Kaksoismassapyörä, valmistajan/maahantuojan vastuu

Aloittaja joblin, 12.06.18 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

joblin

Niinhän siinä kävi että 2015 mallin Tiguan 2.0 TDI DSG:n kaksoismassapyörä alkoi ääntämään 75 tkm jälkeen. Itse noteraan tuon satunnaisesti, mutta katsastusmies tuon tunnisti ja nyt  myös huollosta, kun oli tutkinnassa.

Oulun Pörhön korjausarvio on 2100E, josta tulevat 50% vastaan. Oman ymmärrykseni mukaan ko. osan ei pitäisi olla vielä lähelläkään suunnitellun elinkaarensa loppua, johon kait valmistajan tuotesuojavastuu perustuu. Eli autolla ikää kolme 3 ja 1kk ja 75 tkm.

Tätä samaa ongelmaa kuulostaa olleen muillakin, millaisia hyvityksiä olette saaneet ?

Yhtä tuskaa muutenkin tämä VW miehen elämä, samassa huollossa etupään alatukivarsien puslat todettiin olevan lopussa, eikä oikuttelevan tehdasasennetun vetokoukun sähköongelmiin löydetty selitystä ilman jatkotutkimuksia. Nämä molemmat menossa kuluttajan piikkiin. Aiemmin tuosta jo vaihdettu jarrupalat 50tkm kohdalla, kun 1/8 palasta kului ihan sileäksi muiden ollessa uuden veroisia. Takaluukun maalin alta lähteneen ruostumisen sentään korjasivat takuun piikkiin.




Jultsu

Lieneekö oletettu kestoikä 200tkm joten sait jo alunperinkin paremman vastaantulotarjouksen kuin mitä kuluttajalautakunta suosittelee.

Todennäköisesti saat kuitenkin autoon uuden vauhtipyörän vaihdatettua halvemmalla jossain muussa liikkeessä, 100% omasta taskusta maksettuna.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

axe

minusta hinta aika ok.Itse vaihdatin  saksasta osat itse hankkien monimerkkiliikkeessä 1,9tdi kytkinpaketin,kokonaishinta oli jotain n.900eur.DSG:n osat lienee hieman kalliimmat ,minun oli manuaali ja sachsin paketti oli n.500eur kotiovelle.Autolla oli ajettu n.180tkm eli on tuo 75tkm aika vähän tuolle kytkimelle.

Jultsu

On vähän, mutta ilmaiseksi ei kukaan tule tuota korjaamaan, kuluvasta osasta kuitenkin kyse, siinä missä jarrulevy/palakin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy