. Itse kokeillut iPhoneX 12.1 + iPhone8 12.0.1 versioilla ja kumpikaan ei toimi. Kokeilin jopa vaihtaa puhelimen englanninkielelle tuloksetta.

Joo puhelimessa on ios 12.1, ja toimi myös ennen ios 12 julkaisua myös.

koivari

Onko kukaan muu saanut huolto kutsua, koskien sähköistä käsijarrua (päivitys) ?
Karoq 1.0 Tsi
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

jamo75

nope hiljaista on ollut kohta alkaa olemaan vuosihuollon paikka saapi nähdä meenkö 10k rikki ennen sitä. mutta varmaan enemmistö on 1.5tso koneneita.

varioflexin keskiustuin on taas jotenkin jumissa ei auta nykiminen ei vapauta kulmaa että saisi käännettyä penkin pystyyn ilmastoinin mööbeliä vasten. ovi ongelmia ei vielä ollut mutta ne alkoivatkin vasta -10 jälkeen viime talvena

Lainaus käyttäjältä: koivari - 04.12.18 - klo:15:16
Onko kukaan muu saanut huolto kutsua, koskien sähköistä käsijarrua (päivitys) ?
Karoq 1.0 Tsi
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

tämän päivän sää oli taas liikaa skodan acc tutkalle 100km matkalla tippui 3 kertaa pois ja palautui mystisesti 2 kertaa ja eipä noita haivenia hirveän lumi myrskyksi voi kutsua
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Classix

Useimmiten pidän mittareiston keskellä olevassa monitoiminäytössä digitaalista nopeusmittaria. Yhtenä päivänä sattui niin että kun start/stop sammutti auton liikennevaloissa, niin auton käynnistyessä uudelleen näyttöön vaihtui itsestään joku muu näyttö, oliko nyt sitten keskikulutus. Tätä sattui saman reissun aikana n. neljä kertaa. Tämän jälkeen ei vastaavaa ole tapahtunut.
Skoda Yeti 1,2Tsi Active, Skoda Yeti 1,2Tsi Adventure, Skoda Yeti 1,4Tsi Dsg Experience, Toyota Auris TS Hybrid, Skoda Karoq 1,5Tsi Dsg Style.

jph88

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 05.12.18 - klo:22:04
tämän päivän sää oli taas liikaa skodan acc tutkalle 100km matkalla tippui 3 kertaa pois ja palautui mystisesti 2 kertaa ja eipä noita haivenia hirveän lumi myrskyksi voi kutsua

Sama homma eilen itselläkin, kolmeen kertaan pois ja päälle kun hiukan satoi lunta ja kura lensi...
Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18

koivari

Lainaus käyttäjältä: koivari - 04.12.18 - klo:15:16
Onko kukaan muu saanut huolto kutsua, koskien sähköistä käsijarrua (päivitys) ?
Karoq 1.0 Tsi
Oli tosi hauska ajaa 20 km Autokeskukseen todennettavaksi, että mitään ei tarvitse tehdä
Skoda Karoq AMB TS85/1.0 M6F Candy White

clacson

Lainaus käyttäjältä: koivari - 04.12.18 - klo:15:16
Onko kukaan muu saanut huolto kutsua, koskien sähköistä käsijarrua (päivitys) ?
Karoq 1.0 Tsi
Onhan tuosta takaisinkutsu olemassa: https://www.kfz-betrieb.vogel.de/elektronische-parkbremse-rueckruf-auch-bei-seat-und-skoda-a-780083
Koskee Karoqia heinäkuu 2017-elokuu 2018 väliltä.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy