DSG-laatikon korjaus vai kaikkien aikojen kusetus

Aloittaja Jarlppa, 14.06.18 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Jarlppa

Kustaanko tyhmää silmään vai osaako vain ammattilainen asiansa?

Tässä tapahtumat lyhykäisyydessään:

Skoda Octavia (farkku, -09, 230tkm) 1.4 tsi, DSG-laatikko ajosta rikki. Ilmeisesti heittänyt öljyt pihalle ja laakerit hirttänyt kiinni. --> Latviaan korjattavaksi --> Runko paskana, ei kannata korjata.
--> Lahdesta uusi laatikko joka ei kuitenkaan ollu tismalleen sama, mutta asentajan mukaan käypä. Minun laatikkoni malli oli LKM ja tämä kyseinen joku toinen. Laatikko paikalleen, mutta vetarien kiinnitys ei onnistunut. --> Vetarit samaisesta ocusta (sedan), josta laatikkokin ja taas päästiin eteenpäin.

Sitten auto ei lähtenyt käyntiin, koska öljypumppu ei toiminut????, oli ilmeisesti mennyt liian pitkästä SEISOMISESTA rikki??? (Voiko öljypumppu mennä rikki jos auto seisoo 2kk) Noh, uutta pumppua paikalleen ja auton piti olla kunnossa.

Seuraavaksi sanottiinkin että venttiillit olivat menneet rikki (2kpl), että ne tarvitsisi viedä koneistajalle korjarttavaksi. Venttiilit oli kuulemma menneet rikki, koska öljypumppu oli mennyt rikki, eikä ollut saanut öljyä?

Venttiilit pitäisi ilmeisesti tulla ensiviikon alusta takaisin ja taas kerran saisin auton noutaa pajalta.


Niinkuin varmasti huomaatte, en itse hirveästi tällaisista asioista ymmärrä, mutta äkkiseltään kuullostaa vähän oudolta. Onko täällä asioista ymmärtäviä jotka osaisivat sanoa voiko tällainen olla edes mahdollista ja mitä autolle olisi sitten oikeasti tapahtunut? Olen itse ajanut auton hinausauton kyytiin ja peruuttanut sen korjaamoon. Sen verran se liikkui vaikka vaihdelaatikko olikin entinen.

Kiitos jo etukäteen.   :)

Jultsu

Onko autoon vaihdettu jakopään ketjua tai kiristintä milloinkaan? Kuuluuko autosta kylmänä käynnistettäessä rääkäys?

Kauanko ehdit ajella tuon laatikon vaihdon jälkeen ennenkuin öljypumpulle diagnosoitiin vika? Entä tuon pumpun vaihdon ja venttiilidiagnoosin väli?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

janike

Kuulostaapa nyt aika omituiselle..  Se 2kk seisotus ei ihan varmasti öljypumppua riko.
Näi se o.

Jarlppa

Auto siis on ollut korjaamolla koko tämän ajan, eikä ole ilmeisesti vaihdelaatikon vaihdon jälkeen lähtenyt kertaakaan käyntiin. Jakopään ketju on vaihdettu joskus aikaisemmin (siihen paksumpaan, vakiona näissähän on se naru). Autosta on kuulunut pieni rääkäys koko ajan mitä auto on minulla ollut. (vuodenpäivät) Ja siis pumpun vaihdon jälkeen venttiilidiagnoosi tehtiin heti. Kun siis laatikko oli vaihdettu, ei auto ollut lähtenyt käymään startatessa ja piti sellaista pahaa ääntä, niinkuin ei saisi öljyä.

o.b.

Pääsäntöisesti DSG-lootan voi vaihtaa vain ja ainoastaan samanlaiseen, samalla vaihteistokoodilla olevaan. Jos lootan välitykset on samat, voi vanhan mekatroniikan vaihtaa uuteen lootaan ja homma toimii.

Jos välitykset on erilaiset eri vaihteilla, saatta pari ensimmäistä vaihdetta toimia, mutta sitten tulee vikatilaa ja ilmoitusta vaihteistoviasta kun siirytään isommille vaihteille.

-karppa-

Auto korjaamolla vai kauhukorjaamolla. Alkaa kuulostaa jälkimmäiseltä kuten mulle kävi ensimmäisen skeidan kanssa.

Ei ihan tarina kuulosta uskolttavalta ja asiakkaan lompakolla ollaan aika rajusti.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

J64

Lainaus käyttäjältä: Jarlppa - 14.06.18 - klo:20:06
Kustaanko tyhmää silmään vai osaako vain ammattilainen asiansa?

Tässä tapahtumat lyhykäisyydessään:

Skoda Octavia (farkku, -09, 230tkm) 1.4 tsi, DSG-laatikko ajosta rikki. Ilmeisesti heittänyt öljyt pihalle ja laakerit hirttänyt kiinni. --> Latviaan korjattavaksi --> Runko paskana, ei kannata korjata.
--> Lahdesta uusi laatikko joka ei kuitenkaan ollu tismalleen sama, mutta asentajan mukaan käypä. Minun laatikkoni malli oli LKM ja tämä kyseinen joku toinen. Laatikko paikalleen, mutta vetarien kiinnitys ei onnistunut. --> Vetarit samaisesta ocusta (sedan), josta laatikkokin ja taas päästiin eteenpäin.

Sitten auto ei lähtenyt käyntiin, koska öljypumppu ei toiminut????, oli ilmeisesti mennyt liian pitkästä SEISOMISESTA rikki??? (Voiko öljypumppu mennä rikki jos auto seisoo 2kk) Noh, uutta pumppua paikalleen ja auton piti olla kunnossa.

Seuraavaksi sanottiinkin että venttiillit olivat menneet rikki (2kpl), että ne tarvitsisi viedä koneistajalle korjarttavaksi. Venttiilit oli kuulemma menneet rikki, koska öljypumppu oli mennyt rikki, eikä ollut saanut öljyä?

Venttiilit pitäisi ilmeisesti tulla ensiviikon alusta takaisin ja taas kerran saisin auton noutaa pajalta.


Niinkuin varmasti huomaatte, en itse hirveästi tällaisista asioista ymmärrä, mutta äkkiseltään kuullostaa vähän oudolta. Onko täällä asioista ymmärtäviä jotka osaisivat sanoa voiko tällainen olla edes mahdollista ja mitä autolle olisi sitten oikeasti tapahtunut? Olen itse ajanut auton hinausauton kyytiin ja peruuttanut sen korjaamoon. Sen verran se liikkui vaikka vaihdelaatikko olikin entinen.

Kiitos jo etukäteen.   :)

Onhan tuossa vähän ristiriitoja:

- kuten tuossa aiemmin jo todettiin, kahden kk:n seisominen ei todellakaan riko öljypumppua. Jokainen, tai ainakin moni kesäautohan olisi sitten aina keväisin rikki.
- öljypumpun rikkoutuminen ei vaikuta moottorin käynnistämiseen. Moottori kyllä käynnistyy, mutta öljynpaineen varoitusvalo toki syttyy.
- mitähän tuolla venttiilien rikkoutumisella tarkoitetaan? Venttililautasia kun ei voidella millään tavoin, joten ainakaan venttiilien palamista se ei selitä. Tuo "koneistajalle" vieminen viittaisi juurikin palamiseen, koska muita vaurioita ei koneistamalla voi korjata. Ainoat osat jotka ovat yhteydessä öljyn kiertoon ovat venttiilien paininkupit ja mahdolliset hydrauliset venttiilinnostajat. Nuo voisivat vaurioitua puutteellisesta öljynkierrosta johtuen. Mutta sitten herääkin kysymys, miksi vain kaksi kpl, miksei kaikki?
- laatikon osalta en osaa kommentoida, en ole niiden tekniikasta tarpeeksi perillä osatakseni ottaa kantaa.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

VW:t

Ei kuulosta kovin uskottavalta, että auton seisoessa olisi mennyt ö-pumppu ja lisäksi 2 venttiiliä. Todennäköisesti hajonnut ensiksi jotakin muuta ja sen seurauksena edellä mainitut. Saattaa olla ettei käy vieläkään, vaikka nuo osat on vaihdettu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 15.06.18 - klo:14:06
Ei kuulosta kovin uskottavalta, että auton seisoessa olisi mennyt ö-pumppu ja lisäksi 2 venttiiliä. Todennäköisesti hajonnut ensiksi jotakin muuta ja sen seurauksena edellä mainitut. Saattaa olla ettei käy vieläkään, vaikka nuo osat on vaihdettu.

Kuulostaa siltä, että valittu joku halpa korjaamo jolla ei ole ammattitaitoa ja kun mokattu, niin maksatetaan asiakkaalla summittaisesti remontteja, kun piikki on auki.

Itse viheltäisin pelin poikki ja tarkastuttaisin asian itse jollain "ammattilaisella".
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

V-O

Lainaus käyttäjältä: Jarlppa - 14.06.18 - klo:20:06
Latviaan korjattavaksi
Siis ihan oikeesti roudasit rojun muka Latviaan  :o

Ja muka korjattavaksi  :o

Tää on trolli. Lukkoon.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.06.18 - klo:22:05
Siis ihan oikeesti roudasit rojun muka Latviaan  :o

Ja muka korjattavaksi  :o

Tää on trolli. Lukkoon.

Kai sinne jonkun pitää niitä laatikoita viedäkin, kun muut suomalaiset tuo selkä vääränä niitä (kalja)laatikoita sieltä pois ;D

V-O

Ai hitto, joo  ;D

Tyhijen palautuksen unohdin tyystin !!

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.06.18 - klo:22:05
Siis ihan oikeesti roudasit rojun muka Latviaan  :o

Ja muka korjattavaksi  :o

Tää on trolli. Lukkoon.

En tiedä ruokinko tässä itse rölliä, mutta...
Latviassa lienee yksi euroopan isoimmista ja parhaimmista automaattivaihteistoja korjaavista pajoista, Recro, http://recro.eu/en/

Tai no, ainakin yksi halvimmista, en tiedä onko iso tai edes yksi parhaista. Mutta halpa se on. Siksi myös lienee kohtalaisen isokin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 15.06.18 - klo:23:05
En tiedä ruokinko tässä itse rölliä, mutta...
Latviassa lienee yksi euroopan isoimmista ja parhaimmista automaattivaihteistoja korjaavista pajoista, Recro, http://recro.eu/en/

Tai no, ainakin yksi halvimmista, en tiedä onko iso tai edes yksi parhaista. Mutta halpa se on. Siksi myös lienee kohtalaisen isokin.
Kyllä on itekin tullut hankittua muutama vaihdelaatikko ja ohjausvaihde tuolta Latvian päästä, turboista ja moottoreista puhumattakaan. Ei ole vielä kertaakaan tullut ns. oharia, vaan toimivaa kampetta. Että en nyt tiedä, mitä nauramista siinä on?

-karppa-

Ja kyllä tuo Latvia on kuuluisa paikka noiden vag:sten laatikoiden korjaamisessa, että hinta on 1/3 Suomesta ja homma pelaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jarlppa

Kyllä, valitsin edullisen korjaamon koska lupasivat laatikon laittaa kuntoon. Töiden osuus olisi n.600â,¬. Laatikosta pulitin 1600â,¬ ja vetareista 100â,¬. Mitään muuta en ole heiltä pyytänyt, enkä ole antanut lupaa korjauttaa vaan ovat itse korjanneet ja ilmoittaneet vain minulle että näin on tehty.

Saa nähdä saavatko autoa ensiviikollakaan kuntoon. Vaihdelaatikkoremontin maksan, sen minkä tilasinkin. Kaikki loput taitavat olla heidän moistaan aiheutuneita. (ainakin nyt kun vastauksia lueskelen) Autossahan oli toimiva öljypumppu, sekä venttiilit kun auton sinne vein. Kyllä se on heillä ollessaan rikkoutunut, jos edes todellisuudessa on rikkoutunut.

Mutta katsotaan miten käy.

Recrolla ajattelin alkuperäisen laatikkoni ensin korjauttaa, mutta kun oli runko niin solmussa, olisi tarvinnut sellainen uusi metsästää n.500â,¬ ja vanhan laatikon korjaus n.1800â,¬ posteineen. Lupaavat täysin korjaamalleen laatikolle 2 v takuun.

jyrsija

Mutta hei, ajattele että kyseessä on harrasteauto (kyllä varmaan löytyy joku pervo joka pitää VW paskoja harrasteautoina ... )  ::) :P

Muuten loppuu huumori noiden kanssa

Tiedän koska minulla on 2010 1.2 TSI DSG, siinäkin yllätys yllätys, vaihdettu laatikko (+ muutama muu osa)

OnhAN tuo Skoda melkein yhtä hyvä fiilistelyyn kuin joku vanha mustang, onhan se....


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy