outo raahaava ääni rattia kääntäessä

Aloittaja JaakkoKolmonen, 10.04.18 - klo:16:00

« edellinen - seuraava »

JaakkoKolmonen

Nyt ilmestyi outo vika exeoon. Etenkin pienessä vauhdissa ja enemmän rattia kääntäessä kuuluu aikamoinen rohina/raahaava ääni. Kuuluu myös ihan paikallaan kun kääntelee rattia.
Onko mitään arvailuja mistä moinen johtuu?
Katsoin ohjaustehostimen nesteet ja näyttäis olevan ihan tarpeeksi.

Ilmoitti noin viikko sitten service tarvetta ja oletan, että ei liity tähän vaan on jäänyt nollaamatta edellisessä huollossa.  ???

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 10.04.18 - klo:16:00
Nyt ilmestyi outo vika exeoon. Etenkin pienessä vauhdissa ja enemmän rattia kääntäessä kuuluu aikamoinen rohina/raahaava ääni. Kuuluu myös ihan paikallaan kun kääntelee rattia.
Onko mitään arvailuja mistä moinen johtuu?
Katsoin ohjaustehostimen nesteet ja näyttäis olevan ihan tarpeeksi.

Ilmoitti noin viikko sitten service tarvetta ja oletan, että ei liity tähän vaan on jäänyt nollaamatta edellisessä huollossa.  ???

Minulla kuului 2010 mallin Sciroccosta samanlaista. Tosin Sciroccossa oli sähköinen ohjaustehostin. Vika hävisi yhtä yllättäen kun tulikin. Sitten taas välillä tuli uudestaan ja hävisi. En ottanut mitään ongelmaa asiasta. Seuraa tilannetta.

JaakkoKolmonen

Varasin ajan huoltoon ja puhelimessa epäili siellä olevan iskareiden yläpään laakerit vaihtokunnossa. No huoltoon kun vein niin heti todettiin, että eihän siellä edes sellaisia ole exeossa.
No vika löytyi yllättävästä paikasta omasta mielestäni, alapallonivel oikealla puolella tekee sen äänen.
Ã,,äni on sen verran erikoinen, että enpä olisi uskonut äänen siitä lähtevän...
Ja hintaahan sille tulisi 440â,¬ +suuntaus. Ihanan kallista

JaakkoKolmonen

Nyt kun asiaa tässä googlettelin niin mitäs ihmettä. eihän tollaiset alapallonivelet maksa kuin kymppejä.
Mitähän ihmettä. Huolto kuitenkin paikallinen VAG huolto, mutta nyt pistää mietityttämään onko se vika kuitenkaan mikään alapallonivel (vaikka niin kuittiin kirjasivat) jos hintaa tulee 440â,¬ vaihdolle...
Osaako kukaan avata vähän millainen systeemi exeossa on toi pallonivel, onko se muka sen erilaisempi kuin muissakaan vehkeissä.

JaakkoKolmonen

Jatkan yksinpuhelua vielä sen verran,että soitin sinne huoltoon varmistaakseni asian ja sehän meni niin, että siis tukivarren nivel on se joka pitää sen äänen ja tukivarsi siis pitäisi vaihtaa kokonaan. Taidan vaan kuunnella ääntä, kun ei kerta väljääkään siinä kuulemma ollut.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 13.04.18 - klo:15:57
Jatkan yksinpuhelua vielä sen verran,että soitin sinne huoltoon varmistaakseni asian ja sehän meni niin, että siis tukivarren nivel on se joka pitää sen äänen ja tukivarsi siis pitäisi vaihtaa kokonaan. Taidan vaan kuunnella ääntä, kun ei kerta väljääkään siinä kuulemma ollut.
Kyllä niitä niveliä ihan voideltuakin saa, jos siellä kumi metallia vasten puslassa ääntelee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

JaakkoKolmonen

Joo kyllä mä tossa omalla pihalla yritin sinne vähän suihkia crc:tä. Hauska vaan etteivät siellä huollossa (missä auto nosturilla kuitenkin ylhäällä) voineet sitä yrittää voidella. Joku toinen olis tietty heti varannut sen edullisen korjauksen  ;D

Setavarjoo

sentakia ei haluta voidella koska jos kuiva niin todennäköisesti ruostetta myös. Tämänjälkeen asiakas ei tule sitä vaihtamaan vaan ajaa ja pahimmassa tapauksessa jossainvaiheessa pallo voi pullahtaa kupistaan aiheuttaen jopa kolarin tjms .  näitä on esimerkiksi vanhoissa mersuissa vaan voideltu ja voideltu kunnes valmis ja tuho seurauksena.
- injektio ruiskulla saa joihinkin palloihin laitettua voiteluainetta mutta tässäkin tapauksessa tulee kumiin reikä, tästäkin taas voi asiakas tulla valittamaan että teillä on tehty ja nut taas sekä tietenkin ilmaiseksi jne.

-ihan vaan turvallisuus syistä sekä jatko ongelmista eivät tee tälläistä.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy