Roomster Peräkontin lukko

Aloittaja Pasi72, 23.04.18 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

Pasi72

 Moi
Johdot oli poikki ne nyt korjailtu, mutta siitä huolimatta lukko ei mene kiinni.. maajohto ( taisi olla se paksu mustakin oli poikki)
Osaisiko kukaan sanoa mistä kannattaisi seuraavan vikaa metsästää.

R00ster

Joko vika löytyi? Eikö se "haka" tartu/pidä kiinni? Itselläni meni yksi vipunen poikki ja kun liipaisi kahvasta,kuului vain,ratata ratata :) Hommasin Fabian lukon ja nyt toimii. Vaati ensin hiukan työtä mutta se on eri juttu.Kuvia on lukkomekanismista,purin auki koko p..n :) 

Pasi72

Juuri tollainen vika.. eli se haka ei ota kiinni,, välillä ottaa yleensä ei..

R00ster




Jotenkin tuo valkoinen vipu on se "määräävä" osanen joka lukitsee hakasen! Ainakin omassani oli vaikutusta. Joko "nuppi" on kulunut tai sieltä on jousi katkennut ja nyt se ei pysy oikeassa asenossa. Purkamalla selviää. Se lukko-osa (metalli) ja moottori on yhdistetty yhdellä,läpi menevllä tapilla.

Caddymies

Lainaus käyttäjältä: R00ster - 26.05.18 - klo:12:17
Joko vika löytyi? Eikö se "haka" tartu/pidä kiinni? Itselläni meni yksi vipunen poikki ja kun liipaisi kahvasta,kuului vain,ratata ratata :) Hommasin Fabian lukon ja nyt toimii. Vaati ensin hiukan työtä mutta se on eri juttu.Kuvia on lukkomekanismista,purin auki koko p..n :)
Hei, mulla hajosi myös Roomsterin kontin lukko.
Yksi jousi poikki lukkomekanismista ja sähkö lukosta meni ratas. Miten helposti tuo Fabian lukko meni tilalle?

R00ster

Mulla oli siinä varaosa (Fabia) lukko-osassa vääntymä! Joten otin omastani sen osan ja varaosasta sähkö/moottori-osan. Pinni irti (yhdistää moottorin ja lukkomekanismin) ja vaihto keskenään. Se valkoinen "vipunen" ei tullut kerralla oikeaan kohtaan,joten se teetetti vähän työtä.Nippusiteellä pääsi rakosesta avittaan :) 


Vagituinen

Täällä roomsterin takaluukun lukko alkoi reistailla. Lukko vaihdettu uuteen, ei auttanut. Eli kun avaa luukun täysin auki niin yleensä ei sen jälkeen pysy kiinni, ennen kuin "avaa" uudestaan takaluukun avauskytkimellä. Jos avaa luukkua alle puoli metriä, niin toimii ok. Alkaa epäilyttää, että onko johtosarjavika. Auto on alle 100tkm ajettu, eli ei ikäloppu.

Olen tottunut itse korjailemaan, mutta nyt ei taida tulla omin avuin kuntoon. Katsastuskin alkaa painaa päälle. Minne kannattaisi viedä korjattavaksi, että osaisivat korjata. Espoon länsinurkalla asustelen. Onkohan esimerkiksi Das Auto Huollossa kaikki tarvittava oikeaan diagnoosiin yms. ? Rahaa kun ei ole haaskattavaksi asti.

Meneeköhän muuten tuollaisenaan läpi katsastuksesta?

Tepe

 Itse korjasin takaluukun johtosarjan laittamalla joka johtoon apikoilla puolimetriä uutta 1,5 neliöstä kaapelia väliin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy