ctek-akkulaturi

Aloittaja SeppoN, 17.01.14 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 02.03.18 - klo:09:38
Tuo varmaan muuten olisi ihan jees, mutta ajattelin ladata kontin 12V pistokkeen kautta ja manuaalissa sanotaan, että korkeintaan 120W teho, eli 10A olisi suunnilleen suurin latausvirta. En halua puljata konepellin alla ja muutenkin haluan pysäköidä perä tolppaa kohti.
Ã,,lä mene tuota virhettä tekemään. Kaikki nuo auton sisällä olevat sähköpisteet menevät mukavuusohjainlaitteen kautta, ja yhden 2009 Passatin olen itse nähnyt missä Central Electronics -askia vaihdettiin marmorilla 1500â,¬ hintalapulla kun autoa ladattiin typakansytyttimen kautta.

Tupakansytytinlataus toimii vähän vanhemmassa kalustossa mutta ei tuoreemmissa.

Jos et konepeltiä halua aukoa, niin asenna se CTEK:n akkujohto niin että se on helppo ottaa esiin jonkin ritilän välistä tms.

Itse laturista, lämpötilakompensaatio olisi oikeastaan Suomen oloihin se tärkein ominaisuus. Itsellä on ollut eri variaatiot CTEK:ltä, ja Defaakin.

MXS10 on molemmissa autoissa tällä hetkellä, lämpötilakompensointi löytyy ja Webasto-käytössä tärkeää että laturi osaa myös reagoida akun kuormitukseen eli Webaston käynnistyessä antaa täydet ulos aloittaen lataussyklin alusta.

MXS 5.0 on näiltä osin samanlainen, pienempitehoinen vain mutta toisaalta pidemmällä 5 vuoden takuulla.

Jos et halua kauheasti tuon kanssa askarrella, niin toki Defan 10A kiinteä asennus ja puskuriin Defa-pistoke on myös hyvä valinta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

FoamCleaner

Muutamassa hifi-autossa on ollut sellainen lohkolämppäri pistoke, siististi asennettu ja piiloon sopivaan kohtaan maskia. Pistokkeen takaa löytyy sitten itse Ctek / vastaava laturi, kiinteästi asennettuna.
Piuha pistokkeeseen ja avot.

Jultsu

Vaan kun sitä perus Ceetekkiä ei saa asentaa kiinteästi konehuoneeseen, ainakaan jos haluaa vakuutusyhtiöltä jotain korvauksia mahdollisen tulipalon jälkeen. Pitää olla defa/calix -yhteensopivalla liittimellä varustettu malli.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Ilkka83

Helpoin asennus on varmaan, että ostaa laturin kanssa sen jatkopiuhan....

-piuhat kiinni konetilassa
-sovittelee liittimen keulaan omavalinteiseen paikkaa
-ctekki auton ULKOpuolelle...artic malli ny toimii kovilla pakkasilla...

-laturi kiinni omaan tolppaan/autotallin seinään etc...

Ja sinulla on kiinteä laturi tietyin edellytyksin,


Tämä asennus tietysti vaatii sen, että et asu epämääräisellä asuinalueella, missä kaikki viedään, mitä pihalle jätetään...

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 14.03.18 - klo:18:59
Muutamassa hifi-autossa on ollut sellainen lohkolämppäri pistoke, siististi asennettu ja piiloon sopivaan kohtaan maskia. Pistokkeen takaa löytyy sitten itse Ctek / vastaava laturi, kiinteästi asennettuna.
Piuha pistokkeeseen ja avot.

Nuo on yleensä asennettu peräkonttiin ei konehuoneeseen eli kuivaan tilaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.03.18 - klo:20:52
Nuo on yleensä asennettu peräkonttiin ei konehuoneeseen eli kuivaan tilaan.
Itselläni myös toisessa autossa Defan puskurisetti perässä, ja sisäpistoke takakontissa ruokkimassa CTEK:ä. Toimii lähinnä silloin jos akku myös kontissa kuten itselläni Webastoa varten.

Laillista tapaa asentaa sisäpistokkeen kanssa CTEK keulaan kiinteästi ei tosiaan ole, jokainen voi tietystä tehdä oman riskianalyysinsä jos pistokkeen asentaa suojaan esim. pyyhinkaukaloon.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.03.18 - klo:21:19
Itselläni myös toisessa autossa Defan puskurisetti perässä, ja sisäpistoke takakontissa ruokkimassa CTEK:ä. Toimii lähinnä silloin jos akku myös kontissa kuten itselläni Webastoa varten.

Laillista tapaa asentaa sisäpistokkeen kanssa CTEK keulaan kiinteästi ei tosiaan ole, jokainen voi tietystä tehdä oman riskianalyysinsä jos pistokkeen asentaa suojaan esim. pyyhinkaukaloon.

Ainoa järkevä tapa olisi käyttää auton kapiinin puolella olevaa sisätilalämmittimen pistoketta (Defa), johon cetek olisi kytketty (Auton sisätilaan) ja vain johdot menisi haitari/panssarikaapeliputkessa akulle tulipellin läpi.

Siis jos ei haluta käyttää tuota defan akkulaturia. Esimerkiksi monessa pakussa tuo on ihan laillinen kytkentä, jos akku/akut sijaitsevat esimerkiksi vänkärin penkin alla kapiinissa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

pomo

Benton arctic, laturi toimii myös pakkasessa ja johdon saa mahtumaan konepelli raosta. Akun kenkiin pikaliittimen liittimet kiinni ja sen jälkeen vaan pikaliitin kiinni ja johto konepelli raosta! Voi ladata myö kelkan, mp:n ja mopon akut.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: pomo - 27.03.18 - klo:16:38
Benton arctic, laturi toimii myös pakkasessa ja johdon saa mahtumaan konepelli raosta. Akun kenkiin pikaliittimen liittimet kiinni ja sen jälkeen vaan pikaliitin kiinni ja johto konepelli raosta! Voi ladata myö kelkan, mp:n ja mopon akut.
Bentonit eivät reagoi kuormitukseen, eli lataussyklin loputtua (esimerkiksi kylmä akku joka ei virtaa ota vastaan tai vaikka Webasto-käyttö) laturi menee ylläpitotilaan eikä ala lataamaan uudelleen ennen töpselin irrottamista seinästä.

Esim. Motonet poistanut Bentonit samasta syystä melkein kokonaan valikoimastaan, niillä ei tee mitään.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pomo

Ohhoh? Hyvin se on kuitenkin ladannut.

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.03.18 - klo:21:47
Ã,,lä mene tuota virhettä tekemään. Kaikki nuo auton sisällä olevat sähköpisteet menevät mukavuusohjainlaitteen kautta, ja yhden 2009 Passatin olen itse nähnyt missä Central Electronics -askia vaihdettiin marmorilla 1500â,¬ hintalapulla kun autoa ladattiin typakansytyttimen kautta.

Tupakansytytinlataus toimii vähän vanhemmassa kalustossa mutta ei tuoreemmissa.

Jos et konepeltiä halua aukoa, niin asenna se CTEK:n akkujohto niin että se on helppo ottaa esiin jonkin ritilän välistä tms.

Itse laturista, lämpötilakompensaatio olisi oikeastaan Suomen oloihin se tärkein ominaisuus. Itsellä on ollut eri variaatiot CTEK:ltä, ja Defaakin.

MXS10 on molemmissa autoissa tällä hetkellä, lämpötilakompensointi löytyy ja Webasto-käytössä tärkeää että laturi osaa myös reagoida akun kuormitukseen eli Webaston käynnistyessä antaa täydet ulos aloittaen lataussyklin alusta.

MXS 5.0 on näiltä osin samanlainen, pienempitehoinen vain mutta toisaalta pidemmällä 5 vuoden takuulla.

Jos et halua kauheasti tuon kanssa askarrella, niin toki Defan 10A kiinteä asennus ja puskuriin Defa-pistoke on myös hyvä valinta.

Olen nyt tässä kuukauden päivät ladannut kontista onnistuneesti tämmöisellä laturilla, kun oli tarjouksessa 25 eur:

https://www.tokmanni.fi/smart-4a-akkulaturi-6438114890844.html

4A laturi ja muistaa sähkökatkon jälkeen mitä oli tekemässä. Toivottavasti kestää kaikki osat autossa ja laturissa.
Å koda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy