Tuulilasin pesusuihkun ( pissapojan ) suuttimet

Aloittaja Sepittäjä, 16.04.18 - klo:07:11

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Kertokaa nyt taas juuri te, jotka tiedätte,että mikä on helpoin kotikonsti hiukan kääntää suihkun suuntaa ja näköjään pitäisi rassata toinen suuttimen pikkureikä auki ( lieneekö roskaa,kun ei ruiskaa ??? ). Miten suuttimen putsaus kannattaa tehdä ?
Huononäköiselle hiukan vaikeaa................................Apua kaipaillaan taas, kiitos !

hojaleht

Jos siellä suuttimessa näkyy metallinen kuula niin nuppineulaa tms. käyttäen kuula -> vesisuihkun suunta kääntyy.

Jos muovinen suutin niin ei sitten juuri muuta vaihtoehtoa kuin uutta suutinta...

Ja tukkeutuneen saa varmaan auki esim niin että letku irti ja paineilmaa vastakarvaan...

Uudet suutinpäät ei kauheita maksa...
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

ibel

Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 16.04.18 - klo:08:46

Jos muovinen suutin niin ei sitten juuri muuta vaihtoehtoa kuin uutta suutinta...
Siis täh? Suuntaus väärin niin uutta tilalle, joka ainekaa oo suunnattu oikein?  :o ;D
Noi viuhkamallin suuttimet liikkuu vaan ylös-alas suunnassa ja säätöön tarvitaan yks (1) _vakaa_ sormi.  ;)
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Sepittäjä

No joo...tavallaan molemmat kommentoineet ovat osittain oikeassa.
Kun mulle suuttimen rakenne selvis, niin kyllä jäi kauaksi se ajatus,että huonon suihkun vuoksi uudet ostaisin vaikka eivät tosiaan paljon maksakaan.

Käytin suuttimen pois paikaltaan ja letkunkin irti ja tupsautin hiukan paineilmaa vastakarvaan. Letku kiinni ja suutin takaisin paikoilleen ja vielä vähän tuota sormella suuntausta, niin tuli oikein hyvä, Kiitos vaan taas myötäelämisestä. Tämä ei tällä kertaa maksanut yhtään mitään ,kun kompressorin sähkökin just nyt tulee aurinkopaneeleilta.

ibel

Mä putsasin myös omat. Ny o viuhkat niinkö pitääki!  8)

Enhancer

Off-topic, mutta menköön. Kyllä närästi vuosien viuhkailun jälkeen ostaa Audi, ja todeta yhden suihkun kastelevan jalankulkijat ja toisen lentävän takalasille.

Niin paljon nuo ärsytti B8 A4:ssä, että kyselin purkamoilta uudemman viuhkasuuttimia vaan ei löytynyt.

No, lähti suuttimineen taannoin uuteen kotiin ja nyt on taas ilo ruiskia kun on viuhkaa tarjolla. Vaikea tuosta on parantaa, ehkäpä suihku suoraan pyyhkijän eteen pyyhkijän sisältä voisi olla parempi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ibel

Tosiaan laitettakoon tänne vielä ohjeeks muillekkin miten suutin lähtee irti pellistä.
Eli pelti pystyssä vetää suutinta yläviistoon itseen päin ja sitten etureunaa alaspäin, jolloin se tulee kolostaan. Molempien suuttimien edessä pellissä on mustat kumilurtsikat joiden takana on se sähköliitin.

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.04.18 - klo:21:59
Off-topic, mutta menköön. Kyllä närästi vuosien viuhkailun jälkeen ostaa Audi, ja todeta yhden suihkun kastelevan jalankulkijat ja toisen lentävän takalasille.
Tätä mä oon ihmetelly kanssa kun mun edellisessä lähes karvalakki -00 Ocussa oli viuhkat ja 10 vuotta uudemmassa Premium rinkelipussissa vieläkin kirjaimellisesti kusipojat.  ;D

Skeida-Bob

Mulla oli ekat viuhkat - 98 pullafarkkupasaatissa, oliko ihan lämmitetyt. Sitten ne oli - 05/6 oktaavissa, se uudempi kori. Ittu ne on paksat. Nyt on superbeessä, yhtä paksat mutta alan tottua kun on tähtitieteellisen tarkasti suunnatut. Vaimon cee4kussa vielä pazkemmat vaikka suunta ok. Edellisessä suitsukissa oli kolmisuihkut per puoli konepellistä, ihan huiput. Sitä ennen parhaat - 80 luvulla kun laitoin eskorvette kakkoseen Boschin työkonemallin varsisuuttimet joissa kaksi ruiskua molemmille sulan puolille. Viuhka maiääs. Jos joku moittii yksi- tai monisuihkuja siksi että ne somottaa väärään lahkeeseen tai jalankulkijan silmään, on vika tietysti heputtajassa joka sumuttaa, väärin suunnatut vehkeet, oma vika.
jo läks pazka pihasta.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Skeida-Bob - 20.04.18 - klo:19:56
Mulla oli ekat viuhkat - 98 pullafarkkupasaatissa, oliko ihan lämmitetyt. Sitten ne oli - 05/6 oktaavissa, se uudempi kori. Ittu ne on paksat. Nyt on superbeessä, yhtä paksat mutta alan tottua kun on tähtitieteellisen tarkasti suunnatut. Vaimon cee4kussa vielä pazkemmat vaikka suunta ok. Edellisessä suitsukissa oli kolmisuihkut per puoli konepellistä, ihan huiput. Sitä ennen parhaat - 80 luvulla kun laitoin eskorvette kakkoseen Boschin työkonemallin varsisuuttimet joissa kaksi ruiskua molemmille sulan puolille. Viuhka maiääs. Jos joku moittii yksi- tai monisuihkuja siksi että ne somottaa väärään lahkeeseen tai jalankulkijan silmään, on vika tietysti heputtajassa joka sumuttaa, väärin suunnatut vehkeet, oma vika.
Ihan sama miten ne suuntaa, 3 suihkua ei levitä nestettä tasaisena viuhkana lasille niin, että mikään osa lasista ei jää kuivaksi. Nestettä menee vähemmän ja hermo lepää. Voin lahjoittaa suuttimen suuntaustyökalun, mallia Biltema Pro. En sitä toivottavasti tässä elämässä enää tarvitse.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy