Skoda Columbus ja iPhone X ongelmat

Aloittaja Mirna, 01.06.18 - klo:13:38

« edellinen - seuraava »

Mirna

Sattuisiko kenelläkään olla tietoa otsikon mukaisesta ongelmasta?
Minulla on kuukauden vanha Kodiaq ja puhelimena iPhone X. Kun soitan puhelua niin satunnaisesti (melkein joka toinen puhelu) niin vastaanottaja saa ihan järkyttäviä ääniä minun linjoiltani. Tuo kuulostaa hyvin pitkälle vanhan faxin tai modeemin piippauksilta ja se tulee huomattavasti kovempana kuin minun ääneni vastaanottajalle.
Ongelmaa ei tule jos vastaanotan puhelun eikä se tule myöskään muilla puhelimilla. Olen kokeillut Samsung S8+, iPhone 7, iPhone 5s puhelimilla. Olen käynyt vaihtamassa oman X:n myös uuteen laitteeseen takuun piirissä ja tämäkään ei ole auttanut asiaan. Bluetooth kuullokkeilla (airpods) ei ole tällaista ongelmaa kertaakaan tullut vastaan eikä myöskään vanhassa autossa tullut näitä ongelmia esille. Onko kenelläkään muulla tullut vastaavanlaisia ongelmia ja jos on, niin miten siitä on päässyt eroon? Toki vaihtamalla X pois toiseen puhelimeen, mutta en sitä nyt haluaisi alkaa vääntämään jälleenmyyjän kanssa.

BMF

#1
Lainaus käyttäjältä: Mirna - 01.06.18 - klo:13:38
Sattuisiko kenelläkään olla tietoa otsikon mukaisesta ongelmasta?
Minulla on kuukauden vanha Kodiaq ja puhelimena iPhone X. Kun soitan puhelua niin satunnaisesti (melkein joka toinen puhelu) niin vastaanottaja saa ihan järkyttäviä ääniä minun linjoiltani. Tuo kuulostaa hyvin pitkälle vanhan faxin tai modeemin piippauksilta ja se tulee huomattavasti kovempana kuin minun ääneni vastaanottajalle.
Ongelmaa ei tule jos vastaanotan puhelun eikä se tule myöskään muilla puhelimilla. Olen kokeillut Samsung S8+, iPhone 7, iPhone 5s puhelimilla. Olen käynyt vaihtamassa oman X:n myös uuteen laitteeseen takuun piirissä ja tämäkään ei ole auttanut asiaan. Bluetooth kuullokkeilla (airpods) ei ole tällaista ongelmaa kertaakaan tullut vastaan eikä myöskään vanhassa autossa tullut näitä ongelmia esille. Onko kenelläkään muulla tullut vastaavanlaisia ongelmia ja jos on, niin miten siitä on päässyt eroon? Toki vaihtamalla X pois toiseen puhelimeen, mutta en sitä nyt haluaisi alkaa vääntämään jälleenmyyjän kanssa.

Aika selkeä softaongelma jos on jo toinen X joka tekee samaa.

Liian kallis puhelin --> vähän käyttäjiä --> vähän vikailmoituksia juuri tästä ongelmasta applen suuntaan --> asiaan ei ole kiinnitetty huomiota omenatalossa ja softaa ei korjata. Toki vika voi olla columbuksessakin.

Kannattaa lähestyä vikailmoituksella jonnekin applen vikailmoituspalstalle, jos semmoinen on olemassa (varmaan rahalla pääsee jonnekin yhteisöön)  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Kajde

Tätä ääniongelmaa on ollut iOS 11.3 julkaisusta asti konsernin eri merkeillä, toivottavasti tälläviikolla tullut iOS 11.4 korjaa tämän.

https://discussions.apple.com/thread/8344202?utm_medium=organic&utm_source=google_rich_qa&utm_campaign=google_rich_qa

Enhancer

Ei ainakaan itselläni ole ongelmaa ollut X:n kanssa, joskin -13 mallin auto kyseessä. Mikä operaattori ja kuinka vanha SIM-kortti aloittajalla on?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Mirna

iOS 11.4 ei ole korjannut ongelmaa ainakaan omalta osaltani.
Telia on operaattorina ja SIM kortti on kutakuinkin 8kk vanha..
Sama SIM-kortti ja eri puhelimet, niin ei ole tullut ongelmia.

Insinöörimajuri

Mielenkiintoista, itsellä on Octavia -16 Bolerolla + Nokia 8 (Oreo 8.1) ja tekee samankaltaista. Kuulostaa kuulemma siltä, että painelisi numeronäppäimiä puhelun aikana. iPhonella aiemmin ei ollut vikaa ja tämäkin Nokia toimi autossa hyvin varmaan puoli vuotta ennen ongelmien ilmaantumista. SIM-kortti pysynyt samana, joten jotain puhelimen päivityksessä tai operaattorilla (Telia) on tapahtunut jotain muutosta..
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

Enhancer

Tuo ongelma liittyy Telian tapaan käsitellä tukiasemasta toiseen vaihtoa. Verkko on paikoin vanhaa, ja se näkyy.

Juuri tästä syystä kysyin, kun arvasin Teliasta olevan kyse. Korjaantui heittämällä myös kapasiteettiongelmista johtuen firman Telia luiskaan ja Elisan verkkoa tilalle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Mirna

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 04.06.18 - klo:23:00
Tuo ongelma liittyy Telian tapaan käsitellä tukiasemasta toiseen vaihtoa. Verkko on paikoin vanhaa, ja se näkyy.

Juuri tästä syystä kysyin, kun arvasin Teliasta olevan kyse. Korjaantui heittämällä myös kapasiteettiongelmista johtuen firman Telia luiskaan ja Elisan verkkoa tilalle.

mutta miten toi on selitettävissä kun on sama sim-kortti, auto ja monia muita puhelimia kokeilleena niin silloin noita häiriöitä ei tule? samoiten myös tuo x toimi hyvin vanhassa autossa samalla liittymällä ilman mitään ongelmia. pitääpi muuten vielä kokeilla jos löytäisin jostain vanhan sim-kortin mikä on toisen operaattorin, että jos sillä saisi tuon ongelman ohitettua..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy